Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|
Choose an application
Bij dit prentenboek hoort de educatieve map : 'Samen kijken met Wannes'
Dutch literature --- Kindergarten --- overgang voorschools onderwijs --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- peuters --- Taalopvoeding --- Kleuteronderwijs --- Woordenschatverwerving --- 3-jarigen --- Prentenboeken --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- 471.41 --- Taalontwikkeling --- woordenschat --- 471.4 --- Kleuteronderwijs: basisontwikkeling --- Kleuters : cognitieve ontwikkeling --- Prentenboek 2+ --- Dagelijks leven ; prentenboeken --- Taal en verbale expressie --- Didactiek; algemeen --- Schoolbooks - Didactic material --- 3-jarige
Choose an application
Taalverwerving --- Voorbereidend lees- en taalonderwijs --- kleuters --- peuters --- kleuteronderwijs --- prentenboeken --- taalontwikkeling --- 471.41 --- Nederlands --- didactiek --- 471.49 --- 471.42 --- 471.43 --- 471.4 --- Kleuteronderwijs: basisontwikkeling --- Kleuters : cognitieve ontwikkeling --- didactiek kleuteronderwijs - taal en verbale expressie --- Overige onderwerpen --- Taal en verbale expressie --- Cognitieve opvoeding --- Wereldoriëntatie --- Schoolbooks - Didactic material --- Voorbereidend lees- en taalonderwijs. --- kleuters. --- peuters. --- Kleuters. --- Peuters.
Choose an application
kleuteronderwijs --- peuters --- prentenboeken --- taalontwikkeling --- 471.41 --- Nederlands --- didactiek --- 471.49 --- 471.42 --- 471.43 --- Eerste schooldag --- Eten --- Grootouders --- Herfst --- Kerstmis --- Kriebelen --- Sinterklaas --- Slapen --- Verjaardagen (Jarig zijn) --- Zindelijkheidstraining --- 471.4 --- Kleuteronderwijs: basisontwikkeling --- Kleuters : cognitieve ontwikkeling --- didactiek kleuteronderwijs - taal en verbale expressie --- Overige onderwerpen --- Taal en verbale expressie --- Cognitieve opvoeding --- Wereldoriëntatie --- Schoolbooks - Didactic material --- Taalverwerving --- Voorbereidend lees- en taalonderwijs --- kleuters --- Voorbereidend lees- en taalonderwijs. --- kleuters. --- peuters. --- Kleuters. --- Peuters. --- Kleuteronderwijs --- Kinderliederen --- Taalopvoeding --- 2,5-jarigen --- 3-jarigen --- Liederenbundels --- Kinderlied --- 2,5-jarige --- 3-jarige
Choose an application
De Signaallijst voor kleuters (1992), een observatie-instrument dat wilde nagaan of een ontwikkelingsachterstand op één of meerdere gebieden alarmerend was, is ondertussen genormeerd en uitgebreid onderzocht qua validiteit en betrouwbaarheid. De oorspronkelijke lijst is herwerkt tot een degelijk, wetenschappelijk onderbouwd instrument, dat in staat is om jonge kinderen in hun ontwikkeling te volgen. De volgende zeven domeinen komen aan bod: (a) motoriek, (b) vormgeving en visuele perceptie, (c) auditieve perceptie, (d) spraak- en taalverwerving, (e) cognitieve deelhandelingen van het denken, (f) zelfredzaamheid, en (g) socialisatie. Voor elk van de ontwikkelingsgebieden zijn er normen en kritische grensscores bepaald. De behaalde scores komen overeen met een percentielzone (van A tot E), die wordt aangegeven door een kleur: bij groen is er geen probleem, oranje geeft een zwakke ontwikkeling aan, bij rood is een nauwkeurige opvolging aangewezen.
