Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Lean is een van de meest succesvolle kwaliteitsverbeteringstechnieken die de afgelopen decennia zijn ontwikkeld. Het stamt oorspronkelijk uit Japan, waar sinds de jaren vijftig het Toyota Productie Systeem model stond voor vele andere bedrijve, waaronder inmiddels ook dienstverlenende bedrijven. Centraal bij Lean staat de klantwaarde. Alle onderdelen van een organisatie moeten 'aligned' zijn om die klantwaarde continu te verbeteren. Het gaat om een 'stroom van waarde' (Value Stream) die door de hele organisatie moet lopen, waarbij onderweg zoveel mogelijk overtollige ballast wordt verwijderd en verbeteringen worden doorgevoerd. Bij elkaar biedt het boek een gedegen en complete introductie tot Lean, waarin ook zeker nog veel interessants te vinden is voor wie al enigszins met de basisbegrippen vertrouwd is. Natalie Sayer werkte al met Lean-principes nog voordat ze zo heetten, in eerste instantie in de Amerikaanse auto-industrie. Bruce Williams is zelfstandig wetenschapper, publicist en ondernemer en onder meer co-auteur van Six Sigma Voor Dummies.
Qualité Kwaliteitszorg --- Lean Lean --- lean manufacturing --- 658:005.51 --- logistiek
Choose an application
Performance Prestatie --- Qualité Kwaliteitszorg --- Méthodes Methoden --- Lean Lean
Choose an application
Dans un contexte économique très concurrentiel, les entreprises de la construction ont cherché à se renouveler et à garantir leur performance par la réduction des coûts sans compromettre la qualité et la sécurité dans l’exécution des projets, et dégager ainsi des marges financières nécessaires pour leur pérennité. Face à ces enjeux, elles se sont appropriées les concepts du LEAN pour donner naissance au LEAN Construction au début de notre siècle. Défini comme un système de production orienté « satisfaction client » permettant la réduction systématique des gaspillages par tous les acteurs sur l’ensemble des activités, son implémentation dans les entreprises reste encore complexe. La littérature scientifique fait l’état d’une variété de démarches, de méthodes et d’outils associés à la pratique du LEAN Construction. C’est pourquoi nous nous sommes questionnée sur sa pratique sur les chantiers de construction et plus particulièrement, sur un chantier de Réhabilitation lourde/Rénovation à Paris dans le cadre d’une immersion pendant cinq mois dans une entreprise générale du BTP. Pour ce travail d’investigation, la méthodologie générale choisie est l’approche déductive -approche qui évolue au fur et à mesure de l’avancée des recherches-. Après une première phase d’exploration en interne qui nous a permis d’observer puis de nous familiariser avec le cas d’étude de terrain, s’est engagée une phase d’interrogation des acteurs clés via des entretiens semi-dirigés qui visait à évaluer la pratique du LEAN Construction sur un chantier. Afin d’approfondir notre réflexion, la dernière phase de recherche s’est intéressée à la mise en œuvre de deux outils du LEAN Construction, le LPS et les 5S au travers une démarche d’observation participante. Lors de notre investigation, nous avons constaté la difficulté de mise en œuvre d’une pratique LEAN Construction auprès de l’ensemble des acteurs du chantier. Nous nous sommes confrontée aux réalités du terrain, - imprévus, retards, arrêt d’utilisation de l’outil -, ce qui a rendu la collecte de données incomplète. Néanmoins ce travail de recherche met en lumière quelques pistes d’évaluation de l’implémentation d’une pratique LEAN Construction sur les chantiers.
