Narrow your search
Listing 1 - 10 of 11 << page
of 2
>>
Sort by

Dissertation
L'ultime simulacre : une approche du jeu de rôle grandeur nature médiéval fantastique liégeois

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Dissertation
Les pratiques d'écriture amateures : le forum RPG (role playing game), une littérature de rôle à plusieurs. Définition(s), enquête et analyse

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Le jeu
Authors: ---
ISBN: 9782366299588 Year: 2018 Publisher: Chambéry : Yverdon-les-Bains : ActuSF ; Maison d'Ailleurs,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"Le jeu vise à réfléchir, par le biais de deux essais originaux - écrits par Frédéric Jaccaud et Marc Atallah -, aux fonctions anthropologiques du jeu, dans la diversité des formes qu'il a prises au cours du XXe siècle (jeu de rôle, de société, de plateau, vidéo, etc.). En effet, s'il est clair que l'humanité a toujours joué, il est aussi évident que le jeu, en Occident, a souffert d'un discrédit patent depuis l'Antiquité. Il est toutefois urgent de sortir des oppositions éculées pour comprendre que le ludique, loin d'être uniquement « pour enfants », est fondamental à l'être humain, puisqu'il lui permet, en sa qualité de pratique métaphorique, de recombiner le réel et, par extension, l'existence humaine. Cet ouvrage propose donc des perspectives permettant de penser autrement le retour du jeu sur le devant de la scène - jeu qui, depuis une vingtaine d'années, a retrouvé une place significative dans les loisirs des enfants et adultes occidentaux."


Book
Jeux de rôle : les forges de la fiction
Author:
ISBN: 9782271064974 227106497X Year: 2007 Publisher: Paris : CNRS,


Book
Le jeu de rôle sur table : un laboratoire de l'imaginaire
Author:
ISSN: 24946109 ISBN: 9782406074816 2406074811 Year: 2019 Volume: 7 Publisher: Paris : Lettres modernes Minard,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Communities of play : emergent cultures in multiplayer games and virtual worlds
Authors: --- --- ---
ISBN: 9780262162579 0262162571 9780262516730 026251673X Year: 2009 Publisher: Cambridge, MA ; London Mit Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

- Methods of culture / Tom Boellstorff ##- Play, community, and history / Bonnie A. Nardi ##- Play, community, and emergent cultures ##- Communities of play and the global playground ##- Virtual worlds, play ecosystems, and the ludisphere ##- Emergence in cultures, games, and virtual worlds ##- Reading, writing, and playing cultures ##- An imaginary homeland ##- Identity as place ##- The inner lives of avatars ##- Communities and cultures of play ##- Patterns of emergence ##- Productive play : cultural production, meaning-making, and agency ##- Porous magic circles and the ludisphere ##- Emergence as design material ##- Methodology : playing ethnography ##- Being Artemesia : my life as an avatar ##- Coda: Uru resurrection : applied cyberethnography as action research ##- Crafting cultures : emergence as design material ##- Global playgrounds and the "play turn" in culture.

Jeux de rôles, jeux vidéo, multimédia : les faiseurs de mondes
Author:
ISBN: 2130515789 9782130515784 Year: 2001 Publisher: Paris : Presses universitaires de France,

Youth online : identity and literacy in the digital age
Author:
ISBN: 9780820478548 9781433100338 1433100339 0820478547 Year: 2007 Volume: v. 19 Publisher: New York : Peter Lang,


Book
Constellations : des mondes fictionnels dans l'imaginaire contemporain
Author:
ISBN: 9782271083418 2271083419 Year: 2015 Publisher: Paris : CNRS éditions,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

L'auteure réalise une étude sur le rapport de l'homme aux oeuvres de fiction et notamment sur le phénomène d'appropriation des personnages ou des mondes de fiction, qui a explosé avec la démocratisation d'Internet. Elle analyse ce nouvel âge de la fiction où chacun, usager, lecteur, spectateur, joueur, peut à son tour devenir créateur et participer à l'élaboration de l'imaginaire commun. ©Electre 2015


Book
Dungeons, dragons, and digital denizens : the digital role-playing game
Authors: --- ---
ISBN: 9781441195180 1441195181 1441138927 1628927909 1441141081 9781628927900 9781441138927 9781441141088 9781441191892 1441191895 Year: 2012 Publisher: New York : Continuum,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"Dungeons, Dragons, and Digital Denizens is a collection of scholarly essays that seeks to represent the far-reaching scope and implications of digital role-playing games as both cultural and academic artifacts. As a genre, digital role playing games have undergone constant and radical revision, pushing not only multiple boundaries of game development, but also the playing strategies and experiences of players. Divided into three distinct sections, this premiere volume captures the distinctiveness of different game types, the forms of play they engender and their social and cultural implications. Contributors examine a range of games, from classics like Final Fantasy to blockbusters like World of Warcraft to obscure genre bending titles like Lux Pain. Working from a broad range of disciplines such as ecocritism, rhetoric, performance, gender, and communication, these essays yield insights that enrich the field of game studies and further illuminate the cultural, psychological and philosophical implications of a society that increasingly produces, plays and discourses about role playing games."--Bloomsbury Publishing.

Listing 1 - 10 of 11 << page
of 2
>>
Sort by