Kleuteronderwijs --- Kleutervolgsysteem. --- Zorgverbreding --- Didactiek. --- Kleuteronderwijs. --- Verkeersonderwijs ; kleuteronderwijs --- #PBIB: TEST: Testotheek --- #PBIB: TEST: Intelligentie --- #PBIB: TEST: Ontwikkeling --- kleuters --- leerlingvolgsysteem --- #KVHB:Testotheek TP --- #KVHB:Kleutervolgsysteem --- #KVHB:Kleuterzorgsysteem --- #KVHB:Test; schoolse geschiktheid en bekwaamheid --- #KVHB:Test; zorgbeleid --- #KVHB:Test; ontwikkelingsdoelen --- 454.23 --- 464 --- 471.4 --- Didactiek --- Kinderen --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Leerproblemen --- Ontwikkelingsachterstanden --- Zorgverbreding (Zorgbreedte) --- 613.954 --- Brochure --- Kleuters --- Motoriek --- Normalisatie --- Ontwikkelingsstoornissen --- Taal --- Testen --- Waarneming --- 111543.jpg --- Kleutervolgsystemen --- Kleuters : cognitieve ontwikkeling --- Kleuters : sociale vaardigheden --- Ontwikkelingsdoelen --- Kleuteronderwijs: basisontwikkeling --- 373.2 --- Didactische principes --- Kinderen met leerproblemen --- Didactiek; algemeen --- Ontwikkelingsproblemen --- Leerlingvolgsystemen --- Kind --- Ontwikkelingsprobleem --- Leerprobleem --- Leerlingvolgsysteem --- Kleuter --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
kleuteronderwijs --- peuters --- prentenboeken --- taalontwikkeling --- 471.41 --- Nederlands --- didactiek --- 471.49 --- Fietsen --- Gezin (Ouders) --- Opruimen --- 471.42 --- 471.43 --- Beroepen --- Boerderijen --- Dansen --- Lente --- Ouders --- Pasen --- Reizen --- Schoenen --- Schoonmaken --- Vakantie --- Verkeer --- kleuters --- 471.4 --- Kleuteronderwijs: basisontwikkeling --- Kleuters : cognitieve ontwikkeling --- didactiek kleuteronderwijs - taal en verbale expressie --- Overige onderwerpen --- Taal en verbale expressie --- Cognitieve opvoeding --- Wereldoriëntatie --- Schoolbooks - Didactic material --- Taalverwerving --- Voorbereidend lees- en taalonderwijs --- Voorbereidend lees- en taalonderwijs. --- kleuters. --- peuters. --- Kleuters. --- Peuters. --- Kleuteronderwijs --- Taalopvoeding --- 2,5-jarigen --- 3-jarigen --- Paaseieren --- Winkelen --- Fotografen --- Klasfoto's --- Zee en strand --- Prentenboeken --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- Poetsen --- Vertelkastje --- Paasei --- Schoen --- Fotograaf --- Klasfoto --- Zee --- 2,5-jarige --- 3-jarige --- Kleuter --- Strand --- Flora --- Fauna --- Boerderij --- Kamishibai
Choose an application
genre-thema"">
Choose an application
Bij de 30 nieuwe en vernieuwde thema's van Dag Jules! hoort telkens een gloednieuw kartonboekje. Op de rechterzijde staat een illustratie en op de linkerzijde tekst. De peuters kunnen - aansluitend bij de activiteiten van het thema - het verhaal opnieuw bekijken in de lees- of zithoek. De leerkracht, begeleider of ouder heeft de tekst op de linkerzijde altijd ter beschikking om voor te lezen. Het verhaal telt telkens acht full color illustraties.
Dutch literature --- Sinterklaas (themawoord fictie) --- kleuteronderwijs driejarigen (doelgroep) --- prentenboeken (genre) --- eten (themawoord fictie) --- honger (themawoord fictie) --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- bossen (themawoord fictie) --- eerste schooldag (themawoord fictie) --- slaap (themawoord fictie) --- slapengaan (themawoord fictie) --- kleuteronderwijs --- peuters --- prentenboeken --- taalontwikkeling --- 471.41 --- Nederlands --- didactiek --- 471.49 --- 471.42 --- 471.43 --- Eerste schooldag --- Eten --- Grootouders --- Herfst --- Kerstmis --- Kriebelen --- Sinterklaas --- Slapen --- Verjaardagen (Jarig zijn) --- Zindelijkheidstraining --- eerste schooldag --- eten --- grootouders --- herfst --- kerstmis --- kriebelen --- sinterklaas --- slapen --- verjaardagen --- zindelijkheidstraining --- 471.4 --- Kleuteronderwijs: basisontwikkeling --- Kleuters : cognitieve ontwikkeling --- didactiek kleuteronderwijs - taal en verbale expressie --- Overige onderwerpen --- Taal en verbale expressie --- Cognitieve opvoeding --- Wereldoriëntatie --- Schoolbooks - Didactic material --- Herfst. --- Schoolleven --- Kleuteronderwijs. --- Slapen gaan. --- Voeding. --- Sinterklaas.
