Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
Geweld --- Jeugd en geweld. --- Kinderen.
Choose an application
Inhoud: 1. Het woord vandalisme even verklaren 2. Geschiedenis van de volksstam ... de Vandalen 3. Vandalisme op school 4. Vandalisme in de buurt 5. De prijs van vernielingen uitrekenen 6. Waarom vandalenstreken uithalen? soorten 7. Waarom vandalenstreken uithalen? herhaling 8. Hoe reageer ik en de anderen? 9. Werken met krantenknipsels 10. Vandalisme en straffen 11. Polite aanpak 12. Vandalige rekensommen 13. Wat doen we er aan? 14. Slotactiviteit Films over vandalisme Literatuur Doelgroep: laatste jaren Buitengewoon Secundair Onderwijs en het Beroeps Secundair Onderwijs
Jeugd en geweld. --- Sociale vaardigheden --- Secundair onderwijs.
Choose an application
I. HISTORISCH PERSPECTIEF 1. Ontwikkeling van criminaliteit 2. Opvoeding en gezinsleven 3. Assertieve levensstijl 4. Hogere verwachtingen 5. Overlast en levensloop II. PEDAGOGISCH PERSPECTIEF 6. Bindingen van jongeren 7. Karakter en gezinsleven 8. School en vriendenkring 9. Maatschappij en minderheid 10. Betrokkenheid en levensloop III. SOCIOLOGISCH PERSPECTIEF 11. Normaliteit en zelfbeheersing 12. Hoognormatieve omgevingen 13. Openbare ruimte en geweld 14. Geweld en vrije tijd 15. Agressie en professionals IV. SLOT 16. Een integrale benadering 17. Een nieuw beschavingsoffensief
Jeugd en geweld --- Jeugd en geweld. --- Preventie. --- Agressie (geweld, woede) --- Jeugdmisdadigheid (delinquente jeugd, jeugdcriminaliteit, jeugddelinquentie) --- 343.946 --- 186.4 Jeugdwerk --- geweld --- probleemjongeren --- 301.15 --- 362.7 --- Agressie --- Geweld --- Geschiedenis --- Pedagogiek --- Sociologie --- Jeugd --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Jongere
Choose an application
Didactics of social education --- Educational sciences --- geweldloze opvoeding --- geweld --- oorlogen --- agressie --- opvoeding --- vredesopvoeding --- Vredesopvoeding --- Geweld --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Basisonderwijs --- Jeugd en geweld. --- Kinderen. --- 478.1 --- kinderen --- 433.1 --- agressiviteit --- pedagogiek --- Agressie --- Computerspelletjes --- Kind --- Mediaopvoeding --- Televisie --- Video --- 433.4 --- 454.5 ) Audiovisuele leermiddelen --- audiovisuele media --- computerspelletjes --- mediaopvoeding --- opvoeding : geweld (ler) --- televisie --- video --- videospelletjes --- Jeugd en geweld --- Media --- Onderwijs --- Opvoeding --- Vredeseducatie --- 416.5 --- Geweld: kinderen --- didactiek basisonderwijs - mondiale vorming en vredesopvoeding --- Opvoedingsstijlen --- Mondiale vorming en vredesopvoeding --- Contains audio-visual material
Choose an application
Verhalen en verwerkingsmogelijkheden om met kinderen te werken rond ruzie, geweld, conflicten en macht. Brochure met 14 verhalen en uitgewerkte suggesties om met kinderen van 6 tot 12 jaar te werken rond ruzies, conflicten, macht en geweld
Geweld ; kinderen --- Geweld --- kinderen --- verhalenbundel --- vrede --- conflictbeheersing --- sociale relaties --- 478.1 --- 485.9 --- Basisonderwijs --- Brochure --- Conflicten --- Gedichten --- Geweldloze opvoeding --- Macht --- Pesten --- Ruzie --- Testjens --- Verhalen --- Vertellen --- Vredesopvoeding --- 433.4 --- Agressie ; leerlingen --- Agressie --- Ruzies ; kinderen --- Sociale opvoeding --- Vredesopvoeding ; basisonderwijs --- Vredesopvoeding : verhalen --- Geweld: leermiddelen --- Jeugd en geweld --- Mondiale vorming en vredesopvoeding --- Overige vakken; afzonderlijk --- (zie ook: Conflicten)
Choose an application
DEEL I : GEWELD EN ZIJN OORZAKEN 1. Wat is agressie en wat is geweld ? 2. OOrzaken van agressie en geweld DEEL II : AANZETTEN TOT OPLOSSINGEN 1. Geweldloosheid en geweldloze opvoeding 2. Aanpak om kinderen en jongeren op een positieve manier te leren omgaan met geweldloze weerbaarheid DEEL III : ADRESSEN EN INFORMATIE VAN VERENIGINGEN? ORGANISATIES EN INSTELLINGEN
