Listing 1 - 10 of 22 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Martijn kan heel goed dansen. Als hij dat laat zien in de klas klappen alle kinderen voor hem. Kim klapt nog harder dan alle anderen. Want ze vindt dat Martijn echt geweldig kan dansen! Thuis maakt ze een mooie tekening en een brief voor hem. En ze praat met mama over Martijn en ... over verliefd zijn. Hoe reageert Martijn als Kim de volgende dag haar brief met tekening aan hem geeft? Is hij ook op Kim?
prentenboeken --- verliefdheid --- JB SNOE --- 472.9 --- Verliefd zijn --- Didactics of social education --- socio-emotionele opvoeding --- verliefdheid (themawoord fictie)
Choose an application
Juf Els gaat trouwen. Daarom leren de kinderen een cadeautje inpakken. Als Tirza haar pakje in wil pakken, heeft ze niet genoeg handen. Het mooie inpakpapier wordt lelijk als ze met één hand probeert een plakbanjde op te plakken. Maar als Tirza samen met Souad haar pakje inpakt, wordt het heel mooi. Daarna gaan alle kinderen een kaart maken voor juf Els. Zal Tirza nu weer samen werken met Souad?
prentenboeken --- teamwork --- JB SNOE --- 472.9 --- Samenwerken : kleuteronderwijs --- Didactics of social education --- socio-emotionele opvoeding --- samenwerking (themawoord fictie)
Choose an application
In haar nieuwe feeënpakje rent Iris door de klamer en doet daarmee iets wat niet mag. Per ongeluk zwiept ze met haar toverstafje een vaas om, en nog wel de vaas die papa van zijn oma heeft gekregen. Iris schrikt zo dat ze haar moeder een leugen vertelt : het was de kat! Als arme Poekie voor straf buiten in de regen wordt gezet, begint haar geweten te knagen : hoe lost ze dat op?
Didactics of social education --- socio-emotionele opvoeding --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- liegen --- lager onderwijs --- prentenboeken --- eerlijkheid --- katten --- wereldoriëntatie --- JB SNOE --- 472.9
Choose an application
Op een dag vertelt juf heel geheimzinnig dat ze een verrassing heeft. Er komt een nieuwe meester, elke week op vrijdag komt hij op bezoek. Hij heeft een gekke spannende naam en hij spreekt alleen maar Engels! Zullen de kinderen hem dan wel verstaan? En is Engels niet moeilijk? Dan komt meester Giles de klas binnen. En niet veel later zingen alle kinderen een Engels liedje uit volle borst mee!
Didactics of social education --- tweede-taalverwerving --- Engels --- taalverwerving (themawoord fictie) --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- prentenboeken --- kleuters --- talen --- JB SNOE --- 472.9 --- Stages --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Stage --- Taalonderwijs
Choose an application
Sterre is verdrietig want haar papa en mama gaan scheiden. Zou dat komen omdat zij niet lief genoeg is geweest? Zullen papa en mama, nu het allemaal zo anders wordt, nog wel van haar blijven houden? Gelukkig is daar juf met wie Sterre kan praten. En samen met haar grote broer Tijl ontdekt Sterre dat er ook leuke dingen zijn aan het wonen in twee huizen.
prentenboeken --- echtscheidingen --- emoties --- JB SNOE --- 471.44 --- echtscheiding --- sociaal-emotionele opvoeding --- kleuteronderwijs --- gevoelens --- echtscheiding (themawoord fictie) --- Didactics of social education --- verdriet (themawoord fictie) --- prentenboeken (genre) --- socio-emotionele opvoeding
Choose an application
Ronja krijgt een prinsessenkast. Ze helpt haar vader om de kast in elkaar te zetten en dat vindt ze super. Jannes mag van zijn moeder zijn babyzusje een schone luier omdoen. Op school kiest Ronja voor de constructiehoek en later wil Jannes in de huishoek. Gaat dat meteen goed? Aan het eind van die dag hebben Ronja en Jannes veel geleerd.
