Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
Smakers, jongeren en cultuur brengt de jongeren en cultuur van vandaag in beeld. Elke editie van Smakers blikt terug op de belangrijkste zaken die dat afgelopen jaar in de wereld van jongeren (15- tot 25-jarigen) en cultuur kwamen bovendrijven.
Jeugd en cultuur. --- Jeugd --- Gidsen.
Choose an application
Veel van de huidige jongeren zijn opgegroeid te midden van de nieuwe media. Inmiddels zijn ze ook vrijwel allemaal online. Internet maakt onderdeel uit van het dagelijks leven van tieners en wordt onder andere gebruikt om informatie op te zoeken, te chatten met vrienden en om een Hyves-pagina te onderhouden. Dit rapport gaat over het gebruik van internet door tieners voor culturele doeleinden: in welke mate gebruiken jongeren het internet om culturele informatie op te zoeken? Communiceren jongeren via internet over cultuur en hoeveel? En in welke mate plaatsen ze zelf tekst, beeld of geluidinformatie over culturele activiteiten op het internet? Ook wordt nagegaan in hoeverre verschillen in online cultuurparticipatie zijn toe te schrijven aan digitale vaardigheden van tieners, hun culturele belangstelling en die van hun ouders en vrienden, en de aandacht voor cultuur en ICT op school. (bron: website SCP)
Information user --- adolescenten --- internet --- mediagebruik --- Tieners --- Digitalisering --- Internet --- Cultuur --- Cultuurparticipatie --- Jeugd --- WEB_362.8 SCH.jpg --- Jeugd en cultuur --- Jeugd en internet --- Efree KHLSH --- jeugd --- 362.8 --- E-books --- Jongere --- Toerisme
Choose an application
Jongeren hebben zich in een mum van tijd het sms’en en het chatten op internet eigengemaakt. Zij zijn de ervaringsdeskundigen bij uitstek, de echte experts in de ‘Short Messages Service’-vaardigheden.In ‘Messages’ staat de cultuur van sms’en en chatten van jongeren centraal. Wat is hun beleving van dit moderne medium?Uit het interview ‘Jongeren over intimiteit, sms’en en chatten’ blijkt dat jongeren door te sms’en en te chatten sneller iemand kunnen leren kennen en dat zij in geen tijd de meest intieme vragen aan elkaar durven stellen. Jongeren beschouwen sms’en en chatten als een spelend aftasten van het leven, als een uitzoeken van wat kan en wat niet kan.In het artikel ‘Praten uit het donker’ geeft Marc De Kesel, filosoof, een reflectie op de communicatiecultuur van jongeren. ‘Jongeren communiceren vanuit een fictief (virtueel) punt, van achter een masker met de wereld’, aldus Marc De Kesel. ‘Die positie laat hem toe de zotste dingen te zeggen en te doen. Maar die positie kan ook ondraaglijke pijn veroorzaken als het masker afgerukt wordt of als hij aan het masker verslaafd geraakt. Het is daarvoor dat volwassenen bij jongeren vrezen.’Het heeft echter weinig zin om ons uit angst tegen het medium (sms’en en chatten) te keren. Het komt erop aan om het in cultuur te brengen. En naarmate dat lukt, zijn wij meer in staat om anderen als mensen te ontmoeten.
