Narrow your search
Listing 1 - 10 of 14 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Tidman's media interview technique: handling the media and getting your point across on TV, radio and within your organization
Authors: ---
ISBN: 0077075773 Year: 1992 Publisher: London McGraw-Hill

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Politico's guide to how to handle the media.
Author:
ISBN: 1842750038 Year: 2003 Publisher: London Politico's Publishing

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
The political interview : broadcast talk in the interactional combat zone
Author:
ISBN: 1793640106 9781793640109 9781793640093 Year: 2022 Publisher: Lanham Lexington Books

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The landscape of broadcast news media is constantly changing, partly under the influence of changing technology but also due to changes in the social role of television journalism. The Political Interview: Broadcast Talk in the Interactional Combat Zone takes a sociological and linguistic approach to examining these changes, focusing on the discourse practices that are associated with them. Tracing contemporary developments in the ways that interviews with politicians are conducted in a range of televised formats, Ian Hutchby analyzes increasing tendencies toward conflictual interactions that may fundamentally impact the nature of political communication and the role of news interviews in the democratic process. Training the sharp analytical lens of conversation analysis on the actual discourse of live broadcast news, Hutchby's book is both timely--addressing academic and populist concerns about infotainment, dumbing down, and political mistrust among the electorate--and relevant to a range of specialists in sociolinguistics, communication studies, political studies, journalism and media studies, and sociology.

Gender, language and culture : a study of Japanese television interview discourse
Author:
ISBN: 902723079X 1588114724 9786612160592 1282160591 9027295700 Year: 2004 Volume: 69 Publisher: Amsterdam : Benjamins,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Prendre la parole dans les médias : Guide pratique de média-training
Authors: ---
ISBN: 2100826921 Year: 2021 Publisher: Paris (5 Rue Laromiguière 75005) : Dunod,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Ce guide pratique propose des techniques simples et efficaces pour maîtriser l'ensemble de votre prestation médiatique, depuis la préparation du contenu en amont jusqu'à la communication non-verbale, sans en oublier votre rôle psychologique. Vous ne subirez plus l'anxiété, mais au contraire, vous ferez de ce moment médiatique un atout dans votre stratégie de communication. Complété de mises en situation, de témoignages et d'astuces, ce guide est un allié facile d'utilisation.


Book
Le media training : réussir face aux journalistes
Authors: ---
ISBN: 9782212559903 Year: 2014 Publisher: Paris : Eyrolles,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Guide pratique pour apprendre à communiquer avec les journalistes et les médias en général (télévision, presse écrite, radio...). ©Electre 2015 De plus en plus exposés dans les médias, les décideurs économiques, qu'ils soient chefs d'entreprise, cadres dirigeants, hommes ou femmes politiques, doivent connaître les techniques adéquates pour déjouer les questions des journalistes. Dans un contexte de crise ou en situation "normale", pour faire une annonce inédite ou réaffirmer un message clé, il est en effet désormais indispensable de maîtriser l'art de bien répondre en interview ou en conférence de presse. Bien communiquer est un enjeu crucial du leadership contemporain et va souvent de pair avec le succès économique. S'inspirant des techniques employées avec succès depuis des décennies dans le monde anglo-saxon et délivrant toutes les clés et astuces pour maîtriser son comportement face aux journalistes, ce guide pratique de média training procurera toutes les armes pour affronter les situations les plus diverses et s'assurer de remporter la bataille de la communication.


Book
Interviewing for journalists
Authors: ---
ISBN: 9780415477758 0415477751 9780203888858 0203888855 Year: 2009 Publisher: London ; New York : Routledge,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Media interview techniques : a complete guide to media training
Author:
ISBN: 9780749474737 0749474734 9780749474720 0749474726 Year: 2016 Publisher: London Kogan Page

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The complete guide to media interviews for all PR and press officers and their clients tasked with representing themselves or their organizations to confidently deliver a key message across channels, even in crisis conditions.

Mediasmart
Author:
ISBN: 1281187143 9786611187149 1605571377 1435617134 9781435617131 0964042908 Year: 1994 Publisher: Minneapolis Minneapplepress

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
L'art de parler aux journalistes
Authors: --- ---
ISBN: 9782760559721 Year: 2024 Publisher: Québec : Presses de l'Université du Québec,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Les médias sont omniprésents. Cet univers en constante évolution façonne notre monde moderne. Il est donc impératif de connaître les nouvelles dynamiques qui se dessinent. Pour y parvenir avec succès, il faut maîtriser l'univers des journalistes, comprendre leurs besoins ainsi que leurs pratiques et leur rôle fondamental. C'est précisément ce que L'art de parler aux journalistes vous offre de manière concrète et innovante. Après le succès de leur précédent ouvrage Comment parler aux médias, Bernard Motulsky et René Vézina, forts de plus de 40 ans d'expérience dans leurs domaines respectifs, unissent à nouveau leurs talents pour vous présenter une mise à jour complète de ce texte devenu une référence incontournable dans les cercles professionnels et universitaires. Ce livre brosse un portrait complet de l'écosystème médiatique, y compris l'impact croissant des médias sociaux. De plus, il rappelle les cinq piliers essentiels pour attirer et retenir l'attention des journalistes, tout en proposant de nouveau les dix commandements pour réussir une entrevue et répondre aux attentes des spécialistes de l'information. L'art de parler aux journalistes s'adresse notamment aux personnes actives dans le monde des communications ainsi qu'à celles du milieu universitaire. Cet ouvrage est un outil essentiel pour quiconque devra, un jour ou l'autre, participer à une entrevue journalistique.

Listing 1 - 10 of 14 << page
of 2
>>
Sort by