Narrow your search
Listing 1 - 7 of 7
Sort by

Book
Begrijp je nu wat ik beboel ? Relaties tussen de ontwikkeling van interpersoonlijk denken en verbale kommunikatie van kinderen
Authors: ---
Year: 1983 Publisher: Nijmegen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Total communication : a signed speech program for nonverbal children
Authors: --- ---
ISBN: 0878222189 Year: 1980 Publisher: Champaign, Ill. : Research Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Children's oral communication skills
Author:
ISBN: 0122154509 9780122154508 Year: 1981 Publisher: New York Academic Press

Social order in child communication : a study in microethnography
Author:
ISBN: 9027225338 9786613359452 1283359456 9027280312 9789027225337 Year: 1983 Volume: 4/8 Publisher: Amsterdam ; Philadelphia : J. Benjamins Pub. Co.,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

'Context' is a concept for linguistic analysis which has rarely been subjected to close empirical scrutiny. This volume presents an attempt to investigate in microscopic detail various processes of contextualization by which children organize their interaction 'frame by frame', achieve, sustain, and embody their working consensus on what it is that they are doing together, and thereby situate their linguistic activities. Microethnography comprises research methods of context analysis, ethnography, and conversational analysis and seeks to locate phenomena of social order in both verbal and nonv

Transdisciplinary play-based assessment: a functional approach to working with young children
Author:
ISBN: 1557661626 Year: 2003 Publisher: London Brookes


Book
Praten met kinderen en jongeren in crisissituaties : life space crisis intervention.
Authors: --- ---
ISBN: 9789020954951 Year: 2017 Publisher: Tielt : LannooCampus,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

'Life Space Crisis Intervention' (LSCI) is een therapeutische, verbale interventiemethodiek voor kinderen en jongeren in crisis. Als een kind of jongere door een stressvol incident in conflict komt met leeftijdsgenoten, opvoeders of leerkrachten, dan kan dit gepaard gaan met heftige emoties. LSCI levert een methodiek om gericht met die emotie om te gaan, de relatie op te bouwen en het zelfdestructief gedrag te doen stoppen. Via het systematisch doorlopen van de verschillende LSCI-fasen worden conflicten gehanteerd als leermoment, eerder dan ze te willen vermijden. De uiteindelijke doelstelling is het kind of de jongere tot zelfregulerend gedrag te brengen. In het eerste deel wordt de conflictcyclus besproken. De elementen die de crisis veroorzaken komen aan bod, alsook de manier waarop de achterliggende gevoelens, gedachten en angsten blootgelegd kunnen worden. In deel twee wordt er dieper ingegaan op de zes fasen binnen LSCI. Voor elke fase komt het concrete doel, de inhoud en de overgang naar de volgende fase aan bod. Er worden drie diagnostische fasen onderscheiden namelijk het ontladen van emotie, het opbouwen van de tijdlijn, het selecteren van de centrale, onderliggende vraag. Daarna komen de drie opbouwfasen aan bod: het komen tot inzicht, het kiezen voor een succesvol plan en de re-integratie in de groep. Deel drie, ten slotte, illustreert hoe het proces concreet kan worden aangewend bij zes specifieke patronen van zelfdestructief gedrag. Voor elk van deze patronen zal de lezer gaandeweg leren hoe de crisis kan worden doorwerkt. De vele en volledig uitgewerkte voorbeelden geven een duidelijk beeld van de concrete toepassing van LSCI in de praktijk.

Listing 1 - 7 of 7
Sort by