Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Sign language --- Langage par signes --- #KVHB:Non-verbale communicatie --- #KVHB:Totale communicatie --- #KVHB:Gebarentaal --- #KVHB:Kinderen; communicatie --- Deaf --- Gesture language --- Language and languages --- Gesture --- Signs and symbols
Choose an application
Interpersonal communication in children --- Oral communication --- Congresses --- -Oral communication --- -#KVHB:Verbale communicatie --- #KVHB:Kinderen; communicatie --- Oral transmission --- Speech communication --- Verbal communication --- Communication --- Child psychology --- #KVHB:Verbale communicatie --- Interpersonal communication in children - Congresses --- Oral communication - Congresses
Choose an application
'Context' is a concept for linguistic analysis which has rarely been subjected to close empirical scrutiny. This volume presents an attempt to investigate in microscopic detail various processes of contextualization by which children organize their interaction 'frame by frame', achieve, sustain, and embody their working consensus on what it is that they are doing together, and thereby situate their linguistic activities. Microethnography comprises research methods of context analysis, ethnography, and conversational analysis and seeks to locate phenomena of social order in both verbal and nonv
Interpersonal communication in children --- Interpersonal communication --- Social interaction in children --- Social interaction --- Interpersonal communication in children. --- Interpersonal communication. --- Social interaction in children. --- Social interaction. --- Primary groups --- Psycholinguistics --- Ethnology. Cultural anthropology --- Child psychology --- Human interaction --- Interaction, Social --- Symbolic interaction --- Exchange theory (Sociology) --- Psychology --- Social psychology --- Communication --- Interpersonal relations --- Sociale interactie --- Kinderen. Communicatie. --- Communication. Aspects sociaux. --- Interaction sociale --- Enfants. Communication. --- Communicatie. Sociale aspecten. --- Methodologie
Choose an application
Transdisciplinary Play-Based Assessment --- Child development --- Psychological Tests --- Developmental Disabilities --- Play and Playthings --- in infancy & childhood --- diagnosis --- #KVHA:Spel --- #KVHB:Kinderen; communicatie --- Child Development. --- Play and Playthings. --- in infancy & childhood. --- diagnosis. --- #KVHB:Ontwikkelingspsychologie --- #KVHB:Taalontwikkeling --- TPBA (Child assessment) --- Play assessment (Child psychology)
Choose an application
Children --- Interpersonal communication in children. --- Social interaction in children. --- Socialization. --- Child socialization --- Enculturation --- Social education --- Education --- Sociology --- Child psychology --- Language development in children --- Interpersonal communication in children --- Language and languages --- Language. --- Socialization --- Vocabulary --- Developmental psychology --- Psycholinguistics --- Kinderen. Socialisatie. (Congres) --- Kinderen. Sociale interactie. (Congres) --- Kinderen. Communicatie. (Congres) --- Enfants. Langage. (Congrès) --- Enfants. Socialisation. (Congrès) --- Enfants. Communication. (Congrès) --- Enfants. Interaction sociale. (Congrès) --- Kinderen. Taal. (Congres)
Choose an application
'Life Space Crisis Intervention' (LSCI) is een therapeutische, verbale interventiemethodiek voor kinderen en jongeren in crisis. Als een kind of jongere door een stressvol incident in conflict komt met leeftijdsgenoten, opvoeders of leerkrachten, dan kan dit gepaard gaan met heftige emoties. LSCI levert een methodiek om gericht met die emotie om te gaan, de relatie op te bouwen en het zelfdestructief gedrag te doen stoppen. Via het systematisch doorlopen van de verschillende LSCI-fasen worden conflicten gehanteerd als leermoment, eerder dan ze te willen vermijden. De uiteindelijke doelstelling is het kind of de jongere tot zelfregulerend gedrag te brengen. In het eerste deel wordt de conflictcyclus besproken. De elementen die de crisis veroorzaken komen aan bod, alsook de manier waarop de achterliggende gevoelens, gedachten en angsten blootgelegd kunnen worden. In deel twee wordt er dieper ingegaan op de zes fasen binnen LSCI. Voor elke fase komt het concrete doel, de inhoud en de overgang naar de volgende fase aan bod. Er worden drie diagnostische fasen onderscheiden namelijk het ontladen van emotie, het opbouwen van de tijdlijn, het selecteren van de centrale, onderliggende vraag. Daarna komen de drie opbouwfasen aan bod: het komen tot inzicht, het kiezen voor een succesvol plan en de re-integratie in de groep. Deel drie, ten slotte, illustreert hoe het proces concreet kan worden aangewend bij zes specifieke patronen van zelfdestructief gedrag. Voor elk van deze patronen zal de lezer gaandeweg leren hoe de crisis kan worden doorwerkt. De vele en volledig uitgewerkte voorbeelden geven een duidelijk beeld van de concrete toepassing van LSCI in de praktijk.
Crisisinterventie --- Jeugd. --- 323 --- crisissituaties --- life space intervention --- Sociale problemen en zorg voor jeugdigen --- conflicthantering --- crisisinterventie --- Hulpverlening : communicatie --- Jongeren : communicatie --- Kinderen : communicatie --- Hulpverlening : methodiek --- 364.04 --- 455 --- 110027.jpg --- Crisisinterventie ; jeugd --- emotionele problemen --- Age group sociology --- crisisinterventies --- gedragsstoornissen --- Psychiatry --- kinderen --- Social welfare methods --- gedragstherapie --- gesprekstherapie --- 663 Jeugd --- jeugd --- Crisis --- Gevoelens --- Stress --- sociale problemen en zorg voor jeugdigen --- departement Gezondheidszorg 09 --- gedragsproblemen --- kinderpsychologie --- pedagogiek --- PXL-Social Work 2015 --- sociale problemen --- klasmanagement
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|