Listing 1 - 10 of 35 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
In dit boek worden de obstakels besproken die zich verscholen houden in het elementaire rekenen. Meestal zitten die obstakels in het rekenen zelf, dat ingewikkelder in elkaar zit dan je zou denken. Er zijn echter ook obstakels die langs een omweg het rekenen bemoeilijken. Zo kunnen dyslectici vaak de tafels niet goed leren. En kinderen met een zwak ruimtelijk voorstellingsvermogen hebben moeite met de getallenlijn. De obstakels worden in dit boek zoveel mogelijk gepresenteerd in de volgorde waarin de leerling ze ontmoet. Elk obstakel heeft een eigen hoofdstuk, met een min of meer gelijke opbouw. De auteur beschrijft wat de moeilijkheid is, geeft een voorbeeld uit de praktijk en vertelt wat helpt en wat niet.
Rekenstoornissen. --- Dyscalculie. --- Orthopedagogics --- dyscalculie --- orthopedagogiek --- #KVHB:Rekenstoornissen --- 464 --- leerproblemen --- rekenproblemen --- 464.2 --- Rekenproblemen(Kinderen met rekenproblemen, Dyscalculie) --- Rekenstoornissen ; kinderen --- kinderen met leerproblemen --- Kinderen met rekenproblemen --- Leerlingbegeleiding --- Zorgverbreding --- Dyscalculie --- Rekenstoornissen --- Rekenstoornis --- Rekenproblemen --- Leerproblemen
Choose an application
Er zijn overal cijfers. Als we de krant openslaan, zien we bladzijden, data, prijzen, jaartallen, tijdstippen, hoeveelheden,… Om op tijd te zijn, ingrediënten af te wegen, de vervaldatum van producten te controleren, de uurregeling voor trein of bus te lezen, de juiste bus te nemen,… telkens opnieuw hebben we getallen nodig. Goed kunnen rekenen wordt in onze maatschappij ook heel erg gewaardeerd. Bij sommige mensen gaat het leren rekenen vlotter dan bij andere. Soms kunnen die verschillen echter zo ernstig en vooral hardnekkig zijn dat ze buiten de normale variatie vallen en we van een stoornis of dyscalculie spreken. In dit boek besteden verschillende auteurs aandacht aan dit probleem. In het algemene deel vindt de lezer een definitie van leerstoornissen, een overzicht van intelligentie en een aantal historische beschouwingen. In het tweede deel is er eerst aandacht voor de normale/typische ontwikkeling van het rekenen. Daarna staan de auteurs stil bij de atypische ontwikkeling en de assessment van rekenstoornissen. Tot slot bekijken de auteurs de remediëring en behandeling van kinderen met rekenstoornissen.
Dyscalculie. --- Orthopedagogics --- dyscalculie --- leerstoornissen --- Learning disabilities --- Math anxiety --- Acalculia in children --- Treatment --- #KVHB:Rekenstoornissen --- 464.2 --- Rekenstoornissen --- Kinderen met rekenproblemen --- PXL-Central Office 2014 --- leerpsychologie --- rekenstoornissen --- Dyscalculie
Choose an application
De auteur brengt zijn ideeën naar voren omtrent de diagnose en de behandeling van kinderen met dyscalculie. Daarbij legt hij het accent op de samenwerking tussen ouder, leerkracht en therapeut. Voor in het boek is een inhoudsopgave te vinden, waarin te zien is dat het boek in twee delen is opgesplitst. Het eerste deel gaat over het (h)erkennnen van dyscalculie en het tweede deel over de behandeling. Het boek is gemakkelijk te lezen door de heldere woordkeus en het gebruik van veel voorbeelden en veel duidelijke tussenkoppen. De schrijver is vaag over de gebruikte bronnen bij het samenstellen van het boek. Er is geen literatuurlijst aanwezig. Over de Belgische schrijver is weinig informatie te vinden. Bedoeld voor mensen die te maken hebben of interesse hebben in kinderen met dyscalculie. © NBD Biblion - M. Dahmen
Orthopedagogics --- dyscalculie --- leerstoornissen --- orthopedagogiek --- Math anxiety --- kinderen --- Dyscalculie --- Kinderen --- 464.2 --- #KVHB:Dyscalculie --- Kinderen met rekenproblemen --- Zorgverbreding --- Leerlingbegeleiding --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
Handboek voor leerkrachten in het basisonderwijs met oefeningen voor het begeleiden van kinderen met rekenproblemen. In elke klas zitten kinderen met rekenproblemen. Soms zijn die problemen van tijdelijke aard. Maar als dat niet het geval is, moet je actie ondernemen. Dat is lastig als je niet precies weet waar het probleem zit en wat je er concreet aan kunt doen. 'Aan de slag met rekenproblemen' helpt allereerst het rekenprobleem te lokaliseren en geeft daarvoor korte, praktische opdrachten. Met oefeningen en spelletjes kun je vervolgens de probleemgebieden individueel, groepsgewijs of klassikaal aanpakken. Bovendien geeft de auteur andere praktische adviezen: hoe verbeter je de motivatie van de rekenzwakke leerlingen? Hoe geef je een effectieve instructie? En hoe stel je een handelingsplan op? Dit boek sluit aan op het protocol ERWD en biedt passende oplossingen voor leerlingen die extra rekenzorg nodig hebben. Leerkrachten, intern begeleiders, remedial teachers, psychologen, orthopedagogen, ambulant begeleiders en andere professionals die rekenonderzoek doen of kinderen begeleiden kunnen er direct mee aan de slag.
