Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
De set bevat 9 A4-platen
#PBIB:+108.21 --- Kleuters : sociale vaardigheden --- Spelen : kleuteronderwijs --- Samen spelen - afbeelding --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Kleuteronderwijs : Algemeen --- Sociaal-emotionele ontwikkeling --- Eerste schooldag --- Peuters --- Kleuteronderwijs --- Peuter
Choose an application
Theoretisch en praktisch handboek voor leerkrachten voor de begeleiding van kleuters die extra zorg nodig hebben.Mac SteenaartIn dit overzichtelijk uitgevoerde boek wordt ingegaan op de wijze waarop kleuters met specifieke onderwijsbehoeftes kunnen worden begeleid door de eigen leerkracht en over welke vaardigheden een kleuter moet beschikken voor een succesvol vervolg in groep 3. Naast theoretische achtergronden worden ook praktijkvoorbeelden gegeven rondom vier ontwikkelingsgebieden (sociaal-emotionele ontwikkeling, ontwikkeling van spel, werkgedrag en cognitieve ontwikkeling). Ieder hoofdstuk kent een inleiding, theorie, praktijkvoorbeelden en aanbevelingen om de theorie te gebruiken in de eigen groepssituatie. Het taalgebruik is helder, de bladspiegel prettig overzichtelijk. Sommige praktische materialen zijn gratis te downloaden via de uitgever. De behandelde problematiek is erg actueel en speelt in op de actieve rol die passend onderwijs de komende jaren op basisscholen zal moeten hebben. Doelgroep zijn vooral de teamleden van de onderbouw van de basisschool. Met begrippenlijst en literatuuroverzicht.© NBD Biblion
Kleuters --- Kleuteronderwijs --- Planmatig werken --- Didactiek --- Sociaal-emotionele ontwikkeling --- Spelontwikkeling --- Werkhouding --- Cognitieve ontwikkeling --- Zorgverbreding --- Zorgverbreding ; kleuteronderwijs --- Kleuteronderwijs ; didactiek --- Didactiek; algemeen --- kleuters --- spelontwikkeling --- werkhouding --- zorgverbreding --- 471 --- didactiek --- kleuteronderwijs --- 471.4 --- Belonen --- Gedrag --- Regels --- plan --- 470.1 --- aansluiting kleuteronderwijs- lager onderwijs --- belonen --- gedrag --- planmatig handelen --- regels --- Aansluiting kleuteronderwijs - lager onderwijs --- Kleuteronderwijs : didactiek --- Kleuters : cognitieve ontwikkeling --- Kleuters : sociale vaardigheden --- 111918.jpg --- cognitieve ontwikkeling --- orthodidactiek --- Didactics of Kindergarten --- socio-emotionele ontwikkeling --- Didactiek van het kleuteronderwijs --- lerarenopleiding --- Kleuter
Choose an application
De Signaallijst voor kleuters (1992), een observatie-instrument dat wilde nagaan of een ontwikkelingsachterstand op één of meerdere gebieden alarmerend was, is ondertussen genormeerd en uitgebreid onderzocht qua validiteit en betrouwbaarheid. De oorspronkelijke lijst is herwerkt tot een degelijk, wetenschappelijk onderbouwd instrument, dat in staat is om jonge kinderen in hun ontwikkeling te volgen. De volgende zeven domeinen komen aan bod: (a) motoriek, (b) vormgeving en visuele perceptie, (c) auditieve perceptie, (d) spraak- en taalverwerving, (e) cognitieve deelhandelingen van het denken, (f) zelfredzaamheid, en (g) socialisatie. Voor elk van de ontwikkelingsgebieden zijn er normen en kritische grensscores bepaald. De behaalde scores komen overeen met een percentielzone (van A tot E), die wordt aangegeven door een kleur: bij groen is er geen probleem, oranje geeft een zwakke ontwikkeling aan, bij rood is een nauwkeurige opvolging aangewezen.
