Listing 1 - 10 of 24 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Retour sur la vision que l´on peut avoir de l´homme et de l´éducation.
Choose an application
Choose an application
268.221 --- Church and education --- -Church and education --- -Education and church --- Education --- Kerk en school. Christelijke school --- Cross-cultural studies --- History --- -Kerk en school. Christelijke school --- 268.221 Kerk en school. Christelijke school --- -268.221 Kerk en school. Christelijke school --- Education and church
Choose an application
Dit is een bundel met reflecties en visies van onderwijsbetrokkenen die christen zijn. De auteurs vertrekken telkens vanuit actuele vragen in het katholiek onderwijs en dagen de lezer uit om verder na te denken en te spreken over zaken die er toe doen.
Katholiek onderwijs --- Leraar --- Christendom --- Levensbeschouwing --- Lerarenopleiding --- Teacher education. Teacher's profession --- katholiek onderwijs --- 450.41 --- 268.221 --- 268.221 Kerk en school. Christelijke school --- Kerk en school. Christelijke school
Choose an application
Choose an application
268.221 --- 268 <44> <09> --- 268.221 Kerk en school. Christelijke school --- Kerk en school. Christelijke school --- Catechese. Godsdienstonderwijs--Frankrijk--Geschiedenis van .. --- Catechese. Godsdienstonderwijs--Frankrijk--Geschiedenis van . --- Catechese. Godsdienstonderwijs--Frankrijk--Geschiedenis van
Choose an application
Twaalf persoonlijke en inspirerende perspectieven zijn hier in een bundel bijeengebracht. Ze zijn geschreven door een groep die heel gevarieerd is maar één in wat hen bindt. Ze schrijven allen vanuit hun droom over mens, samenleving en wereld. Een droom die richting geeft aan hun visie op onderwijs, hun opvatting over dialoogschool en de relatie daarvan met identiteit en diversiteit. De auteurs beperken zich niet enkel tot het geven van 'richting' aan het (katholiek) onderwijs; ook de 'inrichting' van de dialoogschool krijgt aandacht in de ideeën en voorstellen vanuit het eigen perspectief. Wie interesse heeft voor onderwijs, de toenemende diversiteit en een herrijking van identiteit zal zich in al zijn dimensies aangesproken weten om me te denken en te handelen.
Teaching --- C6 --- multiculturele samenleving --- 451.2 --- 451.9 --- onderwijs --- diversiteit --- identiteit --- 268.221 --- Katholiek onderwijs ; Vlaanderen --- 268.221 Kerk en school. Christelijke school --- Kerk en school. Christelijke school --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Politiek, wetgeving en organisatie --- Onderwijs Belgie : Overige --- Katholiek onderwijs --- Vlaanderen --- Emigratie --- Pastoraal --- Onderwijskunde
Choose an application
Catholic schools --- School management and organization --- Administration --- Law and legislation --- 268.221 --- 268.221 Kerk en school. Christelijke school --- Kerk en school. Christelijke school --- Church schools --- Catholic schools - United States - Administration --- Catholic schools - Law and legislation - United States --- School management and organization - Law and legislation - United States
Choose an application
Het wordt vaak stil als de vraag naar identiteit wordt gesteld. Hoe komt dat toch? Dit kan omdat de vraag wordt opgevat als een vraag naar de betekenis van de grondslag. Dan lijkt identiteit buiten de verantwoordelijkheid van de school te komen liggen. Het kan ook zijn dat men zich niets concreets bij identiteit kan voorstellen. De vraag naar de identiteit van katholieke basisscholen is echter een belangrijke vraag. Hoe kan deze vraag gedacht worden als een praktisch relevante vraag van deze scholen zelf? Dat kan door de vraag naar de identiteit op te vatten als een vraag naar wat de kwaliteit is die een school biedt en over de kwaliteit die ze nog niet heeft, maar graag wil realiseren. Als we kwaliteit weten te achterhalen, weten we ook wat de identiteit van onze school is. En als we dat weten, kunnen we vervolgens de vraag stellen wat onze identiteit te maken heeft met katholiciteit. Deze vragen kunnen beantwoord worden door een verhaal te vertellen. Identiteit kan blijken uit het verhaal dat de directeur, leerkrachten, bestuurders, ouders en niet te vergeten leerlingen vertellen. Het is daarbij belangrijk om de verhalen van al deze betrokkenen te verbinden tot ??n verhaal van de school. Hoe zijn deze met elkaar te verbinden? En, hoe kan het gezamenlijke verhaal van de school worden verbonden met verhalen uit de katholieke traditie? De bundel is opgebouwd volgens een drieslag. In het eerste deel worden theoretische reflecties opgenomen waarin een fundament wordt gegeven aan de hand van de centrale concepten identiteit, kwaliteit en narrativiteit. Het tweede deel presenteert onderzoek naar de praktijk. Het derde deel bevat een aantal praktische handreikingen. Hier worden een aantal werkwijzen of instrumenten gepresenteerd die betrokkenen kunnen ondersteunen om hun verhaal van de school te vertellen, het te verbinden tot een gezamenlijk verhaal van de school, en om dat verhaal te kunnen verbinden met verhalen uit de katholieke traditie.
School management --- Didactics of religion --- lager onderwijs --- 268.221 --- 371.058 --- 373.3 --- 268.221 Kerk en school. Christelijke school --- Kerk en school. Christelijke school --- 371.058 Bijzonder onderwijs. Confessioneel onderwijs. Particulier onderwijs. Vrij onderwijs. Autonome scholen. Neutraal onderwijs. Particuliere scholen --(bestuur en beheer) --- Bijzonder onderwijs. Confessioneel onderwijs. Particulier onderwijs. Vrij onderwijs. Autonome scholen. Neutraal onderwijs. Particuliere scholen --(bestuur en beheer) --- Basisonderwijs
Choose an application
Technologische ontwikkelingen oefenen een grote invloed uit op ons dagelijks leven. Dit geldt ook voor de wereld van onderwijs en opleiding. De vraag naar de relatie tussen technologie en onderwijs is brandend actueel. Veel leerkrachten en docenten vragen zich af welke technologische hulpmiddelen zij voor hun onderwijs kunnen inzetten en hoe ze tussen al die verschillende middelen moeten kiezen. Het is niet eenvoudig deze onderwijstechnologische vraag te beantwoorden. Het antwoord vereist immers een goed inzicht in de doelen en de vormgeving van onderwijs. Dit boek behandelt zowel de technologie voor als de technologie van het onderwijs.
Didactics of religion --- Christian fundamental theology --- lager onderwijs --- 371.058 --- 268.221 --- 268.221 Kerk en school. Christelijke school --- Kerk en school. Christelijke school --- 371.058 Bijzonder onderwijs. Confessioneel onderwijs. Particulier onderwijs. Vrij onderwijs. Autonome scholen. Neutraal onderwijs. Particuliere scholen --(bestuur en beheer) --- Bijzonder onderwijs. Confessioneel onderwijs. Particulier onderwijs. Vrij onderwijs. Autonome scholen. Neutraal onderwijs. Particuliere scholen --(bestuur en beheer) --- Katholiek onderwijs --- Participatie --- Schoolontwikkeling --- Leraren --- Schoolleiders --- Leraar --- Schooldirectie --- Directie --- #gsdbP --- Schoolleider
Listing 1 - 10 of 24 | << page >> |
Sort by
|