Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
pr. Engelse titel : The out-of-sync child : recognizing and coping with sensory processing dis
Sensomotoriek --- Sensorische integratieproblemen --- Zintuiglijke ontwikkeling --- Zintuigen --- 376 --- Coma --- Dagelijks leven --- Diagnostiek --- Emoties --- Kinderen --- Sensorische integratie --- Sensorische stoornissen --- 159.922 --- Gedragsstoornissen : kinderen --- Kinderen : stoornissen --- Sensorisch integratieprobleem --- Zintuig --- Ontwikkeling
Choose an application
Kinderen zijn soms bang. Sommige kinderen zijn echter hevig en langdurig angstig. Ze vrezen gescheiden te worden van hun ouders, hebben schrik van sociale contacten, raken snel in paniek, hebben meer specifieke angsten (bijvoorbeeld voor honden, voor de bliksem, ...), ze vallen ten prooi aan obsessies en fobieën die hen de hele tijd bezighouden, of ze maken zich voortdurend zorgen, ... In het eerste deel van het boek beschrijft de auteur de verschillende angststoornissen, hun oorsprong en hun evolutie. Hij maakt duidelijk dat deze kinderen niet gewoon angst hebben maar vooral bang zijn om angstig te zijn. In het tweede deel biedt de auteur dan hulpmiddelen aan om de angst te overwinnen. Hij legt uit hoe we deze kinderen kunnen helpen hun verontrustende emoties te aanvaarden en leren er zich van te distantiëren, door de confrontatie ermee aan te gaan in plaats van ze steeds te vermijden. Het is een zeer helder en praktisch uitgewerkt boek, met vele voorbeelden uit de praktijk van de auteur, met evaluatieschema's, overzichten van kernbegrippen, praktische aanbevelingen en uitgewerkte oefeningen. Het boek is bedoeld voor al wie met dergelijke kinderen te maken heeft en ze wil helpen om terug volop van het leven te kunnen genieten: psychologen en psychotherapeuten, (ortho)pedagogen en opvoeders, leerkrachten, ouders, enz. Inhoudsopgave : DEEL 1 Begrijpen Hoofdstuk 1 Angststoornissen Hoofdstuk 2 Oorsprong van de angst Hoofdstuk 3 Ontwikkeling en evolutie van de angst DEEL 2 Helpen Hoofdstuk 4 Diagnostisch onderzoek van het kind Hoofdstuk 5 Bewust ademen: het kind helpen om in het nu te leven Hoofdstuk 6 Afstand nemen : het kind helpen zijn gevoelens en gedachten te aanvaarden Hoofdstuk 7 Werken met een behandelingsplan : het kind helpen zijn angsten te trotseren Hoofdstuk 8 Medicamenteuze en andere aanvullende behandelingen Hoofdstuk 9 Als ouders zelf bang zijn Conclusie
Kinderangsten. --- jeugd --- psychosociale hulpverlening --- angststoornissen --- Affective and dynamic functions --- Anxiety in children --- Anxiety in youth --- 159.9 --- 070 Psychologie --- angst --- kinderen --- 416.5 --- 606.4 --- handelingsplannen --- paniekstoornissen --- stress --- (kind) --- 159.922.7 --- Angst --- Angstige kinderen --- Jeugd --- 616.89 --- Angststoornissen --- Behandelingen --- Kinderen --- emoties --- psychologie --- Bang zijn --- Kinderen met emotionele en psychische problemen --- 083433.jpg --- Kinderangsten --- Psychologie --- Overige onderwerpen uit de kinder- en jeugdpsychologie --- Kinderpsychiatrie - Jeugd- en adolescentiepsychiatrie --- Angsten --- Leerlingbegeleiding --- Kinderen : psychotherapie --- Kinderen : stoornissen --- Kind --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Jongere
Choose an application
