Listing 1 - 10 of 28 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Organisaties onderscheiden zich door de kwaliteit van hun producten of diensten, goede arbeidsomstandigheden en hun houding ten aanzien van duurzaamheid. In dit zeer systematische en toegankelijk geschreven boek bespreekt de auteur de verschillende vormen van kwaliteitsmanagement en de modellen en systemen die hierbij worden gebruikt, waaronder het INK-managementmodel, Six Sigma en Lean. Daarnaast legt hij aan de hand van sprekende voorbeelden een verbinding met de dagelijkse praktijk. Kwaliteitsmanagement biedt een brede inleiding op het vakgebied. Het geeft een helder inzicht in de manieren waarop organisaties kunnen streven naar excellente bedrijfsvoering, producten en diensten. Nieuw in deze editieDeze derde editie is volledig geactualiseerd met nieuwe, aansprekende praktijkvoorbeelden, casussen, vragen, opdrachten en voorbeelden. Er is aandacht voor de meest recente artikelen en wetgeving, o.a. op het gebied van duurzaamheid en kwaliteitssystemen, waaronder de nieuwste ISO-norm die in 2016 officieel wordt. Ook komt het Lean-gedachtegoed uitgebreid voor het voetlicht.DoelgroepKwaliteitsmanagement is geschreven voor studenten in het hoger onderwijs van economische, management-, commerciële en technische hbo-opleidingen. Het is geschikt voor eerste- en tweedejaarsstudenten, maar biedt ook nuttige handvatten ter voorbereiding op het afstuderen, en geeft professionals (managers) een goed overzicht van het vakgebied.Bron : http://www.pearsoneducation.nl
Kwaliteitsmanagement --- Management --- Kwaliteitssystemen --- Integrale kwaliteitszorg --- Arbeidsomstandigheden --- Milieubeleid --- PXL-Business 2019 --- PXL-Handboeken --- kwaliteitsmanagement --- Kwaliteitssysteem
Choose an application
3612 --- Kwaliteitsbewaking (integrale kwaliteitszorg, kwaliteitssystemen, kwaliteitszorg) --- Kwaliteitsmeting --- Onderzoek --- Participatie --- Patiëntgericht verplegen --- Stress --- Tevredenheid --- Ziekenhuis
Choose an application
Dit onderzoek focust op het effect van IKGym (instrument en filosofie) na de implementatie ervan op het management van de Vlaamse gymnastiekclubs. Deze studie situeert zich binnen de literatuur omtrent het effect van kwaliteitsystemen, meer specifiek van certificeringsystemen, toegepast op de georganiseerde sport. Er werden reeds meerdere onderzoeken gevoerd over IKGym, maar nog niet specifiek over het effect ervan op het clubmanagement. Het onderzoek wordt opgebouwd aan de hand van een eigen ontworpen onderzoeksmodel. In eerste instantie gaan we na of IKGym wel degelijk een effect heeft op het management van de gymnastiekclubs. In tweede instantie onderzoeken we welke impact IKGym teweegbrengt. Ten derde onderzoeken we hoe dit effect te verklaren is. De verklarende factoren worden gezocht bij het IKGym-instrument, de intrinsieke kenmerken van de organisatie en de externe invloeden. De studie wordt uitgevoerd aan de hand van kwalitatief survey-onderzoek. De onderzoekspopulatie bestaat uit elf Vlaamse gymnastiekclubs. De geïnterviewden werden geselecteerd op basis van hun kennis over IKGym. De resultaten tonen aan dat er door de implementatie van het IKGym-instrument effectief een impact is op het management van de Vlaamse gymnastiekclubs. De effecten zijn zeer uiteenlopend en strekken zich uit van algemene effecten tot effecten met betrekking tot de zeven dimensies van het IKGym-instrument. Voor deze effecten vonden wij diverse verklaringen. Het IKGym-instrument is gedeeltelijk een bepalende factor. De intrinsieke kenmerken van de organisatie en de externe invloeden zijn beiden een belangrijke verklarende factor voor het waargenomen effect op het management.
(sport)kwaliteitssystemen. --- (sports) quality management systems. --- Effectiveness. --- Effectmeting. --- IKGym. --- S273-sport.
