Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Age group sociology --- Sociology of leisure --- Mass communications --- multimedia --- nieuwe media --- mediagebruik --- lezen --- jeugdliteratuur --- Mediaconsumptie --- Vlaanderen --- Kinderen en jeugd --- Adolescenten --- Sociologie --- Televisie --- Beïnvloeding --- Communicatie --- Communicatiesociologie --- #SBIB:309H402 --- #A0201A --- 690 Media, mediarecht --- 663 Jeugd --- kind en media --- televisie --- kinderen --- media --- computers --- video's --- jeugdcultuur --- audiovisuele opvoeding --- 433.5 --- Kinderen en media --- Televisie: kinderen --- Media en publiekgroepen: gebruik van de boodschap, effecten van de media, . --- Jeugd en audiovisuele media. --- Jeugd en internet. --- Media en publiekgroepen: gebruik van de boodschap, effecten van de media, --- Kind --- Adolescent --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Onderzoek --- Geweld --- Verpleegkunde --- Emigratie --- Jongere
Choose an application
Jongeren 'leren' vandaag razendsnel langs allerlei kanalen: radio, tv, tijdschriften, weekbladen, internet, games, gsm, iPod. Ook in hun gezin en vooral in interactie met leeftijdsgenoten krijgen zij veel hapklare informatie aangeboden. Jongeren leven in een multimediale maatschappij en leren daar bijna spontaan mee om te gaan. Maar ze doen dat op een heel andere manier dan 'hun ouders en leerkrachten', op een manier 'die meer gemeen heeft met Einstein (creatief, multidisciplinair) dan met Newton (rationeel, logisch, lineair)'. En dan is er nog de school, de plek bij uitstek bedoeld voor informatie verwerven en verwerken. Omdat de leerkracht daar een centrale rol speelt in het leren van de jongeren, ligt de bal in zijn kamp. Hoe kan die leerkracht, die nog net probeert zijn bord en krijt te upgraden tot een smartboard, de concurrentie met al die andere, vaak hypersnelle, levensechte en aantrekkelijke informatiekanonnen nog wel aangaan? Wat hebben leerkrachten nodig aan inzichten om voor deze generatie jongeren - de Generatie Einstein - goed onderwijs te maken? Wat betekent die typering voor hun rol als leerkracht en de manier waarop zij hun lesactiviteiten inrichten?De auteurs analyseren de kenmerken van de Generatie Einstein op een positief-kritische manier en ze geven dan aan wat dit voor de leerkrachten en voor hun lesactiviteiten kan betekenen
Pupil counseling. Pupil guidance --- games --- jongerencultuur --- generatieconflict --- Sociology of education --- pedagogiek --- internet --- Jongeren en computerspelen --- Jongeren en internet --- Communicatie ; jongeren ; 2000 --- -Jongeren en audiovisuele media --- Jongeren en maatschappij --- Opvoeding --- 663 Jeugd --- Age Leeftijd --- Education Opvoeding --- Enseignement Onderwijs --- #KVHB:Jeugd --- #KVHB:Jongerencultuur --- #KVHB:Leerlingbegeleiding --- #KVHB:Opvoeding --- 301.188.8 --- 37.015.31 --- jeugd --- jongeren --- onderwijs --- 433 --- opvoeding --- AA / International- internationaal --- 45 --- 15 --- 305.8 --- 433.5 --- Jeugd --- Jongerencultuur --- computerspellen --- jeugdcultuur --- media --- 323 --- 308.4 --- Computer --- Computerspelen --- Computerspelletjes --- GSM --- Generaties --- Informatieaanbod --- Informatiebronnen --- Internet --- Jeugdcultuur (jeugdsubcultuur, subcultuur) --- Jeugdcultuur --- Jongeren --- Mediaopvoeding --- Multimedia --- Opvoeden --- Radio --- TV --- adolescenten (ler) --- jeugd en maatschappij --- jeugdproblematiek --- 484.23 --- Leerlingenbegeleiding --- Computerondersteund onderwijs; s.o. --- ICT; onderwijs --- Jeugd en maatschappij --- Jeugdmentaliteit --- cultuur --- generatie-X --- generatie-Y --- generatiekloof --- jeugdigen --- jeugdpsychologie --- kinderen --- kinderpsychologie --- faq --- computerondersteund leren --- didactiek --- studiebegeleiding --- multimediale communicatie --- Sociologie van het onderwijs --- opvoeding in de praktijk --- Opvoeding, opvoedkunde. --- Psychologie. --- Communicatie --- Audiovisuele opvoeding --- Sociale problemen van en zorg voor jeugdigen --- Sociologie van de jeugd --- Opvoeding in de praktijk --- (zie ook: fysica (computer)) --- Onderwijs --- Didactiek --- Leerlingbegeleiding --- Pedagogiek en onderwijskunde --- handboeken en inleidingen --- Jeugd en audiovisuele media --- Jeugd en computerspelen --- Jeugd en internet --- Jeugd en audiovisuele media. --- Jeugd en computerspelen. --- Jeugd en internet. --- Jeugd en maatschappij. --- Opvoeding. --- handboeken en inleidingen. --- Lerarenopleiding --- Lerarenopleiding : CVO --- Computerondersteund onderwijs; s.o --- 316.35 --- Opvoeding, opvoedkunde --- Psychologie --- departement Lerarenopleiding 11 --- pedagogische psychologie --- schoolkinderen --- Handboeken en inleidingen. --- Student --- Hoger onderwijs --- Volwassene --- Leren --- Leerinhoud --- Doceren --- Veranderingsproces --- Jeugdpsychologie --- Sociologie --- Media --- Opvoedingsprobleem --- Leraar --- Ouders --- Jongere
Choose an application
Maatschappelijke vorming --- Beroepsvoorbereidend leerjaar --- 2e leerjaar secundair onderwijs --- Beroepssecundair onderwijs --- Steden en gemeenten --- Informatie --- Wonen --- Kleding --- Vrije tijd --- Toerisme --- 371.67 --- 373.5 --- 372.83 --- leerboeken --- maatschappelijke vorming --- mavo --- 485.6 --- didactiek --- secundair onderwijs --- 456.6 --- Maatschappijleer ; beroepsonderwijs --- 485.51 --- Maatschappelijke vorming ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- 373.5 Middelbaar onderwijs --- 373.5 Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs --- Middelbaar onderwijs --- Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- 372.83 Maatschappijleer. Social studies. Sociale wetenschappen. Maatschappijleer --(niet-universitair onderwijs) --- Maatschappijleer. Social studies. Sociale wetenschappen. Maatschappijleer --(niet-universitair onderwijs) --- didactiek secundair onderwijs - geschiedenis, maatschappijleer --- MAVO --- Geschiedenis - Maatschappijleer --- Contains audio-visual material --- Actualiteit --- Vrijetijdsbesteding --- Hobby's --- Geschiedenis --- Sociologie --- Landschappen --- Bouwen --- Klimatologie --- 1e leerjaar secundair onderwijs --- Tijd --- Tijdlijn --- Uurwerken --- 1e leerjaar B secundair onderwijs --- #BSCH: vak : PAV - project algemeen vakken --- Media --- Zintuigen --- Maatschappijleer --- Wonen. --- Beroepsonderwijs. --- Jeugd en audiovisuele media. --- Nieuwsberichtgeving. --- Jeugd. --- Tijd. --- Maatschappelijke vorming; secundair onderwijs; leermiddelen --- Uurwerk --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Zintuig --- Recreatie --- Hobby --- Landschap --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|