Narrow your search
Listing 1 - 7 of 7
Sort by

Dissertation
De begeleiderinstructeur, het manusje van alles? : Begeleiding en opleiding geven binnen een WEPplus-traject
Author:
Year: 2006 Publisher: Gent Arteveldehogeschool, Opleiding Sociaal Werk

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Dissertation
Vorming in de leerwerkplaats : 'Verkeer en rijbewijs'
Author:
Year: 1998

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Dissertation
Empowerment op de werkvloer : op welke manier empoweren begeleiders hun werknemers binnen de leerwerkplaats De Schoor?
Author:
Year: 2011 Publisher: Gent Arteveldehogeschool, Opleiding Sociaal Werk

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Dissertation
De eerste trein gemist : onderzoek naar het antwoord van de leerwerkplaats Merelbeke/Maldegem op de noden van langdurig werkloze jongeren
Author:
Year: 2003 Publisher: Gent Arteveldehogeschool, Opleiding Sociaal Werk

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
De leerwerkplaats : samen leren in de praktijk.
Authors: ---
ISBN: 9031345202 Year: 2005 Publisher: Houten Bohn Stafleu van Loghum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"Je leert alles hier veel sneller en intensiever", is een veelgehoorde opmerking van studenten. In 2002 is gestart met een leerwerkplaats in het Leids Universitair Medisch Centrum, in samenwerking met de Hogeschool Leiden, waarbij Ria Havekes als projectleider fungeerde. Inmiddels is de leerwerkplaats op het gebied van zorg en welzijn flink in opmars!Het enthousiasme van de studenten, betrokkenen bij de werkplaats en de geslaagde resultaten tot nog toe, hebben Ria Havekes en Hanna Drenth gestimuleerd om een boek te schrijven, waarmee zicht wordt geboden op de leerwerkplaats. Daarbij hanteren zij een constructivistische kijk op leren, waarbij de student verantwoordelijk is voor het leerproces. De student is volgens de auteurs immers degene die uiteindelijk bepaalt of er wordt geleerd. Met dit boek hopen zij zowel onderwijs- als praktijkinstellingen te inspireren en handvatten te bieden om een uitdagende leerwerkplaats te creëren, die de student prikkelt om te leren!Daarbij komen vragen aan bod als: wat is het, wat zijn de achterliggende onderwijskundige uitgangspunten, hoe organiseer je een leerwerkplaats en welke rol spelen de student, de onderwijs- en de praktijkinstelling daarin? Het boek is bedoeld voor iedereen, die betrokken is bij het leren in de praktijk van studenten in het beroepsonderwijs, Mbo en Hbo. De auteurs willen docenten, opleiders, ontwikkelaars en managers uit onderwijsinstellingen en uit het werkveld inspireren voor deze nieuwe vorm van leren in de praktijk!


Book
De verleiding weerstaan : over de noodzaak van het doordacht ontwerpen van opleidingen
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789031363230 9789031360895 Year: 2008 Publisher: Houten Bohn Stafleu Van Loghum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Toen de Britse klimmer George Mallory in 1924 de vraag kreeg voorgelegd waarom hij de Mount Everest wilde beklimmen, luidde zijn antwoord simpelweg: 'Because It's There'. Voor het beklimmen van de Mount Everest is dat wellicht reden genoeg, maar bij het ontwerpen van opleidingen verdient het toch de voorkeur onderwijskundige wenselijkheden en mogelijkheden centraal te stellen. Toch blijkt dat niet altijd het geval te zijn, vooral wanneer het gaat om nieuwe technische ontwikkelingen. ICT-toepassingen bijvoorbeeld worden vaak met geen andere reden in een opleiding opgenomen dan omdat 'ze er nu eenmaal zijn', of omdat de concurrent dat ook doet. Dit boek is een pleidooi om de verleiding te weerstaan en onderwijs doordacht te ontwerpen, rekening houdend met visies op leren, kenmerken van de doelgroep en de organisatorische context. Het boek is geen handleiding tot het ontwerpen van onderwijs maar geeft wel te denken. En zal iedereen die te maken heeft met het ontwerpen van opleidingen en onderwijs tot steun kunnen zijn


Book
Werken aan leren : over de kwaliteit van leerwerkprojecten (stages)
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 905550338X Year: 2003 Publisher: Leuven HIVA-KULeuven

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Situering : onderzoek - onderzoeksvragen - methodologie ; Ontwikkeling theoretisch model : CIPO-model ; Zes systemen, zes praktijkvoorbeelden : leerlingenstage - middenstandsleerlingenwezen - industrieel leerlingwezen - VDAB-stage - individuele beroepsopleiding - WEP-plus ; Leren tijdens leerwerkprojecten in kaart gebracht : algemene situering - meerwaarde leerwerkprojecten of output - beschrijving leerprocessen of proces - hefbomen voor kwaliteitsvolle leerwerkprojecten of input - leerwerkprojecten en kansengroepen - context van systemen - aanbevelingen voor beleid en praktijk ; Bijlagen : interviewleidraad stagiair - narratief portret - voorbereiding stage

Listing 1 - 7 of 7
Sort by