Listing 1 - 10 of 58 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Het standaardpakket van het programma voor kinderen met ervaringsgerichte oefeningen rond ACT bestaat uit:Een stevige, losbladige map voor zorgverleners met een handleiding, uitgewerkte bijlagen, materiaal voor ACTie thuis, transparanten horend bij de handleiding, enz.5 identieke werkboekjes voor kinderen, zogenaamde 'Kangoeboekjes': volledig te individualiseren met foto's, oefeningen, enz., bruikbaar voor 5 kinderen (aanvulpakket nabestellen is mogelijk, zie hieronder)Bijhorende website www.321spring.be met extra materialen en oefeningenHet programma ACT voor kinderen kan gebruikt worden in tal van settings, zowel individueel als in groep.Het programma is bedoeld voor kinderen van ca. 8 tot 12 jaar die een extra duwtje in de rug kunnen gebruiken om veerkrachtig te leren omgaan met moeilijke keuzes en tegenslagen.ACT is een wetenschappelijk onderbouwde methodiek die positief kan zijn voor kinderen met OCD, gedragsstoornissen, leerstoornissen met comorbide angst, autismespectrumstoornissen, ticstoornissen, anorexia nervosa, depressie, ADHD, posttraumatische stressstoornis, enz.3, 2, 1? Spring! is kant en klaar en volledig op maat gemaakt. Door het gevarieerd aanbod van speelse oefeningen, beelden en verhalen spreekt het kinderen aan. Doordat het heel visueel is, kan het ook gebruikt worden voor kinderen met ASS of een licht verstandelijke beperking.Auteur Wendy Troost is overtuigd van het belang om ook ouders en grootouders (en andere zorgverleners) bij dit programma te betrekken.https://www.sig-net.be/nl/publicatie/210/detail/3-2-1-spring-veerkrachtig-omgaan-met-moeilijke-keuzes-en-tegenslagen
logopedie --- ergotherapie --- psychiatrie --- autisme --- ACT --- kinderen met een verstandelijke beperking --- gedragsstoornissen --- leerstoornissen
Choose an application
Kinderen met een verstandelijke beperking --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Hulpverlening --- Orthopedagogiek --- Motoriek --- Relaties --- Gedrag --- Taalverwerving --- Kind met een verstandelijke handicap --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Relatie --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt
Choose an application
Om zich op een positieve manier te kunnen ontwikkelen hebben kinderen met een licht verstandelijke beperking in het passend onderwijs gepaste begeleiding en zorg nodig. Daarvoor is het van groot belang dat schoolbesturen, leerkrachten en interne begeleiders een visie ter ondersteuning formuleren en toepassen. Dit boek biedt concrete handvatten om met de ontwikkeling van zo’n visie aan de slag te gaan. Hierbij gaat ruime aandacht naar de relatie tussen onderzoek en praktijk. De ondersteuning van deze kinderen en hun ouders stoelt op drie pijlers: de vroegsignalering van onderwijsleerproblemen, de waarborging van de positieve effecten van inclusief onderwijs en het mogelijk maken van sociale integratie in de klas en daarbuiten. Jeugdhulp en passend onderwijs moeten worden verbonden, waarbij rekening wordt gehouden met verschillen tussen kinderen, veel waarde wordt gehecht aan de participatie van ouders en vertrouwen wordt gegeven aan de deskundigheid van de leerkracht.
buitengewoon onderwijs --- kinderen met een beperking --- Mentaal gehandicapte kinderen --- Passend onderwijs --- Inclusie --- 462.4 --- autisme --- Orthopedagogics --- Orthopedagogiek --- LVB (Licht Verstandelijke Beperking) --- Kinderen met een verstandelijke beperking --- Inclusief onderwijs --- Kind met een verstandelijke handicap
Choose an application
Kinderen met een verstandelijke beperking --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Broers en zussen --- Brussen --- Kind met een verstandelijke handicap --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Brus --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt
Choose an application
A.E.M. van de SandeErvaringsverhaal van een moeder over de eerste achttien levensjaren van haar dochter met een verstandelijke beperking (autisme) en de manier waarop zij daar met de nodige strijd mee is omgegaan. Als middelste kind tussen twee broertjes is Marie van jongs af aan anders dan andere peuters. Hoewel de auteur op dat moment nog werkt als thuisbegeleidster van gezinnen met kinderen met ontwikkelingsstoornissen (en daar iets later mee stopt) weet zij dat zelf moeilijk in te passen in haar eigen gezin. Pas als ze stap-voor-stap de weg zet naar 'gedeelde zorg': buitengewoon onderwijs, internaat op weekdagen, en vakantie met alleen de zonen of alleen Marie, is de situatie voor haar weer leefbaar, hoewel ze een warme en symbiotische relatie met haar dochter blijft houden. Alle strubbelingen op deze weg worden uitvoerig beschreven, van erkenning van de handicap, therapieën en financiële tegemoetkomingen tot ontmoetingen met lotgenoten. Alles is geënt op de Vlaamse situatie; en hier en daar gebruikt ze Vlaamse termen, die in de context echter goed te begrijpen zijn. Achterin informatie over Belgische instanties als Magenta en Gezin & Handicap.© NBD Biblion
Mentaal gehandicapte kinderen --- Ouders van gehandicapte kinderen --- Gehandicaptenzorg --- Sociology of health --- Sociology of social care --- gezondheidszorg --- mantelzorg --- Handicaps --- Kinderen met een verstandelijke beperking --- Autisme --- Mantelzorg --- Ouders --- 613.8 --- thuisverpleegkunde --- thuisverpleging --- Handicap --- Kind met een verstandelijke handicap --- Gesprek --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
In het buitengewoon onderwijs geniet men, binnen een wettelijk referentiekader van ontwikkelingsdoelen en inspanningsverplichting, een zeer grote vrijheid. Dit biedt kansen om onderwijs op maat te bieden; men kan het zorgaanbod flexibel en waar mogelijk aanpassen aan de individuele hulpvraag van elke leerling. Een grote handelingsvrijheid heeft echter ook een keerzijde. Vaak is men als school op zoek naar bevestiging: zijn we wel goed bezig? Dit boek wil een mogelijke manier aanreiken om als school om te gaan met onderwerpen als handelingsplanning, intakegesprek, klassenraden, groepswerkplanning en individuele handelingsplanning.
