Listing 1 - 10 of 37 << page
of 4
>>
Sort by
Strategy, economic organization, and the knowledge economy : the coordination of firms and resources
Author:
ISBN: 9780199205325 Year: 2006 Publisher: Oxford : Oxford university press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Kennisproductiviteit : het effect van investeren in mensen, kennis en leren
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9789043009782 Year: 2004 Publisher: Amsterdam Pearson Education

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Onze economie is in belangrijke mate een kenniseconomie. Stimulering hiervan verdient de hoogste prioriteit. De vraag is alleen hoe productief kenniswerkers binnen organisaties zijn. Hebben alle investeringen in mensen en kennis wel effect gehad ? Welke bijdrage levert kennis eigenlijk aan het bedrijfsresultaat ? Kunnen we dit meten ? En kunnen we kennisproductiviteit sturen ? Diverse auteurs waaronder Matthieu Weggeman en Daniel Andriessen geven uitgebreid antwoord op deze vragen en maken zichtbaar wat het rendement is van kennisgerelateerde ondernemingen. Bron : http://www.bol.com


Book
Hoe vrij is de markt zonder (spirituele) grenzen?
Authors: ---
ISBN: 9789044117608 Year: 2005 Publisher: Antwerpen/Apeldoorn : Garant,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Dinosauriër of krokodil : de toekomst van managen, organiseren en samenwerken
Author:
ISBN: 9789023252290 Year: 2014 Publisher: Assen Van Gorcum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Nog nooit was de noodzaak voor grote traditionele organisaties om tijdig te veranderen zo groot als nu. Door de ontwikkeling van het mobiele internet en nieuwe ICT stellen klanten, investeerders en leveranciers andere eisen dan vroeger. Grenzen tussen bedrijfstakken verdwijnen en traditionele business modellen worden weggevaagd. Dat vraagt nogal wat van managers, digitale strategen, financieel managers en HR professionals. In Dinosauriër of krokodil beschrijft Tony de Bree de impact van ICT op traditioneel managen, organiseren en samenwerken. Hij laat zien hoe nieuwe flexibele, platte en wendbare organisaties als Google, Amazon, PayPal en start-ups als KNAB succes hebben in deze digitale kenniseconomie met hun eigen digitale strategie. Ze hebben het juiste profiel, de juiste cultuur en beschikken over top ICT. Hun managers en medewerkers werken vanuit een flexibele en open houding. Zo maken ze optimaal gebruik van hun omgeving, nieuwe ICT en van sociale netwerken. Hij laat ook zien hoe online netwerken van zzp'ers succesvol wereldwijd opereren als alternatief voor traditioneel organiseren. Tijdig veranderen begint met een snelle omgevingsanalyse en een grondige analyse van de organisatie ('het ziektebeeld' zoals de Bree het noemt). Vervolgens is het zaak om op basis van die analyses snel de meest effectieve veranderstrategie te kiezen. Aan de hand van voorbeelden en cases reikt De Bree hiervoor diverse praktische handvatten aan. Hij maakt daarbij gebruik van de laatste inzichten in digitale strategie, organisatie- en gedragseconomie, innovatieve sociaal kapitaal prestatiemeetsystemen en big data. De Bree laat zien hoe je als organisatie tijdig kunt inspelen op snel veranderende wensen en behoeften van je klanten en op steeds meer nieuwe online concurrenten . Overleven in de digitale kenniseconomie vraagt om radicaal andere manieren van managen, organiseren en samenwerken met nieuwe hulpmiddelen. Alleen dan zullen de dinosauriërs, de traditionele grote organisaties, erin slagen om zich op tijd net als krokodillen aan te passen aan de disruptive change en succesvol te zijn....of anders uit te sterven. Dinosauriër of krokodil is bedoeld voor managers, ondernemers, digitale strategen, verandermanagers, business controllers, accountants en HR-professionals. Voorbeelden van organisaties die de revue passeren: Tony's loodgieter, voetbalhooligans, Google, Microsoft, Facebook, Twitter, IBM, Netflix, Apple, Cisco, KPN, de Belastingdienst, het Vissersgilde, Finext, Skype, Vine, IKEA, ABN Amro, ING, RABO, KNAB, PayPal, Triodos, ASN & Alex.Bron : http://www.bol.com

Human Resource Development in a knowledge economy : an organisational view
Authors: ---
ISBN: 9780333990155 0333990153 Year: 2004 Publisher: Houndsmill Palgrave MacMillan

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Human Resource Development in a Knowledge Economy provides a critical approach to the study of human resource development and emphasizes the need for its effective integration with human resource management, as well as with the strategic management of the organization. With special reference to workers in the 'knowledge economy' Human Resource Development in a Knowledge Economy draws readers through a stimulating reflection of human resource development's past and current organizational role and impact, analyzing the role human resource development can play in an increasingly knowledge-based environment. Bron : http://www.bol.com


Book
Linking social capital to knowledge productivity. An explorative study on the relationship between social capital and learning in knowledge-productive networks
Author:
ISBN: 9789031382101 9789031382095 9789031382118 Year: 2010 Publisher: Houten Bohn Stafleu Van Loghum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Why are some networks more successful in achieving innovation than others? Why do some groups within organizations manage to operate without hierarchical boundaries, and at the same time achieve extraordinary, innovative results? How do they learn? And what kinds of network characteristics do they cherish? This book presents the process and findings of a four-year PhD study on these questions. With empirical data of more than seventeen networks a theoretical framework is presented in which characteristics of social capital are linked to knowledge productivity learning processes. This book invites you to connect to the world of social capital, participative research and innovative learning and at the same time offers a practical guide to get started within your own social network.

