Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
De kwaliteit van het onderwijs is vooral afhankelijk van de kwaliteit van de leraren: hun professionaliteit, gedeelde verantwoordelijkheid voor het leren van de leerlingen, de onderlinge samenwerking en het resultaatgerichte werken bepalen in hoge mate de leeropbrengsten van de leerlingen. Het boek beschrijft hoe leraren in samenwerking met elkaar, met een gevoel van gedeelde verantwoordelijkheid en al handelend hun school ontwikkelen tot een professionele leergemeenschap waarin alle leerlingen op het hoogst mogelijke niveau leren.
didactiek --- #PBIB:+110.10 --- Onderwijs : Didactiek : Algemeen --- Leraren --- Teamwerk --- Onderwijs --- Onderwijspraktijk --- Professionele ontwikkeling --- Leergemeenschappen --- 450.7 --- Leerresultaten --- Leraar --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Directie --- Sport
Choose an application
De verschuiving van een medisch denkkader naar een biopsychosociaal en ecologisch denkkader heeft de kijk op gezondheid en welzijn zo gewijzigd dat de bacheloropleidingen meer aandacht moeten schenken aan nieuwe kennis- en vaardigheidsdomeinen dan 10 jaar geleden. Binnen de ergotherapie verschuiven de competenties van het aanleren van kennis over een bepaald ziektebeeld naar het aanleren van vaardigheden om vanuit een handelingsperspectief evidentie te vinden voor een bepaalde interventietechniek, die toe te passen en het geleerde te generaliseren naar onbekende doelgroepen of domeinen. Het is een belangrijke opdracht om in te spelen op deze paradigmashift en ergotherapeuten op te leiden die klaar zijn om de toekomstige uitdagingen binnen de gezondheids- en welzijnszorg op een professionele manier aan te pakken. Accurate diagnosestelling, coaching, adviesverlening, behandeling, management en onderzoek behoren tot de competenties van de hedendaagse ergotherapeut in een snel wijzigende multiculturele maatschappij. Rekening houdend met de Europese afspraken uit het Bolognaproces, de (inter)nationale referentiekaders, occupational science en ergotherapieliteratuur wordt in dit boek een overzicht gegeven van de competenties en de bijbehorende leerresultaten van de professionele bachelor in de ergotherapie.
Competenties ergotherapie. --- Hoger onderwijs --- Ergotherapie. --- leerresultaten --- Bachelor --- Competenties; onderwijs --- Ergotherapie --- Physiotherapy. Alternative treatments --- ergotherapie --- competenties --- 615.85 --- PHL-Healthcare 12 --- opleiding --- competentiegericht leren --- Bachelors --- Bacheloropleiding
Choose an application
Méthodes audiovisuelles Audiovisuele methoden --- Motivation (formation) Motivatie (opleiding) --- Formation des formateurs Vorming van de opleiders --- Apprentissage Leerproces --- Mémoire Geheugen --- 454 ) Didactiek - algemeen --- leermethoden --- leerprocessen --- leerresultaten --- leerstrategieën --- lesgeven --- lesvoorbereiding --- onderwijsgevenden --- pedagogiek --- didactiek
Choose an application
De impact van leren zichtbaar maken (Visible Learning) van John Hattie, bevat het resultaat van onderzoek waarbij miljoenen leraren en leerling betrokken waren en dat gebaseerd is op de synthese van meer dan 800 meta-analyses. Deze synthese wordt ingezet om een leermodel dat het leren en het lesgeven zichtbaar maakt, vorm te geven. Het brengt leraargericht onderwijs en leerlinggericht leren samen door een antwoord te formuleren op de vragen: •Hoe maak je leren tot een expliciet en uitdagend doel? •Wat zijn de leerintenties en succescriteria? En kennen leraren en leerlingen die? •Weten leraren en leerlingen wanneer het doel bereikt is? •Hoe kies je doelbewust activiteiten? •Hoe is het feedbackmodel van Hattie opgebouwd? •Hoe kun je het engagement van leraren en leerlingen verhogen om te komen tot leren? •Hoe bouw je als leraar aan kennis bij je leerlingen? Van oppervlakkig tot grondige en conceptuele kennis? •Hoe creëer je als schoolleider een omgeving waar leraren kunnen praten over hun lesgeven? In dit boek krijg je op zes domeinen verschillende bouwstenen die je kunnen helpen om een antwoord te vinden op de vraag: Wat heeft al dan niet een positieve impact op de leerprestaties van mijn leerlingen? De impact van leren zichtbaar maken, zet leraren, schoolleiders en andere onderwijsbetrokkenen aan om •stil te staan bij de eigen onderwijspraktijk; •doordachte keuzes te maken; •de leerprestaties van elke leerling te verbeteren; en om vanuit de eigen onderwijscontext te kiezen voor wat het beste werkt.