Choose an application
Origineel bij adm-gen, copie ontvangen van adm-gen. 1: Comparison of healthcare systems - 2: Austria - 3: Belgium - 4: Finland - 5: France - 6: Germany - 7: Italy - 8: The Netherlands - 9: Spain - 10: Sweden - 11: Switzerland - 12: United Kingdom - 13: Comparison of overall finance and reimbursement systems - 14: Comparison of professional and hospital payments - 15: Recent developments
Choose an application
35227781
Patiënten --- Patiëntentoewijzing --- Veiligheid patiënt --- ziekenhuisverpleegkunde --- veiligheid --- verpleegkundige handelingen --- verpleegkunde --- 613.2 --- verpleegkunde - inleidingen --- 614.5 --- Kwaliteitsbewaking (integrale kwaliteitszorg, kwaliteitssystemen, kwaliteitszorg) --- Patiënt --- Veiligheid (patiënt) --- Verpleegkundig management (management (verpleegkundig))
Choose an application
Choose an application
Social policy and particular groups --- gezondheidszorg --- arts-patiënt-verpleegkundige relatie --- patiëntenparticipatie --- verpleegkunde --- evidence-based --- Kwaliteitsbewaking (integrale kwaliteitszorg, kwaliteitssystemen, kwaliteitszorg) --- 603.1 --- kwaliteitsbewaking --- kwaliteitszorg
Choose an application
Dit boek geeft antwoord op vragen als: 'Loont het de moeite om deel te nemen aan een benchmarkonderzoek? Wat is eigenlijk een goed benchmarkonderzoek? Hoe halen we eruit wat erin zit?'
Hygiene. Public health. Protection --- Organization theory --- marketing --- 601.5 --- benchmarking --- ziekenhuis --- zorginstellingen --- Financiering --- Gezondheidszorg (Europese Unie) --- Kwaliteitsbewaking (integrale kwaliteitszorg, kwaliteitssystemen, kwaliteitszorg) --- Statistiek --- Organisatie van de gezondheidszorg --- Verpleegplan --- Zorgverzekeringen --- Organisatie --- Non-profitsector --- Zorgverzekering --- Benchmarking. --- Gezondheidszorg. --- Zorgsector. --- benchmarking. --- gezondheidszorginstellingen. --- kwaliteitsmanagement.
Choose an application
Inhoudsopgave 1 Het managen van ontevredenheid in de gezondheidszorg: een uitdagende kijk op klachtenmanagement 2 Ombudsfunctie als motor van klachtenbehandeling in het ziekenhuis: geïntegreerde visie 3 Relatie tussen klachten en kwaliteit 4 Klachtenmanagement als onderdeel van het gezondheidszorgbeleid 5 Implementatie van de functie bemiddeling in de geestelijke gezondheidszorg 6 Klachtenprocedure in het Ziekenhuis Oost-Limburg 7 Klachtenregistratie in vijf ziekenhuizen via een uniform klachtenregistratieformulier. Verwerking en vergelijking van de gegevens van 2001 8 Slotbeschouwingen
614 --- management (gez) --- Klachtenregeling --- ziekenhuizen --- 613.44 --- 613.47 --- gezondheidszorg --- klachtenbehandeling --- management --- verpleegkunde --- Klachten --- Klachtenbehandeling (FONA, fouten) --- Kwaliteitsbewaking (integrale kwaliteitszorg, kwaliteitssystemen, kwaliteitszorg) --- Management --- Verpleegkundig management (management (verpleegkundig)) --- Interne organisatie --- De patiënt in het ziekenhuis --- ziekenhuizen. --- Ziekenhuizen.
Choose an application
editatieversie 5.0 Professionele bachelor : februari 2004
kwaliteitsverbetering --- School management --- Higher education --- EFQM model --- Kwaliteitszorg ; onderwijs --- Evaluatietechnieken ; hoger onderwijs --- 489.32 --- Tris-instrument --- hoger onderwijs --- hogescholen --- kwaliteitszorg --- België (Politiek, wetgeving en organisatie, hoger onderwijs) --- Integrale kwaliteitszorg --- Kwaliteitssystemen --- Hoger onderwijs --- Kwaliteitsmanagement --- Management --- kwaliteitsontwikkeling --- hoger onderwijs (ler) --- EFQM --- Kwaliteitssysteem
Listing 1 - 10 of 28 | << page >> |
Sort by
|