Listing 1 - 10 of 37 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Als aanvulling op het boek Wiebelen en friemelen in de klas zijn er deze handige hulpkaarten. De prachtig geïllustreerde kaarten zijn bedoeld om in de klas te gebruiken, wanneer een leerling onder- of overprikkeld is. Er zijn activerende strategieën, voor leerlingen die meer prikkels nodig hebben. En er zijn kalmerende strategieën, voor leerlingen die te veel prikkels ervaren of even willen 'stomen' om te kalmeren. Ze kunnen de strategieën zelfstandig of samen met de leerkracht uitvoeren, op momenten dat ze er behoefte aan voelen of voordat ze met een taak beginnen.Met meer dan 20 nieuwe strategieën!Bron: http:// www.uitgeverijpica.nl
Prikkelverwerking --- Concentratieproblemen --- Gedrag --- Leerlingbegeleiding --- Basisonderwijs --- 464.3 --- Zintuigen --- prikkels --- Leerprocessen --- gedragsproblemen --- Kinderen met concentratieproblemen --- Games --- Concentratieprobleem --- Primary education --- Orthopedagogics
Choose an application
In ADHD onder controle beschrijft Stanley Greenspan zijn internationaal vermaarde methode voor de behandeling van kinderen met ADHD. Greenspan ziet ADHD niet als een op zichzelf staand probleem, maar als een verzameling van symptomen die voortkomen uit sensorische, motorische en zelfregulatieproblemen. Met deze methode leer je je kind om deze problemen te overwinnen door:- de motoriek te verbeteren- handelingen en gedachten te plannen en structureren- reacties op prikkels te reguleren- te leren reflecteren- zelfvertrouwen op te bouwen- verhoudingen binnen het gezin te verbeteren- te zorgen voor een gezonde omgeving.
ADHD --- Kinderen. --- leerproblemen --- 464.3 --- ADHD (Hyperkinetische kinderen, MBD) --- Leerproblemen --- Kinderen met concentratieproblemen --- Kinderen --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
Nog voor de zon op is, is Wout al wakker. Hij springt uit zijn bed. Boink! Al zijn knuffeldieren springen mee. Boink, boink, boink! Er is zo veel te doen vandaag! Te veel om op te noemen. Wout heeft ADHD. Hij en zijn familie leren hier stilletjesaan mee omgaan.
Dutch literature --- ADHD (attention deficit hyperactivity disorder)(themawoord fictie) --- prentenboeken (genre) --- ADHD --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- Jeugdboeken 07-09 jaar --- Prentenboeken --- ADHD. --- Patiëntenvoorlichting. --- Kleuters. --- 464.3 --- ADHD (Hyperkinetische kinderen, MBD) --- Leeuwen ; verhalen --- Prentenboeken ; verhalend --- Kinderen met concentratieproblemen
Choose an application
Kinderen die moeilijk informatie onthouden kunnen, als ze naar school gaan problemen krijgen met het oppikken van de leerstof. Voor deze kinderen, de leerkrachten en ouders is dit boek geschreven. Op basis van bestudeerde literatuur en eigen ervaring geven de auteurs geheugenstrategieën die kinderen leren het geheugen zo optimaal mogelijk te benutten. Het geheugen werkt met beeld, geluid, smaak, tast, geur, ruimtelijk inzicht, emotie, taal, en verbanden. Door al deze capaciteiten aan te spreken kan het kind de stof beter leren onthouden. Een belangrijke rol is weggelegd voor aandachtsoefeningen waarbij is uitgegaan van een individuele benadering van het kind.Door het multisensoriele karakter van de training (spreekt verschillende zintuigen en capaciteiten van het geheugen aan) kunnen verschillende soorten leerstof worden geoefend. Ook is een voor- en een nameting opgenomen en is er ruimte voor aanvullende observaties, opmerkingen en suggesties voor verdere hulp aan het kind buiten de training.De training is bedoeld voor kinderen vanaf 8 jaar en een boekje met oefeningen en geheugenstrategieën voor thuis is te downloaden van de site.
415.4 --- 464.3 --- Concentratie (Aandacht) --- Geheugenproblemen --- Lager onderwijs --- Concentratie --- Geheugen --- Kinderen --- Geheugentraining --- Sociale vaardigheden ; basisonderwijs --- Hogere geestelijke functies --- Kinderen met concentratieproblemen --- Geheugenspelen --- Studiemethoden --- Geheugen (psychologie) --- Kind --- Geheugenspel --- Studiemethode --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
Dit doe-boek is speciaal geschreven voor kinderen vanaf 8 jaar, die een klasgenoot, vriendje, vriendinnetje, broertje of zusje hebben met ADHD. De opzet van het boek komt overeen met andere boeken in deze reeks. Toegankelijke lesstof wordt afgewisseld met oefeningen, waarbij de lezer op een speelse manier inzicht krijgt in hoe de wereld voor kinderen met ADHD in elkaar zit, en leert rekening met hen te houden. Net als bij de andere boeken is een gratis gids met lesideeën te downloaden via de site van de uitgeverij.
