Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Art --- art [discipline] --- technology [general associated concept] --- rare earth elements --- Beltrán, Erick --- Hiorns, Roger --- Laric, Oliver --- Treister, Suzanne --- Paterson, Katie --- Henrot, Camille --- Charrière, Julian --- Cohen, Revital --- Balen, van, Tuur --- Katambayi Mukendi, Jean --- Stankievech, Charles --- Zhilyaev, Arseny --- Mayer, Ursula --- Guan, Xiao --- Ball, Iain --- Humeau, Marguerite --- Ai Weiwei --- Otolith Group [London] --- anno 2010-2019
Choose an application
One hundred years after the founding of the École Coloniale Supérieure in Antwerp, the adjacent Middelheim Museum invites Sandrine Colard, researcher and curator, to conceive an exhibition that probes silenced histories of colonialism in a site-specific way. For Colard, the term Congoville encompasses the tangible and intangible urban traces of the colony, not on the African continent but in 21st-century Belgium: a school building, a park, imperial myths, and citizens of African descent. In the exhibition and this adjoining publication, the concept Congoville is the starting point for 15 contemporary artists to address colonial history and ponder its aftereffects as black flâneurs walking through a postcolonial city.00Due to the multitude of perspectives and voices, this book is both a catalogue and a reference work comprised of artistic and academic contributions. Together, the participating artists and invited authors unfold the blueprint of 'Congoville', an imaginary city that still subconsciously affects us, but also encourages us to envision a decolonial utopia. With contributions by: Pieter Boons, Sandrine Colard, Filip De Boeck, Bas De Roo, Nadia Yala Kisukidi, Sorana Munsya & Léonard Pongo, Herman Van Goethem, Sara Weyns, Nabilla Ait Daoud. Participating artists: Sammy Baloji, Bodys Isek Kingelez, Maurice Mbikayi, Jean Katambayi, KinAct Collective, Simone Leigh, Hank Willis Thomas, Zahia Rahmani, Ibrahim Mahama, Ângela Ferreira, Kapwani Kiwanga, Sven Augustijnen, Pascale Marthine Tayou, Elisabetta Benassi, Pélagie Gbaguidi. Exhibition: Middelheim Museum, Antwerp, Belgium (29.5-3.10.2021). Een eeuw na de oprichting van de École Coloniale Supérieure in Antwerpen nodigt het naburige Middelheimmuseum onderzoeker en curator Sandrine Colard uit om een tentoonstelling te creëren die sitespecifiek peilt naar de stille geschiedenissen van het kolonialisme. Congoville duidt op de zichtbare en onzichtbare stedelijke sporen van de kolonie, niet op het Afrikaanse continent, maar pal in het België van vandaag: een schoolgebouw, een park, imperialistische mythes en burgers van Afrikaanse origine. Doorheen de tentoonstelling en deze bijhorende publicatie is Congoville de context waarbinnen 15 hedendaagse kunstenaars, als zwarte flâneurs op pad in een postkoloniale stad, het koloniale verleden en de impact ervan adresseren.Door de veelheid aan perspectieven en stemmen is dit boek tegelijk een catalogus en een naslagwerk met zowel academische als artistieke bijdragen. Samen ontvouwen de betrokken kunstenaars en auteurs de blauwdruk van Congoville, een imaginaire stad die ons nog steeds onbewust in haar greep houdt, maar ons ook aanspoort om na te denken over een de-koloniaal utopia. Een eeuw na de oprichting van de École Coloniale Supérieure in Antwerpen nodigt het naburige Middelheimmuseum onderzoeker en curator Sandrine Colard uit om een tentoonstelling te creëren die sitespecifiek peilt naar de stille geschiedenissen van het kolonialisme. Congoville duidt op de zichtbare en onzichtbare stedelijke sporen van de kolonie, niet op het Afrikaanse continent, maar pal in het België van vandaag: een schoolgebouw, een park, imperialistische mythes en burgers van Afrikaanse origine. Doorheen de tentoonstelling en deze bijhorende publicatie is Congoville de context waarbinnen 15 hedendaagse kunstenaars, als zwarte flâneurs op pad in een postkoloniale stad, het koloniale verleden en de impact ervan adresseren. Door de veelheid aan perspectieven en stemmen is dit boek tegelijk een catalogus en een naslagwerk met zowel academische als artistieke bijdragen. Samen ontvouwen de betrokken kunstenaars en auteurs de blauwdruk van Congoville, een imaginaire stad die ons nog steeds onbewust in haar greep houdt, maar ons ook aanspoort om na te denken over een de-koloniaal utopia.
