Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
De betekenis van de motoriek voor de ontwikkeling van het kind wordt steeds meer ingezien. Er wordt dan ook allerwege gepleit voor het inruimen van een grotere plaats voor de bewegingsopvoeding in het onderwisj. In het speciaal onderwijs geldt de noodzaak voor meer beweging wel in bijzonder mate. Dit boek biedt een nieuwe doordenking van de beweingsopvoeding voor het 'andere kind'. De problemen uit de onderwijspraktijk worden vanuit de theoretische achtergronden doorgelicht. Daarna wordt aangegeven hoe in de praktijk de bewegingsopvoeding moet worden gegeven. Het boek beschrijft tevens hoe het bewegingsonderwijs aan de noodzakelijke vakkenintegratie bij kan dragen. Veel aandacht wordt ook besteed aan het belang van het mee-kunnen-doen van het 'andere' kind in de vriendjeskring. Het eigen milieu, waarin dit kind zo vaak als een buitenbeentje wordt beschouwd, kan daardoor weer meer 'bewoonbaar' gemaakt worden. (Bron: covertekst)
Orthopedagogics --- gehandicapten: bewegingsonderwijs --- 477.8 ) * BEWEGINGSEXPRESSIE - O.N --- balanceren --- balvaardigheid --- bewegingsopvoeding --- gaan --- grondgymnastiek --- kinderen met ontwikkelingsstoornissen --- lopen --- springen --- zorgverbreding
Choose an application
Social policy and particular groups --- Hersenbeschadiging/hersenletsel (hersenletsel) --- 462.3 ) Mentaal gehandicapte kinderen --- afasie --- autistische kinderen --- epilepsie --- hersenletsels --- kinderen met ontwikkelingsstoornissen --- motorische ontwikkeling --- spasticiteit --- zwakzinnigheid
Choose an application
Orthopedagogics --- ontwikkeling van het kind --- coaching --- zelfvertrouwen --- faalangst --- Zelfredzaamheid --- ADL (Activteiten Dagelijks Leven, Katz-schaal, zelfredzaamheid) --- oplossingsgerichte therapie --- Kinderen --- Ontwikkelingsproblemen --- Kinderen met ontwikkelingsstoornissen --- 376 --- zelfredzaamheid --- Kind --- Ontwikkelingsprobleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- therapiemateriaal --- ergotherapie
Choose an application
Une exploration des questions relatives à l'enfant jeune présentant un retard mental. La limite de la comparaison entre enfant tout-venant et enfant ayant des troubles cognitifs est démontrée. L'ouvrage propose une méthode d'évaluation et d'intervention individualisée. ©Electre 2014
Apprentissage cognitif --- Autism spectrum disorders in children--Patients --- Children with autism spectrum disorders --- Cognitie bij kinderen --- Cognitief leerproces --- Cognitiestoornissen bij kinderen --- Cognition (Child psychology) --- Cognition chez l'enfant --- Cognition disorders in children --- Cognition in children --- Cognitive learning --- Constructivism (Psychology) --- Constructivisme (Psychologie) --- Denken bij kinderen --- Developmental disabilities --- Developmentally disabled children --- Disabilities [Developmental ] --- Développement [Troubles du ] --- Enfant [Cognition chez l' ] --- Enfants [Cognition chez les ] --- Enfants atteints de troubles du developpement --- Kinderen [Cognitie bij ] --- Kinderen met autismespectrumstoornissen --- Kinderen met ontwikkelingsstoornissen --- Ontwikkelingsstoornissen --- Pensée chez les enfants --- Stoornissen [Ontwikkelings] --- Thought and thinking in children --- Troubles de la cognition chez l'enfant --- Troubles du développement --- Cognition disorders --- Troubles de la cognition --- Enfants --- Communication interpersonnelle chez l'enfant --- Développement --- Children --- Psychology --- Cognition --- Chez l'enfant. --- Communication interpersonnelle chez l'enfant. --- Développement.
Choose an application
Autism spectrum disorders in children--Patients --- Behavior [Child ] --- Child behavior --- Child psychology --- Children with autism spectrum disorders --- Children--Psychology --- Cognitie bij kinderen --- Cognitiestoornissen bij kinderen --- Cognition (Child psychology) --- Cognition chez l'enfant --- Cognition disorders in children --- Cognition in children --- Denken bij kinderen --- Developmentally disabled children --- Emoties bij kinderen --- Emotions chez l'enfant --- Emotions in children --- Enfant [Cognition chez l' ] --- Enfants [Cognition chez les ] --- Enfants atteints de troubles du developpement --- Enfants--Psychologie --- Esprit [Théorie de l' ] chez l'enfant --- Filosofie van de geest bij kinderen --- Kinderen [Cognitie bij ] --- Kinderen met autismespectrumstoornissen --- Kinderen met ontwikkelingsstoornissen --- Kinderen--Psychologie --- Kinderpsychologie --- Pensée chez les enfants --- Philosophie de l'esprit chez l'enfant --- Philosophy of mind in children --- Psychologie [Kinder] --- Psychologie de l'enfant --- Psychologie infantile --- Psychology [Child ] --- Thought and thinking in children --- Théorie de l'esprit chez l'enfant --- Troubles de la cognition chez l'enfant --- Child development --- Enfants --- Développement --- Enfants atteints de troubles du développement --- Philosophie de l'esprit --- Chez l'enfant --- Développement --- Cognition --- Chez l'enfant. --- Enfants atteints de troubles du développement. --- Child development. --- Cognition in children. --- Philosophy of mind in children. --- Developmentally disabled children.
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|