Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
ontwikkelingspsychologie --- Educational systems. Teaching systems --- onderwijssociologie --- pedagogiek --- Psychology --- experimenteel onderwijs --- leerpsychologie --- gestalttherapie --- persoonlijkheidsvorming --- 371.311.5 --- #GBIB:IDGP --- 371.311.5 Klassikaal onderwijs. Schoolklassen --- Klassikaal onderwijs. Schoolklassen --- 371.1 --- 159.95 --- 615.88 --- 37.03
Choose an application
Choose an application
Didactic strategies --- Onderwijssystemen --- Systèmes d'enseignement --- Distance education --- Telecommunication in education --- Academic collection --- #eLINK --- #BAVD --- 371.311.5 --- Education --- Distance learning --- Open learning --- Klassikaal onderwijs. Schoolklassen --- Distance education. --- Telecommunication in education. --- Lerarenopleiding --- algemeen --- algemeen. --- 371.311.5 Klassikaal onderwijs. Schoolklassen --- Algemeen.
Choose an application
Group work in education --- Social groups --- 371.311.4 --- 371.311.5 --- 371.311.5 Klassikaal onderwijs. Schoolklassen --- Klassikaal onderwijs. Schoolklassen --- 371.311.4 Groepsonderwijs. Groepswerk --- Groepsonderwijs. Groepswerk --- Association --- Group dynamics --- Groups, Social --- Associations, institutions, etc. --- Social participation --- Cooperative learning --- Group method in teaching --- Group teaching --- Education --- Teaching --- Group work in education. --- Social groups.
Choose an application
Opvoedkunde --- Pédagogie --- 371.311.5 --- #PBIB:1999.4 --- gezag --- klasbeheer --- klasmanagement --- 454.23 --- klassikaal onderwijs --- lerarenopleiding --- Controle --- Duidelijkheid --- Feedback --- Instructies --- Klasbeheer --- Klasklimaat --- Klassenmanagement --- Lesverloop --- Probleemgedrag --- Regels --- Stopgedrag --- Straffen --- Tempo --- Toezicht --- Structuren --- Klasmanagement --- D31139.jpg --- Klasgroepen --- Klassikaal onderwijs. Schoolklassen --- 371.311.5 Klassikaal onderwijs. Schoolklassen --- 474.22 ) Onderwijsstijlen --- klasbeheer (ler) --- tucht (ler) --- 373.3 --- gedragsproblemen --- leerlingenbegeleiding --- 454.2 --- Motivatie --- 37.064 --- 454.22 --- Beheer --- Communicatie --- Gedragsstoornissen --- Onderwijs --- Relaties --- 373.3 Basisonderwijs --- 373.3 Lager onderwijs --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- Didactische principes --- Onderwijsstrategieën --- #gsdbP --- klasklimaat --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Didactische principes.
Choose an application
Klasmanagement gaat over de agogische en organisatorische inzichten en vaardigheden die nodig zijn voor een doeltreffende omgang met de klas. Voor de aanstaande leraar als student op stage en voor de beginnende lesgever lijkt ordehandhaving daarbij een eerste bekommernis. Dit boek presenteert een kader van waaruit gedacht en gewerkt kan worden aan dit traditioneel nogal verwaarloosde aspect van de lerarenopleiding. Een dergelijk ordeningskader is essentieel voor het scheppen van een optimale leeromgeving. Het bewijst echter evengoed zijn nut bij het ondervangen van de sociale angst en de gevoelens van onzekerheid die de beginner gewoonlijk ten deel vallen. Het boek richt zich ook tot de meer ambitieuze leraar die de knepen van het vak allang kent, maar de beperkingen van het gangbare klassysteem wil overstijgen. Vanuit twee sterk verschillende invalshoeken worden middelen aangereikt om te werken aan een positief klasklimaat. Hierbij staat niet alleen het management in voor de gepaste leeromgeving, er wordt ook geïnvesteerd voor meer besef van verantwoordelijkheid en betrokkenheid bij de leerlingen.
Classe (Enseignement)--Organisation --- Classes (Enseignement)--Organisation --- Classes (éducation) -- Conduite --- Classroom management --- Educational psychology --- Klas (Onderwijs)--Organisatie --- Klassen (Onderwijs)--Organisatie --- Onderwijspsychologie --- Psychologie de l'éducation --- Psychologie pédagogique --- Psychopedagogie --- Psychopedagogy --- Psychopédagogie --- Pédagogie expérimentale --- 450.4 --- Klasmanagement --- Klassikaal onderwijs --- Feedback --- Communicatie leraar-leerling --- 454.22 --- Klashouden --- Tucht (Discipline, Gezag, Orde, Ordeproblemen) --- Onderwijskunde --- Onderwijsstijlen --- Teacher education. Teacher's profession --- Didactic strategies
Choose an application
Opvoeding en onderwijs zijn gestoeld op een drietal pedagogische principes: elk kind is opvoedbaar, elk kind kan en wil leren en een kind wil het zelf doen. Dit boek helpt aankomende onderwijsgevenden bij het vormen van eigen opvattingen over opvoeding en onderwijs. Door middel van casussen uit twee eeuwen schoolpedagogiek wordt teruggegrepen op herkenbare praktijksituaties. Er komt op verhalende wijze een aantal kernthema's aan de orde uit de geschiedenis, de theorie en de actuatliteit van opvoeding en onderwijs. Door het werken met concrete, aan de onderwijspraktijk ontleende casussen wordt steeds de koppeling tussen de theorie en de praktijk gelegd.
Pedagogie --- geschiedenis --- onderwijs --- onderwijskunde --- opvoedkunde --- pedagogiek --- 431 --- 432 --- Comenius, Johan Amos --- Dewey, John --- Didactische werkvormen --- Freinet, Célestin --- Fröbel, Friedrich --- Geschiedenis van opvoeding en onderwijs(Historische pedagogie) --- Herbart, Johann Friedrich --- Korczak, Janusz --- Leerinhoud --- Leren --- Onderwijs en maatschappij --- Onderwijstheorieën --- Opvoeding (Pedagogie) --- Opvoedingstheorieën --- Opvoedkunde (Pedagogiek) --- Pestalozzi, Johann Heinrich --- Piaget, Jean --- Vygotsky --- 472.1 --- 472.2 --- Basisonderwijs --- Differentiërend onderwijs --- Geschiedenis van opvoeding en onderwijs --- Kinderen --- Klassikaal onderwijs --- Leerinhouden --- Omgevingsonderwijs --- Opvoeden tot burgerzin (Burgerschap) --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Rechten van het kind --- Relatie onderwijs - maatschappij --- Relatie ouder - school --- Taakgericht werken --- 472 ) Lager onderwijs --- 472 --- basisonderwijs --- basisschool (ler) --- didactische werkvormen --- geschiedenis van opvoeding en onderwijs --- kinderen --- kinderrechten --- klassikaal onderwijs --- leerinhouden --- leren --- opvoeden (ler) --- opvoeden tot burgerzin --- opvoeding --- pedagogie (ler) --- relatie onderwijs-maatschappij --- relatie ouders-school --- taakgericht onderwijs --- Theoretische opvoedkunde --- Geschiedenis --- Politiek, wetgeving en organisatie --- (zie ook: Onderwijskunde)
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|