Narrow your search

Library

KBR (4)

KU Leuven (4)

UGent (4)

UAntwerpen (3)

UCLL (3)

AP (2)

Hogeschool Gent (2)

Thomas More Kempen (2)

VIVES (2)

VUB (2)

More...

Resource type

book (7)


Language

Dutch (5)

English (2)


Year
From To Submit

2010 (1)

2006 (1)

2001 (1)

2000 (1)

1998 (1)

More...
Listing 1 - 7 of 7
Sort by

Book
Leven in de klas: over de harmonische ontwikkeling van verstand en gevoel
Authors: ---
ISBN: 9060091450 Year: 1975 Publisher: Meppel Boom


Book
Onderwijsvernieuwing. Mogelijkheden tot een practisch uitvoerbare synthese tussen klassikaal en individueel onderwijs voor een in zichzelf verantwoorde zelfstandige volksschool. Verslag van de vierde paedagogische conferentie van het Werkcomité voor opvoeding tot democratie, over " De zelfstandigheid van het basis-onderwijs ", gehouden te Amersfoort op 10 en 11 Mei 1952
Year: 1953 Publisher: Haarlem Antwerpen Djakarta Uitgeverij voorheen A. Kemperman

Classrooms for distance teaching & learning : a blueprint
Authors: --- --- ---
ISBN: 906186867X Year: 1998 Publisher: Leuven Universitaire Pers Leuven


Book
Doeltreffend klasbeheer : effectief omgaan met de klasgroep
Authors: ---
ISBN: 9789044126624 Year: 2010 Publisher: Antwerpen Apeldoorn Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Klasmanagement gaat over de agogische en organisatorische inzichten en vaardigheden die nodig zijn voor een doeltreffende omgang met de klas. Voor de aanstaande leraar als student op stage en voor de beginnende lesgever lijkt ordehandhaving daarbij een eerste bekommernis. Dit boek presenteert een kader van waaruit gedacht en gewerkt kan worden aan dit traditioneel nogal verwaarloosde aspect van de lerarenopleiding. Een dergelijk ordeningskader is essentieel voor het scheppen van een optimale leeromgeving. Het bewijst echter evengoed zijn nut bij het ondervangen van de sociale angst en de gevoelens van onzekerheid die de beginner gewoonlijk ten deel vallen. Het boek richt zich ook tot de meer ambitieuze leraar die de knepen van het vak allang kent, maar de beperkingen van het gangbare klassysteem wil overstijgen. Vanuit twee sterk verschillende invalshoeken worden middelen aangereikt om te werken aan een positief klasklimaat. Hierbij staat niet alleen het management in voor de gepaste leeromgeving, er wordt ook geïnvesteerd voor meer besef van verantwoordelijkheid en betrokkenheid bij de leerlingen.


Book
Schoolpedagogiek: opvoeding en onderwijs in de basisschool
Authors: ---
ISBN: 9001596363 Year: 2006 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Opvoeding en onderwijs zijn gestoeld op een drietal pedagogische principes: elk kind is opvoedbaar, elk kind kan en wil leren en een kind wil het zelf doen. Dit boek helpt aankomende onderwijsgevenden bij het vormen van eigen opvattingen over opvoeding en onderwijs. Door middel van casussen uit twee eeuwen schoolpedagogiek wordt teruggegrepen op herkenbare praktijksituaties. Er komt op verhalende wijze een aantal kernthema's aan de orde uit de geschiedenis, de theorie en de actuatliteit van opvoeding en onderwijs. Door het werken met concrete, aan de onderwijspraktijk ontleende casussen wordt steeds de koppeling tussen de theorie en de praktijk gelegd.

Listing 1 - 7 of 7
Sort by