Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
In deze uitgave staat stap voor stap beschreven hoe je kunt mindmappen met leerlingen in je klas. Of je nu les geeft aan kleuters of leerlingen van het zesde leerjaar, of je nu bij taal of wereldoriëntatie aan de slag wilt met mindmaps, het is allemaal mogelijk. Mindmappen kan je in principe toepassen binnen alle vakken en op alle niveaus. Ook kun je het mindmappen inzetten als instrument ter ondersteuning van je werk, bijvoorbeeld bij de voorbereiding van een les of activiteit op school.
Cognitive psychology --- mindmapping --- lager onderwijs --- geheugen (mensen) --- geheugenbeheer --- #PBIB:+110.51 --- #KVHB:Mindmappen --- #KVHB:Didactiek --- didactische werkvormen --- leerstrategieën --- 474.21 --- Mindmapping --- Leerstrategieën (Studiewijzers) --- Didactiek --- Leerstrategieën --- cooperative learning --- Didactiek : basisonderwijs --- basisonderwijs --- Onderwijs : Didactiek : Lager onderwijs : Algemeen --- Didactische werkvormen --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Lager onderwijs --- Mindmaps --- Studiemethoden --- Kleuteronderwijs --- Vakoverschrijdend werken --- Mindmap --- Studiemethode --- leerstrategieën --- Leerstrategieën (Studiewijzers) --- Leerstrategieën
Choose an application
Onderzoek bewijst: coöperatief leren leidt tot aantoonbaar betere leerresultaten, mits het goed en gestructureerd gebeurt. Dat lukt zeker met de aanpak uit dit handboek.Als je werkt met coöperatieve leerstrategieën, is elke leerling actief en alert. Leerlingen leren samen in tweetallen, teams van vier of met de hele groep. Ze kunnen zich daarbij niet verschuilen achter anderen of meeliften op de inzet van teamgenoten. Dat is het grote verschil met ?gewoon samenwerken?.Om dit te bereiken bedacht dr. Spencer Kagan honderden didactische structuren: coöperatieve werkvormen die volgens vaste stappen verlopen. Daardoor weet iedereen wat er van hem of haar wordt verwacht. Deze structuren, zoals TweePraat of Genummerde Koppen Bij Elkaar, hebben geen inhoud. Je kunt ze dus voor allerlei vakken en doeleinden gebruiken. Elke Kagan-structuur is zo opgezet dat ieders bijdrage nodig is, dat elke leerling aan te spreken is op het resultaat en dat zo veel mogelijk leerlingen tegelijkertijd actief zijn.Kagan Coöperatief Leren is echter meer dan het inzetten van coöperatieve werkvormen. Het omvat het geheel aan interventies om een coöperatief klassenklimaat te creëren, waarin leerlingen met plezier van en met elkaar leren. Deze complete aanpak heeft een aantal bewezen effecten:alle leerlingen (ongeacht hun cognitieve niveau) halen betere leerresultaten;onderlinge relaties in de klas verbeteren;leerlingen groeien enorm in hun sociale vaardigheden;het is breinvriendelijk: de aanpak sluit aan bij de manier waarop onze hersenen het liefste leren.Dit effect ontstaat niet met één interventie of een losse werkvorm, maar met het totaal aan coöperatieve leerstrategieën die in dit boek worden beschreven. Kagan Coöperatief Leren is geschikt voor alle onderwijsvormen, van primair tot voortgezet en beroepsonderwijs, en voor alle andere situaties waarin met groepen wordt gewerkt.
Coöperatief leren --- Leerstrategie --- Didactiek --- Didactische werkvorm --- Klassenmanagement --- Groepswerk --- Didactiek : basisonderwijs --- didactiek --- Samenwerkend leren --- Onderwijsstrategieën --- leerstrategieën --- sociale vaardigheden --- 370.02 --- Didactische werkvormen --- Leerstrategieën
Choose an application
In deze beknopte uitgave licht Dr. Spencer Kagan toe hoe u heel gemakkelijk de actieve betrokkenheid van leerlingen kunt vergroten met coöperatieve structuren.De didactische structuren in dit boekje zijn meteen in te zetten in uw eigen situatie. Ook vindt u in vogelvlucht de principes van de werkwijze Coöperatieve Leerstrategieën van Spencer Kagan.Gebruikt u zijn werkwijze en de uitgave Coöperatieve Leerstrategieën, dan heeft u met deze beknopte versie de hoofdpunten van de werkwijze en enkele structuren voor een snelle impuls op de actieve deelname en betrokkenheid, bij de hand.
Didactic strategies --- leerstrategieën --- samenwerkend leren --- didactische werkvormen --- Onderwijsstrategieën ; basisonderwijs --- Sociale vaardigheden ; basisonderwijs --- Leerstrategieën --- Samenwerkend leren --- 454.2 --- coöperatief leren --- samenwerken --- onderwijsstrategieën --- leerstrategieën --- Didactiek : basisonderwijs --- didactiek --- Onderwijsstrategieën --- Groepswerk --- sociale vaardigheden --- 370.02
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|