Listing 1 - 10 of 96 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
In het huidige economische klimaat hebben steeds meer bedrijven het moeilijk om te overleven. Bedrijven zijn steeds meer ‘resource-constrained' en proberen daar een antwoord op te bieden. Dit doen ze door inventief en innovatief te zijn. Entrepreneurial bricolage kan hierbij een niet te onderschatten instrument zijn dat bedrijven de kans geeft te overleven met beperkte middelen (Baker en Nelson, 2005). In het eerste deel van deze masterproef gaan we in op dit besluitvormingsmodel, dat voor het eerst gedefineerd werd door Lévi-Strauss als ‘Making do with what is at hand' (Baker en Nelson, 2005). Vervolgens gaan we in op verschillende soorten van entrepreneurial bricolage. Nadien bekijken we entrepreneurial bricolage als een proces. Hierin gaan we in op de kenmerken van entrepreneurial bricolage en de vereisten om aan entrepreneurial bricolage te kunnen doen. In het tweede deel duiden we het concept leerstijlen en kaderen we het in de ruimere concepten organisatie leren en lerende organisatie. Senge definieert een lerende organisatie als een groep individuen die samen proactief hun capaciteiten trachten te verbeteren, waarbij gesteund wordt op het onderling geven en nemen van kennis en inzichten (Hult en Ferrell, 1997). Daarnaast is het begrip leerstijlen eveneens verbonden met organisatieleren. Dit is het ontwikkelen van nieuwe kennis en inzichten. Dit begrip leerstijl wordt gedefinieerd als de manier waarop iemand kennis verzamelt en hoe hij die kennis overbrengt naar anderen (Sewall, 1986). Om een lerende organisatie tot stand te laten komen, is vereist dat eenieder inzicht heeft in hoe anderen graag kennis verwerven. Indien men hierop geen duidelijk zicht heeft, kan er geen lerende organisatie tot stand komen. Ook de omgeving waarin de organisatie functioneert heeft hierop een impact (Hult en Ferrell, 1997). Om de leerstijl van een persoon te bepalen werden heel wat leerstijlentesten opgesteld. Wij gaan verder in de op ‘learning style inventory', d
Besluitvormingsmodellen. --- Entrepreneurial bricolage. --- Kolb. --- Leerstijlen.
Choose an application
Het is belangrijk om onderwijs te programmeren op basis van leerstijlverschillen tussen studenten, zeker nu de instroom van studenten steeds heterogener wordt. Uitgangspunt is de koppeling van ervaringen en kennis, waarbij het leerstijlconcept van Kolb goede diensten bewijst. In vijf programmavoorbeelden wordt duidelijk gemaakt hoe programmeringsprincipes te hanteren zijn. (Bron: www.bdfadvies.nl)
Choose an application
Didactics --- Orthopedagogics --- leerstrategieën --- leerstoornissen --- leermethoden --- leerproblemen --- leerstijlen
Choose an application
Hebben kinderen met dyslexie en aanverwante leerproblemen een neurologische afwijking of hebben ze een andere leerstijl? Lees wat deze kinderen nodig hebben om wel goed mee te kunnen komen op school. Wim Bouman heeft op basis van onderzoek bij 1.000 kinderen met leerproblemen, zijn opgedane bevindingen en ervaringen beschreven. Door de Kernvisie methode toe te passen hebben deze kinderen grote vooruitgang geboekt in lezen, spelling, rekenen en hun leerstrategie. Je kunt lezen over zijn controversiële kijk op de wetenschap, die zegt dat dyslexie een ernstige leerstoornis is. Met als uitgangspunt dat mensen met dyslexie een andere leerstijl hebben ontstaat er een mogelijkheid om deze categorie rechtsgeoriënteerde denkers wel te laten leren en resultaten te boeken. Dit boek vertelt je over die andere leerstijl en legt uit waarom deze groep niet aansluit op de wijze waarop zij op school les krijgt, met als gevolg dat zij onderpresteert. Het vaststellen van problemen als dyslexie, add, adhd, hoogbegaafdheid en hoogsensitiviteit is niet moeilijk. Daarvoor een oplossing vinden wel. Dit boek biedt je het antwoord; een oplossing, die blijvend effectief blijkt. Je treft informatie aan over het lezen, schrijven, woordbeelden, spelling, rekenen, hoe er met toetsen omgegaan moet worden, vormen van weerstanden die deze kinderen laten zien en op welke wijze ook sociaal emotionele problemen aangepakt kunnen worden. Dit boek is een must voor ouders die hun kind beter willen kunnen begeleiden, voor leerkrachten en hulpverleners die deze kinderen beter willen begrijpen en effectief willen begeleiden en voor onderwijswetenschappers en beleidsmakers die met open vizier willen kijken naar rechtsgeoriënteerde kinderen en hun onderwijsbehoefte.
