Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Prestatiemeting --- Prestatie-indicator --- Kritieke prestatie-indicator --- Kwaliteit (proceskenmerk) --- Kwaliteitsmanagement
Choose an application
Wereldwijd worden dagelijks miljoenen KPI's (Kritieke Prestatie Indicatoren) ontwikkeld om de prestaties van organisaties te analyseren. Met KPI's kun je succes meten, doelstellingen formuleren en organisaties verbeteren. Veel beslissingen, groot en klein - of het nu gaat om strategie, processen, mensen of financiën - worden gemaakt op basis van deze indicatoren.Een constante stroom van dashboards en spreadsheets vertelt ons waar we zijn en waar we naartoe moeten. Maar is de KPI wel het geëigende middel hiervoor? Coen de Bruijn laat ons zien, dat KPI's vaak irrelevant zijn, verkeerd worden ingezet of erger, verkeerd gedrag stimuleren. Soms wordt er zelfs gelogen met KPI's om de prestaties er beter uit te laten zien.Coen de Bruijn laat ons kennis maken met de wereld van illusies: hoe je kunt liegen met KPI's, hoe je een KPI niet moet bouwen en hoe wij als gebruikers schuld hebben aan het falen van KPI's. Verder bespreekt hij de vijf meest overgewaardeerde KPI?s en tot slot onthult hij hoe leiders KPI's misbruiken. Als je dit boek gelezen hebt zul je nooit meer op eenzelfde manier naar prestatie-indicatoren kijken.- Een positief kritisch boek over het gebruik van KPI's.- Geeft inzicht in de routes langs de vele KPI-valkuilen.- Houdt een spiegel voor over onze drang tot controle.Bron : http://www.acco.be
Kritieke prestatie-indicator --- Statistische gegevens --- Prestatie-indicator --- Statistiek (theorie)
Choose an application
Hoe overleven in de nieuwe economie en daar zelfs sterker uit tevoorschijn komen ? Leo Kerklaan laat zien dat organisaties niet zonder een agility based strategy kunnen.· Tools voor het omgaan met onzekerheid en complexiteit in de strategie-ontwerpfase.· Manoeuvres voor optimale afstemming van de bedrijfsmiddelen op de doelen tijdens de strategie-implementatie.· Een 'coöperatief systeem' voor de strategierealisatie door teams van gemotiveerde medewerkers.· Relevante KPI's om een sterke feedbackloop in te richten.De wendbare organisatie: een strategieboek voor de praktijk van nu.Bron : http://www.vakmedianetshop.nl
Agile werken --- Strategisch management --- Kritieke prestatie-indicator --- Prestatie-indicator --- Lean --- Organisatieleer
Choose an application
Whether you are looking for a way to createefficiencies, analyze the work that is being done, or provide better customer service or innovation, you are ultimately looking for a tool to better understand processes. A full and complete introduction toorganizational processes, growth, and businesstransformation, Business Process Mapping: Improving Customer Satisfaction, Second Edition is that tool.Now providing more detailed work and examples related to customer mapping and enterpriserisk management (ERM), the Second Editionfocuses particularly on how objectives, risks, andkey performance indicators are fundamental tounderstanding and analyzing processes. Its case studies and a wide range of new tools, including RACI matrices, ''spaghetti'' maps, and the use of control flowcharts, enhance and enrich the basic work done to get you successfully mapping using a more robust approach to process analysis.Starting with a concept that is the cornerstone of moviemaking storyboarding the Second Editionwalks you through the steps used in processmapping, including:Working with the client to ensure that everyone has a full understanding of the processes involvedLearning the underlying concepts behind the process such as objectives, risks, and key controlsBuilding the actual maps that are the cornerstone of this approachUsing various approaches to help determine how to make the process betterThis practical book discusses the complete cycle of business process mapping and links business objectives, risks, and measures of success to the processes being mapped. In addition, the Second Edition now includes questionnaires, process analysisworksheets, hierarchy/owner maps, and specific techniques to be used in developing effectiveprocess maps.Ultimately, process mapping is a dynamic analytical technique meant to make your business run better. Drawing on their unique experience and expertise in the area of business process mapping, authors Mike Jacka and Paulette Keller reveal their simple yet powerful approach to process mapping as aneffective analysis tool whether you are workingwithin the department, within the company, orexternally. Its holistic approach transforms flowcharting into a powerful, customer focused tool for business improvement.www.bol.com