Rekenstoornissen --- Basisonderwijs. --- basisonderwijs --- dyscalculie --- Mathematics --- Rekenproblemen --- Basisonderwijs --- Rekenproblemen(Kinderen met rekenproblemen, Dyscalculie) --- (zie ook: Dyscalculie) --- Leerproblemen --- Kinderen --- Dyscalculie --- Leerprobleem --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- rekenproblemen
Choose an application
Didactisch handboek voor leerkrachten in het basisonderwijs.
Dyscalculie kinderen --- Wiskunde basisonderwijs didactiek --- Aanvankelijk rekenen --- Rekenproblemen(Kinderen met rekenproblemen, Dyscalculie) --- Rekenen --- Wiskunde --- Wiskundige initiatie --- Rekenen ; basisonderwijs ; didactiek --- Dyscalculie ; kinderen --- Wiskunde ; basisonderwijs ; didactiek --- Wiskunde ; basisonderwijs --- Rekenproblemen ; kinderen
Choose an application
Wiskunde --- Rekenen --- Remediëring --- Differentiatie --- Tijd --- Geld --- Rekenproblemen(Kinderen met rekenproblemen, Dyscalculie) --- leerboeken --- lager onderwijs --- wiskunde --- Schoolbooks - Didactic material --- Vermenigvuldigen(Bewerkingen, Tafels van vermenigvuldiging) --- Cijferen --- meten --- Metend rekenen
Choose an application
De Nederlandse Vereniging tot Ontwikkeling van het Reken-Wiskunde Onderwijs (NVORWO) heeft het initiatief genomen om het onderwerp ernstige rekenwiskunde-problemen en dyscalculie op de onderwijsagenda te zetten en stappen te ondernemen om te komen tot landelijke eenduidigheid. Het ministerie van OCW heeft in 2008 een subsidie toegekend om het protocol te ontwikkelen. Het landelijk protocol voor leerlingen van 4 tot 12 jaar met (Ernstige) RekenWiskunde-problemen en Dyscalculie (protocol ERWD) richt zich op het basisonderwijs, het speciaal basisonderwijs en het speciaal onderwijs. Het doel van rekenwiskunde-onderwijs is functionele gecijferdheid, ?afgestemd op de mogelijkheden van iedere individuele leerling. ?Hierbij gaat het om adequaat handelen in functionele, dagelijkse situaties. Het protocol geeft aanwijzingen om dit doel langs een aantal stappen te bereiken, met name wanneer de rekenwiskundige ontwikkeling van een leerling niet optimaal verloopt. Het protocol is geschreven voor allen die zich direct of indirect met het rekenwiskunde-onderwijs bezig houden binnen de scholen en daaromheen, maar bevat ook nuttige informatie voor ouders. Het protocol beoogt een leidraad te zijn voor: het ontwikkelen van goed rekenwiskunde-onderwijs; het zorgvuldig afstemmen van het onderwijs op de ontwikkeling van kinderen; het voorkomen van rekenwiskunde-problemen; het gericht begeleiden van leerlingen met rekenwiskunde-problemen en dyscalculie; het ontwikkelen van rekenbeleid; het ontwikkelen van zorgbeleid. Belangrijk is dat er een doorgaande leerlijn rekenen richting voortgezet onderwijs en middelbaar beroepsonderwijs is. Ook het protocol ERWD zal die uitbreiding krijgen.
