Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|
Choose an application
Opvoeders van nu zijn niet opgegroeid in de digitale wereld waarin jonge kinderen tegenwoordig opgroeien. Jonge kinderen komen volop in aanraking met smartphones, tablets en laptops en gaan er vaak al handig mee om. Speel Digiwijs! helpt ouders en professionals een mening te vormen over mediaopvoeding. In dit boek staan de belangrijkste feiten en inzichten over media en jonge kinderen, praktische tips om hiermee om te gaan en leerzame opdrachten om met kinderen uit te voeren. Het is een praktisch doeboek voor iedereen die er klaar voor is om kinderen aan de hand te nemen in een digitale wereld vol uitdagingen!
433.5 --- Mediaopvoeding --- Media --- Audiovisuele vorming --- informatievaardigheden --- Computerondersteunend onderwijs --- ICT --- 477.9 --- 528.5 --- Kinderen en computers --- Internet --- Audiovisuele opvoeding
Choose an application
internet --- kleuters --- mediagebruik --- peuters --- 454.52 --- computerondersteund onderwijs --- 433.5 --- Kinderen en computers --- ICT --- Internet en onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Audiovisuele opvoeding --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.) algemeen --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.); algemeen --- kleuteronderwijs --- cognitieve opvoeding --- mediawijsheid --- Didactics of Kindergarten
Choose an application
In de school is het gebruik van computers langzamerhand vanzelfsprekend. Niet langer heeft de techniek daarbij het voortouw, maar de didactiek. Hoe en wat leren kinderen eigenlijk met de nieuwe media? Dit boek biedt leerkrachten en studenten een kader waarin reflectie op het eigen onderwijsdenken rondom ICT tot stand kan komen. Bovendien bevat het een overzicht van ICT-toepassingen en mogelijkheden voor praktische inzet in de school. Deze tweede druk is ingrijpend gewijzigd in vrijwel alle onderdelen. Niet alleen zijn nieuwe technieken opgenomen, maar ook is er aandacht voor het ontstaan van andere werkvormen en leeractiviteiten, thuis en op school. Kennis van de steeds digitaler wordende wereld waarin leerlingen opgroeien, wordt voor onderwijsgevenden noodzakelijker. Er komt steeds meer onderzoek beschikbaar en vakdidactieken beginnen ICT op te nemen. Deze geheel herziene druk, waaraan een register is toegevoegd, geeft van die nieuwe ontwikkelingen een eerste samenhangend overzicht. Een boek is daarbij de vertragende factor: het zorgt voor begrippen, basiskennis en samenhang. Verdieping, snelle actualiteit en webadressen worden bijgehouden in de digitale leeromgeving die bij het boek hoort.
ICT ; basisonderwijs ; didactiek --- ICT --- didactiek --- 454.52 --- computerondersteund onderwijs --- 528 --- Chatten --- Didactiek (Vakdidactiek) --- E-mail(elektronische post) --- Elektronische leeromgeving --- ICT informatie- en communicatietechnologie --- Internet --- Kinderen en computers --- 060719.jpg --- ICT: didactiek lagere school --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.); algemeen --- Datacommunicatie - Telecommunicatie - Internet
Choose an application
Deze reisgids voor de online wereld beantwoordt de meest gestelde vragen van ouders en leerkrachten omtrent mediaopvoeding, en biedt praktische tips en handige oefeningen voor op school en thuis. Verschillende reisleiders, ieder met hun eigen expertise, komen in dit boek aan bod. Aan het woord komen o.a. de Kinderombudsman, de digitale wijkagent, een opvoeddeskundige, een seksuologe en een basisschooljuf. Ook geeft een panel bestaande uit basisschoolleerlingen en een panel van middelbare scholieren hun mening over hun eigen ervaringen in de online wereld.
