Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
kinderen van 4-8 jaar
basisonderwijs --- beeldopvoeding --- didactiek --- kleuteronderwijs --- kunstzinnige vorming --- 456.7 --- 477 --- 1e leerjaar lager onderwijs --- 2e leerjaar lager onderwijs --- Basisonderwijs --- Beeldhouwkunst --- Beeldopvoeding --- Brillen --- Kind --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Kunst op school --- Kunst --- Kunsteducatie --- Kunstenaar --- Kunstzinnige vorming --- Museumbezoek --- Tentoonstellingen --- Treinen --- Kinderen en kunst --- Kunstonderwijs --- Kunstzinnige vorming ; basisonderwijs ; Nederland --- Kunstzinnige vorming ; basisonderwijs --- Kunst : basisonderwijs --- Kunst: kleuters --- didactiek algemeen - expressievakken, lichamelijke opvoeding --- didactiek basisonderwijs - muzische opvoeding en expressie-activiteiten --- Muzische opvoeding en expressie-activiteiten --- Kunstzinnige opvoeding --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Beeldeducatie
Choose an application
Kaatje Klank is een methode om aan het voorbereidend technisch lezen en schrijven van kleuters te werken. De wetenschappelijk onderbouwde taalmethodiek ?Kaatje Klank? is ontworpen met als doel het klankbewustzijn, de luister- en de spreekvaardigheden van vierjarige kleuters te stimuleren in functie van het voorbereidend lezen (ontluikende geletterdheid). Deze vaardigheden zijn van cruciaal belang voor de ontwikkeling van het technisch lezen in het lager onderwijs.De methode omvat een handleiding en 60 activiteiten waarin de handpop ?Kaatje Klank? samen met de kleuters spelenderwijs enkele Nederlandse klanken zal ontdekken: Hoe klinkt een klank? Hoe maak je die klank? In welke woorden hoor je die klank? Het gebruik van de handpop en ondersteunende prenten zorgen voor een muzische toets en een hoge betrokkenheid bij de kinderen.Bron: https://www.vvl.be/nieuws/algemeen/kaatje-klank-in-de-webshop/309
Logopedie --- Leermiddel --- Taalvaardigheid --- Taalstimulering --- Uitspraak --- Kleuter --- Klankleer --- Ontluikend lezen --- Ontluikende geletterdheid --- 700.4 --- Basisonderwijs --- Beeldhouwkunst --- Beeldopvoeding --- Bosch, Jeroen --- Casorati, Felice --- Claus, Emile --- Ensor, James --- Evenepoel, Henri --- Expressionisme --- Gips --- Géricault, Théodore --- Impressionisme --- Kinderen --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Kunst --- Landschappen --- Maskers --- Minne, George --- Museum voor Schone Kunsten (Gent) --- Museumbezoek --- Permeke, Constant --- Perspectief --- Portretten --- Rodin, Auguste --- Rombouts, Theodoor --- Stillevens --- Symbolen --- Tytgat, Edgard --- Van De Woestijne, Gustaaf --- Van Dyck, Antoon --- Van Rysselberghe, Théo --- Van den Berghe, Frits --- Verf --- Winter --- Zintuigen --- Kinderen en kunst --- Museums ; educatieve diensten --- Schilderijen bekijken --- 701.1 --- Musea --- Kunst algemeen ; Musea - tentoonstellingen --- 037 --- Catalogus --- Museum --- Schilderkunst --- Gent --- Museum voor Schone Kunsten [Gent]. --- catalogus --- beeldende kunst --- Art --- MSK: Museum of Fine Arts [Ghent] --- Gent.
Choose an application
Een boek met ruim 100 uitgewerkte lessen en activiteiten om kinderen te leren tekenen in de stijl van Picasso of Escher, schilderen in de stijl van Rembrandt of Van Gogh en te plakken of te knutselen in de stijl van Mondriaan of Dali. Elke les bevat een beknopte beschrijving van een kunstenaar en zijn stijl, en een precieze beschrijving van een eenvoudige creatieve activiteit gebaseerd op de essentie van de desbetreffende stijl. De activiteiten zijn leuk om te doen en geven een snel resultaat. Bij elke activiteit staat duidelijk aangegeven welke materialen nodig zijn, en een indicatie over de moelijkheidsgraad en tijdsduur.
Didactics of the arts --- tekenen --- plastische opvoeding --- schilderen --- Didactics of primary education --- Kunstzinnige vorming ; basisonderwijs ; didactiek --- Kunstzinnige vorming ; secundair onderwijs ; didactiek --- Tekenen ; basisonderwijs ; didactiek --- Tekenen ; secundair onderwijs ; didactiek --- 456.73 --- beeldende kunst --- kinderen en kunst --- kunst (ler) --- kunstzinnige vorming (ler) --- beeldopvoeding --- kunstenaars --- kinderen --- 477.6 --- didactiek --- kunst --- Basisonderwijs --- Beeldopvoeding (Plastische opvoeding) --- Kijken naar kunst --- Kunstenaars --- Kunstzinnige vorming(Beeldende vorming, esthetische opvoeding) --- Schilderen (Verven) --- Tekenen --- 471.45 --- Abstracte kunst --- Barok --- Beeldhouwen --- Beeldopvoeding --- Cartoon --- Collage --- Dadaïsme --- Drukken --- Expressionisme --- Futurisme --- Gotiek --- Impressionisme --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Krijt --- Kubisme --- Kunstzinnige vorming --- Lager onderwijs --- Naturalisme --- Plastische opvoeding --- Pop-art --- Realisme --- Romantiek --- Schilderen --- Surrealisme --- 477.6 ) Tekenen --- Renaissance --- abstracte kunst --- impressionisme --- surrealisme --- 051571.jpg --- Plastische opvoeding: didactiek lagere school --- kunst: didactiek lagere school --- didactiek basisonderwijs - tekenen --- Tekenen / Beeldopvoeding --- Beeldende opvoeding --- creatieve therapie --- Kleuteronderwijs --- Beeldeducatie
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|