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Essays originally presented at a conference entitled Law's Moving Image, held April 11-12, 2003, at Amherst College.
Justice, Administration of, in motion pictures --- Music, Dance, Drama & Film --- Film --- Motion pictures
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This book is an essential introduction to the complex issues and debates in the field of law and film. It explores interconnections that are usually ignored between law and film through three main themes:A Fantastic Jurisprudence explores representations of law in lawLaw, Aesthetics and Visual Technologies focuses on the visual aspects of law's moving imageRegulation: Histories, Cultures, Practices brings together work on different dimensions and contexts of regulation, censorship, state subsidies and intellectual property to explore
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This volume examines the aesthetic frames that mediate the sensory perception and signification of law and justice in the context of 21st century Spain.
Law in motion pictures. --- Justice, Administration of, in motion pictures. --- Motion pictures --- History.
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Crime films --- Justice, Administration of, in motion pictures --- Motion pictures --- History and criticism --- Social aspects
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This volume examines the aesthetic frames that mediate the sensory perception and signification of law and justice in the context of 21st century Spain.
Motion pictures --- Justice, Administration of, in motion pictures. --- Law in motion pictures. --- History.
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Au cinéma, la justice est un thème récurrent. Depuis plus d'un siècle, les réalisateurs ont choisi le tribunal comme décor et des dossiers sont devenus des trames. La fiction se nourrit de procès. Les avocats, les magistrats et, plus généralement, tous les acteurs du monde judiciaire, sont représentés dans de nombreux longs-métrages. Les films de justice, dont certains sont des oeuvres majeures, livrent un message passionnant. À travers les exemples choisis dans cet ouvrage, au-delà de l'histoire juridique qui accompagne parfois leur réalisation, il s'agit de démontrer tout l'intérêt que revêt le cinéma quand il se saisit de la justice. Le septième art explique, décrypte, analyse et dénonce. En divertissant, en favorisant la réflexion, il suscite une démarche critique. Le talent et l'imagination des cinéastes ne cessent jamais. L'étude de la justice au cinéma ouvre ainsi de riches perspectives. Elle est une formidable ressource pour les cinéphiles et les juristes, étudiants, universitaires, praticiens et, bien sûr, pour tous ceux qui s'intéressent au domaine juridique. Thibault de Ravel d'Esclapon est maître de conférences HDR à l'Université de Strasbourg. Les 20 films commentés : - Accusée, levez-vous !(Maurice Tourneur, 1930) - Jenny Frisco & Le Coupable(William Wellman, 1932 et Raymond Bernard, 1937) - Vers sa destinée(John Ford, 1939) - Boomerang !(Elia Kazan, 1947) - Le Procès Paradine(Alfred Hitchcock, 1947) - Winslow contre le Roi(Anthony Asquith, 1948) - Madame porte la culotte(Georges Cukor, 1949) - Justice est faite(André Cayatte, 1950) - Témoin à charge(Billy Wilder, 1957) - Douze en hommes en colère(Sidney Lumet, 1957) - Les Sentiers de la gloire(Stanley Kubrick, 1957) - Autopsie d'un meurtre(Otto Preminger, 1959) - La Vérité(Henri-Georges Clouzot, 1960) - Le Septième Juré(Georges Lautner, 1962) - Le Verdict(Sidney Lumet, 1982) - Erin Brockovich. Seule contre tous(Steven Soderbergh, 2000) - L'Hermine(Christian Vincent, 2015) - La Tête haute(Emmanuelle Bercot, 2015) - My Lady(Richard Eyre, 2018) - Mon crime(François Ozon, 2023)
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