Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Kinderen --- Opvoedingsproblemen --- Gedragsproblemen --- Dagcentra --- Zelfbeeld --- Echtscheiding --- Dagcentrum voor bijzondere jeugdbijstand --- 364.2 --- Begeleiding --- Gezin --- Jeugdzorg --- Gedragsstoornissen --- Ontwikkelingsstoornissen --- 364.4 --- Dagcentra voor jeugd --- Kinderen : hulpverlening --- Kinderen : psychosociale problemen --- Persoonlijkheid --- Vrije tijd --- Kind --- Opvoedingsprobleem --- Gedragsprobleem --- Dagcentrum --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
De lezer maakt kennis met de gezamenlijke leefwereld van de cliënt en de hulpverlener en wordt deelgenoot van hun worsteling om eenzaamheid te accepteren, loyaliteiten te respecteren en betrokkenheid te transformeren in afstand. Met het benoemen van deze voortdurende strijd, zowel bij de hulpverlener als zijn cliënt, is meteen de leidraad van dit boek gegeven. De lezer wordt uitgenodigd de dialogen tijdens de in dit boek beschreven overlevingstocht en de evaluaties tussen de hoofdrolspelers in dit boek zorgvuldig en kritisch te lezen, zodat hij zijn eigen mening kan vormen. Het boek is bedoeld voor docenten en studenten HBO en wetenschappelijk onderwijs en voor hulpverleners aan jongeren. (Bron: uitgeverscatalogus)
#SBIB:316.8H22 --- #SBIB:316.8H30 --- 465 --- orthopedagogiek --- verwaarlozing affectief --- Orthopedagogie --- Verwaarloosde kinderen: hulpverlening --- verwaarlozing --- Oikoten --- systeemgericht welzijnswerk --- cliënten-welzijnswerkers --- gehechtheid --- Welzijnsorganisatie: sociale dienstverlening voor specifieke groepen --- Professies en methoden in het welzijnswerk: sociaal werk, vrijwilligerswerk, hulpverleningsmethoden … --- Kinderen met socio-educatieve belemmeringen --- 362.7 --- 361.1 --- 361.05 --- 159.987 --- jeugdhulpverlening --- Age group sociology --- pedagogische verwaarlozing --- Sociology of social care --- contextuele hulpverlening
Choose an application
Dit boek is een leidraad voor de begeleiding en ondersteuning van kinderen met een meervoud aan beperkingen in een kinderdagcentrum. De auteur, zelf verbonden aan een kinderdagcentrum voor kinderen met meervoudige beperkingen, ontwikkelde een therapeutisch leerprogramma dat groepsgewijs wordt aangeboden en voor ieder kind individueel wordt uitgewerkt. Naast een duidelijke visie op leren, beschrijft de auteur wat er precies wordt aangeboden, hoe vaak, op welke manier en met welk effect. Ze toont ook de relatie tussen de inzet van medewerkers en wat bereikt wordt met en voor het kind. Het boek is in de eerste plaats bedoeld voor de praktijk, het biedt houvast aan medewerkers van kinderdagcentra, maar het kan ook van belang zijn voor wetenschappers en beleidsmakers.
personen met een meervoudige beperking --- kinderopvang --- Orthopedagogics --- kinderen met een beperking --- orthopedagogiek --- Social policy and particular groups --- Day care centers --- Children with disabilities --- Development --- Meervoudig gehandicapte kinderen --- Leren --- Ontwikkeling --- Orthopedagogiek --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Onderwijs --- Dagcentra --- Leerstrategieën --- Gehandicaptien ; onderwijs --- Dagcentra ; gehandicapten --- verstandelijk gehandicapten --- Gehandicapte kinderen ; hulpverlening --- 362.31 --- Kind met een meervoudige handicap --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Dagcentrum --- Leerstrategie --- Oudere --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- Sport
Choose an application
Dit boek is gebaseerd op de ervaringen die de auteurs zelf hebben in het werken met hechtingsgestoorde jongeren. Eerst worden de begrippen 'hechtingsstoornis en bodemloosheid' geanalyseerd. Daarna worden aangepaste hulpverleningscontexten beschreven, waarbij de omgang met de jongeren, de begeleiding van de ouders en de teamwerking aan bod komen. Ook het standpunt en de vraag van de ouders krijgen een plaats.