Kleuteronderwijs --- Kleutervolgsysteem. --- Zorgverbreding --- Didactiek. --- Kleuteronderwijs. --- Verkeersonderwijs ; kleuteronderwijs --- #PBIB: TEST: Testotheek --- #PBIB: TEST: Intelligentie --- #PBIB: TEST: Ontwikkeling --- kleuters --- leerlingvolgsysteem --- #KVHB:Testotheek TP --- #KVHB:Kleutervolgsysteem --- #KVHB:Kleuterzorgsysteem --- #KVHB:Test; schoolse geschiktheid en bekwaamheid --- #KVHB:Test; zorgbeleid --- #KVHB:Test; ontwikkelingsdoelen --- 454.23 --- 464 --- 471.4 --- Didactiek --- Kinderen --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Leerproblemen --- Ontwikkelingsachterstanden --- Zorgverbreding (Zorgbreedte) --- 613.954 --- Brochure --- Kleuters --- Motoriek --- Normalisatie --- Ontwikkelingsstoornissen --- Taal --- Testen --- Waarneming --- 111543.jpg --- Kleutervolgsystemen --- Kleuters : cognitieve ontwikkeling --- Kleuters : sociale vaardigheden --- Ontwikkelingsdoelen --- Kleuteronderwijs: basisontwikkeling --- 373.2 --- Didactische principes --- Kinderen met leerproblemen --- Didactiek; algemeen --- Ontwikkelingsproblemen --- Leerlingvolgsystemen --- Kind --- Ontwikkelingsprobleem --- Leerprobleem --- Leerlingvolgsysteem --- Kleuter --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
Het lesmateriaal 'Het gat in de haag' kan ingezet worden om de persoonlijke en sociale vaardigheden van kleuters te trainen. Daarnaast integreert 'Het gat in de haag' ook de inzichten van meervoudige intelligentie. Het materiaal bestaat per kleuterklas uit een A3 verhalen- en activiteitenboek met tien verhalen en meer dan honderd oefeningen. Het is een 'schootboek' dat opengevouwen op de schoot wordt gezet zodat de kleuters de klassikale vertelprent zien, terwijl de leerkracht alle info kan zien die nodig is om het verhaal te vertellen en te integreren in de klaspraktijk. Elk verhaal bestaat uit drie vertelprenten en is in te passen in de belangstellingscentra. De hoofdrolspelers in de verhalen, 8 groenten, hebben elk een specifiek talent. Bij elke activiteit geeft een icoontje aan welk talent/welke intelligentie aan bod komt.
emotionele opvoeding --- Didactics of social education --- sociale opvoeding --- sociale vaardigheden --- Didactics of Kindergarten --- kleuterdidactiek --- meervoudige intelligentie --- 471.44 --- didactiek --- communicatievaardigheden --- Sociale opvoeding ; kleutronderwijs --- Emotionele opvoeding(Affectieve opvoeding) --- communicatie --- Gevoelens --- Meervoudige intelligentie --- probleemoplossend denken --- Relationele opvoeding --- empathie --- Gezondheidsvoorlichting en -opvoeding(Gezondheidseducatie) --- Sociale vaardigheden --- Kleuters : sociale vaardigheden --- Sociaal-emotionele ontwikkeling --- Sociaal-emotionele opvoeding --- 478.8 --- didactiek kleuteronderwijs - sociale en emotionele opvoeding --- Sociale en emotionele opvoeding --- Schoolbooks - Didactic material --- #PBIB:+108.21 --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Kleuteronderwijs : Algemeen --- PXL-Education 2014 --- kleuteronderwijs --- didactisch materiaal --- Kleuteronderwijs --- 3-jarigen --- 4-jarigen --- 5-jarigen --- didactiek kleuteronderwijs --- socio-emotionele ontwikkeling --- 3-jarige --- 4-jarige --- 5-jarige --- evaluatie --- Didactic strategies
Choose an application
Dit programma biedt leekrachten de mogelijkheid kleuters op speelse wijze sociaal vaardig gedrag aan te leren. De rode draad wordt gevormd door een sprookje over een kleine prins. Hij gaat op weg om een prinses uit handen van een heks te bevrijden. Tijdens zijn toch komt hij en allerlei situaties terecht, die vragen om sociaal vaardig gedrag.