Orthopedagogics --- ADHD (attention deficit hyperactivity disorder) --- 464 --- ADHD --- leerproblemen --- orthopedagogiek --- 464.3 --- 469 --- ADHD (Hyperkinetische kinderen, MBD) --- 092974.jpg --- ADHD ; kinderen --- kinderen met leerproblemen --- Kinderen met concentratieproblemen --- Overige onderwerpen (linkshandigen, ADHD)
Choose an application
1. Wat is ADHD 2. Oorzaken van ADHD 3. Hoe wordt de diagnose gesteld? En door wie? 4. Andere oorzaken van druk gedrag 5. Veel bij ADHD voorkomende andere problemen 6. Motoriek 7. Het kind met ADHD in het gezin 8. Het kind op school 9. ADHD-gedrag bij jonge kinderen 10. ADHD en puberteit 11. Algemene principes van opvoeding 12. Behandeling 13. Beloop in de tijd en prognose
464.3 --- ADHD (Hyperkinetische kinderen, MBD) --- 464.6 --- ADHD --- Kinderen met concentratieproblemen --- Orthopedagogics --- ADHD (attention deficit hyperactivity disorder) --- kinderen met leerproblemen --- 606.4 --- ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder, hyperkinetisch syndroom, MBD) --- ADHD. --- Kinderen.
Choose an application
464 --- leerproblemen --- gedragsproblemen --- orthopedagogiek --- leeromgeving --- concentratie --- 464.3 --- ADHD (Hyperkinetische kinderen, MBD) --- Concentratieproblemen --- ADHD --- concentratieproblemen --- conduct disorder --- ADD --- ODD --- OCD --- kinderen met leerproblemen --- Kinderen met concentratieproblemen --- Conduct disorder --- Gedragsproblemen --- Concentratieprobleem --- Gedragsprobleem --- Gedragsstoornis
Choose an application
Dit boek laat zien dat een goede werkhouding méér is dan alleen een goede concentratie. Ook lichamelijke factoren, alertheid en motivatie hebben invloed op de werkhouding.
Cognitive psychology --- werkhoudingsproblemen --- neuropsychologie --- concentratieproblemen --- Orthopedagogics --- orthopedagogiek --- cognitieve psychologie --- brein --- #PBIB:+105.64 --- motivatie (ler) --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Leerstoornissen : Concentratiestoornissen --- 464.3 --- Concentratie (Aandacht) --- Concentratieproblemen --- Werkhoudingsproblemen --- Kinderen met concentratieproblemen --- Didactische werkvormen --- Executieve functies --- Didactische werkvorm --- Concentratieprobleem --- Werkhoudingsprobleem --- Executieve functie
Choose an application
433 --- 464 --- 464.3 --- 607.43 --- ADHD --- ADHD (Hyperkinetische kinderen, MBD) --- Gedragsproblemen(Kinderen met gedragsproblemen, Gedragsstoornissen) --- Opvoeding in het gezin --- Opvoedingsstijlen --- Reflecteren (Terugblikken) --- Video-interactiebegeleiding (Videofeedback) --- gezinstherapie --- hometraining --- hyperactieve kinderen --- leerproblemen --- 376.41 --- Communicatie --- Kinderen --- Videohometraining --- Opvoeding in de praktijk --- Kinderen met leerproblemen --- Kinderen met concentratieproblemen --- Relatietherapie
Choose an application
concentratieproblemen --- lager onderwijs --- Didactics of primary education --- aandachtstoornissen --- concentratie --- tussendoortjes --- 464 --- basisonderwijs --- leeromgeving --- leerproblemen --- orthopedagogiek --- rust --- 464.3 --- Concentratie (Aandacht) --- Concentratieproblemen --- Meditatie --- Tussendoortjes --- Concentratie --- 464 ) Kinderen met leerstoornissen --- aandachtsstoornissen --- concentratie (ler) --- kinderen met leerproblemen --- Kinderen met concentratieproblemen --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Rust --- Leerpsychologie --- Klassenmanagement --- Didactische principes --- Schoolmanagement --- Didactisch principe --- Concentratieprobleem
Listing 1 - 10 of 37 | << page >> |
Sort by
|