Narrow your search

Library

Thomas More Kempen (3)

Arteveldehogeschool (2)

Odisee (2)

Thomas More Mechelen (2)

UCLL (2)

VIVES (2)

AP (1)

DocAtlas (1)

KDG (1)

KU Leuven (1)

More...

Resource type

book (3)

object (1)


Language

Dutch (3)


Year
From To Submit

2021 (1)

2018 (1)

2012 (1)

Listing 1 - 3 of 3
Sort by

Multi
Mindmappen op de basisschool : een complete methode voor mindmappen binnen alle vakgebieden
Authors: ---
ISBN: 9789461181008 Year: 2012 Publisher: Vlissingen Bazalt

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In deze uitgave staat stap voor stap beschreven hoe je kunt mindmappen met leerlingen in je klas. Of je nu les geeft aan kleuters of leerlingen van het zesde leerjaar, of je nu bij taal of wereldoriëntatie aan de slag wilt met mindmaps, het is allemaal mogelijk. Mindmappen kan je in principe toepassen binnen alle vakken en op alle niveaus. Ook kun je het mindmappen inzetten als instrument ter ondersteuning van je werk, bijvoorbeeld bij de voorbereiding van een les of activiteit op school.


Book
Coöperatieve leerstrategieën : handboek coöperatief leren
Authors: ---
ISBN: 9789461183057 9461183054 Year: 2021 Publisher: Goes Bazalt educatieve uitgaven

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Onderzoek bewijst: coöperatief leren leidt tot aantoonbaar betere leerresultaten, mits het goed en gestructureerd gebeurt. Dat lukt zeker met de aanpak uit dit handboek.Als je werkt met coöperatieve leerstrategieën, is elke leerling actief en alert. Leerlingen leren samen in tweetallen, teams van vier of met de hele groep. Ze kunnen zich daarbij niet verschuilen achter anderen of meeliften op de inzet van teamgenoten. Dat is het grote verschil met ?gewoon samenwerken?.Om dit te bereiken bedacht dr. Spencer Kagan honderden didactische structuren: coöperatieve werkvormen die volgens vaste stappen verlopen. Daardoor weet iedereen wat er van hem of haar wordt verwacht. Deze structuren, zoals TweePraat of Genummerde Koppen Bij Elkaar, hebben geen inhoud. Je kunt ze dus voor allerlei vakken en doeleinden gebruiken. Elke Kagan-structuur is zo opgezet dat ieders bijdrage nodig is, dat elke leerling aan te spreken is op het resultaat en dat zo veel mogelijk leerlingen tegelijkertijd actief zijn.Kagan Coöperatief Leren is echter meer dan het inzetten van coöperatieve werkvormen. Het omvat het geheel aan interventies om een coöperatief klassenklimaat te creëren, waarin leerlingen met plezier van en met elkaar leren. Deze complete aanpak heeft een aantal bewezen effecten:alle leerlingen (ongeacht hun cognitieve niveau) halen betere leerresultaten;onderlinge relaties in de klas verbeteren;leerlingen groeien enorm in hun sociale vaardigheden;het is breinvriendelijk: de aanpak sluit aan bij de manier waarop onze hersenen het liefste leren.Dit effect ontstaat niet met één interventie of een losse werkvorm, maar met het totaal aan coöperatieve leerstrategieën die in dit boek worden beschreven. Kagan Coöperatief Leren is geschikt voor alle onderwijsvormen, van primair tot voortgezet en beroepsonderwijs, en voor alle andere situaties waarin met groepen wordt gewerkt.


Book
Coöperatieve leerstrategieën : research, principes en de praktische uitwerking: beknopte uitgave
Author:
ISBN: 9789461181909 Year: 2018 Publisher: Rotterdam Bazalt

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In deze beknopte uitgave licht Dr. Spencer Kagan toe hoe u heel gemakkelijk de actieve betrokkenheid van leerlingen kunt vergroten met coöperatieve structuren.De didactische structuren in dit boekje zijn meteen in te zetten in uw eigen situatie. Ook vindt u in vogelvlucht de principes van de werkwijze Coöperatieve Leerstrategieën van Spencer Kagan.Gebruikt u zijn werkwijze en de uitgave Coöperatieve Leerstrategieën, dan heeft u met deze beknopte versie de hoofdpunten van de werkwijze en enkele structuren voor een snelle impuls op de actieve deelname en betrokkenheid, bij de hand.

Listing 1 - 3 of 3
Sort by