Kinderen en internet. --- mediawijsheid --- media-educatie --- sociale media --- Mass communications --- internetopvoeding --- cyberpesten --- 433.5 --- Kinderen en computers --- 474.23 --- informatievaardigheden --- Informatievaardigheden --- Mediawijsheid --- ICT --- Sociale media --- 454.52 --- Audiovisuele opvoeding --- PXL-Education 2016 --- communicatie --- kinderen en media --- Internet --- Kinderen --- Mediaopvoeding --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
De nieuwe media ? Facebook, Instagram, Snapchat, WhatsApp ? overrompelen ons. Wie wil, kan altijd en overal in verbinding zijn met anderen. ?Wijsheid? ligt één muisklik van je verwijderd en winkels zijn dichterbij dan de straathoek. Vervelen lijkt haast niet meer mogelijk.Maar de balans slaat stilaan door. Kinderen worden geconfronteerd met massa?s informatie die ze moeten verwerken. Mensen liken maar praten niet, gamen is een manier geworden om uit de ?echte? wereld te ontsnappen. Sociale media beginnen kinderen te overheersen. Hoe ga je daar als ouder mee om? En hoe zet je je kind op pad naar een gezond socialemediagebruik?In #Help! Mijn kind leeft online houden Lieve Swinnen en Stefaan Lammertyn het basic, zodat niet alleen diehards, maar ook dummy?s aan de slag kunnen. Lieve en Stefaan brengen hun professionele expertise in dit boek samen en mixen kennis over media en opvoeden in een gezonde cocktail.
Jongeren en internet. --- Computer. Automation --- massacommunicatie --- Educational sciences --- mediawijsheid --- sociale media --- Mass communications --- opvoeding --- Kinderen en computers --- games --- internet --- kinderen --- Sociale media --- 37 --- Child rearing --- Social media and teenagers --- Internet en kinderen --- Kinderen en media --- digitale media --- Opvoeding --- Jeugd --- Internet --- Computerspelen --- Gamen --- Jongeren & Media --- Mediawijsheid --- Computerspel --- Gaming --- Jongere --- Media --- Maatschappij --- Politiek --- Onderwijs --- Film --- Ethics and addiction --- Orthopedagogics --- orthopedagogiek --- verslaving --- digitale geletterdheid
Choose an application
In dit grappige, speelse boekje vind je heel wat coole tips over de moderne media. Surfen op internet, chatten, bloggen, googelen, sociale netwerken, skype, enzovoort. Lees dit boekje... en word mediawijs!
Internet --- Sociale media --- Gsm's --- 528.5 --- Cyberpesten --- Kinderen en computers --- Veiligheid --- 475.4 --- Chatten --- GSM --- Mediaopvoeding --- Sociale netwerken --- Kinderen --- Jeugd --- Sociaal netwerk --- Gsm --- Kind --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Didactics of social education --- Mass communications --- Mobiele telefoon --- Jongere --- Computer architecture. Operating systems --- internet --- Gsm's
Choose an application
Onze kinderen surfen, sms'en, chatten en bellen. De computer, het internet en de gsm zijn niet meer weg te denken uit hun leven. Het internet en hun mobiele telefoon zijn een poort op de wereld en een 'natuurlijk' verlengstuk geworden van wat ze met vrienden, op school, in de sportclub of soms met compleet onbekenden doen. Deze nieuwe technologieën openen nieuwe perspectieven, maar kunnen ook gevaren inhouden. Mag je zomaar foto's van vrienden op internet zetten? Waar halen onze kinderen die muziek toch vandaan? Is het allemaal wel legaal? Hoe gaan we om met chatten en pesten via msn of sms? Welke goede websites zijn er voor onze kinderen? Hoe kan internet kinderen en jongeren helpen bij hun schoolwerk? Waar is het internet zinvol voor hun hobby's en andere ontspanning? Het is maar een kleine greep uit de vele vragen die we ons als ouder, leerkracht en opvoeder stellen. Om kinderen de boeiende kanten van het internet te leren kennen en hen bewust te maken voor de 'duistere' kant ervan, heb je als opvoeder best zélf een greep op de complexiteit van het internet. Dit boek legt helder en bevattelijk uit wat onze kinderen en jongeren op internet doen, en het geeft tal van suggesties, ideeën en tips om de nieuwe mogelijkheden van internet optimaal te gebruiken en de valkuilen te ontwijken. Inhoudsopgave : 1. Wat doen kinderen en jongeren met computers en internet? Onderzoek in Vlaanderen en Nederland 2. Waarom is internet zo belangrijk? 3. Internet en leren en studeren 4. basisrichtlijnen voor een internetopvoeding
