Listing 1 - 10 of 54 << page
of 6
>>
Sort by

Book
Kleuters veilig oversteken : kleutervolgsysteem
Authors: ---
ISBN: 9789058730589 Year: 2005 Publisher: Destelbergen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De herwerkte en genormeerde Signaallijst kan als kleutervolgsysteem gebruikt worden bij kinderen vanaf 2 jaar en 6 maanden tot 6 jaar. Het is een observatie-instrument om het algemeen ontwikkelingsniveau van een kleuter in te schatten. De Signaallijst observeert 12 ontwikkelingsgebieden, gegroeperd in zeven domeinen: motoriek, visueel-ruimtelijke vaardigheden, auditieve perceptie, spraak en taal, deelhandelingen van het denken, zelfredzaamheid, socialisatie.


Book
De competentiegerichte student
Author:
ISBN: 9006950971 Year: 2006 Publisher: Utrecht ThiemeMeulenhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Van jonge professionals wordt tegenwoordig verwacht dat zij zelfsturend, initiatiefrijk en gemotiveerd aan de slag gaan met de eigen persoonlijke en professionele ontwikkeling. Het huidige onderwijs speelt hierop in met het nieuwe leren, waarin leerlingen werken aan de ontwikkeling van specifieke beroepscompetenties. Dit boek geeft een introductie op de veranderingen die het competentiegericht opleiden voor leerlingen met zich meebrengt. Het is een prima voorbereiding op iedere opleiding. (Bron: www.thiememeulenhoff.nl)


Book
Wiskundedidactiek in het basisonderwijs
Authors: ---
Year: 2019 Publisher: Brussel Politeia

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Curriculuminnovatie als project
Authors: ---
ISBN: 9001300103 Year: 2006 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek is geschreven voor wie staat voor een grote curriculuminnovatie in het hoger onderwijs. Het is een praktische handleiding, gericht op een onderwijsomgeving, waarin onderwijsprogramma's door samenwerking van veel docenten en vakgebieden tot stand moeten komen. Hoewel het boek niet specifiek is gericht op medisch onderwijs zal de lezer af en toe voorbeelden hieruit tegenkomen. Het zijn voorbeelden waar de auteurs persoonlijk ervaring mee hebben en gebruiken om de materie voor een breed lezerspubliek inzichtelijk te maken Het hele proces van curriculumvernieuwing wordt doorlopen: van de eerste globale ideeën tot en met de kwaliteitszorg en bijstelling van het nieuw ontwikkelde curriculum. Het opzetten en plannen van een ontwikkeltraject, het helder krijgen van randvoorwaarden en consequenties, zicht op de kosten van een onderwijsvernieuwing, draagvlak, implementatie en kwaliteitszorg zijn zaken die van belang zijn los van de inhoud van de vernieuwing. Door de voorbeelden, checklists, modellen en schema's is het daarnaast tevens een naslagwerk, geschikt om regelmatig op terug te grijpen tijdens een proces van curriculumvernieuwing. Deze uitgave is een handreiking aan professionals die vanuit verschillende invalshoeken en rollen betrokken zijn bij grootscheepse curriculumvernieuwing. Dat kunnen docenten zijn, maar ook bestuurders, opleidingsdirecteuren, voorzitters van curriculumcommissies, projectleiders, leden van opleidingscommissies en onderwijskundig adviseurs.


Book
Wat is waard om geleerd te worden?
Author:
ISBN: 9054871946 9789054871941 Year: 1998 Publisher: Brussel VUBPress

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Kwaliteit van het onderwijsaanbod : een boek voor denkende practici en praktijkgerichte denkers
Author:
ISBN: 9055735485 9789055735488 Year: 2004 Publisher: Budel : Damon,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Kennis over onderwijs : inleiding in praktijk en theorie van het basisonderwijs
Authors: ---
ISBN: 9001605443 Year: 2003 Publisher: Groningen/Houten Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In Kennis over onderwijs behandelen de auteurs thema's die direct ontleend zijn aan de praktijk van het werk in het basisonderwijs. Dat doen zij aan de hand van een fictieve basisschool, die in hoofdstuk 1 beschreven wordt. Deze casus geeft de docent in spe stof tot nadenken: wat zou een leraar in deze school moeten weten over algemene pedagogisch-onderwijskundige thema's om zijn werk op deze school adequaat te kunnen doen? De thema's worden telkens op drie niveaus uitgewerkt: de groep, de school en de omgeving. De thema's worden steeds uitgewerkt in de context van de fictieve school, maar ook gerelateerd aan 'echte' praktijksituaties. Aan het eind van het boek komen nog een aantal aansprekende nieuwe praktijktheorieën aan bod: meervoudige en emotionele intelligentie en 'brain-based teaching'. Kennis over onderwijs vormt samen met Ontwerpen van onderwijs en Opvoeden in het onderwijs een drieluik. De delen zijn samen of los te gebruiken.


Book
Het grote rekenboek : overzicht
Authors: ---
ISBN: 9789077990407 Year: 2009 Publisher: Groningen Scala leuker leren

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
John Dewey over opvoeding, onderwijs en burgerschap : een keuze uit zijn werk
Authors: ---
ISBN: 9789088500572 Year: 2011 Publisher: Amsterdam SWP

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

John Dewey (1859-1952) leverde als reformpedagoog een belangrijke bijdrage aan onderwijsvernieuwing, maar stond kritisch ten opzichte van het vernieuwen-om-het-vernieuwen. Hij schreef over uiteenlopende pedagogische vraagstukken, waarbij hij steeds de verbinding legde tussen opvoeding, onderwijs en democratisch burgerschap.In dit boek presenteert Joop Berding een keuze uit de rijkgevulde schatkamer van Deweys publicaties, die meer dan zeventig jaar omspannen. Aan de hand van de vier thema's 'opvoedend onderwijs', 'spelen en leren', 'leerinhouden en onderwijsmethode' en 'burgerschapsvorming' zijn deze teksten geordend en van een toelichting voorzien.

Listing 1 - 10 of 54 << page
of 6
>>
Sort by