Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Service industry --- Business policy --- Artists --- 7.01 --- 7.071 --- Arteconomy --- Kunst en economie --- Kunstenaars en kunstmarkt --- Kunstenaars en kunstmarkt ; sociale en fiscale reglementering --- Beeldende kunst ; beleid ; subsidiëring --- Kunst ; theorie, filosofie, esthetica --- Kunst ; kunstenaars en beroep
Choose an application
Art --- art criticism --- Contemporary [style of art] --- hedendaagse kunst --- kunstbedrijf --- 7.01 --- Kunstenaars en kunstmarkt --- Kunsttheorie ; over kunst en economie --- Arteconomy --- Kunst ; theorie, filosofie, esthetica
Choose an application
Hoe leren galeries, musea en kunstorganisaties je kennen? Hoe kan een portfolio je werk op een aantrekkelijke manier presenteren? En welke andere middelen kan je inzetten om jezelf en je beeldend werk helder en efficiënt voor te stellen? Aan de hand van heel wat voorbeelden uit de praktijk bezorgt dit boek je tal van bruikbare tips. Kunstenaars tonen hun portfolio, spreken over hun ervaringen met netwerken en vertellen op welke manier zij promotie voeren voor hun werk.Je vindt in dit boek boeiende interviews met galeriehouders, curatoren en kunstenaars die elk hun kijk geven op de kunstpraktijk in Vlaanderen. Verschillende meningen, vaak botsende visies waar je heel wat van opsteekt, maar die ook goed aantonen dat er geen algemeen geldende regels zijn, geen grote waarheden. Elke kunstenaar legt een eigen, specifiek parcours af. Dit boek is dan ook geen kant-en-klaar stappenplan dat je gegarandeerd succes brengt. Maar de vele tips, informatie van insiders en praktijkvoorbeelden helpen je zeker in je spannende zoektocht naar een publiek
presenteren --- Museology --- tentoonstellingen --- exhibitions [events] --- 7.071 --- Beeldende kunst ; presentatie ; praktijkvoorbeelden --- Kunstenaars en kunstmarkt ; promotiemiddelen ; portfolios ; netwerken --- Kunst ; kunstenaars en beroep --- Sociaal-cultureel werk --- Tentoonstellingen --- Presenteren --- Vaardigheden --- Art --- Economic aspects --- Tentoonstelling
Choose an application
kunstenaarschap --- Art --- Organization theory --- ondernemers --- Creatie (Literaire, artistieke, enz.) --- Creation (Literary, artistic, etc.) --- Creative ability in art --- Création (esthétique) --- Création artistique --- Création littéraire, artistique, etc. --- Schepping (Literaire, artistieke, enz.) --- 7.071 --- Kunst en economie --- Kunstenaars en kunstmarkt --- Arteconomy --- Kunst ; kunstenaars en beroep --- Artists --- Economic conditions --- Vocational guidance --- departement Beeldende Kunst 11 --- kunst en economie --- creatieve sector --- België --- #SBIB:316.7C341 --- Cultuursponsoring
Choose an application
In dit rapport beschrijven de onderzoekers de beroepspraktijk van drie generaties afgestudeerden van beeldende kunstopleidingen in Nederland en Vlaanderen. Deze praktijk blijkt in toenemende mate in het teken te staan van een hybride vermenging van autonome en toegepaste artistieke werkzaamheden. (Bron: website BAM)
Art --- anno 1900-1999 --- Art education --- Artists --- kunst --- kunstenaars --- kunstenaarsstatuut --- kunstscholen --- kunstonderwijs --- eenentwintigste eeuw --- twintigste eeuw --- 7.01 --- Kunstenaars ; België ; 1945 --- -Kunstenaars ; Nederland ; 1945 --- -Kunst en maatschappij ; 1945 --- -kunst --- 7.071 --- 373.1 --- Kunstenaars en kunstmarkt --- Artistieke productie en verspreiding --- Kunstonderwijs ; 21ste eeuw --- 7 --- Kunst ; kunstenaars en beroep --- Kunst ; theorie, filosofie, esthetica --- Onderwijs ; organisatie van het onderwijs --- E-books --- Kunstenaars ; België ; 1945
Choose an application