Medische psychologie --- Kinderpsychiatrie. --- residentiële hulp --- Developmental psychology --- adoptie --- Social psychology --- Orthopedagogics --- bodemloosheidsyndroom --- kinderen --- orthopedagogiek --- Social welfare methods --- Sociology of social care --- verwaarlozing --- Social policy and particular groups --- Hechtingsstoornissen --- Verwaarloosde kinderen ; hulpverlening --- bodemloosheid --- gehechtheid --- #SBIB:316.334.3M51 --- #SBIB:316.334.3M52 --- #SBIB:316.8H19 --- #KVHB:Hechting --- #KVHB:Orthopedagogie --- #KVHB:Ouderparticipatie --- 606.4 --- hechting --- psychiatrie --- 460 --- 467 ) Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- aanpassingsstoornissen (gez) --- hechting (gez) --- hechtingsstoornissen --- jeugdpsychologie (gez) --- liaisonpsychiatrie (gez) --- psychopathologie (gez) --- Bodemloosheid --- Hulpverlening --- Residentiële therapie --- Verwaarlozing --- Adoptie ; psychotherapie --- bodemloze kinderen --- 616.2 --- 159.987 --- Organisatie van de gezondheidszorg: modellen van therapeutisch handelen --- Medische sociologie: professionele aspecten van de hulpverlening --- Andere welzijns- en sociale problemen: zelfdoding, verslaving ... --- kinderpsychiatrie, jeugd- en adolescentiepsychiatrie --- Andere welzijns- en sociale problemen: zelfdoding, verslaving .. --- Kinderen --- Hechting --- Opvoedingsproblemen --- Gezinsbegeleiding --- Teamwerk --- Uithuisplaatsing --- Andere welzijns- en sociale problemen: zelfdoding, verslaving . --- Kind --- Hechting (psychologie) --- Opvoedingsprobleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- jeugdzorg --- Andere welzijns- en sociale problemen: zelfdoding, verslaving --- 420 --- opvoeding --- pédagogie
Choose an application
Redactie Vlabin-VBCMet deze uitgave wil Albert Janssens, lector aan de lerarenopleiding van de Katholieke Hogeschool Leuven, ouders, leerkrachten en therapeuten bijstaan bij het begeleiden van kinderen die een probleem moeten oplossen. Janssens wil hen daarom het nodige inzicht bieden in de cognitieve ontwikkeling van een kind. De auteur ontwikkelt zeven denkstappen, die gebaseerd zijn op de theorieën van Reuven Feuerstein. In een eerste stap moeten ouders of begeleiders zichzelf afvragen of hun kinderen gevoelig zijn voor problemen. Vervolgens wordt de probleemsituatie geanalyseerd, worden het probleem en het doel bepaald, en wordt een plan opgesteld. Daarna komt de concrete uitwerking van de oplossing aan bod. Een laatste stap laat zien hoe dit proces verankerd kan worden, zodat het kind leert om problemen zelfstandig op te lossen. Dat alles wordt ondersteund met concrete voorbeelden en oefeningen, waarvoor je achteraan de oplossingen vindt. Het boek sluit af met een beknopte literatuurlijst. Een praktische uitgave om samen met een kind problemen te detecteren en op te lossen. Overzichtelijke lay-out.© NBD Biblion
Cognitieve opvoeding. --- probleemoplossend denken --- leerlingenbegeleiding --- Educational psychology --- probleemgericht werken --- Pupil counseling. Pupil guidance --- Feuerstein --- cognitieve denkstimulering --- cognitieve functies --- kinderen --- 415.4 --- Reuben Feuerstein --- cognitieve ontwikkeling --- leren --- probleemoplossing --- 460.2 --- Cognitieve ontwikkeling --- Feuerstein, Reuven --- Probleemoplossend denken --- Probleemsituaties --- opvoeding --- 474.2 --- Cognitieve ontwikkeling (Denkontwikkeling) --- Kinderen --- 416.23 --- cognitieve opvoeding (ler) --- opvoedingsproblemen : diagnostiek (ler) --- probleemoplossend denken (ler) --- 364.4 --- 474.23 --- Cognitieve functioneren --- Denken --- Kinderen : hulpverlening --- Kinderen : psychosociale problemen --- Onderwijsleermiddelen; ba.o. --- Opvoeding --- 073415.jpg --- geheugen, leren, leerpsychologie, kennen, denken, begaafdheid en fantasie --- algemene psychologie, hogere geestelijke functies (oa. leren, kennen, denken, begaafdheid, fantasie, geheugen, leerpsychologie) --- Inleidingen - Hand- en leerboeken --- Hogere geestelijke functies --- Onderwijsstrategieën --- Leerlingbegeleiding --- Pedagogische psychologie --- Onderwijsleermiddelen; ba.o --- Lager onderwijs --- Leraren --- Patiënt-therapeut relatie --- Denktraining --- Basisonderwijs --- Kind --- Leraar --- Relatie therapeut - patiënt --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Directie
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|