Kinderen en internet. --- 691 Informatiebeleid, Internet --- internet --- internetopvoeding --- 433.5 --- 464 --- 528.51 --- Cyberpesten --- ICT informatie- en communicatietechnologie --- Internet --- Kinderen en computers --- Lager onderwijs --- kinderen --- leerproblemen --- media --- onderwijsbeleid --- opvoeding --- E-learning --- E-mail --- ICT --- ICT-vaardigheden --- Jongeren --- Kinderen --- Kinderen en internet --- 529 --- Internet; gebruik door kinderen --- Internetmisbruik --- 094333.jpg --- Audiovisuele opvoeding --- Kinderen met leerproblemen --- Raadplegen en gebruiken van Internet --- (zie ook: Elektronische leeromgevingen) --- Educational sciences --- Age group sociology --- Computer architecture. Operating systems --- Internet and children --- Handbooks, manuals, etc. --- Safety measures --- Internet and teenagers --- Internet in education --- Mediaopvoeding --- 529. --- 691 Informatiebeleid, Internet. --- Cyberpesten. --- ICT informatie- en communicatietechnologie. --- Internet. --- Internet; gebruik door kinderen. --- Internetmisbruik. --- Kinderen en computers. --- Lager onderwijs. --- internet. --- internetopvoeding. --- kinderen. --- leerproblemen. --- media. --- onderwijsbeleid. --- opvoeding. --- Audiovisuele opvoeding. --- Kinderen met leerproblemen. --- Raadplegen en gebruiken van Internet. --- (zie ook: Elektronische leeromgevingen).
Choose an application
Kinderen en tieners met autisme zijn buitengewoon kwetsbaar voor online gevaren. Zij zijn bijvoorbeeld vaker intensief met online computerspellen bezig en vangen sociale signalen minder goed op. Dat maakt de risico's voor hen groter. Dit boek laat ouders en hulpverleners zien wat de gevaren kunnen zijn en hoe je deze voor kunt zijn.Deze praktische gids verschaft alle informatie die nodig is om het computergebruik van je kind te controleren en het te helpen op een veilige manier zijn of haar weg te vinden op websites, in chatrooms en op sociale media.Het bevat adviezen op het gebied van controle door ouders, sociaal netwerken, grooming, cyberpesten, internetverslaving en hacken. De risico's en waarschuwingssignalen waar je op moet letten worden uiteengezet aan de hand van heldere adviezen en voorbeelden uit het dagelijks leven. (Bron: covertekst)
Kinderen en internet --- Jongeren en internet --- Autisme --- 462.4 --- Autisme ; kinderen --- autisme --- 433.5 --- internetopvoeding --- Kinderen en computers --- Autistische kinderen --- 616.2 --- Audiovisuele opvoeding --- Autisme. --- Kinderen en internet. --- personen met een mentale beperking --- Age group sociology --- Computer architecture. Operating systems --- jongerencultuur --- Orthopedagogics --- kinderen met een beperking --- internet --- Social policy and particular groups --- Internet and children --- Safety measures --- Internet and teenagers --- Online social networks --- Security measures --- Autistic children --- Social networks --- Autistic youth --- autismespectrumstoornis (ASS)
Choose an application
Wat doet je kind eigenlijk al die uren achter het scherm?* Hoeveel schermtijd is op elke leeftijd reëel?* Hoe kun je grenzen stellen zonder dat dit leidt tot ruzie en frustratie?* Welke apps en games stimuleren denken en creativiteit?* Hoe ontwikkel je het 'media-instinct' van je kinderen?Onze kinderen groeien midden in het digitale tijdperk op. Ze spelen spelletjes op de xbox, chatten op hun smartphone, surfen op internet, of zijn geabonneerd op een Youtube kanaal. Een complete digitale wereld vol mogelijkheden, voordelen en kansen. Maar er zijn helaas ook nadelen en zorgen.Bovenstaande vragen komen de meeste ouders dan ook vast bekend voor. Hoe zorg je ervoor dat het achter de schermen leuk en veilig blijft? Hoe voed je je kind mediawijs op?Mediawijs opvoeden helpt daarbij. Het is voor ouders die hun kinderen verantwoord de digitale wereld in willen begeleiden. Op basis van wetenschappelijke kennis en praktijkervaring helpt Jodi Gold ouders van kinderen van 2 tot 18 jaar om een gezonde relatie tot technologie te ontwikkelen.Zij gaat daarbij in op belangrijke zaken als:* hoe ziet het snel veranderende technologische landschap eruit?* hoe beïnvloedt technologie de ontwikkeling van je kind?* wat voor effect heeft je eigen mediagedrag?* wat moet je tenminste weten over privacy, cyberpesten en andere gevaren?Als moeder van drie kinderen biedt Jodi Gold bovendien een schat aan praktische informatie. Alle hoofdstukken zijn voorzien van handige en nuttige tips.