"An immensely interesting collection of discoveries about art, artists, and the art world, including: whose artwork is stolen most often? Which artists were rejected or expelled from art school? Who named their dogs Giotto and Goya? What is the average length of time museumgoers spend looking at art? Which contemporary artist once worked as a janitor, mailman, and morgue assistant? And hundreds of other surprising and unforgettable facts, figures, and stories. Thoughtfully researched and illustrated with bold infographics, ARTIFACTS offers refreshing perspectives on art"--Back cover. This extraordinary compendium of compelling facts, figures, and findings gathers and distils obscure and fascinating information about art, artists, and the art world. Fun, surprising, and compelling, in this book you will learn: - which artist's work is stolen most often (Picasso) - names of artists' pets: Fat Fat & Cous-Cous (Louise Nevelson's cats), Giotto a crend Goya (John Baldessari's dogs) - artist couples (Nancy Rubins and Chris Burden; Niki de Saint Phalle and Jean Tinguely; Dorothea Tanning and Max Ernst) - things artists collect: prosthetic arms and legs (Sophie Calle), glass eyes (Hiroshi Sugimoto) - odd jobs and side hustles: telephone marketer (Tomma Abts), crop duster (James Turrell)0 - artists who were rejected from art school (Francisco Goya, Auguste Rodin)0 ... and hundreds of other miscellaneous details. Thoughtfully and thoroughly researched, this intriguing book offers refreshing and surprising perspectives on the world of art. The five page-turning chapters cover: - Artists - Art School - Art Studio - Art Museum - Art World.
Art --- Curiosities and wonders in art --- 7(035) --- Kunstenaars en kunstmarkt --- Art, Occidental --- Art, Visual --- Art, Western (Western countries) --- Arts, Fine --- Arts, Visual --- Fine arts --- Iconography --- Occidental art --- Visual arts --- Western art (Western countries) --- Arts --- Aesthetics --- History --- Kunst ; handboeken --- Art, Primitive
Choose an application
Neoliberalism has taken autonomous professional values and labour firmly in its grasp. Traditional forms of employment are replaced with post-Fordist conditions in which work has become freelance, flexible, mobile, project-based, hybrid and temporary. This way of working is not new to artists. They have seen themselves confronted with these precarious conditions since many years. Mobile Autonomy detects what modes of economy and different innovative working modalities artists and other artistic professionals have developed in order to create their work in today’s social, economic and political conditions. Theoretical insights are alternated with hands-on practices, examples and art works in order to learn from and reflect on contemporary artists' working conditions.
kunstenaarschap --- vrijheid van meningsuiting --- Sociology of culture --- freedom --- cultuursociologie --- Sociology of occupations --- Social ethics --- Art --- kunst --- eenentwintigste eeuw --- kunstmarkt --- 7.01 --- activisme --- neoliberalisme --- kunsttheorie --- kunst en politiek --- kunst en economie --- 7.071 --- Kunstenaars en kunstmarkt --- Kunst en neoliberalisme --- Kunsttheorie ; kunst en maatschappij --- Kunst ; kunstenaars en beroep --- Kunst ; theorie, filosofie, esthetica --- Art, Modern --- Profession artistique --- Artiste, rôle --- Mode de représentation de systèmes économiques --- Philosophy --- Art - Philosophy - 21st century --- Art, Modern - 21st century
Choose an application
Drawing on the exciting developments that have occurred in the anthropology of art over the last twenty years, this study uses ethnographic methods to explore shifts in the art market and global contemporary art. Recognizing the need for research on the ground, it examines the various component parts, from art markets through auction houses to networks of collectors, that constitute the global art world. Divided into four parts-Picture and Medium; World Art Studies and Global Art; Art Markets, Maecenas and Collectors; Participatory Art and Collaboration-the chapters go beyond the standard emphasis on Europe and North America to present first-hand fieldwork from a wide range of areas, including Brazil, Turkey, Asia and the Pacific. With contributions from Philippe Descola and Roger Sansi Roca, this book provides a fresh approach to key topics in the discipline. A model for demonstrating how contemporary art can be studied ethnographically, this is a vital read for students in anthropology of art, visual anthropology, visual culture, and related fields.
