Listing 1 - 10 of 54 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
De herwerkte en genormeerde Signaallijst kan als kleutervolgsysteem gebruikt worden bij kinderen vanaf 2 jaar en 6 maanden tot 6 jaar. Het is een observatie-instrument om het algemeen ontwikkelingsniveau van een kleuter in te schatten. De Signaallijst observeert 12 ontwikkelingsgebieden, gegroeperd in zeven domeinen: motoriek, visueel-ruimtelijke vaardigheden, auditieve perceptie, spraak en taal, deelhandelingen van het denken, zelfredzaamheid, socialisatie.
Orthopedagogics --- Didactic evaluation --- Kindergarten --- leerlingvolgsystemen --- Kleuters --- Leerinhouden --- Verkeersveiligheid --- Kleuter --- Leerinhoud
Choose an application
Van jonge professionals wordt tegenwoordig verwacht dat zij zelfsturend, initiatiefrijk en gemotiveerd aan de slag gaan met de eigen persoonlijke en professionele ontwikkeling. Het huidige onderwijs speelt hierop in met het nieuwe leren, waarin leerlingen werken aan de ontwikkeling van specifieke beroepscompetenties. Dit boek geeft een introductie op de veranderingen die het competentiegericht opleiden voor leerlingen met zich meebrengt. Het is een prima voorbereiding op iedere opleiding. (Bron: www.thiememeulenhoff.nl)
Teaching --- competenties --- leerinhouden --- didactische werkvormen --- onderwijsvernieuwing --- studenten --- 101798.jpg --- Hoger onderwijs ; didactiek
Choose an application
Didactics of mathematics --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education --- basisonderwijs --- leerinhouden --- wiskunde
Choose an application
Dit boek is geschreven voor wie staat voor een grote curriculuminnovatie in het hoger onderwijs. Het is een praktische handleiding, gericht op een onderwijsomgeving, waarin onderwijsprogramma's door samenwerking van veel docenten en vakgebieden tot stand moeten komen. Hoewel het boek niet specifiek is gericht op medisch onderwijs zal de lezer af en toe voorbeelden hieruit tegenkomen. Het zijn voorbeelden waar de auteurs persoonlijk ervaring mee hebben en gebruiken om de materie voor een breed lezerspubliek inzichtelijk te maken Het hele proces van curriculumvernieuwing wordt doorlopen: van de eerste globale ideeën tot en met de kwaliteitszorg en bijstelling van het nieuw ontwikkelde curriculum. Het opzetten en plannen van een ontwikkeltraject, het helder krijgen van randvoorwaarden en consequenties, zicht op de kosten van een onderwijsvernieuwing, draagvlak, implementatie en kwaliteitszorg zijn zaken die van belang zijn los van de inhoud van de vernieuwing. Door de voorbeelden, checklists, modellen en schema's is het daarnaast tevens een naslagwerk, geschikt om regelmatig op terug te grijpen tijdens een proces van curriculumvernieuwing. Deze uitgave is een handreiking aan professionals die vanuit verschillende invalshoeken en rollen betrokken zijn bij grootscheepse curriculumvernieuwing. Dat kunnen docenten zijn, maar ook bestuurders, opleidingsdirecteuren, voorzitters van curriculumcommissies, projectleiders, leden van opleidingscommissies en onderwijskundig adviseurs.
onderwijsvernieuwing --- Curriculum development --- curriculumontwikkeling --- Higher education --- HO (hoger onderwijs) --- Hoger onderwijs --- 489.4 --- Kwaliteitszorg --- Leerinhouden --- Onderwijsvernieuwing --- Didactiek --- Hoger onderwijs.
