Narrow your search

Library

KBR (4)

UCLouvain (2)

ULiège (2)

VUB (2)

Arteveldehogeschool (1)

KU Leuven (1)

Odisee (1)

UAntwerpen (1)

UGent (1)

ULB (1)


Resource type

book (4)


Language

English (2)

Dutch (1)

French (1)


Year
From To Submit

2013 (1)

2010 (1)

1997 (1)

1980 (1)

Listing 1 - 4 of 4
Sort by
The American establishment
Authors: ---
ISBN: 0465001343 Year: 1980 Publisher: New York Basic Books


Book
Verkocht ! : over beïnvloeden, overtuigen en verleiden
Author:
ISBN: 9789047004554 Year: 2013 Publisher: Amsterdam Business Contact

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Iedereen verkoopt iets. Of we nu ideeën pitchen bij onze collega's, geldschieters willen interesseren voor ons bedrijfje of onze kinderen aan hun huiswerk proberen te krijgen, we zijn allemaal bezig anderen in beweging te brengen of enthousiast te maken.Dat verkopen een wetenschap én een kunst is, laat Daniel Pink zien in dit boek. Hij legt uit waarom extraverte mensen niet per se de beste verkopers zijn en waarom je het meest bereikt door je in de ander in te leven. En passant vat hij zijn inzichten samen in heldere regels. Net als in zijn vorige boeken weet Pink wetenschap, ervaring en praktische toepasbaarheid weer tot een fascinerend geheel te smeden. Verkocht! zal bij iedereen onvermoede talenten aanboren.Bron : http://www.businesscontact.nl


Book
Nos préférences sous influences : déterminants psychologiques de nos préférences et choix
Author:
ISBN: 9782804700317 2804700313 Year: 2010 Volume: 2 Publisher: Wavre, Belgique : Mardaga,

The new public: professional communication and the means of social influence
Author:
ISBN: 0521484936 0521481465 0511520786 0511887477 9780521484930 9780511520785 9780521481465 Year: 1997 Volume: *6 Publisher: Cambridge Cambridge University Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Professional specialists, using market research and promotional campaigns, have come to dominate public communication. The modern public of the Enlightenment, based on free discussion, has, in Leon Mayhew's terms, been replaced by a 'New Public,' subject to mass persuasion through systematic advertising, lobbying, and other forms of media manipulation. Mayhew examines this sociological development in terms of discourse and social influence, offering an original theory which bridges Talcott Parsons and Jurgen Habermas. Most importantly, he shows how the rhetorical techniques of the professional communicators are designed to avoid having to defend their claims, thereby precluding meaningful discussion of public issues. As a result, institutions providing forums for good-faith, two-way discourse no longer exist, community through communication cannot be achieved, and the social order is unstable.

Listing 1 - 4 of 4
Sort by