Management --- Klantentevredenheid --- Proces --- Procesanalyse --- Methodiek --- Strategisch management --- Projectmanagement --- Kritieke prestatie-indicator
Choose an application
A holistic approach to harnessing a company's processes to achieve true customer satisfaction Every move that a corporation makes is a mixture of input, action, and output-in short, a process. To keep customers, employees, and shareholders happy, corporate management must juggle conflicting priorities.Learn business process mapping-step by step.If you want to build up your process-mapping skills, the best way is by doing the mapping. Business Process Mapping Workbook: Improving Customer Satisfaction clearly guides you throughall the various steps involved in successfully performing a business process map to get youmapping on your own. This hands-on workbook includes a completed case study that serves asthe basis for a number of exercises showing how the process mapping is actually performed.All the details of process mapping are here, along with exercises to help you understandthe specific requirements within a process-mapping project. In addition, you'll have theopportunity to put everything together at the end of each chapter by working through acomprehensive example.Allowing you to successfully work-start to finish-on an entire process map, this practical guideis designed to accompany Jacka and Keller's Business Process Mapping, Second Edition andincludes all the new applications discussed in the Second Edition.Filled with essential tools for quick reference, Business Process Mapping Workbook: Improving Customer Satisfaction enables you to not only read the solutions, but to also confidently work through the exercises with practical applications to lead you to process mapping success.www.bol.com
Management --- Klantentevredenheid --- Proces --- Procesanalyse --- Methodiek --- Strategisch management --- Projectmanagement --- Kritieke prestatie-indicator
Choose an application
Kijkcijfers, bestsellerlijsten, kpi?s, stappen en Cito-scores: wat meten we eigenlijk niet? Een scholier is zo goed als zijn gemiddelde, een werknemer moet smart-doelen halen en teams en organisaties moeten resultaatgericht werken. Vervolgens vergelijken we onze prestaties met die van anderen en stellen we ranglijsten op van de productiefste collega?s, beste hogescholen en sportiefste vrienden.Berend van der Kolk laat zien wat dit met ons doet, individueel en als maatschappij. We leggen de meetlat alsmaar hoger, de druk om te presteren neemt toe, en ondertussen verliezen we de werkelijke doelen uit het oog. Dus wanneer is meten goed, en in welke gevallen kun je maar beter niet iets meten? De meetmaatschappij gaat op zoek naar antwoorden op deze vragen en komt onderweg langs ziekenhuizen, meetsociologen, goede doelen, docenten, bankiers en oude filosofen. Het levert een gezonde blik op op onze collectieve meetobsessie.Bron: www.acco.be
Maatschappij --- Meten --- Prestaties --- Maatschappijkritiek --- Kritieke prestatie-indicator --- Statistiek (theorie) --- Statistische gegevens --- Meetkunde --- Waardebepaling --- Waarde (ethiek) --- Prestatiedruk --- Performance management
Choose an application
Veel managers en medewerkers weten onvoldoende over hun processen en hoe deze kunnen worden verbeterd, vereenvoudigd of zelfs geëlimineerd. Al dan niet gedwongen door de omstandigheden wordt steeds meer duidelijk dat in eerste instantie een heldere kijk op de processen van de organisatie noodzakelijkis om te kunnen bepalen welke stappen wel of geen toegevoegde waarde (meer) hebben en hoe het proces optimaler vorm te geven is.Process mapping is een van de belangrijkste procesverbeteringmethodieken van de laatste jaren. Met behulp van process mapping is het mogelijk businessprocessen op een eenvoudige manier te identificeren en toegankelijk te maken. Het is een bewezen analyse en communicatiemethodiek die op dit moment door veel organisaties wereldwijd met veel succes wordt toegepast. Process mapping zorgtop een eenvoudige wijze voor een beter begrip van de processen bij alle betrokkenen en is een van de snelste manieren om fouten terug te dringen, de productiviteit te verhogen, kosten te verlagen en te voldoen aan de wensen en de eisen van de klant.Process mapping kan overal worden toegepast waar activiteiten procesmatig aflopen (dienstverlening, industrie, overheid, zorgorganisaties, MKB, thuis) en dan op alle niveaus in de betreffende organisatie.bron: www.standaardboekhandel.be