Communicatiehulpmiddelen. --- Jeugd en cultuur. --- Jeugdcultuur. --- SMS. --- jongerencultuur --- chatten --- Age group sociology --- SMS (short message service) --- Mass communications --- Jongerencultuur --- SMS --- Chatten --- 308.4 --- jeugd --- jeugdcultuur --- sms'en --- 528.51 --- communicatie --- jeugdigen --- virtuele relaties --- cultuur --- messag.jpg --- sociale groepen - jeugd --- Raadplegen en gebruiken van internet --- 007 --- 008 --- 362.8 --- Communicatie --- Jeugd --- Jeugdcultuur (jeugdsubcultuur, subcultuur) --- Jeugdsociologie --- Massamedia (media) --- Sms --- Jongere
Choose an application
Approche interculturelle de l'éducation --- Culture and youth --- Culture et jeunesse --- Cultuur en jeugd --- Ecole pluraliste --- Education [Intercultural ] --- Enseignement interculturel --- Enseignement multiculturel --- Enseignement pluraliste --- Intercultural education --- Intercultureel onderwijs --- Jeugd en cultuur --- Jeunesse et culture --- Multicultural education --- Multicultureel onderwijs --- Onderwijs [Intercultureel ] --- Onderwijs [Multicultureel ] --- Onderwijs [Pluralistisch ] --- Pluralisme dans l'enseignement --- Pluralisme in het onderwijs --- Pluralistisch onderwijs --- Pluralistische school --- Pluralité culturelle dans les systèmes éducatifs --- Pédagogie interculturelle --- School [Pluralistische ] --- Youth and culture --- Éducation en milieu interculturel --- Éducation interculturelle --- Éducation interethnique --- Éducation multiculturelle --- Schools --- Cultural activities
Choose an application
Een aantal partners in de cultuur-, jeugd- en onderwijssector verzamelden knowhow over het opzetten en promoten van culturele activiteiten voor kinderen tussen 0 en 12 jaar. Aangevuld met literatuurstudie leverden ze een nieuw praktijkgericht inspiratieboek 'XS. Over kinderen, cultuur en communicatie'. Boordevol tips, frisse ideeën en good practices. Gebaseerd op onderzoek met/over kinderen en de collectieve kennis van het brede veld.
kind --- cultuur --- communicatiefunctie --- Cultuurparticipatie. --- Jeugd en cultuur. --- cultuurbeleid --- cultuureducatie --- cultuurparticipatie --- kinderen --- Sociology of cultural policy --- Children's art --- History and criticism --- Children --- Education --- Handbooks, manuals, etc. --- Books and reading --- #gsdbS --- #FARO gidsen_publiekswerking --- #PBIB:+115.14 --- cultuurcommunicatie --- 497 --- 000 --- 308.4 --- 456.7 --- Communicatie --- Cultuur --- Cultuurparticipatie --- Kinderen --- Kunst --- Media --- communicatie --- Cultuurbeleid --- Cultuur : Cultuureducatie : algemeen --- cultuurbeleid, culturele raden, cultuurpact --- Wetenschap; algemeen --- Sociologie van de jeugd --- Expressievakken; algemeen - Lichamelijke opvoeding --- (zie ook: filosoferen (kinderen)) --- Kunsten --- Kinderen en jeugd --- Praktijk --- Sociologie --- Kind --- Toerisme --- Jeugd --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Jongere
Choose an application
Jongeren en hun cultuurbeleving. Communicatie naar hen. Ambras en/of ambassadeurs? Ambrassadeurs onderzoekt, houdt clichés tegen het licht, creëert openingen en suggereert oplossingen. Een inspiratieboek voor al wie begaan is met de cultuurparticipatie van 15 - 25 jarigen.
Museology --- Age group sociology --- Sociology of cultural policy --- museology --- cultuurbeleid --- jeugdwerk --- jongerencultuur --- Cultuurparticipatie --- Jeugd --- Cultuur --- Cultuurparticipatie. --- Jeugd en cultuur. --- communicatiefunctie --- cultuur --- jeugd --- 187 Kinderrechten en Vrije tijd --- #SBIB:309H040 --- #SBIB:316.7C131 --- #SBIB:316.7C318 --- #VCV monografie 2004 --- #KVHA:Communicatie; Nederlands --- #KVHA:Jongerencultuur; Nederlands --- 316 --- Franky Devos --- cultuurparticipatie --- cultuursociologie --- kunst en maatschappij --- kunst --- sociologie --- twintigste eeuw --- 308.4 --- communicatie --- jeugdcultuur --- 316.7 --- Jeugd(Jongeren) --- jongeren --- 379.82 --- Communicatie --- Onderwijs --- Televisie --- Vrije tijd --- sociaal-cultureel werk --- Populaire cultuur algemeen --- Cultuursociologie: jeugdcultuur --- Culturele participatie --- sociale groepen - jeugd --- Sociologie van de jeugd --- 007 --- 008 --- 362.8 --- 374 --- Toerisme --- Jongere --- jongeren en kunst
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|