Listing 1 - 10 of 14 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Het schilderatelier. 65 jaar Hoger Kunstonderwijs te Hasselt. 21 februari - 1 april 2020
Author:
Year: 2020 Publisher: Hasselt : Hogeschool PXL,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Is kunSTof? Denkdocument 7
Author:
Year: 2007 Publisher: Canon Cultuurcel van het Ministerie van Onderwijs en Vorming,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Muzische scheurkalender
Authors: --- ---
Year: 2013 Publisher: Lier Antilope

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Back to the sandbox : art and radical pedagogy.
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 1517907527 9781517907525 Year: 2019 Publisher: Bellingham, WA Western Gallery (Western Washington Universlity)

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

An international group of artists and scholars reflects on the nature and significance of education in contemporary society, introducing new perspectives on learning and creativity 'Back to the Sandbox' addresses critical issues of the education system from an intriguing new perspective: essays by leading thinkers juxtaposed with art projects, intended for kindergarten through adult. The core issues include democracy in education, creativity, transdisciplinarity, neuroplasticity, thinking versus memorizing, science versus art and humanities. Both artists and scholars explore specific topics while guided by one framing question central to educators' and students' concerns today: What education do we need? The volume includes several lead essays and eighteen shorter texts from international scholars. Based on an exhibition with the same name, Back to the Sandbox records an ongoing multifaceted project that comprises exhibitions, conferences, workshops, surveys, and online roundtables, connecting local communities with international networks. This groundbreaking publication will serve as both reference and inspiration to educators, students, artists, parents, policy makers, and everyone interested in education and art.


Book
Kunst om de wereld te begrijpen.
Authors: ---
ISBN: 9054835699 Year: 2004 Publisher: Leidschendam Biblion

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Wat is het nut van kunst? Wat is mooi? Museografe Véronique Antoine-Andersen geeft verschillende antwoorden op deze vragen: kunst kan een medicijn zijn of een manier om iets moois te maken. Maar ook een getuigenis, les, provocatie of therapie. De schrijfster illustreert haar antwoorden rijkelijk met oude en moderne kunstwerken uit de hele wereld. Ze vertelt haar jeugdige lezers over het doorlopende artistieke proces, laat zien hoe de nieuwste kunstvormen rechtstreeks van de prehistorische muurschilderingen afstammen. Kritisch, maar ook met humor, legt ze uit waarom kunst voor maker en beschouwer een levensnoodzaak is waarvan de inhoud onder invloed van de tijd verandert en die alle een houvast biedt bij het begrijpen van onze werkelijkheid. (Bron: covertekst)


Book
Door kunst onderwezen willen worden
Authors: ---
ISBN: 9789491444388 9491444387 Year: 2017 Publisher: Arnhem Amsterdam ArtEZ Press Distributie Idea Books

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Gert Biesta presenteert in dit boek een nieuwe benadering van hedendaagse kunsteducatie door te laten zien welke unieke mogelijkheden de kunsten bieden om in dialoog te zijn met de omringende wereld. Deze benadering gaat uit van onderwijzen als een proces van tonen, waarbij de docent aan de leerling laat zien wat er in de wereld goed, belangrijk of betekenisvol kan zijn om aandacht aan te besteden. Aan de hand van de 'Aktion' uit 1965 van Joseph Beuys, 'Hoe men afbeeldingen uitlegt aan een dode haas', waarvan veel afbeeldingen in dit boek zijn opgenomen, maakt Biest duidelijk hoe dit proces werkt.


Book
Mike Kelley : Educational Complex Onwards 1995 - 2008
Authors: ---
ISBN: 9783905829808 3905829800 Year: 2009 Publisher: Zurich JRP/Ringier

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In 1995, Mike Kelley devised the Educational Complex, an amalgam of every school he attended and of the house he grew up in, "with all the parts I couldn't remember left out"--a total environment, "sort of like the model of a Modernist community college." The blind spots in this model represent forgotten ("repressed") zones, and so are reconceived by Kelley as sites of institutional abuse, for which specific traumas were devised (each having their own video and sculptural component). For Kelley, this work marks the beginning of a series of projects in which pseudo-autobiography, repressed-memory syndrome and the reinterpretation of previous pieces become the tools for a poetic deconstruction of such complexes and the way we interact with and narrate them. Educational Complex Onwards, 1995-2008 is the first book to collect these works. Each project within the series is extensively documented by artist's texts and reference material, while essays by Diedrich Diederichsen, Howard Singerman and Anne Pontégnie examine the place of this body of work within Kelley's oeuvre.


Book
De leraar die de wolken meet : een pleidooi voor kunsteducatie
Authors: --- ---
ISBN: 9789401444415 Year: 2017 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het belang van kunsteducatie wordt door een breed publiek erkend. Kunst en cultuur zijn vaste ingrediënten van ons bestaan. Ze helpen ons de wereld te begrijpen en onze levens kleur geven. Net daarom is het verrassend dat in het Vlaamse onderwijs kunstzinnige doelstellingen zo schaars zijn. De leraar die de wolken meet breekt een lans voor meer kunst op school. Vanuit hun verscheidene achtergronden beargumenteren tientallen experts en leraren hoe dat kan, en hoe we de tijd die we in de klas aan kunst besteden nuttiger kunnen invullen. Zo kan kunst haar rechtmatige plaats in ons onderwijs innemen.Bron : lannoo


Book
Art for art's sake? : the impact of arts education
Authors: --- ---
ISBN: 9789264180772 9789264180789 Year: 2013 Publisher: Paris OECD

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Arts education is often said to be a means of developing critical and creative thinking. Arts education has also been argued to enhance performance in non-arts academic subjects such as mathematics, science, reading and writing, and to strengthen students academic motivation, self-confidence, and ability to communicate and co-operate effectively. Arts education thus seems to have a positive impact on the three subsets of skills that we define as "skills for innovation": subject-based skills, including in non-arts subjects; skills in thinking and creativity; and behavioural and social skills.This report examines the state of empirical knowledge about the impact of arts education on these kinds of outcomes. The kinds of arts education examined include arts classes in school (classes in music, visual arts, theatre, and dance), arts-integrated classes (where the arts are taught as a support for an academic subject), and arts study undertaken outside of school (e.g. private music lessons; out-of-school classes in theatre, visual arts, and dance). The report does not deal with education about the arts or cultural education, which may be included in all kinds of subjects

Listing 1 - 10 of 14 << page
of 2
>>
Sort by