Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Kinderen --- Opvoedingsproblemen --- Gedragsproblemen --- Dagcentra --- Zelfbeeld --- Echtscheiding --- Dagcentrum voor bijzondere jeugdbijstand --- 364.2 --- Begeleiding --- Gezin --- Jeugdzorg --- Gedragsstoornissen --- Ontwikkelingsstoornissen --- 364.4 --- Dagcentra voor jeugd --- Kinderen : hulpverlening --- Kinderen : psychosociale problemen --- Persoonlijkheid --- Vrije tijd --- Kind --- Opvoedingsprobleem --- Gedragsprobleem --- Dagcentrum --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
Redactie Vlabin-VBCMet deze uitgave wil Albert Janssens, lector aan de lerarenopleiding van de Katholieke Hogeschool Leuven, ouders, leerkrachten en therapeuten bijstaan bij het begeleiden van kinderen die een probleem moeten oplossen. Janssens wil hen daarom het nodige inzicht bieden in de cognitieve ontwikkeling van een kind. De auteur ontwikkelt zeven denkstappen, die gebaseerd zijn op de theorieën van Reuven Feuerstein. In een eerste stap moeten ouders of begeleiders zichzelf afvragen of hun kinderen gevoelig zijn voor problemen. Vervolgens wordt de probleemsituatie geanalyseerd, worden het probleem en het doel bepaald, en wordt een plan opgesteld. Daarna komt de concrete uitwerking van de oplossing aan bod. Een laatste stap laat zien hoe dit proces verankerd kan worden, zodat het kind leert om problemen zelfstandig op te lossen. Dat alles wordt ondersteund met concrete voorbeelden en oefeningen, waarvoor je achteraan de oplossingen vindt. Het boek sluit af met een beknopte literatuurlijst. Een praktische uitgave om samen met een kind problemen te detecteren en op te lossen. Overzichtelijke lay-out.© NBD Biblion
Cognitieve opvoeding. --- probleemoplossend denken --- leerlingenbegeleiding --- Educational psychology --- probleemgericht werken --- Pupil counseling. Pupil guidance --- Feuerstein --- cognitieve denkstimulering --- cognitieve functies --- kinderen --- 415.4 --- Reuben Feuerstein --- cognitieve ontwikkeling --- leren --- probleemoplossing --- 460.2 --- Cognitieve ontwikkeling --- Feuerstein, Reuven --- Probleemoplossend denken --- Probleemsituaties --- opvoeding --- 474.2 --- Cognitieve ontwikkeling (Denkontwikkeling) --- Kinderen --- 416.23 --- cognitieve opvoeding (ler) --- opvoedingsproblemen : diagnostiek (ler) --- probleemoplossend denken (ler) --- 364.4 --- 474.23 --- Cognitieve functioneren --- Denken --- Kinderen : hulpverlening --- Kinderen : psychosociale problemen --- Onderwijsleermiddelen; ba.o. --- Opvoeding --- 073415.jpg --- geheugen, leren, leerpsychologie, kennen, denken, begaafdheid en fantasie --- algemene psychologie, hogere geestelijke functies (oa. leren, kennen, denken, begaafdheid, fantasie, geheugen, leerpsychologie) --- Inleidingen - Hand- en leerboeken --- Hogere geestelijke functies --- Onderwijsstrategieën --- Leerlingbegeleiding --- Pedagogische psychologie --- Onderwijsleermiddelen; ba.o --- Lager onderwijs --- Leraren --- Patiënt-therapeut relatie --- Denktraining --- Basisonderwijs --- Kind --- Leraar --- Relatie therapeut - patiënt --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Directie
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|