Listing 1 - 10 of 66 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Leren --- Leerstijl --- Lager onderwijs --- Studiemethode
Choose an application
Leerprobleem --- Leren --- Leerstijl --- Leerlingbegeleiding --- Zorgverbreding
Choose an application
Leerproces --- Leerstijl --- Leren --- Ervaringsleren --- Kolb, David
Choose an application
The Teacher Education College of JAMK University of Applied Sciences defines four competence areas: facilitating learning, developing the educational environment, cooperation and interaction, and continuous learning. The playing cards are based on these competence areas.Different learning games are new methods in teacher education, and they have been seen very popular among students. Playing helps teacher students to learn cooperation, interaction, new concepts and new methods to their study, and to teacher´s work life. The cards are also a useful method of counselling. Teachers can reflect and compare their competences to their own concepts. The traditional playing cards are an easy and joyful method.The goal of the playing cards is:- to share together with participants different concepts of teaching and professionalism in teaching with participants from different teaching cultures- to share together with participants a new creative method to teacher education- to discuss with participants about teaching and teacher competencesBron: https://www.jamk.fi/fi/Tutkimus-ja-kehitys/JAMKin-julkaisut/Julkaisuja/160-Play-it-again-Teacher/
Leraar --- Competentieontwikkeling --- Leerstijl --- Competentie --- 21st century skills
Choose an application
Leerproces --- Onderwijsstrategie --- Leren --- Leerstijl --- Hersenen --- Geheugen (psychologie) --- Coöperatief leren --- Evaluatie
Choose an application
Leerpsychologie --- Leerstijl --- Beweging --- Klassenmanagement --- Motivatie --- Leerprestatie --- Bewegend leren
Choose an application
Onderwijspsychologie --- Leren --- Leerstijlen --- Coöperatief leren --- Taalverwerving --- Didactiek --- Realistisch rekenen --- Beroepssecundair onderwijs --- Motivatie --- Kennisverwerving --- Leerstijl
Choose an application
Het "Leercoaching: coachen is?" spel verhoogt op speelse wijze de afspraken die studenten met zichzelf en hun team maken om coachvaardigheden te ontwikkelen. Samen met medestudenten uit de leercoachgroepen gaan zij na welke coachvaardigheden ze belangrijk vinden bij het coachen. Vanuit die discussie formuleren studenten hun leervragen, en maken zij een plan van aanpak om de coachvaardigheden te ontwikkelen. Dit plan van aanpak wordt opgenomen in het professioneel ontwikkelingsplan
Coachen --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- Games --- Leren --- Leren leren --- Coaching --- Leerstijlen --- Feedback --- Reflectie --- Teamwerk --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Leerstijl --- Onderwijs
Choose an application
VisieKit is een prikkelend en praktisch kaartspel om samen met je collega's uit de vakgroep of je teamleden te werken aan jullie visie op onderwijs. Doorloop verschillende fasen en denk na over de functie van jullie onderwijs, het leren van studenten of leerlingen en welke ontwerpprincipes hierbij passen. Zo formuleren jullie samen een sterke visie.De VisieKit is een toolkit om jullie als team te helpen met het scherp krijgen van jullie visie op onderwijs en leren en op de ontwerpprincipes die daarbij passen.Deze toolkit daagt jullie uit om in gesprek te gaan en scherpe keuzes te maken over belangrijke visie-aspecten, zoals als het doel van onderwijs, de rol van de docent, de belangrijkste ontwerpprincipes en de tijd en plaats van het leren. Het eindresultaat is een blauwdruk voor jullie visie, die handvatten geeft om de visie verder uit te werken. Daarnaast werken jullie spelenderwijs aan het creëren van een gemeenschappelijke taal.De VisieKit is gemaakt voor alle soorten onderwijs. Overal waar 'student' staat kan ook 'leerling' staan. Tot slot is de VisieKit speelbaar voor iederereen in of rondom het onderwijs.Om de VisieKit te spelen heb je, naast de inhoud van de doos, het volgende nodig:- Ongeveer 3 uur- 3 tot 8 personen- Een grote tafel (en stoelen)- Het canvas, geprint op A3- Post-its en pennen of potloden- Een open blik: denk aan de toekomst en niet het heden(https://shop.onderwijsmaakjesamen.nl/visiekit.html)Meer info: https://www.vernieuwenderwijs.nl/visiekit/
onderwijs --- Games --- Onderwijs --- Onderwijsfilosofie --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Leren --- Curriculumontwikkeling --- Leraar --- Onderwijsvernieuwing --- Professionalisering --- Didactiek --- Evaluatie --- Doelstelling --- Leerstijl
Choose an application
Plastische opvoeding --- Beeldeducatie --- Kritisch denken --- Leerstijl --- Bachelor in het onderwijs : secundair onderwijs --- Plastische opvoeding --- h.o.
Listing 1 - 10 of 66 | << page >> |
Sort by
|