Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Educational sciences --- pedagogiek --- Psychology --- Child psychology --- Educational psychology --- Enfants --- Psychopédagogie --- Psychologie --- Kriekemans, Albert Jan Jozef, --- Addresses, essays, lectures. --- Kriekemans, Albert Jan Jozef --- -Addresses, essays, lectures --- Child Psychology --- -Academic collection --- #GGSB: Pedagogie --- #GGSB: Verzamelde opstellen - verslagen/congressen/huldeboeken --- #GSDBP --- #GBIB:IDGP --- gelegenheidspublicatie --- hoogleraren --- 088 --- #KVHB:Algemene psychologie --- #KVHB:Wijsbegeerte --- 430.4 ) Opvoeding & onderwijs - Verzamelwerken --- 430.4 --- psychologie --- 37 <082> --- 13 --- Education --- Psychology, Educational --- Behavior, Child --- Child behavior --- Child study --- Children --- Pediatric psychology --- Psychology, Child --- Child development --- Developmental psychology --- Child psychiatry --- Child rearing --- Addresses, essays, lectures --- feestbundels - liber amicorum --- 159.9 --- Opvoeding en onderwijs --(algemeen)--Feestbundels. Festschriften --- Wijsgerige antropologie. Mens. Menselijke natuur --- Festschrift - Libri Amicorum --- Child psychology. --- Educational psychology. --- 13 Wijsgerige antropologie. Mens. Menselijke natuur --- 37 <082> Opvoeding en onderwijs --(algemeen)--Feestbundels. Festschriften --- -Addresses, essays, lectures. --- Psychopédagogie --- Academic collection --- 13 Philosophy of mind and spirit. Metaphysics of spiritual life --- Philosophy of mind and spirit. Metaphysics of spiritual life --- Pedagogie --- Verzamelde opstellen - verslagen/congressen/huldeboeken --- Kriekemans, Albert Jan Jozef, - 1906 --- -Child psychology. --- -Child psychology --- -Child Psychology
Choose an application
Zijn ouders, door de natuurlijke band die ze hebben, de beste opvoeders voor hun kind of zijn ze dat juist niet, omdat ze het vreemde in hun kind niet willen erkennen? Op welke wijze is de pedagogiek omgesprongen met enerzijds de verwantschapsband en anderzijds het mens-zijn op zich van het kind? Hoe heeft de pedagogiek deze spanning ervaren en verwoord? En hoe heeft ze die spanning betrokken op de opvoedingsproblematiek? In dit boek wordt ingegaan op deze vragen. De leidende gedachte door de verschillende hoofdstukken is dat de werking van het gezin als opvoedingsmilieu gebonden is aan een bepaalde gezinsnorm: het burgerlijk gezinsideaal. Diverse theorieën en denkers uit tweehonderd jaar modern denken over opvoeding en gezin passeren de revue. Achtereenvolgens wordt de pedagogiek van Rousseau, Pestallozi, Frobel en Schleiermacher besproken. Vervolgens worden twee heel verschillende gezinspedagogieken uit deze eeuw vergeleken: die van Kriekemans en Fink. Een laatste hoofdstuk bekijkt hoe met de onvoorspelbaarheid en openheid van de hedendaagse 'postmoderne' gezinsvormen wordt omgegaan in gezinswetenschappelijke theorieën die stabiliteit en geborgenheid in het gezin erg waarderen- (Bron: covertekst)
#KVHB:Gezinsopvoeding --- #KVHB:Historische pedagogie --- 322 --- gezinsproblematiek --- opvoeding --- 185.5 Opvoeding en ouderlijk gezag --- gezinnen --- 37.018.1 --- 392.3 --- #PBIB:1999.2 --- 664.1 Gezin --- 432.1 --- Albert Kriekemans --- Eugen Fink --- Friedrich Ernst Daniel Schleiermacher --- Friedrich Fröbel --- Gezinsopvoeding --- Jean-Jacques Rousseau --- Johann Heinrich Pestalozzi --- Ouderschap --- 392.3 Familieleven. Familiesystemen. Gezinsleven. Matriarchaat. Patriarchaat. Kinship --- Familieleven. Familiesystemen. Gezinsleven. Matriarchaat. Patriarchaat. Kinship --- 37.018.1 Rol van de ouders in opvoeding. Gezinsopvoeding --- Rol van de ouders in opvoeding. Gezinsopvoeding --- sociale problemen en zorg voor het gezin --- Famille --- Gezin --- Opvoedkunde --- Pédagogie --- gezinsopvoeding --- ouder-kind relatie --- 432 --- ouderschap --- verwantschap --- 433 )* OPVOEDING IN DE PRAKTIJK --- Fink, Eugen --- Fröbel, Friedrich --- Kriekemans, Albert --- Pestalozzi, Johann Heinrich --- Rousseau, Jean-Jacques --- Schleiermacher, Friedrich Ernst Daniel --- gezin en opvoeding --- Evolutie --- Ouders --- 37.018 --- Theorethische opvoedkunde --- Parent and child --- Parent-teacher relationships --- Parent participation --- gezinspedagogiek --- gezinspedagogiek. --- Gezinspedagogiek. --- Education --- Parent and teacher --- Parents and teachers --- Teacher and parent --- Teacher-parent relationships --- Teachers and parents --- Interpersonal relations --- Home and school --- Child and parent --- Children and parents --- Parent-child relations --- Parents and children --- Children and adults --- Parental alienation syndrome --- Sandwich generation --- Children --- Education, Primitive --- Education of children --- Human resource development --- Instruction --- Pedagogy --- Schooling --- Students --- Youth --- Civilization --- Learning and scholarship --- Mental discipline --- Schools --- Teaching --- Training --- 37.013 --- Geschiedenis --- Kinderen --- Opvoeding --- gezin --- pedagogiek --- #GBIB:IDGP --- 159.92 --- Educational sciences --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Social policy and particular groups --- Historische en vergelijkende pedagogiek. --- Pedagogiek en onderwijskunde
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|