Listing 1 - 10 of 19 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Jeugd en maatschappij --- Opvoeding --- Filosofische pedagogie
Choose an application
Jeugd en maatschappij --- Jongeren en maatschappij --- Sociologie. --- Duitsland.
Choose an application
Psychologie --- Jeugd en maatschappij van de 20e e --- Jeunesse et société du 20e s --- Maatschappij van de 20e e --- Société du 20e s --- 136
Choose an application
Ze slikken, snuiven en zuipen. Ze doen steeds eerder aan seks. Ze vinden agressieve computerspelletjes leuker dan de krant. Bovenal zijn ze gewelddadig: als je ze geen respect betoont, krijg je zo een ram voor je kop. In zijn grondig gedocumenteerde en heldere beschouwing Laat me feesten inventariseert Volkskrant-journalist Peter Giesen de echte en vermeende problemen met hedendaagse jongeren. Met een soepele duik in het verleden legt hij het mechanisme bloot van de eeuwige zorg om die ongrijpbare jeugd. 'De jeugd van tegenwoordig houdt van luxe,' wist Socrates al. 'Ze heeft slechte manieren, veracht alle gezag, heeft geen respect en praat wanneer ze zou moeten werken.' Een verfrissende kijk op diverse ontwikkelingen, die we sedert 1950 in Nederland hebben doorgemaakt. Het gedrag van de jeugd nu is een weerspiegeling van deze tijd (de jaren negentig). Wat betekenen bekende begrippen als individualisme, solidariteit en gemeenschap in werkelijkheid? Dit wordt uitermate boeiend geanalyseerd, met bijzondere aandacht voor de positie van jeugdigen.
#GBIB:IDGP --- #SBIB:309H040 --- #SBIB:316.7C131 --- 308.4 --- 181 Kindbeeld en positie van kinderen in de samenleving --- Jongeren --- Jongerencultuur --- Jongerengedrag --- Populaire cultuur algemeen --- Cultuursociologie: jeugdcultuur --- Sociologie van de jeugd --- Jeugd en maatschappij --- Nederland --- Nederland.
Choose an application
79
Sociale agogiek --- jeugdwerk- en beleid. --- Age group sociology --- Flanders --- Youth --- Flanders (Belgium) --- Attitudes --- Jeugdwerk- en beleid. --- #gsdbS --- 008 --- -053.81 --- (493) --- $?$91/08 --- #A9110A --- jeugd --- maatschappijkritiek --- 304 --- Jongerenproblematiek --- Maatschappelijke vraagstukken --- democratie --- multiculturele samenleving --- Solidariteit --- Europa --- milieubesef --- 304 )* Kinder- en jeugdproblematiek --- Jeugd en maatschappij --- Maatschappij --- België --- Jeugd
Choose an application
Adolescence --- Adolescence. --- Adulthood. --- Socialization. --- Education --- Aims and objectives. --- education --- jeugdbeleid --- politique de la jeunesse --- pays de l'ocde --- opvoeding --- 362.8 --- oeso landen --- Teaching --- Teenage boys --- Adulthood --- Jeugd. Psychologie. --- Adolescenten --- Jeunesse / et société. --- Jeunesse. Psychologie. --- Adolescents --- Jeugd / en maatschappij. --- Education - Aims and objectives.
Choose an application
Kinderpsychologie --- Relaties --- Relatievorming --- Seksualiteit --- Toekomstvisies --- Zelfbeeld --- Jeugd --- geloof en wereld --- jeugdcultuur --- godsdienstige opvoeding --- #gsdbEJ --- #gsdb6 --- #GBIB:IDGP --- handleiding --- jeugd --- levensbeschouwing --- religie --- seksualiteit --- relatievorming --- racisme --- humor --- persoonlijk geloofsleven --- katholicisme --- 245.7 --- 235.8 --- Jeugd en maatschappij ; jaren negentig --- 26 --- 362.8 --- katholicisme - persoonlijk geloofsleven --- Schoolbooks - Didactic material --- Jeugdpsychologie --- Relatie --- Toekomstvisie --- Jongere
Choose an application
Ze zijn zelfvoldaan, hangen maar wat rond, luisteren naar te luide muziek en hebben alleen interesse in hun smartphone. Ze zijn lui en niet snel tevreden. Het zijn maar enkele voorbeelden van de commentaar die oudere generaties hebben op de millennials, geboren tussen pakweg 1990 en begin 2000. Niets nieuws onder de zon, want dit soort opmerkingen hoorden de vijftigers, zestigers en zeventigers ook over zichzelf toen ze jong waren. Meer nog, onvrede met "de jeugd van tegenwoordig' gaat al terug tot de tijd van Socrates. Maar hoe is deze huidige, multiculturele generatie twintigers dan wel? Wat zijn hun grote uitdagingen en hun troeven? Hoe pakken zij de wereld aan? Werkgevers vinden niet altijd de juiste sleutel om deze aanstormende diversiteit in hun bedrijf binnen te halen. Het onderwijs valoriseert het talent van deze jongeren onvoldoende en de media lopen alsmaar weer in dezelfde communicatieval. Nochtans staat er een generatie klaar die de sterren kan doen stralen. Hoe kun je connecteren met deze veelzijdige en veelkleurige generatie? Kathy Lindekens, jongerenadviseur van de VRT en zelf een babyboomer, zocht en vond antwoorden in ontelbare gesprekken die ze de voorbije twaalf jaar voerde met jongeren binnen en buiten de openbare omroep. In Briljant maakt ze haar analyse van generatie Y en laat ze jongeren in twintig portretten zelf aan het woord. De zwart-witfoto's zijn van de 23-jarige RAIA. (https://www.pelckmansuitgevers.be/briljant.html)
Sociologie --- jeugd --- 362.8 --- Age group sociology --- Jeugd --- Jeugd en maatschappij ; Vlaanderen --- Generatie Y --- Generatiekloof --- Jeugdculturen --- Samenwerken --- Multiculturele samenleving --- Leefwereld --- Verbindingen --- Solidariteit --- Inclusie --- Diversiteit --- Toekomstbeeldvorming --- Verhalen --- Ervaringsdeskundigen --- Verbondenheid --- Jeugdcultuur --- Samenwerking --- Toekomstvisie --- Verhaal --- Ervaringsdeskundige --- Digitale kloof --- Ondersteuning --- Samenleving --- Kleuter --- Maatwerk --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde
Choose an application
Dit boek brengt het denken en voelen van de jongeren scherp engenuanceerd in beeld en toont ons de jeugd zoals we haar zelden te zien krijgen. Het steunt op een onderzoek bij 4700 jonge mensen tussen 17 en 18 jaar oud. De auteurs interviewdenook 641 leraars. Hun opvattingen en houdingen worden naast diede jongeren gelegd, wat verrassende resultaten kan opleveren.