Choose an application
Beleving en ervaring staan centraal in de vernieuwde Dag Jules!. Daardoor is Dag Jules! meer dan ooit een totaalmethode geworden. De nadruk ligt niet alleen meer op de taalontwikkeling maar evenzeer op de algemene ontwikkeling van peuters van tweeënhalf en drie jaar. Dag Jules! is meer dan ooit een totaalmethode geworden voor peuters van tweeënhalf en drie jaar. Taalverwerving blijft erg belangrijk, maar ook andere leergebieden krijgen extra aandacht. Leren spreken, leren luisteren en taal ontdekken gaat voor peuters namelijk hand in hand met wat ze dagelijks beleven. In de nieuwe methode is er ook aandacht voor diversiteit: élke peuter voelt zich goed en leert op zijn eigen niveau en tempo.
Taalverwerving --- Voorbereidend lees- en taalonderwijs. --- Kleuters. --- Peuters. --- kleuteronderwijs --- peuters --- prentenboeken --- taalontwikkeling --- 471.41 --- Nederlands --- didactiek --- 471.49 --- Winkelen (Boodschappen doen) --- Ziek zijn --- Kleuren --- Knuffels (Teddyberen) --- Carnaval --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Winter --- 471.42 --- 471.43 --- Anders zijn --- Baby's --- Dieren --- Diversiteit --- Geluiden --- Kleding --- Lichaam --- Verhuizen --- Verkleden --- Verven --- kleding --- kleuren --- ziek zijn --- 471.4 --- Kleuteronderwijs: basisontwikkeling --- Kleuters : cognitieve ontwikkeling --- didactiek kleuteronderwijs - taal en verbale expressie --- Overige onderwerpen --- Taal en verbale expressie --- Cognitieve opvoeding --- Wereldoriëntatie --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Belangstellingscentra --- Eerste schooldag --- Eten --- Grootouders --- Herfst --- Kerstmis --- Kriebelen --- Sinterklaas --- Slapen --- Verjaardagen (Jarig zijn) --- Zindelijkheidstraining --- Fietsen --- Gezin (Ouders) --- Opruimen --- Beroepen --- Boerderijen --- Dansen --- Lente --- Ouders --- Pasen --- Reizen --- Schoenen --- Schoonmaken --- Vakantie --- Verkeer --- beroepen --- lente --- ouders --- vakantie --- verbale communicatie --- PXL-Education 2015 --- PXL-Education 2014 --- Luisterboeken --- Thematisch werken --- Taalopvoeding --- Kleuteronderwijs --- 2,5-jarigen --- 3-jarigen --- Voorleesverhalen --- muziek --- verhalen --- voorlezen --- kleuters --- muzikale opvoeding --- Dag Jules! --- Voorleesverhaal --- 2,5-jarige --- 3-jarige
Choose an application
Bij de 30 nieuwe en vernieuwde thema's van Dag Jules! hoort telkens een gloednieuw kartonboekje. Op de rechterzijde staat een illustratie en op de linkerzijde tekst. De peuters kunnen - aansluitend bij de activiteiten van het thema - het verhaal opnieuw bekijken in de lees- of zithoek. De leerkracht, begeleider of ouder heeft de tekst op de linkerzijde altijd ter beschikking om voor te lezen. Het verhaal telt telkens acht full color illustraties.
