Listing 1 - 10 of 68 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Beroepsonderwijs ; didactiek --- Beroepsopleidingen --- Didactische werkvormen --- Leerlijnen
Choose an application
Dit boek beschrijft de leerstofonderdelen meten en meetkunde voor de bovenbouw van de basisschool. De keuzes die zijn gemaakt worden beargumenteerd vanuit de rol die meet- en meetkundekennis in het dagelijkse leven speelt. Ook wordt rekening gehouden met wat leerlingen in het voortgezet onderwijs aan kennis nodig hebben. Zowel bij meten als bij meetkunde ligt de nadruk ligt op het ontwikkelen van inzicht. Bij meten moeten leerlingen in staat zijn om de relaties tussen maten te beredeneren. Dat heeft in het onderwijs een belangrijker plek dan het simpelweg oefenen in het omrekenen van maten. Bij meetkunde staan de constructies van kinderen voorop. Beschreven wordt hoe kinderen in rijke activiteiten de kans krijgen om zelf op onderzoek te gaan. Dit boek biedt leerkrachten, studenten en docenten aan de lerarenopleiding basisonderwijs, onderwijsbegeleiders en onderzoekers een houvast bij het reken-wiskundeonderwijs in de leerstofgebieden meten en meetkunde.
Wiskunde --- Rekenen. --- Meetkunde --- Basisonderwijs. --- 475.4 --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Doelstellingen --- Lager onderwijs --- Leerlijnen(Groeilijnen) --- Meten --- Realistisch rekenen --- 3e leerjaar lager onderwijs --- 4e leerjaar lager onderwijs --- 5e leerjaar lager onderwijs --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Leerlijnen --- Doelen --- Tussendoelen Annex Leerlijnen --- Didactiek --- Leerlijn --- Doelstelling
Choose an application
Wie een leerplan op een goede manier wil implementeren, staat vroeg of laat ook voor de zorg om voldoende de horizontale enverticale samenhang in de leerinhoud te realiseren en dat niet alleen binnen het leergebied zelf, maar ook binnen het geheel van alleleergebieden. Voor muzische opvoeding is dat niet anders.Door de inhoudelijke en vormelijke verscheidenheid van de verschillende deelleerplannen is het niet altijd eenvoudig om voormuzische opvoeding een ?leerlijn doorheen de basisschool? uit te tekenen. Daarom geven we een inspirerende aanzet met dit model
Muzische vorming --- Leerdoelen --- Leerlijnen --- Lager onderwijs --- muzische opvoeding --- lager onderwijs --- kleuteronderwijs --- leerplannen --- leerlijnen --- 477 --- Muzische opvoeding --- Muzische vorming; ba.o. --- Muzische vorming; ba.o --- Leerdoel --- Leerlijn
Choose an application
475.4 --- wiskunde --- meetkunde --- leerdoelen --- didactiek --- basisonderwijs --- leerlijnen --- didactiek basisonderwijs - wiskunde --- Contains audio-visual material
Choose an application
De kern van dit deel bevat kenmerken van goed aanvankelijk technisch leesonderwijs in het eerste leerjaar. Leerdoelen, klassenmanagement, differentiatie, instructie en aanpak van risicolezers komen aan bod
Aanvankelijk lezen. --- Leesonderwijs --- Leesstoornissen. --- Technisch lezen. --- Nederland. --- 475.26 --- Aanvankelijk lezen --- Leerlijnen(Groeilijnen) --- Leesproblemen (Kinderen met leesproblemen, Leesstoornissen)) --- Technisch lezen --- Leerlijnen --- Leesproblemen --- Leesstoornissen --- Lezen --- Lager onderwijs --- 1e leerjaar lager onderwijs --- Preventie --- Leesprobleem --- Schrijven --- Spel
Choose an application
Scholen voor leerlingen met een beperking of stoornis moeten hun onderwijsactiviteiten doelbewuster en planmatiger gaan inrichten. De kerndoelen die vanuit het Ministerie van Onderwijs gesteld zijn voor het speciaal onderwijs, zijn streefdoelen die aangeven waarop de scholen zich moeten richten. Ze beschrijven het onderwijsaanbod in grote lijnen. De kerndoelen gaan over wat in elk geval aan de orde moet komen. Om de kerndoelen daadwerkelijk te kunnen gebruiken is een concrete uitwerking van deze doelen nodig. Deze uitwerking biedt Van kerndoel tot leerlijn. Het geeft richtlijnen aan het formuleren van didactische doelen conform de kerndoelen voor het speciaal onderwijs. Ook in het reguliere onderwijs kan Van kerndoel tot leerlijn een prettig handvat zijn. De volgende vakgebieden worden beschreven: Rekenen Technisch lezen / Begrijpend lezen Spelling Taal Schrijven Natuur en Techniek Aardrijkskunde Geschiedenis
Buitengewoon onderwijs. --- PXL-Education 2018 --- buitengewoon onderwijs --- didactische werkvormen --- Leerdoelen --- Buitengewoon onderwijs --- Nederland --- Leerlijnen --- leerlijnen --- leerdoelen --- kleuteronderwijs --- Leerdoel --- Leerlijn --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur --- Didactic strategies --- Didactics --- Orthopedagogics --- orthopedagogiek