vredesopvoeding --- Social problems --- geweld --- Personality development --- jeugd --- jongerencriminaliteit --- Assistance sociale --- Criminologie --- Education --- Enfants --- Kinderen --- Maatschappelijk werk --- Maatschappij --- Opvoeding --- Société --- mondiale vorming --- conflicten --- vrede --- 316.647.3 --- 316.6 --- #GBIB:CBMER --- #GGSB: Catechese (geloofsopvoeding) --- #GGSB: Jongeren --- #SBIB:327.5H23 --- #gsdbP --- #gsdbS --- 301.174 --- 37.03 --- agressie --- 186.4 Jeugdwerk --- geweldloosheid --- 433.2 --- 478.1 --- didactiek --- morele opvoeding --- 307.4 --- Geweld --- Jeugd en geweld --- agressiviteit --- interculturele opvoeding --- pesten --- 416.5 --- Agressie (geweld, woede) --- Conflicten --- Geweldloosheid --- Jeugd --- Kinderen en televisie --- Massamedia (media) --- Multiculturele samenleving (interculturele samenleving) --- Pesten --- 433.4 --- 478.1 ) Mondiale vorming en vredesopvoeding --- geweldloos opvoeden (ler) --- Agressie --- Geweld in de media --- Geweldloos verzet --- Geweldloze opvoeding --- Interculturele opvoeding --- Oorlog en vrede --- Weerbaarheid --- 364.4 --- conflictbeheersing --- geweldloze opvoeding --- Conflicthantering --- Vredesopvoeding --- agressiviteit (agressie) --- conflicthantering --- pedagogiek (opvoedkunde) --- vredesproblematiek --- geweld: jeugd --- 374 --- 301.15 --- 327 --- Agressie. Geweld --(sociale psychologie) --- Gedragstheorie. Sociaal gedrag. Sociale psychologie --(gedrag en zelfconcept van het individu in de groep z.o. {159.923.33}) --- Kerk en vredesproblemen --- Sociale problemen --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- morele en religieuze opvoeding --- didactiek basisonderwijs - mondiale vorming en vredesopvoeding --- Sociaal conflict --- Overige onderwerpen uit de kinder- en jeugdpsychologie --- (zie ook: criminaliteit) --- (zie ook: psychologie) --- Intercultureel onderwijs --- Televisiegeweld --- Verbondenheid --- Democratie --- Participatie --- Adressen --- Kinderen en jeugd --- Onderwijs --- Opvoeding en onderwijs --- Vorming --- Geweld door kinderen --- 316.6 Gedragstheorie. Sociaal gedrag. Sociale psychologie --(gedrag en zelfconcept van het individu in de groep z.o. {159.923.33}) --- Mondiale vorming en vredesopvoeding --- Geweld door kinderen. --- Jeugd en geweld. --- Vredesopvoeding. --- 316.647:3 --- Developmental psychology --- Catechese (geloofsopvoeding) --- Jongeren
Choose an application
Woord vooraf (Peter Adriaenssens) 1. Geweld bij kinderen 2. Ouders als slachtoffers 3. Geweld tussen broers en zussen 4. Als zelfs de poes of de hond niet meer veilig is 5. Sociaal interactieve gezinstherapie: een behandelingsmogelijkheid bij oudermishandeling 6. Specifieke behandelingstechnieken 7. Geweld op school: uitzonderlijk en alledaags
Geweld --- Gezinstherapie. --- Jeugd en geweld. --- Orthopedagogiek --- Oudermishandeling. --- Gezin. --- Scholen. --- Gedrags- en emotionele stoornissen. --- agressie --- Criminology. Victimology --- Psychiatry --- Social problems --- kinderen --- ouderenmishandeling --- Social policy and particular groups --- Criminal law. Criminal procedure --- mishandeling --- Age group sociology --- Geweld ; jeugd --- moeilijk opvoedbare jongeren --- oudermishandeling --- leerlinggedrag --- gezinstherapie --- geweld --- #GSDBP --- 159.922.76 --- #KVHB:Agressie --- #KVHB:Geweld --- #KVHB:Gezinstherapie --- #KVHB:Orthopedagogie --- #KVHB:Oudermishandeling --- 606.4 --- psychiatrie --- 322.9 --- Agressie --- Antisociaal gedrag --- Dierenmishandeling --- Gedragsstoornissen --- Geweld op school --- Gezinstherapie --- Mishandeling door kinderen --- Ouderdoding --- Oudermishandeling --- Sibblinggeweld --- agressiviteit --- asociale kinderen --- dierenmishandeling --- gedragsstoornissen --- geweld op school --- mishandeling door kinderen --- ouderdoding --- sibblinggeweld --- Agressie (geweld, woede) --- Broers en zussen (brussenwerking) --- Kinderpsychologie --- Mishandeling --- Oudermishandeling (mishandeling van ouders) --- Schoolproblemen --- 376.42 --- Aggresieve kinderen --- Behandelingen --- Gezin --- Jeugd