Choose an application
Teacher education. Teacher's profession --- Lerarenopleiding --- Leraren --- Kwaliteitszorg --- algemeen. --- opleidingen --- Vlaanderen. --- onderwijs. --- #A9809A --- 450.4 --- Leerinhouden --- onderwijs (algemeen) --- geschiedenisfilosofie - historiografie
Choose an application
Onderwijs --- Kwaliteitszorg --- Schoolmanagement --- Leerinhouden --- Leraren --- Kwaliteitszorg. --- Leerstof. --- Onderwijs. --- kwaliteitsmanagement. --- onderwijs. --- Leerinhoud --- Leraar --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Directie --- Sport
Choose an application
In Kennis over onderwijs behandelen de auteurs thema's die direct ontleend zijn aan de praktijk van het werk in het basisonderwijs. Dat doen zij aan de hand van een fictieve basisschool, die in hoofdstuk 1 beschreven wordt. Deze casus geeft de docent in spe stof tot nadenken: wat zou een leraar in deze school moeten weten over algemene pedagogisch-onderwijskundige thema's om zijn werk op deze school adequaat te kunnen doen? De thema's worden telkens op drie niveaus uitgewerkt: de groep, de school en de omgeving. De thema's worden steeds uitgewerkt in de context van de fictieve school, maar ook gerelateerd aan 'echte' praktijksituaties. Aan het eind van het boek komen nog een aantal aansprekende nieuwe praktijktheorieën aan bod: meervoudige en emotionele intelligentie en 'brain-based teaching'. Kennis over onderwijs vormt samen met Ontwerpen van onderwijs en Opvoeden in het onderwijs een drieluik. De delen zijn samen of los te gebruiken.
Basisonderwijs --- Onderwijs en opvoeding. --- Didactiek. --- Lager onderwijs --- Didactiek --- Onderwijsfilosofie --- Schoolmanagement --- Leerinhouden --- Ontwikkelingspsychologie --- Lerarenopleiding --- 454 ) Didactiek - algemeen --- basisonderwijs --- kinderen --- leefomgevingen --- leeromgevingen --- leerstof --- leren --- ontwikkeling --- school --- Leerinhoud
Choose an application
475.4 --- Breuken (materiaalleer) --- Cijferen --- Geld --- Hoofdrekenen --- Klok lezen --- Kommagetallen --- Meetkunde --- Meten --- Procenten --- Rekenen --- Tabellen --- Tijd --- Wiskunde --- Schoolbooks - Didactic material --- Leerinhouden --- Lager onderwijs --- Leerinhoud
Choose an application
John Dewey (1859-1952) leverde als reformpedagoog een belangrijke bijdrage aan onderwijsvernieuwing, maar stond kritisch ten opzichte van het vernieuwen-om-het-vernieuwen. Hij schreef over uiteenlopende pedagogische vraagstukken, waarbij hij steeds de verbinding legde tussen opvoeding, onderwijs en democratisch burgerschap.In dit boek presenteert Joop Berding een keuze uit de rijkgevulde schatkamer van Deweys publicaties, die meer dan zeventig jaar omspannen. Aan de hand van de vier thema's 'opvoedend onderwijs', 'spelen en leren', 'leerinhouden en onderwijsmethode' en 'burgerschapsvorming' zijn deze teksten geordend en van een toelichting voorzien.
Orthopedagogiek --- handboeken en inleidingen. --- pedagogiek --- Educational systems. Teaching systems --- Dewey, John --- Burgerschap --- Leerinhouden --- Fröbel, Friedrich --- 450.41 --- Onderwijsfilosofie --- Opvoeding en onderwijs --- Pedagogie --- Burgerschapseducatie --- Opvoeden tot burgerzin --- Spelend leren --- Democratische opvoeding --- Opvoeding --- Leerinhoud --- Onderwijs --- Handboeken en inleidingen.
Choose an application
leermethoden --- Didactics of higher education --- vroedkundige opleiding --- onderwijsvormen --- leerinhouden --- Didactic strategies --- 378 --- #GSDBP --- Didactique Didactiek --- Méthodes d'enseignement Onderwijsmethoden --- Stratégies (formation) Opleidingsstrategieën --- Enseignement Onderwijs --- 371.3 --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen) --- 378 Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen) --- 378.046.4
Listing 1 - 10 of 54 | << page >> |
Sort by
|