Listing 1 - 10 of 19 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Dit boekje is een uitsnede van een proefschrift over de langetermijngevolgen van de ouderlijke lees- en mediaopvoeding. Bij het onderzoek werd gebruik gemaakt van twee omvangrijke datasets, de Familie-enquête Nederlandse Bevolking en het internationale onderwijsonderzoek PISA, waardoor ook verschillen in opleidingsniveau en sociale status tussen gezinnen in kaart konden worden gebracht. Er werd ook rekening gehouden met andere mediagewoonten in het gezin, zoals tv-kijken en pc-aanbod. Deze publicatie bevat de belangrijkste resultaten van het onderzoek. Centraal staan verschillen in leesgewoonten en leesopvoeding in het ouderlijk huis en de mogelijke gevolgen daarvan.
Leesbevordering. --- Kinderen en media. --- Lezen. --- Didactics of Dutch --- Primary education --- Secondary education --- lezen --- leesopvoeding
Choose an application
In dit boek geven Prof. Dr. Nikken en Dr. Dian de Vries antwoord op vragen van ouders over mediaopvoeding: Aan bod komen onder andere schermtijd, angstreacties, samen kijken, bijziendheid en geweld, maar ook reclame, sexting, verslaving, onzekerheid en vloggen. Boordevol praktische tips, luchtig geschreven en gebaseerd op de nieuwste wetenschappelijke inzichten; dit is het boek war iedere ouder op zit te wachten.
Internet en kinderen --- Internet en jongeren --- Jongeren en media --- Kinderen en media --- Sociale media --- Educational sciences --- pedagogiek --- sociale media --- multimedia --- audiovisuele opvoeding
Choose an application
Overmatig socialmediagebruik van jongeren (10-20 jaar) zorgt bij het leren voor een disbalans in de drie breinnetwerken, wat leidt tot het onder druk komen staan van leerprestaties. Deze praktijkgids met slappe kaft geeft (wetenschappelijk) inzicht in hoe een brein werkt op social media, welke voordelen een goede afwisseling tussen focus en ontfocussen oplevert en hoe je als docent deze (wetenschappelijke) breinkennis inzet in de praktijk van alledag. Het eerste hoofdstuk gaat in op de conclusie van de auteurs en het afbakenen van leren vanuit het brein bezien. In de drie volgende hoofdstukken komen de verschillende breinnetwerken aan de orde en hoofdstuk vijf richt zich specifiek op het adolescentenbrein. Het laatste hoofdstuk presenteert zes (didactische) breinprincipes die meteen in te zetten zijn in de praktijk. Met breintermen, breinschema, uitgebreide literatuurlijst en digitale aanvullingen via de website. Vlecht van theorie, praktijkvoorbeelden, schema’s, foto’s, tips en heldere metaforen – actueel thema in een snel veranderende (onderwijs)wereld! Deze praktijkgids geeft (wetenschappelijk) inzicht in hoe een brein werkt op social media, welke voordelen een goede afwisseling tussen focus en ontfocussen oplevert en hoe je als docent deze (wetenschappelijke) breinkennis inzet in de praktijk van alledag.
Leren --- Studievaardigheden --- Hersenontwikkeling --- Sociale media --- Kinderen en media --- Didactics --- Secondary education --- Orthopedagogics --- Studiemethode --- Jongeren en media --- mediawijsheid --- Cognitieve ontwikkeling --- Neurowetenschappen --- Didactiek --- Focussen --- Leren leren
Choose an application
De jeugd groeit op in een nieuwe, fascinerende wereld. Het virtuele milieu bestaat uit tv, mobieltjes, computer, internet, gaming, iPods, Wii en zo verder de de toekomst in. Het is voor kinderen niet een instrument maar een leefwereld, waar ze recht hebben om zich vrijuit te ontplooien. Daarvoor is nodig dat ze ook daar opgevoed worden, zoals overal elders. (Bron: covertekst)
Computers --- Kinderen en media. --- Kinderen. --- computer --- internet --- kinderen --- 433.5 --- computerspellen --- games --- media --- opvoeding --- 614.79 --- 621.8 --- Computerspelen --- Gsm's --- Internet --- Kinderen --- Televisie --- Verslaving --- 37.013 --- Opvoeding --- Audiovisuele opvoeding --- Overige vormen van verslaving --- Videospelen - Computerspelen --- Kinderen en media --- 103456.jpg --- Computers ; kinderen --- Mediaopvoeding --- Computer --- Kind --- Gokken --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Onderwijs
Choose an application
509-02514-2
peuterscholen --- Mass communications --- kinderopvang --- Social policy and particular groups --- armoedebestrijding --- diversiteit --- Educational sciences --- Community organization --- kinderen --- sociale participatie --- ouderparticipatie --- Kinderen en internet --- Kinderen en media --- Sociale media --- Coaching ; management --- Kinderopvang --- Facebook --- Communicatie
Choose an application