onderwijssociologie --- lesgeven --- Research on teaching --- didactiek --- onderwijspraktijk --- leren --- onderwijsstrategiën --- leerlingmotivatie --- schoolprestaties --- klasmanagement --- onderwijsprogramma's --- leerprestaties --- Leren --- 454.2 --- Reflecteren (Terugblikken) --- Klasmanagement --- Leerresultaten --- 454.23 --- Motivatie --- Onderwijsstrategieën --- Leerlingbegeleiding --- Onderwijsprogramma's --- Leerkrachten --- leerresultaten* --- Onderwijs : methodiek --- Didactiek --- Leerstrategieën --- #PBIB:+110.10 --- leerlingbegeleiding --- Didactische principes --- Onderwijs : Didactiek : Algemeen --- Onderwijs --- Onderwijskunde --- Onderwijsvisie --- methodiek --- Onderwijskunde. --- Onderwijsvisie. --- methodiek. --- Methodiek. --- Teacher education. Teacher's profession --- onderwijskunde --- onderwijs en onderzoek --- evidence-based onderwijs --- visible learning --- PXL-Education 2016 --- Didactic strategies --- Teaching --- leren leren --- kennisleer --- didactische werkvormen
Choose an application
Verantwoord meten van leerresultaten is een belangrijk kwaliteitsinstrument voor schoolleiding en leerkrachten. Dit handboek voor beoordeling van leerresultaten biedt gerichte informatie voor de totale onderwijsorganisatie. Na een algemeen inleidend gedeelte over beoordeling van leerresultaten volgt een uitgebreid instrumentarium voor doeconstructie door de leerkracht, een gedeelte met aanbevelingen voor vakgroepen, die invulling geven aan de onderwijs- en examenregelingen en tot besluit een reeks aanbevelingen voor het managementniveau, waar de beleidskeuzenover procedures en faciliteiten gemaakt worden.