De auteur, Amerikaans kinderneuroloog, heeft een driedubbel doel met dit boek. Vooreerst wil hij meervoudige neuronpsychiatrische aandoeningen bij kinderen beschrijven. Vervolgens wil hij op een realistische, maar optimistische manier de oorzaken beschrijven, de symptomen en de behandelingen. Tenslotte wil hij aanbevelingen doen voor de dagelijkse praktijk. Tal van bekende leer- en gedragsproblemen passeren, al dan niet in combinatie met elkaar, de revue. Aan het eind van het boek staan een hoofdstuk over medicijnen, een gedragscontrolelijst en een uitgebreide (Engelstalige) boekenlijst. Een trefwoordenlijst completeert het geheel van dit voor een breed lezerspubliek geschreven boek. © NBD Biblion
071579.jpg --- Leerstoornissen --- ADHD --- autisme --- bipolaire stoornissen --- depressie bij kinderen --- leerproblemen --- meervoudige complexe onwikkelingsstoornis --- syndroom van Gilles de la Tourette --- 462.4 --- Aspergersyndroom --- Gilles de la Tourettesyndroom --- autismespectrumstoornissen --- depressie --- leerstoornissen --- Autistische kinderen --- Gedragsproblemen --- Kinderen --- Leerproblemen --- Kinderen : stoornissen --- Autisme --- Depressies : kinderen --- 376.5 --- 464 --- Angststoornissen --- Bipolaire stoornis --- Depressies --- Ontwikkelingsproblemen --- Kinderen met leerproblemen --- (zie ook: Hyperkinetische kinderen) --- 376 --- Bipolaire stoornissen --- Geneesmiddelen --- Ticstoornissen --- Syndromen --- Ouderschap --- Professionalisering --- Psychopathologie --- Gedragsprobleem --- Kind --- Leerprobleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Syndroom (ziektebeeld) --- Leerstoornis --- Ontwikkelingsprobleem --- Psychiatry --- kinderpsychiatrie --- orthopedagogiek --- Leer- en gedragsproblemen. --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
In elke klas zitten er leerlingen met kenmerken die doen denken aan AD(H)D. Ze leren later lezen, zijn druk, hebben aandachtsproblemen In dit boek worden deze kinderen 'rechtsgeoriënteerde kinderen' genoemd. Deze leerlingen denken anders. Ze denken in beelden en hebben een visuele leerstijl. Hun manier van denken werkt vooral vanuit de rechterhersenhelft. De meeste scholen gebruiken echter vooral woorden om dingen aan te leren, waarbij veeleer een beroep wordt gedaan op de linkerhersenhelft. Het verschil in deze leerstijlen wordt in dit boek helder en overtuigend aangegeven. Worden deze leerlingen aangesproken op hun visuele talenten, dan zijn de resultaten spectaculair. Met een eenvoudig programma kan een kind met AD(H)D aan de hand van zijn visueel geheugen Ieren spellen, snellezen, complexe sommen en vermenigvuldigen uit het hoofd berekenen. Hierdoor krijgt het kind ook een positiever zelfbeeld. Het boek biedt meteen een goed inzicht in wat deze kinderen drijft en hoe dit in het dagelijkse leven kan worden aangewend om hen hun volle potentieel te laten bereiken. In elke klas zitten er leerlingen met kenmerken die doen denken aan AD(H)D of andere 'stoornissen'. Ze leren later lezen, zijn druk, hebben aandachtsproblemen... In dit boek worden deze kinden 'rechtsgeoriënteerde kinderen' genoemd. Deze leerlingen denken andere. Ze denken in beelden en hebben een visuele leerstijl. Hun manier van denken werkt vooral vanuit de rechterhersenhelft. De meeste scholen gebruiken echter vooral woorden om dingen aan te leren, waarbij veeleer een beroep wordt gedaan op de linkerhersenhelft. Het verschil in de leerstijlen wordt in dit boek helder en overtuigend aangegeven. Worden deze leerlingen aangesproken op hun visuele talenten, dan zijn de resultaten spectaculair beter. Met een eenvoudig programma kan een kind aan de hand van zijn visueel geheugen leren spellen, snellezen, complexe sommen en vermenigvuldigen uit het hoofd berekenen. Hierdoor krijgt het kind ook een positiever zelfbeeld. Het boek biedt meteen een goed inzicht in wat deze kinderen drijft en hoe dit in het dagelijkse leven kan worden aangewend om hun volle potentieel te bereiken. (Bron: covertekst)