Choose an application
Lean Lean --- Qualité Kwaliteitszorg --- Efficacité Efficiëntie --- Méthodes Methoden --- Gestion de l'entreprise
Choose an application
Talloze organisaties zijn met Lean aan de slag gegaan. Ze geven aan dat ze goed in staat zijn het laaghangende fruit te plukken: verbeterworkshops zijn succesvol uitgevoerd, zichtbare verspillingen geëlimineerd. En in veel gevallen hebben ze kostenbesparingen gerealiseerd terwijl ze de klant sneller en beter kunnen helpen. Maar tegelijkertijd geven deze organisaties aan dat ze niet goed weten hoe ze verder moeten, hoe ze de grote besparingen moeten realiseren, laat staan dat ze precies weten hoe ze Lean moeten borgen in de organisatie. Het Handboek Lean Management helpt daarbij, het : ·biedt inzicht in de werking, de mogelijkheden en de onmogelijkheden van Lean-management in de praktijk; ·behandelt alle facetten van Lean: van gestandaardiseerd werken tot Lean-leiderschap; ·geeft op heldere wijze aan hoe je Lean Management winnend kunt inzetten; ·bevat onmisbare handvatten om Lean succesvol in te voeren in alle soorten organisaties in alle sectoren; ·biedt een praktisch overzicht van de belangrijkste concepten en modellen voor Lean. Organisaties waarvoor doelmatigheid en doeltreffendheid van belang is, vinden in het Handboek Lean Management alle handvatten voor het succesvol toepassen en borgen van Lean.Bron : http://www.academicservice.nl
Lean Lean --- Succès Succes --- Efficacité Efficiëntie --- Lean management --- Management --- Kwaliteitsbeleid --- Organisatiemanagement --- Leanmanagement --- Leanmanagement. --- Lean management. --- Lean Management. --- Lean
Choose an application
Bezoek een congres over managementtechnieken en termen als lean, agile en scrum vliegen je om de oren. Het lijken wondermiddelen waarmee elk probleem opgelost kan worden. Hebben we te maken met hypes of kunnen deze managementfilosofieën werkelijk helpen bij het bereiken van een blijvend succesvolle bedrijfsvoering ?In Lean: van hype naar verbetercultuur onderzoeken de auteurs wat ervoor nodig is om Lean succesvol toe te passen. Daarbij bespreken ze de verschillen tussen commerciële en non-profitbedrijven en kijken ze in het bijzonder naar welke voordelen Lean heeft voor organisaties in de publieke sector. Waar je op moet letten als je Lean wilt invoeren maken ze duidelijk aan de hand van uitgebreide praktijkvoorbeelden. Dit boek reikt organisaties een schat aan tips en adviezen aan die zij direct kunnen toepassen om hun werkprocessen flexibeler, efficiënter en klantvriendelijker te maken. Daarbij biedt het nieuwe instrumenten als de Lean transformatiescan. Hiermee kan een organisatie haarfijn bepalen welke aspecten binnen het transformatieproces extra aandacht nodig hebben. Niets hoeft een succesvolle invoering van Lean werken meer in de weg te staan.Bron : http://www.bol.com
Lean Lean --- Administration publique Overheidsdiensten --- Changement Verandering --- Performance Prestatie --- Lean management --- Agile werken --- Overheid --- Overheidsbeleid --- Organisatieveranderingen --- Lean --- Organisatieverandering
Choose an application
Een continu proces Veel organisaties worstelen met de vraag op welke manier ze continue verbeterstructuren en -systemen kunnen omzetten in ander gedrag. Gedrag waarmee de verwachte prestatie werkelijk wordt bereikt; gedrag waarbij zowel de medewerker als de manager meer bevoegdheid en controle over hun werk hebben. Dit vereist een specifieke aanpak die gedragsontwikkeling direct koppelt aan de te bereiken prestaties in een verankerd sturingssysteem. Ook heeft het gevolgen voor de manier waarop organisaties omgaan met de ontwikkeling van mensen: gedragsontwikkeling als continu proces vereist een radicaal ander hr-model. Persoonlijke ontwikkeling De meeste organisaties zijn er wel al achter dat het huidige systeem waarin het functioneren eenmaal per jaar wordt beoordeeld niet de juiste prestatiesturing geeft, maar ze kennen geen alternatief. Daarom proberen ze de persoonlijke ontwikkeling met persoonlijke doelen, waarden en competenties toch meetbaar te maken. Prestatieverantwoordelijkheidsgebied Deze ontwikkeling is een doodlopende weg. De ontwikkeling van gedrag moet zijn afgestemd