Listing 1 - 10 of 24 << page
of 3
>>
Sort by

Book
L'éducation intégrale : les ressources éducatives du christianisme
Author:
ISBN: 9782706719820 2706719826 Year: 2020 Publisher: Paris: Salvator,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Retour sur la vision que l´on peut avoir de l´homme et de l´éducation.


Book
Fragmented catholicity and social cohesion : faith schools in a plural society
Author:
ISBN: 9783034308960 3034308965 Year: 2013 Volume: 3 Publisher: Berlin: Peter Lang,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Christianity and educational provision in international perspective
Authors: ---
ISBN: 041500568X Year: 1988 Publisher: London Routledge


Book
Waar zeg jij dat ik ben? : eigen-zinnig leraar zijn in een katholieke school
Authors: ---
ISBN: 9789068589184 Year: 2010 Publisher: Brussel Licap

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit is een bundel met reflecties en visies van onderwijsbetrokkenen die christen zijn. De auteurs vertrekken telkens vanuit actuele vragen in het katholiek onderwijs en dagen de lezer uit om verder na te denken en te spreken over zaken die er toe doen.


Book
Religionsunterricht als ordentliches Lehrfach: : eine Fallstudie zu den Verfassungsfragen seiner Versetzungserheblichkeit
Authors: ---
ISBN: 3428030893 9783428030897 Year: 1974 Volume: 4 Publisher: Berlin: Duncker und Humblot,


Book
L'Eglise et l'Education
Author:
ISBN: 9782856523155 2856523153 Year: 2010 Publisher: Bouère: Dominique Martin Morin,


Book
Dialoogschool in actie! : mag ik er zijn voor u?
Authors: --- ---
ISBN: 9789085282631 Year: 2013 Publisher: Antwerpen Halewijn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Twaalf persoonlijke en inspirerende perspectieven zijn hier in een bundel bijeengebracht. Ze zijn geschreven door een groep die heel gevarieerd is maar één in wat hen bindt. Ze schrijven allen vanuit hun droom over mens, samenleving en wereld. Een droom die richting geeft aan hun visie op onderwijs, hun opvatting over dialoogschool en de relatie daarvan met identiteit en diversiteit. De auteurs beperken zich niet enkel tot het geven van 'richting' aan het (katholiek) onderwijs; ook de 'inrichting' van de dialoogschool krijgt aandacht in de ideeën en voorstellen vanuit het eigen perspectief. Wie interesse heeft voor onderwijs, de toenemende diversiteit en een herrijking van identiteit zal zich in al zijn dimensies aangesproken weten om me te denken en te handelen.

Catholic schools and the law : a teacher's guide
Author:
ISBN: 0809139642 9780809139644 Year: 2000 Publisher: New York: Paulist press,


Book
Identiteit als verhaal van de school
Authors: ---
ISBN: 9789055739714 Year: 2009 Publisher: Budel Damon

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het wordt vaak stil als de vraag naar identiteit wordt gesteld. Hoe komt dat toch? &#13;Dit kan omdat de vraag wordt opgevat als een vraag naar de betekenis van de grondslag. Dan lijkt identiteit buiten de verantwoordelijkheid van de school te komen liggen.  Het kan ook zijn dat men zich niets concreets bij identiteit kan voorstellen. &#13;De vraag naar de identiteit van katholieke basisscholen is echter een belangrijke vraag. Hoe kan deze vraag gedacht worden als een praktisch relevante vraag van deze scholen zelf? &#13;Dat kan door de vraag naar de identiteit op te vatten als een vraag naar wat de kwaliteit is die een school biedt en over de kwaliteit die ze nog niet heeft, maar graag wil realiseren. Als we kwaliteit weten te achterhalen, weten we ook wat de identiteit van onze school is. En als we dat weten, kunnen we vervolgens de vraag stellen wat onze identiteit te maken heeft met katholiciteit. &#13;Deze vragen kunnen beantwoord worden door een verhaal te vertellen. Identiteit kan blijken uit het verhaal dat de directeur, leerkrachten, bestuurders, ouders en niet te vergeten leerlingen vertellen. Het is daarbij belangrijk om de verhalen van al deze betrokkenen te verbinden tot ??n verhaal van de school. Hoe zijn deze met elkaar te verbinden? En, hoe kan het gezamenlijke verhaal van de school worden verbonden met verhalen uit de katholieke traditie? &#13;&#13;De bundel is opgebouwd volgens een drieslag. In het eerste deel worden theoretische reflecties opgenomen waarin een fundament wordt gegeven aan de hand van de centrale concepten identiteit, kwaliteit en narrativiteit. Het tweede deel presenteert onderzoek naar de praktijk. Het derde deel bevat een aantal praktische handreikingen. Hier worden een aantal werkwijzen of instrumenten gepresenteerd die betrokkenen kunnen ondersteunen om hun verhaal van de school te vertellen, het te verbinden tot een gezamenlijk verhaal van de school, en om dat verhaal te kunnen verbinden met verhalen uit de katholieke traditie.&#13;&#13;


Book
De school als gemeenschap : participerend organiseren van identiteit
Author:
ISBN: 9055734675 Year: 2003 Publisher: Budel Damon

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Technologische ontwikkelingen oefenen een grote invloed uit op ons dagelijks leven. Dit geldt ook voor de wereld van onderwijs en opleiding. De vraag naar de relatie tussen technologie en onderwijs is brandend actueel. Veel leerkrachten en docenten vragen zich af welke technologische hulpmiddelen zij voor hun onderwijs kunnen inzetten en hoe ze tussen al die verschillende middelen moeten kiezen. Het is niet eenvoudig deze onderwijstechnologische vraag te beantwoorden. Het antwoord vereist immers een goed inzicht in de doelen en de vormgeving van onderwijs. Dit boek behandelt zowel de technologie voor als de technologie van het onderwijs.

Listing 1 - 10 of 24 << page
of 3
>>
Sort by