Choose an application
Wiskunde ; basisonderwijs ; didactiek --- 475.4 --- Breuken (materiaalleer) --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Doelstellingen --- Kommagetallen --- Lager onderwijs --- Leerlijnen(Groeilijnen) --- Procenten --- Rekenen --- Verhoudingen (wiskunde) --- Wiskunde
Choose an application
Verslag van een onderzoek naar leerlingen van het Leerorkest van het Muziekcentrum Amsterdam Zuidoost. Het onderzoek is uitgevoerd vanuit het kader van Cultuur in de Spiegel door Fianne Konings. Konings is sinds april 2010 extern promovenda bij Barend van Heusden. Het Leerorkest laat kinderen in groep 5 van de basisschool kennismaken met verschillende instrumenten. Als ze een keuze hebben gemaakt voor een instrument krijgen ze tot en met groep 8 een keer per week tijdens schooltijd groeples en les met het hele of delen van het orkest. Vanaf groep 6 mogen de kinderen hun instrument ook mee naar huis nemen om te oefenen. Doel is dat kinderen zich de basisvaardigheden eigen maken van het bespelen van een instrument. (Bron: cultuurindespiegel.slo.nl)
Culturele vorming --- Cultuurconfronterend onderwijs --- Kunstzinnige vorming --- Leerlijnen --- Cultuureducatie --- Kunstzinnige opvoeding --- 101710.jpg --- Culturele vorming ; onderwijs --- Leerlijn --- Verbeelding
Choose an application
Taalontwikkeling is een sociaal leerproces dat in wisselwerking met volwassenen en andere kinderen plaatsvindt. Dit taalverwervingsproces speelt zich voor het grootste gedeelte af tussen de geboorte en het begin van groep 3. Het brabbelen gaat over in het eenwoordstadium en ontwikkelt zich onder andere door taalstimulerende activeiten steeds verder. Hoe dat proces verloopt, welke invloeden een rol spelen, hoe een tweede taal zich ontwikkelt, wordt aan de hand van veel praktische voorbeelden duidelijk beschreven.Een handzaam en goed leesbaar overzichtsboek over taalontwikkeling en taalstimulering.Orthopedagoog Sieneke Goorhuis-Brouwer is als hoogleraar spraak- en taalstoornissen bij kinderen verbonden aan de Rijksuniversiteit te Groningen.Bron: https://www.epo.be/nl/boeken/9789088505775/taalontwikkeling-en-taalstimulering-van-babys-peuters-en-kleuters
Psycholinguistics --- taalverwerving --- Developmental psychology --- kleuters --- peuters --- baby's --- kindertaal --- Taalverwerving --- Kleuters --- Peuters --- Taalpsychologie --- Kleuteronderwijs --- Leerlijnen --- Taalachterstand --- Taalontwikkeling --- Tweetaligheid --- Kleuter --- Peuter
Choose an application
Iedereen leert zwemmen, maar welke zwemslag het kind als eerste leert, is hierbij niet de belangrijkste vraag. Leer kinderen een techniek kiezen waarbij ze zich veilig en goed voelen. De motorische ontwikkeling en veiligheid in en rond het water staat voorop. Zwemmen kan vanuit verschillende standpunten bekeken worden: als competitiesport, als gezonde manier van bewegen en ook als belangrijke vaardigheid naar de veiligheid in en rond het water. Vanuit dit laatste oogpunt moet leren zwemmen een maatschappelijk recht blijven. Iedereen zou de vaardigheid van zich veilig te verplaatsen in het water, aangeleerd moeten krijgen. Het louter kunnen overbruggen van een bepaalde afstand in het zwembad, geeft geen voldoende indicatie dat het kind 'watersafe' is en bijgevolg schept dit een vals veiligheidsgevoel bij ouders en kind. Een kritische kijk op de klassieke leerlijnen en het ontwikkelen van een alternatieve leerlijn, met 'water-safety' als centraal gegeven, dringt zich op. Baan Vier heeft, in samenspraak met alle stakeholders in het Vlaamse landschap voor zwemonderricht, een nieuwe leerlijn zwemmen ontwikkeld. Dit boek beschrijft deze nieuwe leerlijn zwemmen; een vijf stappenplan van waterwennen tot doelmatig voortbewegen in het water. Het boek biedt een theoretische houvast aan iedereen die bij het zwemonderricht betrokken is.
Zwemmen --- Didactiek. --- zwemmen --- Didactics of sports and games --- Zwemmen ; didactiek --- Didactiek --- Leerlijnen --- Veiligheid --- 617.91 --- Watergewenning --- 477.8 --- bewegingsopvoeding --- didactiek --- Leerlijnen(Groeilijnen) --- watergewenning --- Bewegingsopvoeding --- leerlijnen --- veiligheid --- KHCA --- didactiek basisonderwijs - bewegingsopvoeding --- Didactiek van sport en spel --- PXL-Education 2015 --- basisonderwijs --- Lichamelijke opvoeding --- Sport --- Jeugd --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Drank --- Gezondheid --- Jongere --- watersport
Listing 1 - 10 of 68 | << page >> |
Sort by
|