Basisonderwijs --- Buitengewoon onderwijs --- Rekenstoornissen --- Dyscalculie. --- Nederland. --- Basisonderwijs. --- basisonderwijs --- BUITENGEWOON BASISONDERWIJS --- Primary education --- leerstrategieën --- Orthopedagogics --- remediërend rekenen --- dyscalculie --- leerstoornissen --- rekenproblemen --- 464 --- leerproblemen --- orthopedagogiek --- zorgverbreding --- 464.2 --- Buitengewoon lager onderwijs --- Rekenproblemen(Kinderen met rekenproblemen, Dyscalculie) --- Zorgverbreding --- Dyscalculie --- Rekenproblemen --- rekenproblemen (ler) --- Leerstoornissen --- Rekenproblemen ; kinderen --- Zorgverbreding ; onderwijs --- Onderwijs --- Rekenproblemen; kinderen --- kinderen met leerproblemen --- Kinderen met rekenproblemen --- Kinderen met leerproblemen --- Wiskunde --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Buitengewoon basisonderwijs --- Leerlingbegeleiding --- Rekenprobleem --- Rekenstoornis
Choose an application
In dit boek bespreken de auteurs de soorten reken-stoornissen die kinderen kunnen hebben en hoe deze rekenproblemen kunnen worden onderzocht. Kinderen met dyscalculie hebben vaak een flinke weerzin tegen rekenen. Het is belangrijk dat het rekenen voor hen weer leuk wordt. Er worden veel tips en adviezen gegeven, en rekenmaterialen genoemd die goed inzetbaar zijn. In Kinderen met dyscalculie bespreken de auteurs de soorten rekenstoornissen die kinderen kunnen hebben en hoe deze rekenproblemen kunnen worden aangepakt. Kinderen met dyscalculie hebben vaak een flinke weerzin tegen rekenen. Het is dan ook belangrijk dat het rekenen voor hen weer leuk wordt. (Bron: covertekst)
51:37 --- dyscalculie --- rekenstoornissen --- 464.2 --- 51:37 Mathematics-:-Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- Mathematics-:-Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- Kinderen met rekenproblemen --- Dyscalculie. --- Orthopedagogics --- Paediatrics --- #KVHB:Rekenstoornissen --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Rekenproblemen(Kinderen met rekenproblemen, Dyscalculie) --- Secundair onderwijs --- Wiskunde --- 464 --- Basisonderwijs --- Dyscalculie --- Kinderen --- Kinderen met leermoeilijkheden ; basisonderwijs --- 083294.jpg --- Rekenstoornissen ; kinderen --- Kinderen met leerproblemen --- Rekenproblemen --- Leerlingbegeleiding --- Zorgverbreding --- Rekenstoornissen --- Rekenen --- Logopedie --- Rekenprobleem --- Rekenstoornis
Choose an application
Vind je sommige rekenoefeningen telkens opnieuw heel moeilijk om te maken? Gaat de juf of de meester te snel bij een rekentoets? Maak je niet graag een rekenoefening aan het bord? Denk je dat de andere kinderen om je zullen lachen als je moet rekenen? Vind je lezen en schrijven veel leuker en gemakkelijker dan rekenen? Werd bij jou ook dyscalculie vastgesteld en wil je graag weten wat dit woord wil zeggen en hoe je ermee kunt omgaan? Lees dan snel dit boekje.
Dyscalculie. --- Orthopedagogics --- dyscalculie --- orthodidactiek --- #PBIB:+105.63 --- #KVHB:Rekenstoornissen --- 464 --- Dyscalculie --- 113758.jpg --- leermoeilijkheden --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Leerstoornissen : Dyscalculie --- 376 --- Acalculia in children --- PXL-Education 2016 --- rekenstoornissen --- logopedie --- 464.2 --- Rekenproblemen(Kinderen met rekenproblemen, Dyscalculie) --- Kinderen met rekenproblemen --- Rekenproblemen --- Rekenen --- Rekenstoornissen --- Rekenprobleem --- Rekenstoornis
Choose an application
#KVHB:Rekenstoornissen --- 475.4 ) * WISKUNDE - O.N. --- #BSCH: vak: wiskunde (algebra, meetkunde) --- 464.2 --- Orthopedagogie --- Rekenproblemen(Kinderen met rekenproblemen, Dyscalculie) --- 475.55 --- Rekenproblemen --- Dyscalculie ; kinderen --- Kinderen met rekenproblemen --- rekenproblemen --- rekenen --- orthopedagogiek --- leerproblemen --- wiskunde --- 464 --- kinderen met leerproblemen --- 475.4 ) * WISKUNDE - O.N --- 475.4 --- basisonderwijs : didactiek : wiskunde (ler) --- Behandelingen --- Diagnostiek --- Dyscalculie --- Rekenen --- leermoeilijkheden --- wiskunde: didactiek lagere school --- Schoolbooks - Didactic material
Listing 1 - 10 of 35 | << page >> |
Sort by
|