Didactics of technology --- Computer architecture. Operating systems --- games --- apps --- mediawijsheid --- didactiek --- sociale media --- Kinderen en internet --- Kinderen en media --- Jongeren en internet --- Jongeren en media --- gaming --- digitaal tijdperk --- 433.5 --- social media --- computergames --- reflectie --- 528.5 --- Kinderen en computers --- Internet --- 454.52 --- computerondersteund onderwijs --- Audiovisuele opvoeding --- Sociale media --- Internet en kinderen --- Games --- Computers en kinderen --- Ict ; computerondersteund onderwijs --- Kinderen --- Media --- Jeugd --- Mediaopvoeding --- Apps --- Computerspelen --- Kind --- App --- Computerspel --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Jongere --- digitale geletterdheid
Choose an application
Leren op de basisschool : lezen - schrijven - rekenen - kennis en inzicht ; Als individu de wereld in : variaties en persoonlijkheid - zelfstandig worden - moraal - kinderzorgen ; Kinderen en media : kinderboeken - televisiewereld - computerkinderen ; Tussen de anderen : klasgenoten - thuis
Psychologie --- Ontwikkelingspsychologie --- Kinderen en jeugd --- Kinderpsychologie --- ontwikkelingspsychologie --- schoolleeftijd --- Groei --- Jongeren --- Kinder- en jeugdpsychiatrie --- 416.1 --- 416.2 --- 416.23 --- 433.75 --- Aanvankelijk lezen --- Aanvankelijk rekenen --- Aanvankelijk schrijven --- Basisschool --- Computers --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Inzicht --- Jeugdliteratuur --- Kennis --- Kinderboeken --- Kinderen en computers --- Kinderen en televisie --- Lezen --- Moraal --- Ontluikend schrijven (Voorbereidend schrijven) --- Ontluikende geletterdheid --- Ontwikkelingspsychologie(Kinderpsychologie, Jeugdpsychologie) --- Relationele opvoeding --- TV --- Thuis --- Waardevorming --- Wiskundige initiatie --- Zelfstandigheid --- computerkinderen --- ethiek --- gezin --- gezinssituatie --- kinderen --- klasproblemen --- persoonlijkheid --- psychologie --- rekenen --- schrijven --- 416 --- Basisonderwijs --- Cognitieve ontwikkeling (Denkontwikkeling) --- Gezinsopvoeding --- Ik en de anderen --- Kinderen --- Media --- Ontwikkeling van kinderen --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- Rekenen --- School --- Schrijven --- Televisie --- Waardeontwikkeling --- 159.922 --- Leren --- Persoonlijkheid --- Samenleving --- gedrag --- persoonlijke ontwikkeling --- Lerarenopleiding : CVO --- Ontwikkelingspsychologie : kinderen --- 159.922.76 --- Croissance --- Jeunes --- Pédopsychiatrie --- Algemene kinder- en jeugdpsychologie --- Psychologie van afzonderlijke leeftijdsgroepen der jeugd --- Tot c. 13 jaar --- Activiteiten met het jeugdboek - kinderboeken --- Ontwikkelingspsychologie of genetische psychologie --- (zie ook: Anders zijn) --- (zie ook: Leesvaardigheid) --- (zie ook: Schrijfvaardigheid) --- #gsdbP --- #KVHB:Kinderpsychologie --- #KVHB:Ontwikkelingspsychologie --- 159.92 --- ontwikkelingspychologie --- Schoolleeftijd --- kinderpsychologie --- 159.9 ) Genetische psychologie --- pediatrie --- ontwikkelingspsychologie, genetische psychologie --- 159.987 --- 040256.jpg --- Cognitive psychology --- Developmental psychology --- Educational psychology --- Kinderen. --- Ontwikkelingspsychologie (levenslooppsychologie) --- Persoonlijkheidspsychologie (persoonlijkheidsleer) --- ontwikkelingspsychologie (genetische psychologie)
Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|