Toetsen (onderwijs) --- didactisch proces --- gezondheidszorgonderwijs --- meten van leerresultaten --- onderwijs --- 450.6 --- 613.3 --- beoordelingsschaal --- gezondheidszorg --- kwaliteitsbewaking --- leerresultaten* --- verpleegkundige opleiding --- 371.26 --- Evaluatie --- Examen --- Hoger onderwijs --- evaluatie (gez) --- gezondheidszorg (gez) --- leermethoden (gez) --- pedagogiek (gez) --- 489.4 )* Didactiek hoger onderwijs --- beoordeling --- beoordelingsinstrumenten --- didactiek --- didactische evaluatie --- didactische werkvormen --- evaluatie --- gezondheidsonderwijs --- toetsen --- toetsinstrumenten --- 489.4 --- didactisch proces (leerproces) --- examen --- kwaliteitsbewaking (audit) --- leerdoelstellingen --- leerproces --- onderwijsstructuur --- opleidingen --- Resultaten en selectie --- Beroep en opleiding --- Gezondheidsvoorlichting en -opvoeding --- Kwaliteitsbewaking --- Examens --- 484.4 --- modulair onderwijs --- Gezondheidsopvoeding --- Voeding
Choose an application
'Tom kan veel beter'. Dat staat toch al jaren op zijn rapporten. Tom geeft toe dat hij niet voldoende gestudeerd heeft voor het kerstrapport en belooft beterschap. Hij meent het echt. Toch lukt het niet: het vijfde jaar secundair onderwijs eindigt met een C-attest. Mama houdt nochtans contact met de school en met het CLB, pa koopt boeken over leren leren, Tom wordt naar een cursus leren leren gestuurd en zijn titularis stelt een studieplanning met hem op& maar niets helpt. Waarom niet? Het probleem zit niet in zijn studiemethode, niet in een of andere leerstoornis of gebrek aan planning. Het probleem zit simpelweg in het feit dat Tom te weinig doet voor school. Dat is geen leerstoornis, dat is een slechte gewoonte. Wie moet er iets aan doen? Tom moet er iets aan doen. Het is zijn probleem en hij moet het aanpakken. Maar wil hij dat doen? En hoe kan hij dat doen?Dit boek maakt de lezer wegwijs in de typische kenmerken en valkuilen van het schoolse uitstelgedrag waar Tom en veel van zijn leeftijdsgenoten uit de hogere jaren van het secundair onderwijs last van hebben. Het reikt ouders en leerkrachten een praktische methode aan om met jongeren als Tom te werken. Tom moet dus een gewoonte veranderen. Gemakkelijk is dat niet, en heel prettig ook niet. Dat weet iedereen die al eens geprobeerd heeft een slechte gewoonte, zoals roken of ongezond eten, te veranderen. Maar het is wel haalbaar& met veel geduld
uitstellen --- schoolprestaties --- Educational psychology --- opvoeding --- Pupil counseling. Pupil guidance --- Studiebegeleiding ; secundair onderwijs --- Leren --- Studievaardigheden --- Tijdmanagement --- Motivatie --- Uitstellen --- Education --- Biographical methods --- Curricula --- 37.04 --- leerlingenbegeleiding --- Opvoeding en onderwijs --Leerlingenbegeleiding --- PHL-Education 12 --- secundair onderwijs --- evaluatie --- leerresultaten --- leermotivatie --- studiebegeleiding --- Uitstelgedrag --- Studiebegeleiding --- Leren leren --- Leerlingbegeleiding --- CLB --- Ouders --- Onderwijs --- Secundair onderwijs --- Gesprek --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Centrum voor Leerlingenbegeleiding
Choose an application
-02-12976-9
Curriculum planning. --- leerdoelen --- Didactics --- didactiek --- leerdoelstellingen --- Curriculum planning --- 450.4 --- 454.1 --- Didactiek --- Doelen --- Onderwijskunde --- classificatie --- taxonomie --- doelstellingen --- 450.45 --- didactisch proces --- leerprocessen --- leerresultaten* --- onderwijs --- #gsdbP --- 37.03 --- Curriculum development --- Education --- Instructional systems --- Planning --- 37.03 Talentontwikkeling. Algemene ontwikkeling --(algemeen) --- Talentontwikkeling. Algemene ontwikkeling --(algemeen) --- Doelstellingen --- (zie ook: Pedagogiek) --- Leerplanontwikkeling --- Curricula --- Design --- 454.1 ) Doelstellingen van didactiek --- C6 --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap
Choose an application
Cognitive psychology --- Didactic evaluation --- #gsdbP --- 371.212.7 --- 371.27 --- 454.4 ) Evaluatie --- leerresultaten --- zelfbeoordeling --- zelfcontrolerend leermiddel --- zelfevaluatie --- Educational achievement. Studieresultaten. Schoolloopbaan. Schoolsucces --- Examens. Schriftelijke examens. Gestandaardiseerde proefwerken. Multiple choice. Objectieve studietoetsen. Studietoetsen. Examenvrees --- 371.27 Examens. Schriftelijke examens. Gestandaardiseerde proefwerken. Multiple choice. Objectieve studietoetsen. Studietoetsen. Examenvrees --- 371.212.7 Educational achievement. Studieresultaten. Schoolloopbaan. Schoolsucces
Choose an application
Coöperatief leren werkt activerend en interactief. Leerlingen onderzoeken, stellen vragen, reflecteren en krijgen inzicht in leerstrategieën. Deze werkwijze daagt kinderen uit tot zelfstandig en zelf-verantwoordelijk leren, tot activiteit en betrokkenheid. Daarin staat de interactie tussen leraar en leerling én de leerlingen met elkaar centraal. De leraar motiveert, stimuleert en geeft tegelijkertijd, vanuit haar of zijn vertrouwen in de ontwikkeling van kinderen, houvast. Leerkrachten en leerlingen maken samen het onderwijs. Hoofdonderdeel van dit boek vormen 200 werkvormen (gepresenteerd met behulp van praktische iconen) die de leerkracht direct in de praktijk kan uitvoeren.