leren --- leerproblemen --- leerstijlen --- Didactics --- Orthopedagogics --- leerstrategieën --- leerstoornissen --- leermethoden
Choose an application
Wanneer het over onderwijs gaat, doen de gekste mythes de ronde. Het probleem daarbij is dat mensen die mythes voor waar aannemen en ze in het onderwijs toepassen. Met alle nare gevolgen van dien ...Dit boek neemt clichés over onderwijs en leren onder de loep, en laat er de meest recente wetenschappelijk onderbouwde inzichten op los. Zo sneuvelen onder andere de onterecht hoog ingeschatte leerstijlen, blijken herinneringen nooit waterdicht te zijn en wordt het voor eens en altijd duidelijk dat jongens echt niet beter zijn in wiskunde.Jongens zijn slimmer dan meisjes is een must voor iedereen die betrokken is bij onderwijs, van leerkrachten en ouders tot managers en opleidingsverantwoordelijken of onderwijsbestuurders. Deze nieuwe en uitgebreide versie biedt nog meer duiding en is verder aangescherpt met inzichten uit recent onderzoek.https://www.lannoo.be/nl/jongens-zijn-slimmer-dan-meisjes-xl-0
Onderwijskunde --- Leren --- leerstijlen --- onderwijsbeleid --- onderwijskunde --- Neurologie --- Onderwijspsychologie --- Leerpsychologie --- Onlineonderwijs --- Technologie
Choose an application
Iedereen heeft talent! Ook jongeren met een laag IQ zijn ergens goed in. Opvoeders en begeleiders staan voor de uitdaging om dat talent aan de oppervlakte te krijgen en het verder te helpen ontwikkelen, zodat deze jongeren betere kansen krijgen in de maatschappij. Laagbegaafde jongeren hebben een IQ van 70 – 90 en volgen regulier onderwijs, meestal de laagste niveaus van het vmbo en het mbo. Deze groep jongeren mist vaak de vaardigheden om zich zelfstandig te kunnen redden en wordt daardoor geregeld gestigmatiseerd. Talentbegeleiding bij laagbegaafde jongeren is de eerste uitgave die opvoeders en begeleiders praktische vaardigheden leert om de ‘Factor i'te kunnen bieden: Iets dat of Iemand die doelbewust het verschil maakt bij deze jongeren in het laten ontdekken en ontwikkelen van hun talenten. Het boek reikt in drie delen de essentiële informatie aan om hierop meer grip te krijgen. Deel I biedt inzicht in de manier waarop deze jongeren functioneren en leren. Het tweede deel gaat in op hoe zij zich ontwikkelen in de puberteit. Deel III bespreekt de cruciale omgevingsfactoren die de jongeren beïnvloeden, stimuleren of juist remmen bij het ontwikkelen van hun talenten. Op de website behorende bij het boek staan een aantal vragen per hoofdstuk en links.
