Narrow your search

Library

KBR (4)

UCLouvain (3)

ULB (3)

ULiège (3)

KU Leuven (1)

UAntwerpen (1)

UGent (1)

UNamur (1)


Resource type

book (4)


Language

French (3)

English (1)


Year
From To Submit

2015 (1)

2011 (1)

1996 (1)

1992 (1)

Listing 1 - 4 of 4
Sort by

Book
Méthodes de travail et démarches de pensée
Author:
ISBN: 2804122182 9782804122188 Year: 1996 Volume: *1 Publisher: Bruxelles: De Boeck,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Comment s'exercer à apprendre ?
Authors: ---
ISBN: 9782804188399 2804188396 Year: 2015 Volume: *15 Publisher: Louvain-la-Neuve: De Boeck,


Book
Universal grammar and language learnability
Author:
ISBN: 0521400759 0521109175 0511753233 Year: 1992 Volume: 61 Publisher: Cambridge New York Sydney Cambridge University Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Anjum P. Saleemi argues that the acquisition of language as a cognitive system can properly be understood by pairing the formal approach to learning, often known as learnability theory, with Chomsky's theory of Universal Grammar and its claim that human language is innately constrained, with some predefined space for variation. Focusing on specific areas of syntax, such as binding theory and the null subject parameter, Dr Saleemi unites learnability theory's methodology with Chomsky's principles-and-parameters model, and construes acquisition as a function of linguistic principles with largely domain-specific learning procedures, mediated by environmental input. The aim of this study is to show that a self-contained linguistic theory cannot by itself be psychologically plausible, but depends on a compatible theory of learning which embraces developmental as well as formal issues.


Book
Des situations pour intégrer les acquis scolaires
Author:
ISSN: 07775245 ISBN: 9782804163686 2804163687 Year: 2011 Volume: *90 Publisher: Bruxelles: De Boeck,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Présentation de situations pédagogiques proposées aux élèves de 6 à 16 ans à la fin d'un ensemble d'apprentissages pour réinvestir les acquis. Ces exercices sont élaborés dans différents pays : Belgique, Suisse, Tunisie, Mauritanie,Gabon, Djibouti, Burundi ou République Démocratique du Congo, tant dans l'enseignement général, primaire et secondaire, que dans l'enseignement secondaire technique et professionnel. Définition et clarification des termes "situation-problème", "situation didactique", "situation cible" : enjeu, conception, exploitation

Keywords

APC --- Aanleren -- Psychologie --- Apprentissage -- Aspects psychologiques --- Apprentissage -- Psychologie --- Apprentissage [Aptitude à l' ] --- Apprentissage [Psychologie de l' ] --- Approche par compétences --- Aptitude à l'apprentissage --- Capacité d'apprendre --- Competency based education --- Competency training --- Compétence (Education) --- Cramming --- Examinations [Preparation for] --- How to study --- Learning -- Psychological aspects --- Learning [Art of] --- Learning [Psychology of ] --- Learning ability --- Leerpsychologie --- Leervermogen --- Leren -- Psychologie --- Method of study --- Methode van studie --- OBE (Education) --- Opvoeding op basis van begaafdheid --- Outcome-based education --- Outcomes-based education --- Performance-based education --- Psychologie de l'apprentissage --- Psychology of learning --- Studie [Methode van ] --- Studiemethode --- Study [Method of ] --- Study methods --- Study skills --- Travail intellectuel -- Méthodologie --- Éducation basée sur la compétence --- Éducation fondée sur la compétence --- Éducation par compétences --- Étude -- Méthodes --- Problem-based learning --- Competency-based education --- Etude --- Apprentissage par problèmes --- Education basée sur la compétence --- Méthodes --- Objectifs d'intégration (éducation) --- Intégration des apprentissages. --- Pédagogie --- Éducation basée sur la compétence. --- Psychologie de l'apprentissage. --- Méthodologie. --- Aptitude à l'apprentissage --- Apprentissage par problèmes --- Education basée sur la compétence --- Méthodes --- Aptitude à l'apprentissage.

Listing 1 - 4 of 4
Sort by