op de prestatie en in dezelfde frequentie worden gemeten en bijgestuurd. Daarbij is het belangrijk dat de medewerker maximale ruimte krijgt binnen zijn eigen prestatieverantwoordelijkheidsgebied. Op die manier komen de verantwoordelijkheid en bevoegdheid steeds lager in de organisatie te liggen en wordt de gewenste prestatie op elk niveau in de organisatie bereikt. Dit is wat Performance behaviour doet. Unieke methode Performance behaviour is een unieke methode die een directe relatie legt tussen het gewenste resultaat van de organisatie en het gedrag dat nodig is om dat resultaat te behalen. Uitgangspunt daarbij is de Lean-filosofie die erop gericht is verspilling te elimineren, zodat de productkwaliteit omhoog gaat en de kosten omlaag. In dit boek wordt dit principe toegepast op het gedrag van mensen in organisaties. Tempo en focus van gedrag Daartoe wordt het gedrag van medewerkers ingedeeld in profielen die gebaseerd zijn op het tempo en de focus van het gedrag. Om beter gedrag te meten is het nodig een standaard vast te stellen. De volgende en grotere stap is het voor elkaar te krijgen dat de medewerkers zich inzetten om deze standaard steeds te verbeteren. Dit kan stapsgewijs, maar ook gebaseerd op innovaties. Hierin speelt de leiderschapsstijl van het management een grote rol. Continu verbeteren In Performance behaviour laat Neil Webers zien hoe je eigenaarschap en verantwoordelijkheid bij mensen kunt creren, waardoor elk individu bereid en in staat is om zijn eigen prestaties te meten en continu te verbeteren. De auteur gaat in op vragen als: Hoe kwantificeer je gedrag en koppel je dat aan prestaties? Hoe benvloed je als leidinggevende je belangrijkste resource: mensen? Hoe zet je verandering om in continue verbetering? Voor wie? Managers, leidinggevenden en veranderconsultants die duurzaam resultaten willen behalen en verbeteren in samenwerking met hun medewerkers.
Prestatiemanagement --- Prestatiegedrag --- 65.12 --- 316.62 --- Management --- Kwaliteitszorg --- Ondernemingen --- Lean-methode --- Performance Prestatie --- Qualité Kwaliteitszorg --- Changement Verandering --- Lean Lean --- Onderneming --- Lean --- Overheidsbeleid
Choose an application
Industrial efficiency --- Organizational effectiveness --- Value added --- Production management --- Efficience dans l'industrie --- Efficacité organisationnelle --- Valeur ajoutée --- Production --- Gestion --- Production allégée --- Gestion d'entreprise --- Performance Prestatie --- Qualité Kwaliteitszorg --- Méthodes Methoden --- Lean Lean --- Efficacité organisationnelle --- Valeur ajoutée
Choose an application
I. La création et le lancement du programme - II. La phase de consolidation - III. La phase de pérennisation - IV. Conclusions et recommandations
Efficacité de l'organisation. --- Production au plus juste. --- Services --- Changement organisationnel. --- Gestion --- Gestion. --- Qualité --- Contrôle. --- Excellence Voortreffelijkheid --- Performance Prestatie --- Méthodes Methoden --- Lean Lean --- Verantwoordelijkheden en taken : Management (niet-HRM) --- Responsabilités et tâches : Management (non GRH)
Choose an application
The Lean Startup is a new approach to business that's being adopted around the world; It is a movement that is transforming the way companier are built and new products are launched. The Lean Startup is about learning what your customers really want. It's about testing your vision continuously, adapting and adjusting before it's too late. Now is the time to think Lean. (flaptekst)
innovaties --- lean --- innovatiemanagement --- Economic production --- ondernemingen --- Entrepreneurship. --- 681.3*K1 --- 658:005.51 --- ondernemen --- ondernemerschap --- Computer industry: markets; standards; statistics; suppliers --- logistiek --- 681.3*K1 Computer industry: markets; standards; statistics; suppliers --- Ondernemen --- Product strategy --- Business policy --- Economische productie --- Bedrijfsbeleid --- Productstrategie --- 360.8 --- businessmodellen --- innovatie --- start-ups --- Sparkcollectie Mechelen --- Lean Lean --- Innovation Innovatie --- Stratégies (management) Strategieën (management) --- innovation
Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|