Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
YouTube --- Sociale media --- Kinderen en internet
Choose an application
Choose an application
509-02514-2
peuterscholen --- Mass communications --- kinderopvang --- Social policy and particular groups --- armoedebestrijding --- diversiteit --- Educational sciences --- Community organization --- kinderen --- sociale participatie --- ouderparticipatie --- Kinderen en internet --- Kinderen en media --- Sociale media --- Coaching ; management --- Kinderopvang --- Facebook --- Communicatie
Choose an application
Praktische gids voor ouders en opvoeders om hun kinderen op een gezonde manier te leren omgaan met digitale media en communicatie. Sociale media, appjes, en gamen verstoren vaak de aandacht die nodig is om taken geconcentreerd te kunnen uitvoeren. Theo Compernolle biedt in dit boek een onderbouwd én praktisch antwoord op vragen zoals: hoeveel schermtijd is gezond voor een kind? En hindert gamen en gebruik van sociale media het leervermogen? Met de juiste aanpak kunnen ouders het brein van hun kind bevrijden, en hen in staat stellen beter hun eigen creatieve oplossingen te bedenken. 'Ontketen het brein van je kind' is nuchter en toegankelijk geschreven en is zowel informatief als onderhoudend. Het boek bevat enkele ondersteunende schema's en illustraties en is geschikt voor een brede lezersgroep van ouders en opvoeders. Theo Compernolle (1946) is auteur, neuropsychiater en consultant, (team)coach, trainer en keynote speaker. Voorheen was hij onder andere afdelingshoofd van de Kinder- en jeugdpsychiatrie van de KU Leuven en professor aan de Vrije Universiteit Amsterdam.© NBD Biblion
Kinderen en internet --- Kinderen en media --- 000.0 --- 477.9 --- Ethics and addiction --- Age group sociology --- digitalisering --- sociale media --- mediawijsheid --- internet --- jeugd --- Internet --- Jongere --- Media --- Mediaopvoeding --- Sociale media --- Schermgebruik --- Mediawijsheid
Choose an application
Kinderen met autisme zijn vaak kwetsbaar voor online ervaringen. Vaak zijn ze zeer geïnteresseerd in de computerwereld en haar vele mogelijkheden, maar niet altijd in staat om zich afdoende te beschermen tegen de inherente gevaren. In deze Nederlandse vertaling en bewerking van dit oorspronkelijk Amerikaanse boek worden talrijke praktische tips gegeven om dit goed in te kaderen. De tekst wordt regelmatig onderbroken door grijze kaders met 'waargebeurde verhalen' en is geïllustreerd met enkele figuren en tekeningen in zwart-wit. Met een lijstje van websites en Nederlandstalige boeken en een overzicht van enkele hulpverlenende instanties. Het boek is het vijftiende deel in de reeks 'Kinderpsychologie in praktijk'. Bestemd voor ouders van kinderen en jongeren en voor leerkrachten. © NBD Biblion - Drs. L. Leclercq
Kinderen en internet --- Jongeren en internet --- Autisme --- 462.4 --- Autisme ; kinderen --- autisme --- 433.5 --- internetopvoeding --- Kinderen en computers --- Autistische kinderen --- 616.2 --- Audiovisuele opvoeding --- Autisme. --- Kinderen en internet. --- personen met een mentale beperking --- Age group sociology --- Computer architecture. Operating systems --- jongerencultuur --- Orthopedagogics --- kinderen met een beperking --- internet --- Social policy and particular groups --- Internet and children --- Safety measures --- Internet and teenagers --- Online social networks --- Security measures --- Autistic children --- Social networks --- Autistic youth --- autismespectrumstoornis (ASS)
Choose an application
Hoe zet je sociale media met succes in op school? Op die vraag geven 21 mensen uit het basisonderwijs (19 Nederlanders, 2 Vlamingen) antwoord in ons boek Sociale Media op de Basisschool. Het boek is prachtig geïllustreerd met tekeningen die kinderen over sociale media maakten.