Art and anthropology. --- Art, Modern --- Economic aspects --- Economic aspects. --- Art et anthropologie. --- Art moderne --- Aspect économique --- Art and anthropology --- 7.01 --- Kunsttheorie ; over hedendaagse kunst ; 21ste eeuw --- Kunsttheorie ; over kunst en globalisering ; 21ste eeuw --- Kunstenaars en kunstmarkt --- Anthropology and art --- Anthropology --- Modern art --- Kunst ; theorie, filosofie, esthetica --- Arteconomy --- Aspect économique. --- Marché de l'art --- Collectionneur --- Sociologie de l'art --- Pratique artistique --- Nieuwe Ploeg (Group of artists)
Choose an application
kunstenaarschap --- kunstmanagement --- kunstbedrijf --- kunstverzamelen --- Business policy --- collecting --- Art: persons --- 7.071 --- Kunstenaars en bemiddelaars ; België --- Kunstenaars en kunstmarkt ; tussenpersonen --- 7.075 --- Kunstmarketing ; 20ste en 21ste eeuw --- SmartBe ; Professionele Vereniging voor Creatieve Beroepen --- Artistieke productie en verspreiding --- kunst --- theater --- dans --- film --- muziek --- design --- mode --- recht --- literatuur --- auteursrecht --- copyright --- beeldverhaal --- strips --- economie --- kunst en economie --- digitale kunst --- sociologie --- kunst en sociologie --- netwerken --- politiek --- kunst en politiek --- 7.01 --- Kunst --- Kunstzinnige vorming (kunsteducatie, kunstzinnige opvoeding) --- Sociaal-artistiek werk --- Kunst ; kunstenaars en beroep --- Kunstmanagers, producers, promotors --- Art --- Performing arts --- Economic aspects. --- Kunstbemiddeling --- Cultuurbemiddeling --- 7.001 --- #SBIB:316.7C333 --- #SBIB:316.7C320 --- Kunstenaars --- Culturele infrastructuur: algemeen --- PHL-Music 12 --- kunstenaar --- carrière --- Books before 1840
Choose an application
De cultuursector staat onder druk: de overheid verwacht dat kunstinstituten zich als concurrerende bedrijven gedragen, dat ze zoveel mogelijk in hun eigen middelen voorzien en toch geen amusementsindustrie worden. Anders gaat de subsidiekraan dicht. Ze moeten ook opbrengen: citymarketing, creatieve economie of het uitdragen van zoiets als de nationale trots. Robrecht Vanderbeeken bestempelt die politieke houdgreep als versmachtend. Kunstenaars worden merken en kunst wordt koopwaar. En de neoliberale vervreemding neemt ook toe in de gesubsidieerde sector en het kunstonderwijs. Cultuurmanagers verliezen zich in een kapitalistische bureaucratie: een vals bewustzijn van kunstmatige criteria. Zelfs cultuur- minnende politici vinden de vermarkting evident. Wie tegenpruttelt, loopt hopeloos achterop en is 'onprofessioneel'. Dit boek leest als een J'accuse over het kunstenbeleid. Het pleit voor een fundamenteel andere houding: die van verzet tegen de recuperatie en vervlakking.
kunstfilosofie --- Philosophy and psychology of culture --- art market --- kunstbeleid --- economics --- Art --- economie --- Cultuurbeleid --- Economic aspects --- cultuur --- kunst --- 7.01 --- cultuurfilosofie --- Gatz Sven --- neoliberalisme --- België --- politiek --- kunst en politiek --- activisme --- kunst en economie --- kunstmarkt --- kunsttheorie --- marketing --- cultuurbeleid --- 694 --- 008 --- 7 --- Esthetica en filosofie --- MAD-faculty 16 --- kunstkritiek --- Kunst --- Cultuur --- Management --- Privatisering --- Marketing --- Kunsttheorie ; over kunst en economie --- Kunstenaars en kunstmarkt --- Kunstbeleid ; cultuurbeleid ; Vlaanderen ; 21ste eeuw --- Arteconomy --- Kunst ; theorie, filosofie, esthetica --- Cultuur, sponsoring --- 700.6 --- cultuursector --- kunstensector --- samenleving --- kapitalisme --- maatschappij --- beeldende kunst, filosofie, esthetiek en kritiek der beeldende kunst --- Afrika --- Azië --- Nederland --- China --- Toerisme --- Financiewezen --- Autisme --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Overheidsbedrijf --- Maatschappij --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Literatuur
Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|