emotionele opvoeding --- Didactics of social education --- sociale opvoeding --- Didactics of Kindergarten --- kleuterdidactiek --- Sociale vaardigheden ; kleuteronderwijs ; didactiek --- #PBIB:+108.21 --- conflicten --- kleuters --- relationele opvoeding --- sociale vaardigheden --- 471.44 --- conflicthantering --- didactiek --- kleuteronderwijs --- Emoties(Gevoelens) --- Kleuteronderwijs --- Omgangsvormen (Regels en afspraken) --- Sociale opvoeding --- Sociale vaardigheden --- Bang zijn --- Blijheid --- Boosheid --- Emoties (Gevoelens) --- Handboek/cursus --- Kennismakingsspelen --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Kleuters-sociale ontwikkeling --- Luisteren --- Relatie tussen kleuters --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Tastzin --- Verdriet --- 471.44 ) Sociale en emotionele opvoeding --- gevoelens --- pictogrammen --- Didactiek --- 472.9 --- Kleuters : attitudes --- Kleuters : sociale vaardigheden --- 032220.jpg --- Kleuterschool: sociale opvoeding --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Kleuteronderwijs : Algemeen --- didactiek kleuteronderwijs - sociale en emotionele opvoeding --- Sociale en emotionele opvoeding --- (zie ook: Angst) --- Emoties --- RSV basisonderwijs --- Emotie --- Basisonderwijs. --- Didactics of Kindergarten. --- Didactics of social education. --- Emoties. --- Kleuters. --- Sociale opvoeding. --- Sociale vaardigheden. --- emotionele opvoeding. --- kleuterdidactiek. --- sociale opvoeding.
Choose an application
Het is 's nachts zo warm dat iedereen ligt te baden in het zweet. Rikki wil graag buiten slapen. In een tentje. "Durf jij dat wel?" vragen mama en papa. "Natuurlijk," zegt Rikki stoer, "dat durf ik al!" Of dat goed afloopt...?
Dutch literature --- vriendschap (themawoord fictie) --- prentenboeken (genre) --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- bang zijn (themawoord fictie) --- donker (themawoord fictie) --- dapper zijn (themawoord fictie) --- kleuters --- Bang zijn --- Dapper zijn --- Konijnen --- Prentenboeken --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- Fiction --- Jeugdboeken --- Kamperen --- Zomer --- Prentenboeken ; verhalend --- Bang zijn ; verhalen --- 471.44 --- RSV basisonderwijs --- sociaal-emotionele opvoeding --- 471.41 --- Anders zijn --- Dapper zijn (moedig zijn) --- Emoties(Gevoelens) --- Handpoppen --- Ontluikende geletterdheid --- Plagen --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Taal --- Verliefd zijn --- Voorlezen --- Vriendschap --- Werken met prentenboeken --- Handboek/cursus --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- anders zijn --- bang zijn --- dapper zijn --- emoties --- kamperen --- kleuteronderwijs --- ontluikende geletterdheid --- plagen --- taal --- verliefd zijn --- voorlezen --- vriendschap --- werken met prentenboeken --- Anders zijn - prentenboek --- Konijnen - prentenboek --- Pesten - prentenboek --- Weerbaarheid - prentenboek --- Zintuigen - prentenboek --- Vriendschap - prentenboek --- Vriendschap sluiten - prentenboek --- Verliefd zijn - prentenboek --- Bang zijn - prentenboek --- 471.4 --- Kleuters : sociale vaardigheden --- Sociaal-emotionele ontwikkeling --- Kleuteronderwijs : didactiek --- 030717.jpg --- Pesten --- didactiek kleuteronderwijs - sociale en emotionele opvoeding --- Taal en verbale expressie --- Sociale en emotionele opvoeding --- Contains audio-visual material --- Donker --- Durf --- Tenten --- Dapper zijn ; verhalen --- Konijnen ; verhalen --- Durven --- (zie ook: Angst) --- departement Beeldende Kunst 07 --- kinderboek --- kinderboekillustratie --- Konijnen. --- Racisme. --- Spelen. --- Vriendschap. --- Bossen --- Spelen --- Prentenboeken ; kleuteronderwijs --- Spelen ; verhalen --- Vriendschap ; verhalen --- Dieren --- Godsdienst; ba.o --- Multiculturele samenleving - prentenboek --- Prentenboek 4+ --- Racisme - prentenboek --- Racisme --- 041651.jpg --- Prentenboek 2+ --- Donker - prentenboek --- Kamperen - prentenboek --- Dapper zijn - prentenboek --- Jezelf zijn - prentenboek --- Prentenboek 3+ --- Liederen --- Didactiek; algemeen --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- prentenboeken --- angst --- durven --- Fundels --- Avontuur --- Prentenboek --- Konijn --- Kweken (planten en dieren)
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|