Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
In dit boek wordt aan de hand van talrijke voorbeelden beschreven welke ontwikkelingen kinderen bij het tekenen en schilderen doormaken, hoe ze reële situaties omzetten in beelden en wat ze met deze beelden juist willen meedelen. (Bron: covertekst)
Kinderpsychologie --- Psychologie de l'enfant --- Kindertekeningen --- psychologie --- Kindertekening (beeldende expressie met kinderen) --- kindertekeningen --- psychologie. --- Psychologie.
Choose an application
Kindertekeningen zijn dikwijls een signaal voor vragen waar kinderen mee zitten. Dit boek geeft aan hoe je in de leefwereld van kinderen kunt treden en met hen kunt praten. Aan de hand van geselecteerde tekeningen bespreekt Jan Van Gils het belang van vrije tekenopdrachten in het onderwijs. Ook beeldelijk versus woordelijk werken op het niveau van kinderen komt aan bod.
Sociology of minorities --- kindertekeningen --- Belgium --- Ontwikkelingspsychologie --- Psychodiagnostiek --- sociale en morele ontwikkeling. --- projectieve technieken. --- Kindertekening (beeldende expressie met kinderen) --- Kindertekeningen --- Psychologie --- Sociale ongelijkheid --- Sociale en morele ontwikkeling. --- Projectieve technieken.
Choose an application
Choose an application
Basisonderwijs --- Enseignement primaire --- Kinderpsychologie --- Psychologie de l'enfant --- beeldende expressie --- muzische vorming --- Kindertekening (beeldende expressie met kinderen) --- 477.3 --- Beeldende vorming ; basisonderwijs --- Drukken --- Knutselen --- Tekenen --- Expressievakken: basisonderwijs --- Verbeeldeing--Handboeken --- Enfants--Psychologie--Manuels --- Imagination--Manuels --- Kinderpsychologie--Handboeken --- Begeleiders in onderwijs/vormingswerk
Choose an application
Kinder- en adolescentenpsychiatrie (adolescentenpsychiatrie, jeugdpsychiatrie, kinderpsychiatrie) --- Kindertekening (beeldende expressie met kinderen) --- Leefgroep --- Psychotherapie --- Psychotherapie met kinderen en adolescenten (kinderpsychotherapie) --- Relaxatie(therapie) (aromatherapie) --- Seksueel misbruik --- 615.851 --- Kinderpsychotherapie --- Methodiek --- Modellen --- seksueel misbruik --- jeugd --- Psychiatry --- Age group sociology --- psychotherapie --- Academic collection
Choose an application
kindertekeningen --- tekeningen --- ontwikkelingspsychologie --- Developmental psychology --- Educational psychology --- semiotiek --- 416.3 --- Communicatie --- Kindertekening (beeldende expressie met kinderen) --- Kindertekeningen --- Ontwikkelingspsychologie --- Psychologie --- Relatie ouder - kind --- Tekenontwikkeling --- Psychologie van de vrije kinderexpressie --- Pedagogische psychologie --- Kinderpsychologie --- Kindertekening --- Jeugdpsychologie
Choose an application
Wat kan een kindertekening ons vertellen over de emotionele toestand van een kind? Hoe kunnen we in een tekening de signalen herkennen die kinderen ons proberen te geven? In Kinderen geven tekens worden kindertekeningen beschreven en geanalyseerd vanaf de allereerste krabbels tot en met tekeningen van pubers. Bij de beschrijving van de tekeningen wordt steeds een relatie gelegd met kinderspel. Verder worden er sprekende voorbeelden gegeven vanuit de therapeutische praktijk van de auteur.
Kindertekeningen --- Psychologie --- 416.3 --- kindertekeningen --- ontwikkelingspsychologie kinderen --- psychoanalyse --- Kindertekening (beeldende expressie met kinderen) --- Psychologie van de vrije kinderexpressie --- analytische psychologie --- creatieve therapie --- spelactiviteiten --- kinderspelen --- Depth psychology --- Dieptepsychologie --- 081792.jpg --- Kindertekeningen ; psychologie --- Spelen ; psychologie --- Kindertekening --- Man --- Volwassene
Choose an application
kindertekeningen --- symboliek --- Developmental psychology --- Educational psychology --- Semiotics --- #KVHB:Kindertekeningen --- #KVHB:Ontwikkelingspsychologie --- 416.3 --- Kindertekening (beeldende expressie met kinderen) --- Kindertekeningen --- Ontwikkelingspsychologie --- Psychologie --- Tekenontwikkeling --- 416.3 ) Kindertekeningen --- Kindertekeningen ; psychologie --- Psychologie van de vrije kinderexpressie --- Semiotiek --- Pedagogische psychologie --- Expressie --- Kinderen --- Tekenen --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
In dit boek zijn de vijf zintuigen zien, horen, voelen, ruiken en proeven verbeeld. Hoewel alleen zien daadwerkelijk geprikkeld kan worden, worden de andere zintuigen eveneens door middel van beelden voorgesteld; dit gebeurt vooral in de prenten zelf en soms door een enkel woord of korte zin. Het boek bestaat uit een tientalle losse prenten waarop voorwerpen of dingen staan afgebeeld die een sterke associatie oproepen met een bepaald zintuig. Voorbeelden hiervan zijn het braille-alfabet bij voelen, herfstbladeren en parfum bij geuren, graten in vissen bij proeven en gezoem van insecten bij horen. Om de associaties te versterken zijn de prenten fel van kleur, druk en soms bijna schreeuwerig. Dit boek laat kinderen zien hoe je zintuigen kunt verbeelden. Het biedt echter geen doorlopend verhaal waardoor het boek veel begeleiding van een volwassene vergt die het kind (vanaf ca. 5 jaar) in eerste instantie moet prikkelen en enthousiasmeren om dit boek te pakken.NBD Biblion Hannie Humme
Physiology of nerves and sense organs --- muzische vorming --- prentenboeken (genre) --- zintuigen --- Zintuigen --- Jeugdboeken 07-09 jaar --- Prentenboeken --- Zintuigen. --- JB TULL --- prentenboeken --- 415.2 --- 3-6 jr --- Kindertekening (beeldende expressie met kinderen) --- Waarneming --- Lichaam --- 472.3 --- Zintuigen : kleuteronderwijs --- Zintuiglijke indrukken en waarnemingen --- Horen --- Smaak --- Tastzin --- Zien --- Zintuig
Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|