Orthopedagogics --- talentmanagement --- puberteit --- intelligentie --- leerstijlen --- kinderen met een beperking --- persoonlijkheidsontwikkeling
Choose an application
Wim Bouman heeft op basis van onderzoek bij meer dan 1.000 kinderen met leerproblemen, zijn opgedane bevindingen en ervaringen beschreven. Door de Kernvisie methode toe te passen hebben deze kinderen grote vooruitgang geboekt in lezen, spelling, rekenen en hun leerstrategie. Je kunt lezen over zijn controversiële kijk op de wetenschap, die zegt dat dyslexie een ernstige leerstoornis is. Met als uitgangspunt dat mensen met dyslexie een andere leerstijl hebben ontstaat er een mogelijkheid om deze categorie echtsgeoriënteerde denkers wel te laten leren en resultaten te boeken. Dit boek vertelt je over die andere leerstijl en legt uit waarom deze groep niet aansluit op de wijze waarop zij op school les krijgt, met als gevolg dat zij onder presteert. Het vaststellen van problemen als dyslexie, add, adhd, hoogbegaafdheid en hoogsensitiviteit is niet moeilijk. Daarvoor een oplossing vinden wel. Dit boek geeft je het antwoord; een oplossing die blijvend effectief blijkt. Je treft informatie aan over het lezen, schrijven, woordbeelden, spelling, rekenen, hoe er moet toetsen omgegaan moet worden, vormen van weerstand die deze kinderen laten zien en op welke wijze ook sociaal-emotionele problemen aangepakt kunnen worden. Dit boek is een must voor ouders die hun kind beter willen kunnen begeleiden, voor leerkrachten en hulpverleners die deze kinderen beter willen begrijpen en effectief willen begeleiden en voor onderwijswetenschappers en beleidsmakers die met open vizier willen kijken naar rechtsgeoriënteerde kinderen en hun onderwijsbehoefte.
Didactics --- Orthopedagogics --- leerstrategieën --- leerstoornissen --- leermethoden --- leerproblemen --- leerstijlen --- socio-emotionele ontwikkeling
Choose an application
Didactics --- Orthopedagogics --- leerstrategieën --- leerstoornissen --- leermethoden --- leerproblemen --- leerstijlen --- socio-emotionele ontwikkeling
Choose an application
Talentbegeleiding bij laagbegaafde jongeren is de eerste uitgave die opvoeders en begeleiders praktische vaardigheden leert om de 'Factor i' te kunnen bieden: Iets of Iemand die doelbewust het verschil maakt bij deze jongeren in het laten ontdekken en ontwikkelen van hun talenten. Het boek reikt in drie delen de essentiële informatie aan om hierop meer grip te krijgen. Deel I biedt inzicht in de manier waarop deze jongeren functioneren en leren. Het tweede deel gaat in op hoe zij zich ontwikkelen in de puberteit. Deel III bespreekt de cruciale omgevingsfactoren die de jongeren beïnvloeden, stimuleren of juist remmen bij het ontwikkelen van hun talenten. Dit boek is geschreven voor (aankomende) opvoeders, leerkrachten/docenten en professionals in de jeugdhulpverlening.
intelligentie --- Zwakbegaafdheid. --- leerstijlen. --- Zwakbegaafdheid --- verstandelijk gehandicapte kinderen --- leerstijlen --- 362.31 --- PXL-Central Office 2018 --- leerproblemen --- talentontwikkeling --- jeugdhulpverlening --- onderwijskansen --- Jeugdhulpverlening --- Jongeren --- Talentontwikkeling
Choose an application
Kinderen die bezig zijn met het verwerven van een studiemethode, ondervinden vaak problemen bij de keuze van een leerstijl die tegelijk overeenkomt met hun eigen persoonlijke voorkeur en met de soort leerstof. Ook ouders en leerkrachten maken vaak dat onderscheid niet en begrijpen dus de keuze van de kinderen niet. Na een jarenlange ervaring in het begeleiden van kinderen bij hun zoektocht naar een aangepaste denk- en leerstijl en het toepassen ervan op hun eigen schoolwerk, heeft Kaat Timmerman haar visie en werkwijze neergeschreven in dit boek. De vier fasen van de zelfinstructiemethode van Meichenbaum dienen als basis bij het oplossen van taken en toetsen en bij het verwerken van leerstof. Zowel de leerkracht in de klas als de ouders thuis vinden in dit boek achtergrond, tips en oefenmateriaal om zelf kinderen te kunnen ondersteunen bij het verwerven van een goede studie- en denkmethode. Het boek is geschreven voor leerkrachten, ouders, begeleiders en therapeuten en is hoofdzakelijk bedoeld voor het werken met kinderen tussen 10 en 14 jaar oud.
Cognitive psychology --- studiemethode-begeleiding --- Educational sciences --- leerlingenbegeleiding --- leerstijlen --- Didactics --- Primary education --- Secondary education
Listing 1 - 10 of 96 | << page >> |
Sort by
|