mediawijsheid --- Computer. Automation --- sociale media --- Didactics of primary education --- Kinderen en internet --- Onderwijs en internet --- Sociale media --- ICT informatie- en communicatietechnologie --- 433.5 --- 454.52 --- Cyberpesten --- Games --- Internet --- Web 2.0 --- chatten --- cyberpesten --- facebook --- internet --- web 2.0 --- 528.5 --- Audiovisuele opvoeding --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.); algemeen --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Mediaopvoeding --- Digitale leermiddelen --- Didactische werkvormen --- Didactische werkvorm
Choose an application
Een handreiking aan ouders en leerkrachten bij de internetopvoeding. De schrijver vergelijkt dit boek met een reisgids. Het begeleiden van kinderen in de online wereld lijkt op samen op reis gaan. De online wereld lijkt veel op de offline wereld: kinderen spelen, praten met elkaar, sluiten vriendschappen en maken ruzie. Er zijn ook gevaren als cyberpesten en risicovol seksueel gedrag (sexting, grooming). In de inhoudsopgave komt de opzet van het boek duidelijk naar voren. Het boek bestaat uit twee delen. In het eerste deel wordt de mediaopvoeding behandeld. In deel twee worden de uitdagingen, zoals grooming en sexting, aangepakt. Het boek biedt een speelse aanblik door het gebruik van veel foto's, kleuren en een groot lettertype. De schrijver is oprichter van Cyberpesten de Baas en docent en onderzoeker aan de Universiteit Twente. © NBD Biblion - M. Dahmen
Kinderen en internet. --- mediawijsheid --- media-educatie --- sociale media --- Mass communications --- internetopvoeding --- cyberpesten --- 433.5 --- Kinderen en computers --- 474.23 --- informatievaardigheden --- Informatievaardigheden --- Mediawijsheid --- ICT --- Sociale media --- 454.52 --- Audiovisuele opvoeding --- PXL-Education 2016 --- communicatie --- kinderen en media --- Internet --- Kinderen --- Mediaopvoeding --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
Wat betekent de toenemende digitalisering voor de manier waarop we kennis verwerven en voor de vormgeving van ons onderwijs? Volgens velen moeten we ons herbezinnen op het onderwijs om de leerlingen en studenten adequaat voor te bereiden op de eenentwintigste eeuw. Digitale vaardigheden worden veel genoemd. De verwachtingen zijn bijna utopisch. Maar wat brengt de digitale revolutie nu daadwerkelijk teweeg in ons leven en denken? Wat lijkt perspectiefrijk? Wat blijken valkuilen?
onderwijs --- 371 --- ict --- digitalisering --- 477.9 --- Computer assisted instruction --- Developmental psychology --- 454.51 --- Digitalisering --- Onderwijs --- Audiovisuele leermiddelen --- ICT ; onderwijs --- Onderwijs en internet --- Jongeren en internet --- Kinderen en internet --- 454.52 --- Computer ondersteund onderwijs --- BPB9999 --- PXL-Central Office 2017 --- onderwijskunde --- onderwijsfilosofie --- ICT in het onderwijs
Choose an application
Onze kinderen surfen, sms'en, chatten en bellen. De computer, het internet en de gsm zijn niet meer weg te denken uit hun leven. Het internet en hun mobiele telefoon zijn een poort op de wereld en een 'natuurlijk' verlengstuk geworden van wat ze met vrienden, op school, in de sportclub of soms met compleet onbekenden doen. Deze nieuwe technologieën openen nieuwe perspectieven, maar kunnen ook gevaren inhouden. Mag je zomaar foto's van vrienden op internet zetten? Waar halen onze kinderen die muziek toch vandaan? Is het allemaal wel legaal? Hoe gaan we om met chatten en pesten via msn of sms? Welke goede websites zijn er voor onze kinderen? Hoe kan internet kinderen en jongeren helpen bij hun schoolwerk? Waar is het internet zinvol voor hun hobby's en andere ontspanning? Het is maar een kleine greep uit de vele vragen die we ons als ouder, leerkracht en opvoeder stellen. Om kinderen de boeiende kanten van het internet te leren kennen en hen bewust te maken voor de 'duistere' kant ervan, heb je als opvoeder best zélf een greep op de complexiteit van het internet. Dit boek legt helder en bevattelijk uit wat onze kinderen en jongeren op internet doen, en het geeft tal van suggesties, ideeën en tips om de nieuwe mogelijkheden van internet optimaal te gebruiken en de valkuilen te ontwijken. (Bron: covertekst)
Kinderen en internet. --- 691 Informatiebeleid, Internet --- internet --- internetopvoeding --- 433.5 --- 464 --- 528.51 --- Cyberpesten --- ICT informatie- en communicatietechnologie --- Internet --- Kinderen en computers --- Lager onderwijs --- kinderen --- leerproblemen --- media --- onderwijsbeleid --- opvoeding --- E-learning --- E-mail --- ICT --- ICT-vaardigheden --- Jongeren --- Kinderen --- Kinderen en internet --- 529 --- Internet; gebruik door kinderen --- Internetmisbruik --- 094333.jpg --- Audiovisuele opvoeding --- Kinderen met leerproblemen --- Raadplegen en gebruiken van Internet --- (zie ook: Elektronische leeromgevingen) --- Educational sciences --- Age group sociology --- Computer architecture. Operating systems --- Internet and children --- Handbooks, manuals, etc. --- Safety measures --- Internet and teenagers --- Internet in education --- Mediaopvoeding --- 529. --- 691 Informatiebeleid, Internet. --- Cyberpesten. --- ICT informatie- en communicatietechnologie. --- Internet. --- Internet; gebruik door kinderen. --- Internetmisbruik. --- Kinderen en computers. --- Lager onderwijs. --- internet. --- internetopvoeding. --- kinderen. --- leerproblemen. --- media. --- onderwijsbeleid. --- opvoeding. --- Audiovisuele opvoeding. --- Kinderen met leerproblemen. --- Raadplegen en gebruiken van Internet. --- (zie ook: Elektronische leeromgevingen).
Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|