Didactic strategies --- adaptief onderwijs --- #PBIB:2002.2 --- #PBIB:gift 2002 --- onderwijsvernieuwing --- coöperatief leren --- basisonderwijs --- didactiek --- 454.23 --- 474.21 --- 474.23 --- Adaptief onderwijs --- Coöperatief leren --- Didactische werkvormen --- Evaluatie (Beoordeling) --- Groeperingsvormen --- Instructie --- Leerresultaten --- Sociaal-emotionele ontwikkeling --- 474.2 --- 024410.jpg --- Basisonderwijs ; didactiek --- didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs, zorgverbreding --- Didactische principes --- (zie ook: Schoolrapporten) --- Lager onderwijs --- Didactische werkvorm --- Basisonderwijs. --- Coöperatief onderwijs. --- Didactiek. --- Didaktik. --- Differentiatie (onderwijs). --- Kooperativer Unterricht. --- adaptief onderwijs. --- didactische werkvormen. --- leerstrategieën --- interactief onderwijs --- didactische werkvormen
Choose an application
1. De pedagogische opdracht van het onderwijs - 2. Leerlingen leren kennen -3. Hoe kinderen leren - 4. Onderwijs gaat ergens over: leerinhouden - 5. Het creëren van leeromgevingen - 6. Het volgen en evalueren van leerprocessen en leerresultaten - 7. Het pedagogisch klimaat - 8. Zorg voor het kind - 9. Schoolorganisatie en teamwork - 10. Onderwijs- en schoolontwikkeling - 11. Het Nederlandse onderwijsstelsel
474 --- Beginsituatie --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Evaluatie --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Leerinhoud --- Leeromgeving --- Leerprocessen --- Leren leren --- Lesvoorbereidingen --- Methodiek --- Nederland --- Onderwijs --- Onderwijsvernieuwing --- Relatie ouders-school (Ouderparticipatie) --- Schoolklimaat --- Schoolorganisatie --- Teamcommunicatie --- Zorgverbreding --- 472.2 --- Basisonderwijs --- Daltononderwijs --- Didactiek --- Ervaringsgericht onderwijs --- Freinetonderwijs --- Jenaplanonderwijs --- Leerinhouden --- Leerlingen --- Leerresultaten --- Leren --- Methodescholen --- Montessorionderwijs --- Onderwijsontwikkeling --- Pedagogisch klimaat --- Schoolontwikkeling --- Steineronderwijs / Steinerscholen (Vrije scholen) --- Teamwerk --- Zorgbeleid --- Zorgverbreding (Zorgbreedte) --- Didactiek basisonderwijs; algemeen --- Politiek, wetgeving en organisatie --- Sociology of minorities --- Teacher education. Teacher's profession --- Didactics --- Primary education --- lerarenberoep --- didactiek --- onderwijspraktijk --- lager onderwijs
Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|