Narrow your search

Library

KBR (3)

KU Leuven (3)

Thomas More Mechelen (3)

UAntwerpen (3)

UCLL (3)

UGent (3)

Vlaams Parlement (3)

Hogeschool Gent (2)

RoSa (1)

Thomas More Kempen (1)

More...

Resource type

book (3)


Language

Dutch (3)


Year
From To Submit

2004 (1)

2001 (1)

1997 (1)

Listing 1 - 3 of 3
Sort by

Book
Succesvol doorstromen in de aanvangsjaren van het secundair onderwijs
Authors: ---
ISBN: 9033439085 Year: 1997 Publisher: Leuven Amersfoort Acco


Book
Maakt de school het verschil ? : effectiviteit van scholen, leraren en klassen in de eerste graad van het middelbaar onderwijs : een exploratie van LOSO-gegevens
Authors: --- ---
ISBN: 9033455803 Year: 2004 Publisher: Leuven : Acco,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Op basis van een longitudinaal onderzoek bij 6.400 leerlingen gaan de auteurs na of het er toe doet naar welke school je gaat, van welke lerares of leraar je les krijgt, en in welke klasgroep je terecht komt. Dit wordt nagegaan bij leerlingen van het tweede leerjaar van het secundair onderwijs. Het onderzoek gaat in eerste instantie over effecten op de prestaties voor wiskunde en Nederlands. Ook effecten op het schools welbevinden, de inzet, het zelfconcept en de integratie in de groep van de klasgenoten worden bekeken. Bovendien wordt nagegaan of een school die goed is voor de prestaties, ook goed is voor het welbevinden, of juist niet. Als blijkt dat de ene school, leraar of klas beter is dan de andere, gaan de auteurs na welke de kenmerken zijn van effectieve scholen en klassen. Is vooral het soort leerlingen op school of in de klas belangrijk, of heeft vooral het onderwijs dat gegeven wordt en het schoolbeleid invloed?


Book
Succesvol middelbaar onderwijs ? : een antwoord van het LOSO-project
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9033443805 Year: 2001 Publisher: Leuven Leusden Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Op basis van een longitudinaal onderzoek bij 6.400 leerlingen kunnen de auteurs zich een beeld vormen van ons middelbaar onderwijs. Zij steunen daarbij op een veelheid aan gegevens, in het bijzonder: de schoolloopbaan, het welbevinden en de prestaties van leerlingen. Samen met het welbevinden bekijken ze ook de inzet, de relatie met de leraren en het gevoel de leertaken aan te kunnen.

Listing 1 - 3 of 3
Sort by