Listing 1 - 10 of 19 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
In 'Succesvol Lean' leggen de auteurs uit hoe en waarom Lean succesvol kan zijn. Lean vormt een managementconcept, gericht op beter management bij bedrijven en organisaties, waarbij het niet uitmaakt of er vijftig medewerkers zijn of vijfduizend. Hoewel Lean bewezen succesvol is, is het niet eenvoudig de Lean-principes toe te passen. Toch mag Lean een overzichtelijke methode worden genoemd waarbij de kwaliteit van de onderneming toeneemt en kosten teruglopen. De auteurs stellen dat Lean weerstand ontmoet bij toepassing. Tot in detail wordt stilgestaan bij de invoering en wordt er ingegaan op Lean als managementstrategie, filosofie en als bedrijfsbrede aanpak. In deelhoofdstuk 5.4 spreken de auteurs over die weerstand en hoe daarop te reageren. Het gaat dan om het aangeven van hetgeen van belang is voor de manager, hoe te handelen in een project met actieve rollen voor managers én medewerkers. Het boek vormt een diepgaande introductie én een lesboek. Elk hoofdstuk wordt afgesloten met een samenvatting. De opbouw is toegankelijk, aantrekkelijk en beslist zeer praktisch gericht. In deze tweede editie is een nieuw hoofstuk toegevoegd over Lean in de keten en werden verbeteringen aangebracht. (flaptekst)
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Je voornaamste taak als innovator, onder nemer of organisatie is je businessideeën testen om het risico op falen te beperken.Zeven op de tien nieuwe producten voldoen niet aan de verwachtingen. Met Businessideeën testen willen we daar verbetering in aanbrengen. In de stijl van de wereldwijde bestseller Business Model Generatie bieden we je met deze praktische gids een verzameling direct toepasbare technieken om je nieuwe businessideeën snel te kunnen testen. Je doet kennis op over het proces, leert hoe je je eerste experiment ontwerpt en businessideeën kunt testen. Als je al weet hoe je moet testen, kun je je vaardigheden aanscherpen met de uitgebreide toolbox. Tot slot leer je om systematisch te testen binnen je eigen organisatie aan de hand van gebruiken en een gedeelde taal. Het is nu tijd om niet langer op aannames te vertrouwen, maar je ideeën grondig te testen en bewijs te leveren.Bron : http://www.bua.nl
Management --- Bedrijfsstrategieën --- Organisatieleer --- Kwaliteitszorg ; ondernemingen --- Bedrijfsstrategie
Choose an application
658.8 --- klanten --- klantenbinding --- klantenmanagement --- klantenservice --- kwaliteit --- kwaliteitszorg --- marketing --- marketingmanagement --- E090205.jpg --- Klantenbinding --- Kwaliteitszorg ondernemingen --- marketing, verkoop, distributie --- Consumer behavior --- Kwaliteitszorg ; ondernemingen
Choose an application
Deel 1 Oriëntering kwaliteitszorg - 1 Kwaliteit en kwaliteitszorg in vogelvlucht - 2 Kwaliteitszorggoeroes - 3 Integrale kwaliteitszorg en het inkoopproces - Deel 2 Kwaliteitszorgtechnieken - 4 Kwaliteitsinspectie en procesbeheersing - 5 Kwaliteitsbeheersing of quality engineering - 6 Certificatie van kwaliteitssystemen - Deel 3 Kwaliteitszorgmanagement en praktisch verbetermanagement - 7 Voortdurend verbeteren: de kwaliteitsgerichte organisatie - 8 Customer service en kwaliteitszorg - 9 Integratie
Kwaliteitszorg ; ondernemingen --- verbetermanagement --- integrale kwaliteitszorg --- kwaliteitszorg --- management --- 366.6 --- Kwaliteitszorg --- Management
Choose an application
Het landschap op gebied van kwaliteit is permanent in verandering. Nieuwe kwaliteitsmethoden, nieuwe normen, nieuwe klanteneisen, nieuwe machines, nieuwe risico's of nieuwe productiemethoden maken het voor de kwaliteitscoördinator uitdagend om deze veranderingen op te volgen en te implementeren in de organisatie. Een belangrijke verandering is ook de publicatie door de International Standardization Organisation (ISO) in 2018 van de norm ISO 9001:2018. Deze norm is een managementsysteemnorm voor kwaliteit. Maar wat is dat nu juist, een managementsysteem en een kwaliteitsmanagementsysteem? Wat zijn de voordelen voor mijn organisatie om over een - al dan niet gecertificeerd - kwaliteitsmanagementsysteemte beschikken? Waarop legt een managementsysteem nu juist de nadruk?Al deze vragen zullen in deze uitgave worden beantwoord. Na het lezen zalhet voor jou als kwaliteitscoördinator duidelijk zijn dat een kwaliteitsmanagementsysteemjou helpt om op de vele veranderingen die op je af komengepast