kleuteronderwijs --- peuters --- prentenboeken --- taalontwikkeling --- 471.49 --- Carnaval --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Winter --- 471.41 --- 471.42 --- 471.43 --- Anders zijn --- Baby's --- Dieren --- Diversiteit --- Geluiden --- Kleding --- Kleuren --- Lichaam --- Verhuizen --- Verkleden --- Verven --- Winkelen (Boodschappen doen) --- Ziek zijn --- winter --- anders zijn --- boodschappen doen --- ziek zijn --- ziekenhuis --- kleuren --- carnaval --- verkleden --- baby's --- dieren --- diversiteit --- 471.4 --- Kleuteronderwijs: basisontwikkeling --- Kleuters : cognitieve ontwikkeling --- Overige onderwerpen --- Taal en verbale expressie --- Cognitieve opvoeding --- Wereldoriëntatie --- Schoolbooks - Didactic material --- Kinderen --- Ziekenhuis. --- Zwangerschap. --- Geboorte. --- Baby's. --- Carnaval. --- Winter. --- Winkelen. --- Kleuren. --- Dieren. --- Knuffels. --- Verhuizen. --- Blinden. --- Buren. --- Multiculturele samenleving. --- Dutch literature --- blindheid (themawoord fictie) --- prentenboeken (genre) --- winkels (themawoord fictie) --- ziek zijn (themawoord fictie) --- kleuren (themawoord fictie) --- geboorte (themawoord fictie) --- zwangerschap (themawoord fictie) --- dieren (themawoord fictie) --- interculturaliteit (themawoord fictie) --- anders zijn (themawoord fictie) --- carnaval (themawoord fictie) --- PXL-Education 2015 --- kinderboek --- knuffels (themawoord fictie) --- jezelf zijn (themawoord fictie)
Choose an application
Op de voorleescd vind je de ingelezen teksten van de kartonboekjes die bij de themamap horen. De peuters kunnen a.h.v. de geluidsfragmenten op deze cd nogmaals de tekst van het kartonboekje beluisteren. Wanneer de peuters een blad moeten omslaan wordt dit aangegeven met een geluidsignaal.
kleuteronderwijs --- peuters --- prentenboeken --- taalontwikkeling --- 471.41 --- Nederlands --- didactiek --- 471.49 --- Fietsen --- Gezin (Ouders) --- Opruimen --- 471.42 --- 471.43 --- Beroepen --- Boerderijen --- Dansen --- Lente --- Ouders --- Pasen --- Reizen --- Schoenen --- Schoonmaken --- Vakantie --- Verkeer --- dansen --- zingen --- pasen --- paaseieren --- schoenen --- boerderijen --- verkeer --- fietsen --- lente --- ouders --- houden van --- fotograferen --- zee --- strand --- schoonmaken --- 471.4 --- Kleuteronderwijs: basisontwikkeling --- Kleuters : cognitieve ontwikkeling --- didactiek kleuteronderwijs - taal en verbale expressie --- Overige onderwerpen --- Taal en verbale expressie --- Cognitieve opvoeding --- Wereldoriëntatie --- Schoolbooks - Didactic material --- Dutch literature --- boerderijen (themawoord fictie) --- prentenboeken (genre) --- Taalopvoeding --- Kleuteronderwijs --- Voorleesverhalen --- 2,5-jarigen --- 3-jarigen --- Paaseieren. --- Muziek. --- Zee en strand. --- Lente. --- Kinderboerderijen. --- Beroepen. --- Fotografen. --- Schoolleven. --- Schoenen. --- Opruimen. --- Schoonmaken. --- Helpen. --- Fietsen. --- Verkeer. --- Ouders. --- Verrassingen. --- helpen (themawoord fictie) --- Luisterboeken --- schoenen (themawoord fictie) --- kleding (themawoord fictie) --- fietsen (themawoord fictie) --- verkeer (themawoord fictie) --- seizoenen (themawoord fictie) --- lente (themawoord fictie) --- ouders-kind relatie (themawoord fictie) --- zeeën (themawoord fictie) --- vakantie (themawoord fictie) --- fotografie (themawoord fictie) --- zingen (themawoord fictie) --- Pasen (themawoord fictie) --- Voorleesverhaal --- 2,5-jarige --- 3-jarige
Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|