Colonisation. Decolonisation --- Art --- sculpture [visual works] --- installations [visual works] --- colonization --- performance art --- historic monuments --- postcolonialism --- sound art --- #breakthecanon --- Tayou, Pascale Marthine --- Baloji, Sammy --- Benassi, Elisabetta --- Thomas, Hank Willis --- Ferreira, Ângela --- Kiwanga, Kapwani --- Katambayi Mukendi, Jean --- Leigh, Simone --- Rahmani, Zahia --- Mahama, Ibrahim --- Mbikayi, Maurice --- Gbaguidi, Pélagie --- Kingelez, Bodys Isek --- Augustijnen, Sven --- KinAct Collective [Kinshasa] --- Koloniale Hogeschool van België --- Antwerp --- Belgium --- Congo
Choose an application
Art --- sculpture [visual works] --- installations [visual works] --- colonization --- performance art --- historic monuments --- postcolonialism --- sound art --- Tayou, Pascale Marthine --- Baloji, Sammy --- Benassi, Elisabetta --- Thomas, Hank Willis --- Ferreira, Ângela --- Kiwanga, Kapwani --- Katambayi Mukendi, Jean --- Leigh, Simone --- Rahmani, Zahia --- Mahama, Ibrahim --- Mbikayi, Maurice --- Gbaguidi, Pélagie --- Kingelez, Bodys Isek --- Augustijnen, Sven --- KinAct Collective [Kinshasa] --- Koloniale Hogeschool van België --- Antwerp --- Congo
Choose an application
Art --- sculpture [visual works] --- installations [visual works] --- colonization --- performance art --- historic monuments --- postcolonialism --- sound art --- Tayou, Pascale Marthine --- Baloji, Sammy --- Benassi, Elisabetta --- Thomas, Hank Willis --- Ferreira, Ângela --- Kiwanga, Kapwani --- Katambayi Mukendi, Jean --- Leigh, Simone --- Rahmani, Zahia --- Mahama, Ibrahim --- Mbikayi, Maurice --- Gbaguidi, Pélagie --- Kingelez, Bodys Isek --- Augustijnen, Sven --- KinAct Collective [Kinshasa] --- Koloniale Hogeschool van België --- Antwerp --- Congo
Choose an application
Art --- sculpture [visual works] --- installations [visual works] --- colonization --- performance art --- historic monuments --- postcolonialism --- sound art --- Tayou, Pascale Marthine --- Baloji, Sammy --- Benassi, Elisabetta --- Thomas, Hank Willis --- Ferreira, Ângela --- Kiwanga, Kapwani --- Katambayi Mukendi, Jean --- Leigh, Simone --- Rahmani, Zahia --- Mahama, Ibrahim --- Mbikayi, Maurice --- Gbaguidi, Pélagie --- Kingelez, Bodys Isek --- Augustijnen, Sven --- KinAct Collective [Kinshasa] --- Koloniale Hogeschool van België --- Antwerp --- Congo
Choose an application
"Congo Stars" does not attempt to trace the historic development or even deliver a definition of what popular painting in the Congo is. It is in fact much more about the dimension of fiction in the writing of its history. Processes of nation building, facets of social order or the realities of everyday life are the major themes of popular art in the Congo. Painters see themselves as reporters or chroniclers of the everyday. They tell stories and thus offer an alternative historiography, confronting the traditional colonial narrative. "Congo Stars" places these popular painters alongside artists who work with installations and conceptually with photo and film, while often tackle the same themes.With works by : Abis, Alfi Alfa, Sammy Baloji, Gilbert Banza Nkulu, Chéri Benga, Bodo, Vitshois Mwilambwe Bondo, Burozi, Dominique Bwalya Mwando, Chéri Cherin, Trésor Cherin, Djilatendo, Ekunde, Sam Ilus, Jean Kamba, Lady Kambulu, Eddy Kamuanga Ilunga, Kasongo, Jean Mukendi Katambayi, Aundu Kiala, J.P. Kiangu, Bodys Isek Kingelez, Ange Kumbi, Hilaire Balu Kuyangiko, Londe, Albert et Antoinette Lubaki, Gosette Lubondo, Ernest Lungieki, George Makaya Lusavuvu, Tinda Lwimba, Michèle Magema, Maurice Mbikayi, Maman Masamba, Matanda, Mbuëcky Jumeaux, JP Mika, Mega Mingiedi Tunga, Moke, Moke-Fils, Gedeon Ndonda, Nkaz Mav, Vincent Nkulu, Vuza Ntoko, Chéri Samba, SAPINart, Monsengo Shula, Sim Simaro, Maître SYMS, Tambwe, Tshibumba Kanda Matulu, Pathy Tshindele Kapinga, Tuur Van Balen & Revital Cohen and many more.In cooperation with the Royal Museum for Central Africa in Tervuren, the Kunsthalle Tübingen, the Iwalewahaus in Bayreuth and PICHA in Lubumbashi.
