Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
The world today faces overwhelming ecological and social problems and the concern for material existence on earth is more pressing than ever. Making Matters spells out various roles that visual artists and designers play facing these issues. Collective action is necessary and inevitable.Collective action often changes the artist’s identity and working habits: from individuality and autonomy to collectivity and collaboration, both locally and globally. These developments have given rise to new kinds of collective art and design practices: artists work together with non-artists, make products for their local environment and take on multiple identities, such as researcher, community activist, computer hacker or business consultant. Making Matters looks at art practices across all continents that do not conform to a Western concept of art nor to traditional distinctions between art, design, research and activism—where the boundaries between art, design, research and activism become blurred or are dissolved.The entries in this vocabulary experiment with concepts and keywords of current art practices that may no longer be recognizable as art.
Art --- art [fine art] --- ecology --- community art --- designs [artistic concepts] --- human ecology --- artists' collectives --- cooperation --- activists --- Kunsttheorie : over artistieke samenwerking ; werking --- Massacultuur ; globalisering ; kritiek op --- Kunst en activisme --- Kunsttheorie ; interactieve kunstpraktijk --- Architectuurtheorie ; over het collectieve en het individuele --- Kunstcollectieven --- 7.01 --- Kunst ; theorie, filosofie, esthetica --- art [discipline]
Choose an application
Fondé à Toronto en 1969 par Felix Partz, Jorge Zontal – tous deux décédés en 1994 – et AA Bronson, le collectif General Idea se dote d'un nom générique lui permettant de se libérer de la tyrannie du génie individuel. Il élabore une œuvre complexe où s'entremêlent réel et fiction au service d'une relecture mordante, transgressive et souvent parodique du monde de l'art et de la société. General Idea part d'une conception de l'image vue tel un virus infiltrant le réel, s'en empare afin de l'habiter et d'en modifier le contenu. Il élabore ainsi une version alternative de la réalité. Entre peintures et installations, sculptures et photographies, vidéos, magazines et programme télévisé, General Idea a produit une oeuvre authentiquement multimédia qui n'a rien perdu de sa fraîcheur et apparaît aujourd'hui comme anticipatrice de certaines évolutions du monde de l'art actuel, visionnaire d'une société en pleine mutation.
Art contemporain --- General idea --- Canada --- 7.07 --- 7.038 --- Beeldende kunst ; 1969-1994 ; General Idea --- Kunstcollectieven ; General Idea --- Conceptuele kunst --- Kunst en maatschappij ; Aids problematiek --- Kunst en (consumptie)maatschappij --- General Idea ; AA Bronson ; Felix Partz ; Jorge Zontal --- Bronson, AA (pseudoniem van Michael Tims) °1946 (°Vancouver, Canada) --- Partz, Felix (pseudoniem van Ronald Gabe) 1945-1994 (°Winnipeg, Manitoba, Canada) --- Zontal, Jorge (pseudoniem van Slobodan Saia-Levy) 1944-1994 (°Parma, Italië) --- kunst --- twintigste eeuw --- conceptuele kunst --- concept art --- kunst en politiek --- BronsonAA --- Tims Michael --- Partz Felix --- Gabe Ronald --- Zontal Jorge --- Saia-Levy Slobodan --- performance --- installaties --- film --- theater --- aids --- kunst en economie --- gender studies --- 7.071 GENERAL IDEA --- Kunstenaars met verschillende disciplines, niet traditioneel klasseerbare, conceptuele kunstenaars A - Z --- Kunstgeschiedenis ; 1950 - 2000 --- Exhibitions
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|