prentenboeken --- wereldoriëntatie --- rolpatronen --- hoekenwerk --- rollenpatronen --- JB SNOE --- 471.44 --- rolpatroon --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Gevoelens- gedrag --- Rollenpatronen --- 472.9 --- Didactics of social education --- socio-emotionele opvoeding --- gender
Choose an application
Nog twee nachtjes slapen en dan gaat Micks groep op schoolreis! Eindelijk is het woensdag, de dag van het schoolreisje. Ze gaan naar boerin Stella. Zij kan heerlijke pannenkoeken bakken. Er zijn pasgeboren kalfjes en veel andere dieren die ze mogen aaien. Als ze in het kabouterbos op speurtocht zijn, ziet Mick ineens een mooie paddestoel. Vast van een kabouter. Als hij opkijkt, is zijn groepje nergens meer te bekennen.
Didactics of social education --- socio-emotionele opvoeding --- schoolreizen (themawoord fictie) --- prentenboeken (genre) --- prentenboeken --- schoolreizen --- boerderijen --- zoeken --- kabouters --- JB SNOE --- School - werk
Choose an application
Op de weeksluiting dansten vier kinderen uit groep 7 zo goed en zongen erbij, net als op TV. Dat wil Simon ook wel, samen met zijn vriendje Jamal. Dat durven ze best. Natuurlijk moeten er ook twee meisjes meedoen. Want dan is het pas echt net als op TV! Simon, Jamal, Ella en Pien studeren een dansje in en mogen in de klas hun dansliedje laten zien. Wat doen ze het alle vier goed. Iedereen klapt wil enthousiast. Maar als de vier kinderen zich omkleden voor hun optreden in de weeksluiting, begint Simons buik te bibberen. En als ze op het podium staan voor een volle zaal, wat gebeurt er dan met Simon? En wat doet de kleine verlegen Pien?
Didactics of social education --- socio-emotionele opvoeding --- bang zijn (themawoord fictie) --- prentenboeken --- presenteren --- JB SNOE --- Gevoelens -gedrag --- Faalangst --- Plankenkoorts (jeugd) --- Presentaties (jeugd) --- Sociaal-emotionele opvoeding --- 472.9
Choose an application
Eline ziet op tv een prachtige pop, Bellina. Bellina heeft roze kleertjes, roze haartjes en een roze mondje en ze kan echt op haar duimtje uigen, zeggen ze op tv. Eline zeurt bij haar moeder : ze wil ook Bellina. Wat is ze blij als ze Bellina op haar verjaardag krijgt. Is Bellina echt zo geweldig als ze op tv leek?
reclame --- Didactics of social education --- socio-emotionele opvoeding --- prentenboeken --- wereldoriëntatie --- weerbaarheid --- poppen --- JB SNOE --- 471.44 --- Dagelijks leven --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Reclame --- 472.9 --- reclame (themawoord fictie) --- Poppen --- Pop (speelgoed)
Choose an application
Guido is boos omdat hij vanmorgen zijn mooie nieuwe laarzen niet aan mocht van mama. In de klas is hij boos omdat hij niet in de bouwhoek kan spelen. In een gesprek met juf leert Guido dat je niet altijd je zin kunt krijgen. En dat boos worden daarover niet helpt. Maar als Gwen, het kleine zusje van Guido, wordt geplaagd door een paar grote jongens wordt Guido pas echt boos. En hij niet alleen : juf is ook boos. Helpt boos zijn nu wel?
prentenboeken --- boosheid --- JB SNOE --- 471.44 ) Sociale en emotionele opvoeding --- boos zijn --- kleuters --- sociaal-emotionele ontwikkeling --- 472.9 --- Boos zijn : kinderen --- Didactics of social education --- socio-emotionele opvoeding --- boosheid (themawoord fictie)
Listing 1 - 10 of 22 | << page >> |
Sort by
|