Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Response to Intervention (RTI) is een systematiek voor onderzoek naar leerbaarheid op het gebied van technisch lezen, begrijpend lezen, rekenen en spelling. Met RTI wordt duidelijk met welke vorm van instructie en/of interventie een leerling het meeste leerrendement laat zien. In dit boek wordt uiteengezet wat RTI is en voor het onderwijs in Nederland kan betekenen.
leerproblemen --- leesproblemen --- aanvankelijk lezen --- Psycholinguistics --- gedragsstoornissen --- Orthopedagogics --- remediërend rekenen --- Leerachterstand --- diversiteit --- Technisch lezen --- Begrijpend lezen --- Rekenen --- Spelling --- Onderwijs : methodiek --- Gedragsproblemen --- 464 --- leerachterstand --- spelling --- zorgverbreding --- 474.23 --- Leerlingbegeleiding --- evaluatie --- Differentiatie --- #PBIB:+110.10 --- Kinderen met leerproblemen --- Didactische principes --- Onderwijs : Didactiek : Algemeen --- PXL-Education 2018 --- leermoeilijkheden --- leerlingbegeleiding --- leerlingenvolgsysteem --- basisonderwijs --- Passend onderwijs --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Lezen --- Opbrengstgericht onderwijs --- Nederland --- Responsieve instructie --- Instructie --- Evaluatie --- Taal --- Schrijven --- Spel --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Nederlands --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Kleuter --- Geschiedenis --- Spraaktechnologie --- Therapie --- Literatuur --- Didactics --- Primary education --- Secondary education
Choose an application
Heel wat kinderen kampen met een motorische achterstand, zo blijkt uit recent wetenschappelijk onderzoek. Liefst één op de drie kleuters blijkt bijzonder zwak te presteren. Geen wonder: stoepen en straten zijn te druk of onveilig geworden om er te spelen. Hoepels, springtouwen, ballen en ander 'beweeglijk' speelgoed zijn ingeruild voor computerspelletjes en het internet. Nochtans is het erg belangrijk dat kinderen vanaf de geboorte voldoende bewegingskansen krijgen. Een motorische achterstand kan immers gevolgen hebben voor de volledige ontwikkeling van je kind. Zo kan een kind moeite hebben met schrijven, waardoor hij of zij op school een ernstige achterstand dreigt op te lopen. Bewegingstherapeute Liesbeth Verhoeven legt in dit boek uit waarom een goede motoriek zo belangrijk is en geeft tips en oefeningen mee om de ontwikkeling van je kind zo goed mogelijk te stimuleren. Stap voor stap is dan ook een ideale handleiding om je kind op een aangename en speelse manier groot te brengen.
613.95 --- Motoriek --- Motorische ontwikkeling --- Bewegen --- Kinderen --- Stimulering --- 416.23 --- Beweging --- Leerachterstand --- Opvoeden --- Stimuleren --- Ontwikkelingspsychologie --- Motoriek ; kinderen --- ontwikkelingspsychologie --- 159.98 --- Bewegingsopvoeding. --- Neurologische ontwikkeling --- Zintuigen. --- Kinderen. --- motoriek --- psychomotorische ontwikkeling --- kinesitherapie --- bewegingsopvoeding --- motorische ontwikkeling --- Physiology: movement organs, voice and skin --- kinderen --- Affective and dynamic functions --- Children --- Growth and development --- Handbooks, manuals, etc. --- Psychische functies --- Fysiologie: bewegingsorganen, stem en huid --- beweging --- opvoeding --- afzonderlijke leeftijdsgroepen in de jeugdpsychologie - tot c. 13 jaar --- PXL-Education 2016 --- bewegingsexpressie --- Ontwikkeling van kinderen --- Schoolrijpheid --- Peuters --- Kleuters --- schoolrijpheid --- kleuters --- (zie ook: Aansluiting kleuteronderwijs - lager onderwijs) --- Psychologie van afzonderlijke jeugdgroepen tot ca. 13 jaar --- Bewegingsopvoeding --- Zintuigen --- Ontwikkelingsspelen --- Kind --- Zintuig --- Ontwikkelingsspel --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Educational sciences
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|