ADHD. --- Orthopedagogics --- orthodidactiek --- ADHD (attention deficit hyperactivity disorder) --- 670 Gezondheid --- ADHD --- leerproblemen --- 415.4 --- 464 --- 469 --- ADD --- ADHD (Hyperkinetische kinderen, MBD) --- Beelddenken --- Leesproblemen (Kinderen met leesproblemen, Leesstoornissen)) --- Links en rechts --- Rekenproblemen(Kinderen met rekenproblemen, Dyscalculie) --- Schrijfproblemen --- Schrijven --- Spellingproblemen(Kinderen met spellingproblemen) --- Basisonderwijs --- Kinderen --- Lateralisatie --- Personen met ADHD (ADHD, hyperkinetische kinderen, MBD, minimal brain dysfunction) --- 467 --- 606.4 --- adhd (ler) --- didactische werkvormen (ler) --- 376.5 --- Kinderen : stoornissen --- Leerproblemen --- 104301.jpg --- ADHD ; kinderen --- Lerarenopleiding : CVO --- Hogere geestelijke functies --- Kinderen met leerproblemen --- Overige onderwerpen (linkshandigen, ADHD) --- (zie ook: Hyperkinetische kinderen)
Choose an application
ADD (Child behavior disorder) --- ADD children --- ADHD (Child behavior disorder) --- Aandachtstekort-hyperkinetische stoornis --- Attention [Déficit et trouble de l' ] chez l'enfant --- Attention deficit disorder with hyperactivity --- Attention deficit disorders --- Attention-deficit hyperactivity disorder --- Attention-deficit hyperactivity disorder -- Patients --- Attention-deficit hyperactivity dsisorder--Patients --- Attention-deficit-disordered children --- Children [Hyperactive ] --- Déficit de l'attention avec hyperactivité --- Déficit et trouble de l'attention chez l'enfant --- Enfants -- Déficit et trouble de l'attention --- Enfants atteints de troubles de l'attention --- Enfants hyperactifs --- Enfants hypercinétiques --- Enfants inattentifs --- Enfants--Troubles du contrôle de l'impulsion --- Hyperactieve kinderen --- Hyperactive child syndrome --- Hyperactive children --- Hyperactiviteit --- Hyperactivité --- Hyperactivité chez l'enfant --- Hyperkinesia in children --- Hyperkinetic children --- Hyperkinetic syndrome --- Impulscontrole--Stoornissen bij kinderen --- Impulse control disorders in children --- Impulsion--Troubles du contrôle chez l'enfant --- Kinderen [Hyperactieve ] --- Kinderen met aandachtstekortstoornis --- Kinderen--Stoornissen in de impulscontrole --- Overactive children --- Stoornissen in de impulscontrole bij de kinderen --- TDAH --- THADA --- Trouble d'hyperactivité avec déficit de l'attention --- Trouble du déficit de l'attention --- Trouble du déficit de l'attention avec hyperactivité --- Trouble et déficit de l'attention chez l'enfant --- Troubles d'hyperactivité avec déficit de l'attention --- Troubles de l'attention chez l'enfant -- Patients --- Troubles du déficit de l'attention avec hyperactivité --- Cognitive science --- Attention Deficit Disorder with Hyperactivity --- Sciences cognitives --- Trouble déficitaire attention avec hyperactivité --- Enfant. --- Hyperactivite --- Hyperactivité --- Trouble déficitaire attention avec hyperactivité --- Attention Deficit Disorder with Hyperactivity. --- Children with attention-deficit hyperactivity disorder.
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|