The wealth of knowledge : intellectual capital and the twenty-first century organization.
Author:
ISBN: 1857882873 Year: 2001 Publisher: London Brealey


Multi
The diversity bonus : how great teams playoff in the knowledge economy
Author:
ISBN: 9780691193823 9780691191539 0691193827 Year: 2019 Publisher: Princeton University Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

How businesses and other organizations can improve their performance by tapping the power of differences in how people thinkWhat if workforce diversity is more than simply the right thing to do? What if it can also improve the bottom line? It can. The Diversity Bonus shows how and why. Scott Page, a leading thinker, writer, and speaker whose ideas and advice are sought after by corporations, nonprofits, universities, and governments, makes a clear and compelling practical case for diversity and inclusion. He presents overwhelming evidence that teams that include different kinds of thinkers outperform homogenous groups on complex tasks, producing what he calls "diversity bonuses." These bonuses include improved problem solving, increased innovation, and more accurate predictions-all of which lead to better results. Drawing on research in economics, psychology, computer science, and many other fields, The Diversity Bonus also tells the stories of businesses and organizations that have tapped the power of diversity to solve complex problems. The result changes the way we think about diversity at work-and far beyond.


Book
Op zoek naar onderzoek : de totstandkoming van de onderzoekfunctie in het hoger beroepsonderwijs
Author:
ISBN: 9789463011136 Year: 2017 Publisher: Delft Eburon

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Universiteiten zijn niet meer de enige instellingen in het hoger onderwijs die onderzoek doen. Dat ook hogescholen onderzoek doen, is van recente datum. Lang bestond het hoger beroepsonderwijs uit instellingen die uitsluitend onderwijs verzorgden, maar in 1985 kregen hogescholen de wettelijke taak om onderzoek te doen. Over de vraag welk onderzoek hogescholen zouden moeten doen en hoe dat onderzoek zich moest verhouden tot het universitair onderzoek, is een debat gevoerd. Dat is het onderwerp van dit boek.Verschillende instanties (actoren) waren actief in het debat. Dat waren onder andere de Vereniging Hogescholen, het Lectorenplatform, universiteiten en hun Vereniging van Samenwerkende Nederlandse Universiteiten, het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap en het Parlement. Ook werkgeversorganisaties, adviesorganen en buitenlandse instanties als de OECD namen er aan deel.In 1985 kreeg het onderzoek aan hogescholen weliswaar een wettelijke basis, maar geen bekostiging. Onderzoek kwam dan ook nauwelijks van de grond. Dat werd eind jaren negentig steeds meer als een probleem ervaren. De beroepspraktijk stelde steeds hogere eisen aan afgestudeerden van het HBO. Bovendien groeide het besef dat het hoger onderwijs en het onderzoek een centrale rol speelden voor de toekomst van de Europese kenniseconomie. In Nederland betekende dit dat ook de hogescholen, die twee derde van het aantal studenten in het hoger onderwijs opleidden, onderzoek moesten gaan doen. In 2001 kreeg het onderzoek vaste voet aan de grond toen de hogescholen van het ministerie subsidie kregen om lectoren aan te stellen. In 2007 kwam het sluitstuk van het debat over onderzoek met de totstandkoming van het brancheprotocol kwaliteitszorg onderzoek.(https://eburon.nl/product/op-zoek-naar-onderzoek/)


Book
De economische toekomst : hoe 150 megabedrijven de mainstream bepalen
Author:
ISBN: 9789463710220 9463710221 Year: 2018 Publisher: Oud-Turnhout Gompel&Svacina

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De belangrijkste grondstof voor de economie van de 21e eeuw is zonder meer kennis, die alleen maar exponentieel zal blijven toenemen. Deze kennis wordt opgebouwd aan topkennisinstellingen in kenniseconomieregio's, zoals Silicon Valley, Boston-regio, UK-Cambridge-regio. Eén van de belangrijkste regio's in Europa is ELAt, de as Eindhoven-Leuven-Aken. Deze nog jonge kenniseconomie wordt gedreven door een 150-tal mainstreambedrijven, gekenmerkt door uitstekende kennis, stevige omzetten en winsten en grote marktkapitalisaties. Ze stellen zeer veel mensen te werk over de hele wereld en worden geleid door uitmuntende managers. De GAFA-bedrijven - Google, Apple, Facebook, Amazon - gelden als voorbeeld. Nu zitten de mainstreambedrijven voornamelijk in de Verenigde Staten en gedeeltelijk in Europa, maar Aziatische landen als China en Zuid-Korea zullen steeds meer een eigen plaats opeisen.De zuurstof voor de groei van deze bedrijven zal geleverd worden door duizenden jonge, innovatieve ondernemers, die actief zijn in hernieuwbare energie, opslaan van energie, robotica, sensoren, medische technologie, e-health, Fintech,... Ook kleinere landen als België en Nederland kunnen hierin een belangrijke rol spelen, zo ze de uitdaging willen aangaan.Bron : http://www.bol.com

Listing 1 - 10 of 37 << page
of 4
>>
Sort by