Praktische gids voor ouders en opvoeders om hun kinderen op een gezonde manier te leren omgaan met digitale media en communicatie. Sociale media, appjes, en gamen verstoren vaak de aandacht die nodig is om taken geconcentreerd te kunnen uitvoeren. Theo Compernolle biedt in dit boek een onderbouwd én praktisch antwoord op vragen zoals: hoeveel schermtijd is gezond voor een kind? En hindert gamen en gebruik van sociale media het leervermogen? Met de juiste aanpak kunnen ouders het brein van hun kind bevrijden, en hen in staat stellen beter hun eigen creatieve oplossingen te bedenken. 'Ontketen het brein van je kind' is nuchter en toegankelijk geschreven en is zowel informatief als onderhoudend. Het boek bevat enkele ondersteunende schema's en illustraties en is geschikt voor een brede lezersgroep van ouders en opvoeders. Theo Compernolle (1946) is auteur, neuropsychiater en consultant, (team)coach, trainer en keynote speaker. Voorheen was hij onder andere afdelingshoofd van de Kinder- en jeugdpsychiatrie van de KU Leuven en professor aan de Vrije Universiteit Amsterdam.© NBD Biblion
Kinderen en internet --- Kinderen en media --- 000.0 --- 477.9 --- Ethics and addiction --- Age group sociology --- digitalisering --- sociale media --- mediawijsheid --- internet --- jeugd --- Internet --- Jongere --- Media --- Mediaopvoeding --- Sociale media --- Schermgebruik --- Mediawijsheid
Choose an application
475.2 --- Krant --- Basisonderwijs --- Dagbladen (Kranten) --- Taal --- Nederlands --- Taal: lagere school --- Taalonderwijs Nederlandse taal --- Taalopvoeding --- Lager onderwijs --- Dagbladen --- Kranten ; didactiek --- Moedertaal ; basisonderwijs --- Moedertaalonderwijs ; basisonderwijs --- 475.2 ) * NEDERLANDSE TAAL - O.N --- 474.59 --- basisonderwijs : didactiek : krant (ler) --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- #SBIB:309H501 --- Kinderen en media --- Kranten --- Mediapedagogiek (incl. mediadidactiek) --- Didactics of Dutch --- dagbladpers --- Didactics of primary education --- Journalism
Choose an application
Deze reisgids voor de online wereld beantwoordt de meest gestelde vragen van ouders en leerkrachten omtrent mediaopvoeding, en biedt praktische tips en handige oefeningen voor op school en thuis. Verschillende reisleiders, ieder met hun eigen expertise, komen in dit boek aan bod. Aan het woord komen o.a. de Kinderombudsman, de digitale wijkagent, een opvoeddeskundige, een seksuologe en een basisschooljuf. Ook geeft een panel bestaande uit basisschoolleerlingen en een panel van middelbare scholieren hun mening over hun eigen ervaringen in de online wereld.
Kinderen en internet. --- mediawijsheid --- media-educatie --- sociale media --- Mass communications --- internetopvoeding --- cyberpesten --- 433.5 --- Kinderen en computers --- 474.23 --- informatievaardigheden --- Informatievaardigheden --- Mediawijsheid --- ICT --- Sociale media --- 454.52 --- Audiovisuele opvoeding --- PXL-Education 2016 --- communicatie --- kinderen en media --- Internet --- Kinderen --- Mediaopvoeding --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
De nieuwe media ? Facebook, Instagram, Snapchat, WhatsApp ? overrompelen ons. Wie wil, kan altijd en overal in verbinding zijn met anderen. ?Wijsheid? ligt één muisklik van je verwijderd en winkels zijn dichterbij dan de straathoek. Vervelen lijkt haast niet meer mogelijk.Maar de balans slaat stilaan door. Kinderen worden geconfronteerd met massa?s informatie die ze moeten verwerken. Mensen liken maar praten niet, gamen is een manier geworden om uit de ?echte? wereld te ontsnappen. Sociale media beginnen kinderen te overheersen. Hoe ga je daar als ouder mee om? En hoe zet je je kind op pad naar een gezond socialemediagebruik?In #Help! Mijn kind leeft online houden Lieve Swinnen en Stefaan Lammertyn het basic, zodat niet alleen diehards, maar ook dummy?s aan de slag kunnen. Lieve en Stefaan brengen hun professionele expertise in dit boek samen en mixen kennis over media en opvoeden in een gezonde cocktail.
Jongeren en internet. --- Computer. Automation --- massacommunicatie --- Educational sciences --- mediawijsheid --- sociale media --- Mass communications --- opvoeding --- Kinderen en computers --- games --- internet --- kinderen --- Sociale media --- 37 --- Child rearing --- Social media and teenagers --- Internet en kinderen --- Kinderen en media --- digitale media --- Opvoeding --- Jeugd --- Internet --- Computerspelen --- Gamen --- Jongeren & Media --- Mediawijsheid --- Computerspel --- Gaming --- Jongere --- Media --- Maatschappij --- Politiek --- Onderwijs --- Film --- Ethics and addiction --- Orthopedagogics --- orthopedagogiek --- verslaving --- digitale geletterdheid
Listing 1 - 10 of 19 | << page >> |
Sort by
|