Jeugd en maatschappij. --- Lerarenopleiding --- Algemeen. --- sociale relaties --- ethiek --- Age group sociology --- jongerencultuur --- identiteit --- verenigingsleven --- gender --- Sociology of education --- jeugdproblematiek --- jeugd --- individualisering --- participatie --- Jongeren en maatschappij ; Vlaanderen --- Jongeren ; sociaalwetenschappelijk onderzoek ; Vlaanderen --- jeugdsociologie --- jeugdcultuur --- opiniepeilingen --- leerkrachten --- secundair onderwijs --- 159.922.8 --- #SBIB:314H330 --- #SBIB:316.7C131 --- #GSDBP --- #SBIB:004.GIFTSOC --- #SBIB:HIVA --- #GBIB:IDGP --- 323.2-053.6 --- 316.346.3-053.6 --- #KVHB:Jeugdpsychologie --- #KVHB:Sociologie --- #KVHB:Jongerencultuur --- #KVHB:Identiteit --- 159.922.8 Psychologie van de adolescent --- Psychologie van de adolescent --- 362.8 --- 301.08 --- 301.17 --- 371.22 --- 371.1 --- Bevolkingsstudies: leeftijdsgroepen: jeugd: algemeen --- Cultuursociologie: jeugdcultuur --- #GGSB: Jongeren --- 187 Kinderrechten en Vrije tijd --- #GGSB: Pastoraal --- Sociologie Sociologie --- Société Maatschappij --- Valeurs (société) Waarden (maatschappij) --- 308.4 --- jeugd (ler) --- Jeugd ; sociaal-wetenschappelijk onderzoek ; Vlaandere --- Jeugd en maatschappij ; Vlaanderen --- Adolescenten --- Adolescentenpsychologie --- Jeugd --- Onderwijsgevenden --- Sociologie --- generatieconflicten --- sociologie --- toekomstvisies --- trends --- C6 --- leerlingen --- onderwijzend personeel --- Sociologie van de jeugd --- sociale groepen, jeugd --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Jongeren --- Pastoraal --- Vlaanderen
Choose an application
Het zoeken naar de ultieme zin in het leven is een thema dat leeft bij jongeren. De levenszin is echter geen 'ding' dat men ergens kan aantreffen. De zin ligt ook zomaar niet 'in' jezelf, zoals velen nog geloven (zelfontplooiing). Zingeving is een complex proces binnen relaties, binnen de dialoog mens-medemens én werkelijkheid, dus binnen een gemeenschap die historisch gesitueerd is. Hoe verloopt zingeving vandaag bij onze jongeren? De auteurs trachten in dit cahier meer licht te werpen op dit zeer complex fenomeen. In een eerste bijdrage onderzoekt Bert Roebben welke soort 'zingevingsarbeid' jongeren verrichten in de samenleving vandaag. Vervolgens peilen Mark Elchardus en Jessy Siongers naar het verband tussen detraditionalisering, zingeving en onbehagen, en wijzen ze op het belang van sociale participatie, authenticiteitsstreven en verbondenheid. (Bron: covertekst) Het zoeken naar de ultieme zin in het leven is een thema dat leeft bij jongeren. De levenszin is echter geen 'ding' dat menergens kan aantreffen. De zin ligt ook zomaar niet 'in jezelf', zoals velen nog geloven (zelfontplooiing). Zingeving is een complex proces binnen relaties, binnen de dialoog mens-medemens én werkelijkheid, dus binnen een gemeenschap diehistorisch gesitueerd is.
Philosophical anthropology --- jeugd --- Age group sociology --- spiritualiteit --- 268.92 --- Academic collection --- #SBIB:314H330 --- #SBIB:316.7C131 --- #A0202A --- 663 Jeugd --- 060 Filosofie --- #KVHB:Jongerencultuur --- #KVHB:Jeugd --- #KVHB:Waarden --- 308.4 --- Jeugd en maatschappij --- Jeugdcultuur --- #GGSB: Jongeren --- jeugdcultuur --- levensbeschouwingen --- sociale ethiek --- 268.92 Godsdienstsociologie toegepast op de catechese--(algemeen) --- Godsdienstsociologie toegepast op de catechese--(algemeen) --- Bevolkingsstudies: leeftijdsgroepen: jeugd: algemeen --- Cultuursociologie: jeugdcultuur --- 362.8 --- 2 --- 172 --- maatschappij --- zingeving --- Jongeren. --- Kwaliteit van het bestaan. --- Levensbeschouwing. --- Quality of life. --- Values in adolescence. --- Youth --- Zingeving. --- Attitudes. --- Social conditions. --- Jongeren
Listing 1 - 10 of 19 | << page >> |
Sort by
|