Art africain --- Congo --- Art --- sculpture [visual works] --- installations [visual works] --- painting [image-making] --- photography [process] --- bars [commercial buildings] --- video art --- dwellings --- public spaces --- Matulu, Tshibumba Kanda --- Baloji, Sammy --- Chérin, Chéri --- Magema, Michèle --- Simaro, Sim --- Cohen, Revital --- Balen, van, Tuur --- Katambayi Mukendi, Jean --- Alfi Alfa --- Apollo --- Prince Badra --- Bernatchez, David N. --- Katembo, Kiripi --- Banza Nkulu, Gilbert --- Benga, Chéri --- Bilaka, Junior --- Bosana, Claude --- Mwando, Dominique Bwalya --- Cherin, Trésor --- Edisak --- Ekunde --- Ilus, Sam --- Kamba, Jean --- Kamuanga, Eddy Ilunga --- Kasongo --- Kayembe F --- Kiala, Aundu --- Kumbi, Ange --- Kuyangiko, Hilaire Balu --- Lady Kambulu --- Lubondo, Gosette --- Lukany --- Lungieki, Ernest --- Lusavuvu, George Makaya --- Lwimba, Tinda --- Zaire, Maho --- Mampela --- Mani, Manuva --- Mbikayi, Maurice --- Mbuëcky Jumeaux --- Micha --- Mika, JP --- Mingiedi Tunga, Mega --- Moke-Fils --- SAPINart --- Mson Becha Sherif décor --- Musondo --- Mwilambwe Bondo, Vitshois --- Mav, Nkaz --- Nkulu, Vincent --- Shula, Monsengo --- Soku Ldj --- Maître SYMS --- Tajho, Marciano --- Tambwe --- Tshindele Kapinga, Pathy --- Turbo --- Kingelez, Bodys Isek --- Bodo --- Moke --- Samba, Cheri --- anno 1900-1999 --- anno 2000-2099 --- Demokratische Republik Kongo.
Choose an application
One hundred years after the founding of the École Coloniale Supérieure in Antwerp, the adjacent Middelheim Museum invites Sandrine Colard, researcher and curator, to conceive an exhibition that probes silenced histories of colonialism in a site-specific way. For Colard, the term Congoville encompasses the tangible and intangible urban traces of the colony, not on the African continent but in 21st-century Belgium: a school building, a park, imperial myths, and citizens of African descent. In the exhibition and this adjoining publication, the concept Congoville is the starting point for 15 contemporary artists to address colonial history and ponder its aftereffects as black flâneurs walking through a postcolonial city. Due to the multitude of perspectives and voices, this book is both a catalogue and a reference work comprised of artistic and academic contributions. Together, the participating artists and invited authors unfold the blueprint of 'Congoville', an imaginary city that still subconsciously affects us, but also encourages us to envision a decolonial utopia. With contributions by: Pieter Boons, Sandrine Colard, Filip De Boeck, Bas De Roo, Nadia Yala Kisukidi, Sorana Munsya & Léonard Pongo, Herman Van Goethem, Sara Weyns, Nabilla Ait Daoud. Participating artists: Sammy Baloji, Bodys Isek Kingelez, Maurice Mbikayi, Jean Katambayi, KinAct Collective, Simone Leigh, Hank Willis Thomas, Zahia Rahmani, Ibrahim Mahama, Ângela Ferreira, Kapwani Kiwanga, Sven Augustijnen, Pascale Marthine Tayou, Elisabetta Benassi, Pélagie Gbaguidi. Exhibition: Middelheim Museum, Antwerp, Belgium (29.5-3.10.2021). Een eeuw na de oprichting van de École Coloniale Supérieure in Antwerpen nodigt het naburige Middelheimmuseum onderzoeker en curator Sandrine Colard uit om een tentoonstelling te creëren die sitespecifiek peilt naar de stille geschiedenissen van het kolonialisme. Congoville duidt op de zichtbare en onzichtbare stedelijke sporen van de kolonie, niet op het Afrikaanse continent, maar pal in het België van vandaag: een schoolgebouw, een park, imperialistische mythes en burgers van Afrikaanse origine. Doorheen de tentoonstelling en deze bijhorende publicatie is Congoville de context waarbinnen 15 hedendaagse kunstenaars, als zwarte flâneurs op pad in een postkoloniale stad, het koloniale verleden en de impact ervan adresseren.Door de veelheid aan perspectieven en stemmen is dit boek tegelijk een catalogus en een naslagwerk met zowel academische als artistieke bijdragen. Samen ontvouwen de betrokken kunstenaars en auteurs de blauwdruk van Congoville, een imaginaire stad die ons nog steeds onbewust in haar greep houdt, maar ons ook aanspoort om na te denken over een de-koloniaal utopia.
Colonisation. Decolonisation
---
Art
---
sculpture [visual works]
---
installations [visual works]
---
colonization
---
performance art
---
historic monuments
---
postcolonialism
---
sound art
---
#breakthecanon
---
Tayou, Pascale Marthine
---
Baloji, Sammy
---
Benassi, Elisabetta
---
Thomas, Hank Willis
---
Ferreira, Ângela
---
Kiwanga, Kapwani
---
Katambayi Mukendi, Jean
---
Leigh, Simone
---
Rahmani, Zahia
---
Mahama, Ibrahim
---
Mbikayi, Maurice
---
Gbaguidi, Pélagie
---
Kingelez, Bodys Isek
---
Augustijnen, Sven
---
KinAct Collective [Kinshasa]
---
Koloniale Hogeschool van België
---
Antwerp
---
Belgium
---
Congo
---
#SBIB:39A5
---
#SBIB:316.7C200
---
#SBIB:949.3H1
---
7.04
---
7.039
---
967.5
---
325
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|