Kwaliteitszorg ; buitengewoon onderwijs. --- #KVHB:Buitengewoon onderwijs --- #KVHB:Mentaal gehandicapten --- 184 Kinderrechten en onderwijs --- #KVHB:Orthopedagogie --- buitengewoon basisonderwijs --- buitengewoon onderwijs --- handelingsplannen --- mensen met een mentale beperking --- type 1 --- type 2 --- 450.44 --- 462 --- Handelingsplannen --- Klassenraad --- Schoolwerkplannen --- Zorgverbreding --- Buitengewoon basisonderwijs --- Groepswerk --- Kinderen --- Leerlingen --- Mentaal gehandicapten --- Planmatig werken --- 376.4 --- Buitengewoon Basisonderwijs --- Buitengewoon onderwijs --- Handelingsplannen : kinderen met een verstandelijke beperking --- Schoolwerkplanontwikkeling --- Kinderen met afwijkende verstandelijke vermogens --- Contains audio-visual material --- Kinderen met een verstandelijke beperking --- Special education --- Belgium --- Handbooks, manuals, etc. --- Kind met een verstandelijke handicap
Choose an application
Dit boek is een leidraad om functionele vaardigheden op peuter- en kleuterniveau specifiek en hiërarchisch in kleine stappen aan te passen. Door ze in verschillende niveaus in te delen en ze zorgvuldig te groeperen, kan ook een kind dat geen taal begrijpt in zijn ontwikkeling gestimuleerd worden. Het werkconcept 'De trap van begeleiding' geeft diverse leerniveaus chronologisch weer en linkt ze onmiddellijk aan de meest geschikte manier van begeleiden om een positief leerklimaat te creëren. De hele werkwijze is geïllustreerd met praktijkvoorbeelden, tips en fotomateriaal.
personen met een mentale beperking --- visualisatie --- Orthopedagogics --- autisme --- kinderen met een beperking --- Social policy and particular groups --- 462.4 --- visualiseren --- kinderen --- verstandelijk gehandicapte kinderen --- Cognitieve gedragstherapie ; kinderen --- kinderen met een verstandelijke beperking --- Autisme --- cognitieve gedragstherapie --- verstandelijke beperking : kinderen --- Cognitieve ontwikkeling --- Motorische ontwikkeling --- 615.85 --- Autistische kinderen --- 362.31 --- Children with autism spectrum disorders --- Accompaniment --- Autistic children --- Learning disabled children --- Kinderen met een verstandelijke beperking --- Kinderen --- autismespectrumstoornis (ASS) --- Kind met een verstandelijke handicap --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
Dutch literature --- #GSDBL --- 830.1 --- gedichten --- mentaal gehandicapte kinderen --- Kinderen met een verstandelijke beperking --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Kinderen --- Poëzie --- Kind met een verstandelijke handicap --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Kind --- Duits --- België --- China --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Oudere --- Nederlands --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Gemeenschap --- School --- Buurt
Choose an application
52 p. : ill.
326 --- gehandicapten --- hulpverlening --- levensbeschouwing --- mentaal gehandicapten --- zingeving --- 159.9 --- Personen met een mentale handicap --- Zingeving --- Sociale problemen van en zorg voor mentaal gehandicapten; algemeen --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Hulpverlening --- Kinderen met een verstandelijke beperking --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Kind met een verstandelijke handicap --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt
Choose an application
InhoudsopgaveDEEL EEN: Algemeenhoofdstuk I: Definities en terminologieHoofdstuk II: Etiologiehoofdstuk III: Prevalentiehoofdstuk IV: Gedragstypen binnen het autismespectrumhoofdstuk V: Half- en niet-specifieke gedragsproblemenhoofdstuk VI: PrognoseDEEL TWEE: Basaal onderzoek, classificatie en diagnostiekhoofdstuk VII: Het diagnostisch proceshoofdstuk VIII: Cognitie en sociale redzaamheidhoofdstuk IX: Persoons- en persoonlijkheidskenmerkenhoofdstuk X: Classificatie met de DSM-IV-TRhoofdstuk XI: Classificatie met op autismespectrumstoornissen gerichte instrumentenDEEL DRIE: Bejegening en opvanghoofdstuk XII: Opvoeding en behandeling; eerste oriëntatiehoofdstuk XIII: Opvoeding en behandeling; verdere uitwerkinghoofdstuk XIV: Zorg van kind tot volwassene
Autisme. --- Mentaal gehandicapten. --- Orthopedagogics --- personen met een mentale beperking --- autisme --- ontwikkelingsstoornissen --- Social policy and particular groups --- #KVHB:Autisme --- #KVHB:Mentaal gehandicapten --- 376 --- Autisme --- Behandelingen --- Classificatie --- Diagnostiek --- Gedrag --- Gedragsstoornissen --- Personen met een mentale handicap --- Persoonlijkheid --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Kinderen met een verstandelijke beperking --- autismespectrumstoornis (ASS) --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Kind met een verstandelijke handicap --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt
Listing 1 - 10 of 58 | << page >> |
Sort by
|