en geweld --- Kinderen met gedragsproblemen --- Ouders --- Risico's --- 322 --- Probleemgedrag : jongeren --- Probleemgedrag : opvoeding --- jeugddelinquentie --- 376 --- 343.6 --- 371.21 --- 615.87 --- 301.15 --- kinderpsychiatrie, jeugd- en adolescentiepsychiatrie --- Overige onderwerpen (echtscheiding) --- Sociale problemen van en zorg voor het gezin ; overige onderwerpen --- Gezinnen --- Ouder-kindrelatie --- Relatie ouder - kind --- Geschiedenis --- Thuiszorg --- Atlas --- Museum --- Ouderenzorg --- 186.7 Geweld en mishandeling --- Family --- Violence --- Therapy --- Book --- Domestic violence --- Kinderen --- Jeugdcriminaliteit
Choose an application
Het thema 'Geweld' is meer dan ooit actueel, binnen de eigen leefgemeenschap, de school, de familie, de eigen persoon. Geweld is het opzettelijk schade toebrengen aan mens, dier of omgeving. Iedereen wordt ermee geconfronteerd, hetzij als dader, als slachtoffer, als getuige. Als begrip is 'GEWELDig' zo goed als waardevrij: het bevindt zich op een brede schaal van waarden en gevoelens, van het ene tot het andere uiterste. Geweld op school bijvoorbeeld vindt iedereen verwerpelijk, maar een school kan ook geweldig zijn in het assertief en geweldloos omgaan met geweld. Elke macht die de integriteit en de humane ontplooiing aantast, vermindert, verstoort, is geweld. Geweld grijpt negatief in op de ordening van iemand. Zijn netwerk van (goede) relaties, met anderen en met de natuur, wordt beschadigd of zelfs vernietigd. Geweld heeft te maken met aanvaardig of verwerping van grenzen, die subjectief en sociaal-cultureel gebonden zijn. Deze uitgave vat de lezingen en werkwinkels samen van het gelijknamige congres in Antwerpen, 15 februari 2006. Uit de inhoud: P. Mahieu: Sociologisch - P. Quirynen: Juridisch - J. Wiersma: Ethisch - L. Vriens: Pedagogisch - L. Goossens & L. Verzelen: Jongeren en geweld - M. Ketels: Vrijheid delen - 50-tal Werkwinkels (Vrijzinnig humanisme - Islam - Talmoed - Katholicisme - Pleegouders -Verkeersslachtoffers - Kinderobesitas - Politie - Pesten - Echtscheidingskinderen - Pluralisme - Mensenrechten - Actief burgerschap - Onzekerheid - Zelfdoding - Seksueel misbruik - Sacraal geweld - Geweld in jeugdliteratuur - Vrouwen en geweld - Fascisme - Actieve geweldloosheid - Kindermishandeling - .).
Violence --- Geweld --- Geweld en maatschappij. --- Jeugd en geweld. --- Congresses. --- Kinderen. --- Criminology. Victimology --- Social problems --- jongerencriminaliteit --- geweldbeheersing --- geweld --- Sociology of education --- Personality development --- jeugd --- didactiek --- Age group sociology --- Belgium --- 17 --- Agressie --- Echtscheiding --- Godsdiensten --- Mishandeling --- Onderwijs --- Pesten --- Weerbaarheid --- 307.4 --- Agressie (geweld, woede) --- Geweld op school --- Kind en echtscheiding --- Kindermishandeling (kinderverwaarlozing) --- Obesitas --- Politie (rijkswacht) --- Zelfdoding bij jongeren --- congressen --- Geweld ; scholen --- agressiviteit --- congresboeken --- geloof --- geweld op school --- kinderen en echtscheiding --- kindermishandeling --- pesten --- weerbaarheid --- 159.922.763 --- 343.946 --- 343.969 --- 347.63 --- 061 Ethische problemen --- 663 Jeugd --- 858 Geweld --- 343.969 Geweld in het algemeen --- Geweld in het algemeen --- 343.946 Jeugddelinkwentie --- Jeugddelinkwentie --- 159.922.763 Jeugdcriminaliteit. Misdadige kinderen --- Jeugdcriminaliteit. Misdadige kinderen --- 347.63 Kinderrecht. Jeugdrecht. Afstamming. Adoptie. Kinderbescherming. Proefbuisbaby. Draagmoeder. Leenmoeder.--(huwelijksrecht) --- Kinderrecht. Jeugdrecht. Afstamming. Adoptie. Kinderbescherming. Proefbuisbaby. Draagmoeder. Leenmoeder.--(huwelijksrecht) --- Sociaal conflict --- 301.15 --- Conferences - Meetings --- criminologie --- Sociologisch onderzoek --- Vlaanderen --- Jeugd --- Opvoedingsproblemen --- Opvoedingsondersteuning --- Preventie --- Emigratie --- Opvoedingsprobleem --- Jongere --- Colloquia --- Maatschappij
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|