Business management --- bedrijfsorganisatie --- procesmanagement (economie) --- strategisch beleid --- Management --- Procesanalyse --- Proces --- Methodiek --- Strategisch management --- Projectmanagement --- Kritieke prestatie-indicator
Choose an application
Familiarise your students with the real business world and the principal management accounting techniques.Packed with illustrations, examples and real-life applications, Management and Cost Accounting, 8th edition, by Bhimani and co-authors brings together techniques, concepts and practices in a highly readable way. MyLab Accounting available.This bestseller text offers clear, simple-to-understand and comprehensive coverage of management and cost accounting.Management and Cost Accounting, 8th edition brings together techniques, concepts and practices in a way that is readable and with language that is easy to follow. Keeping its international focus, the text includes a wealth of case studies featuring companies from around the world, and offers up-to-date coverage of the most contemporary aspects affecting management accounting today, such as a greater emphasis on sustainability, as well as AI, automation and other technologies.Packed with illustrations, examples and real-life applications, this book will help you learn about the aspects of management accounting that are essential in your study and your future performance in the workplace.via www.bol.com
Cost accounting --- Management accounting --- Casestudy --- Besluitvorming --- Planning en control --- Budgetbegeleiding --- Kostenanalyse --- Balanced scorecard --- Performance --- Digitalisering --- Duurzaamheid --- Artificiële intelligentie --- Automatisering --- Kritieke prestatie-indicator --- Strategisch management
Choose an application
De reeks Performance Management (PM) omvat een aantal themaboekjes over prestatie- of Performance Management. Performance staat voor het expliciet maken van informatie over de prestaties van een organisatie, inclusief over de manier waarop die gerealiseerd worden.De doelstelling van PM is het aanwijzen van punctuele of structurele verbeteropportuniteiten, door het continu opvolgen van resultaten, inspanningen en managementbeslissingen, de vergelijking met de vooropgestelde targets, en de beoordeling van geregistreerde afwijkingen. De reeks beoogt een zo breed mogelijk overzicht te geven van de logica en de meerwaarde van PM vanuit het perspectief van verschillende disciplines. Ongeacht de verschillende invalshoeken hebben deze disciplinegebonden benaderingen ook tal van gemeenschappelijke aspecten.Dit tweede deel van de reeks is gewijd aan een conceptueel raamwerk voor het geïntegreerd managen van bedrijfsprocessen, namelijk Corporate Performance Management (CPM). CPM omvat alle elementen om de resultaten van een organisatie te meten en de strategie op een efficiënte en doeltreffende manier aan te passen aan de situatie. Een CPM-raamwerk evolueert mee met de behoeften van een organisatie.Bron : http://www.business-economics.be
Management en performantie. --- Strategisch management. --- managementvaardigheden --- performance-analyse --- Business policy --- bedrijfscommunicatie --- prestatiemetingsystemen --- 005.332.1 --- balanced scorecard --- performance management --- prestatie-indicatoren --- Prestatiemetingen --- Prestatie-indicatoren --- Management --- Key Performance Indicators --- Prestatiemeting --- Prestatie-indicator --- Kritieke prestatie-indicator
Choose an application
Performance management. --- business intelligence (informatica) --- Computer. Automation --- prestatiemetingsystemen --- ABC (activity based costing) --- overheidsmanagement --- ICT (informatie- en communicatietechnieken) --- Business policy --- Benchmarking (Management) --- Managerial accounting --- AA / International- internationaal --- management --- 650 --- Management --- Performance-management --- Prestatiemanagement --- Performance Prestatie --- Balanced scorecard Balanced scorecard --- Theorieën en grondbeginselen. Management. --- Prestatie-indicatoren --- Casestudies --- Beleidsinstrumenten --- Key Performance Indicators --- Praktijk --- Theorieën en grondbeginselen. Management --- Prestatie-indicator --- Casestudy --- Beleidsinstrument --- Kritieke prestatie-indicator --- 097 Personeelsbeleid
Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|