te reageren. Nieuwe eisen aan producten en diensten, nieuwe kwaliteitstechnieken kunnen beter worden opgevolgd en geïmplementeerd, nieuwerisico's worden (her)beoordeeld, nieuwe opleidingen voor het personeel worden ingericht, enz. De norm ISO 9001:2018 geeft je daarbij hulp. Deze kwaliteitsmanagementsysteemnorm geeft je een manier van aanpakken, die je makkelijk kan gebruiken in andere vestigingen van je organisatie. Speciaal voor vestigingen in het buitenland geeft ISO 9001:2018 een duidelijk 'raamwerk', waarrond je het kwaliteitsmanagement kan opbouwen en kan communiceren met je buitenlandse kwaliteitscoördinatoren. Met als uiteindelijk doel: het verhogen van het kwaliteitsniveau in de organisatie en het verhogen van de klanttevredenheid. Veel succes hiermee!Jan Dillen is ingenieur bouwkunde, preventieadviseur niveau 1 (HVK)en milieucoördinator niveau A. Hij was lange tijd werkzaam als veiligheidsprofessional bij een verzekeringsmaatschappij op het gebied van preventie van arbeidsongevallen, brandverzekeringen en bouwrisico's. Hij werkt momenteel als auditor op het gebied van kwaliteit, veiligheid en milieu, en maatschappelijk verantwoord ondernemen. Voor veiligheid auditeert hij OHSAS18001/ISO 45001 en VCA, liefst gecombineerd met ISO 9001 en/ofISO 14001.Daarnaast verzorgt Jan Dillen opleidingen voor preventieadviseurs niveau 1&2/middelbaar en hoger veiligheidskundigen en milieuprofessionals aande Universiteit Antwerpen en de Universiteit Hasselt. Hij geeft opleidingen interne auditor en kwaliteitsmanagementsystemen aan Vinçotte Academy.Ook was hij spreker aan de TU Delft en op het congres van de Nederlandse Vereniging voor Veiligheidskunde. (achterflap)
PXL-Central Office 2019 --- organisatiekunde --- kwaliteitsmanagement --- kwaliteitsnormen --- Qualité Kwaliteitszorg --- Management Management --- Normes Normen --- Performance Prestatie --- ISO --- Kwaliteitszorg ; ondernemingen
Choose an application
Dit boek is een reisverhaal naar het land van Lean Agility. Elke leidinggevende van eender welke organisatie vult onderweg zijn rugzak met diepere inzichten en praktische suggesties. Enkele streken die bezocht worden:Lean is niet mean. Failure demand. Overbelasting van medewerkers belet continue verbetering. Kaizen kata en Kaizen coaching kata. Lean e-mail. PDCA-kaartenspel. Kanban Kaizen verbeterborden overal, zelfs thuis. Wendbaarheid (agility) en de Company Mass Index die het niveau van Lean Agility meet in je organisatie.Bron : http://businessandeconomics.diekeure.be
Kwaliteitszorg ondernemingen --- Social Sciences and Humanities. Management studies, Business Administration, Organizational Science --- Quality Management --- Quality Management. --- Production management --- Physical distribution --- Personnel management --- lean --- Kaizen --- productiebedrijven --- Kostenbeheersing --- Managementtechnieken --- Lean management --- Management --- #SBIB:316.334.2A551 --- #SBIB:316.334.2A552 --- Lean Lean --- Méthodes Methoden --- Performance Prestatie --- Partijen en strategieën in de onderneming: ondernemingsbeleid en management --- Partijen en strategieën in de onderneming: scientific management, tijds- een bewegingsstudies, beoordelingstechnieken, Taylorisme, kwaliteitsmanagement --- logistiek --- Kwaliteitszorg ; ondernemingen --- Kwaliteitszorg: ondernemingen --- Kwaliteitszorg --- Ondernemingen --- Lean --- Business policy --- kwaliteitsbeheersing --- management
Choose an application
Organisatieleer --- Kwaliteitszorg ondernemingen --- #SBIB:316.334.2A552 --- #SBIB:316.334.2A555 --- Partijen en strategieën in de onderneming: scientific management, tijds- een bewegingsstudies, beoordelingstechnieken, Taylorisme, kwaliteitsmanagement --- Partijen en strategieën in de onderneming: patronaat en werkstructurering, werkoverleg, taakverruiming, humanisering --- Consumer Satisfaction. --- Efficiency, Organizational. --- Models, Organizational. --- Kwaliteitszorg ; ondernemingen --- Lean manufacturing.
Choose an application
Production management --- 658 --- E080735.jpg --- Kwaliteitszorg ; ondernemingen --- Team personeel talenten motivatie motiveren beloning belonen gedrag samenwerken --- Business management, administration. Commercial organization --- 658 Business management, administration. Commercial organization --- 658 Zaakvoering, administrat --- Zaakvoering, administrat --- kwaliteitsbeheersing
Listing 1 - 10 of 19 | << page >> |
Sort by
|