Narrow your search
Listing 1 - 6 of 6
Sort by

Book
Het verhaal van het onbegrepen kind
Authors: --- ---
ISBN: 9789006952520 Year: 2012 Publisher: Amersfoort ThiemeMeulenhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het verhaal van het onbegrepen kind gaat over kinderen met een opvallende eigenschap die vraagt om een specifieke aanpak. Na elke narratief volgt een theoretische beschouwing, zodat u zich een goed beeld kunt vormen van het kind. U wordt uitgedaagd na te denken over het kind en zijn vraag. De opgedane kennis over en het gegroeide begrip voordeze 'onbegrepen kinderen' kunt u gebruiken om uw handelen (nog) beter afstemmen op de specifieke vragen van deze kinderen. Achter in het boek wordt een aantal theorieën over de aanpak van het onbegrepen kind besproken, gevolgd door beschrijvingen van deskundigen op het gebied van gedrag en bijbehorende problemen. Dit biedt een basis voor verdieping en observatie.


Book
Probleemwijzer: handleiding voor het signaleren en hanteren van problemen bij jongeren: editie voor het voortgezet onderwijs
Authors: ---
ISBN: 9060207610 Year: 2000 Publisher: Haarlem Toorts


Book
Wie zijn er moeilijk bereikbaar? Aanknopingspunten voor ondersteuning en begeleiding van moeilijk bereikbare gezinnen en jongeren.
Authors: --- ---
ISBN: 9050508456 Year: 2001 Publisher: Utrecht NIZW


Book
Passende hulp bij opvoedings- en ontwikkelingsproblemen : handleiding programma's in de jeugdzorg voor kinderen en jeugdigen en hun ouders
Authors: ---
ISBN: 9066655232 9789066655232 Year: 2003 Publisher: SWP


Book
Pedagogische adviezen voor speciale kinderen
Author:
ISBN: 9031337277 Year: 2002 Publisher: Houten Bohn Stafleu Van Loghum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek gaat over speciale, bijzondere, maar complexe kinderen en jongeren, die hun opvoeders soms voor grote problemen kunnen stellen. Naast een beschrijving van hun gedragsproblemen geeft de schrijfster praktische suggesties voor de aanpak hiervan. De kern van die aanpak is gelegen in de bereidheid van de beroepsopvoeder om achter het probleemgedrag te willen kijken en reeds bestaande positieve gedragingen uit te breiden. Hierdoor past dit boek in de trend van de tegenwoordige hulpverlening om vooral oplossingsgericht en niet zozeer probleemgericht te handelen. Deze aanpak biedt meer openingen en perspectief in problematische opvoedingssituaties.

Keywords

#PBIB:+107.21 --- #KVHB:Orthopedagogie --- #KVHB:Pedagogie --- 467 --- ADHD --- Borderlinesyndroom --- Gilles de la Tourettesyndroom --- NLD --- PDD-NOS --- agressie --- faalangst --- gedragsproblemen --- orthopedagogiek --- psychosociale problemen --- stress --- agressiviteit --- angststoornissen --- borderlinesyndroom --- depressie --- gedragsstoornissen --- opvoedingsondersteuning --- opvoedingsproblemen --- Agressie --- Angst --- Borderline --- Depressieve kinderen --- Faalangst --- Gedragsproblemen --- Kinderen --- Leerproblemen --- Opstandige kinderen --- 376 --- APOS --- Depressies --- Hulpverlening --- Nonverbal Learning Disability syndroom --- Scholen --- Onderwijs : Opvoeding : Gedragsproblemen : Algemeen --- kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- (zie ook: Hyperkinetische kinderen) --- Zorgverbreding --- Angsten --- Depressie --- Stress --- Trauma's --- Agressieve kinderen --- Agressieve jongeren --- Antisociaal gedrag --- Niet-verbale leerstoornis --- Behandeling --- Pedagogiek --- Agressiviteit --- Autisme --- Gedrag --- Gedragsstoornissen --- Jeugd met opvoedingsproblemen --- Opvoedingsondersteuning --- kinderen --- Jeugd met opvoedingsproblemen. --- Opvoedingsondersteuning. --- kinderen. --- Kinderen. --- Orthopedagogics --- Borderlinestoornis --- Kind --- Syndroom van Gilles de la Tourette --- Borderline-persoonlijkheidsstoornis --- ouder --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Autismespectrumstoornis --- 420 --- opvoeding --- psychologie van het kind --- leerproblemen --- pédagogie

Listing 1 - 6 of 6
Sort by