Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
Dit boek wil een concreet hulpmiddel zijn bij het signaleren, diagnostiseren en begeleiden van sociaal-emotionele problemen bij kleuters. De theoretische basis ervan is breed, maar stoelt in de eerste plaats op inzichten vanuit de humanistische psychologie. De in dit boek geboden strategie is bedoeld voor kleuterleidsters. Het boek is opgebouwd volgens de stappen in deze strategie: het verzamelen van gegevens, het verwerken van gegevens en het doen van interventies. Bij deze stappen (fasen genoemd) is een serie instrumenten en formulieren ontwikkeld. Na het doorlopen van de drie stappen begint het proces opnieuw, doordat de eerste cyclus nieuwe vragen opriep die om een reactie vragen. De verschillende stappen en onderdelen daarvan worden gedetailleerd besproken, op basis van een uitgewerkt voorbeeld en vele korte situatiebeschrijvingen van gedragingen. Een centrale rol speelt daarin een screeningsinstrument, 'roos' genaamd, in de vorm van een in segmenten en binnencirkels verdeelde cirkel. De diverse symptomen krijgen een codering, waartoe een uitgebreid coderingssysteem wordt gepresenteerd. Het boek wordt afgesloten met een reeks begeleidingssuggesties en -voorbeelden.
Academic collection --- #KVHB:Emotionele stoornissen --- #KVHB:Kleuteronderwijs --- #KVHB:Kleuters --- #KVHB:Orthopedagogie --- emotionele opvoeding --- kleuteronderwijs --- sociaal-emotionele problemen --- sociale opvoeding --- 467 --- 471.4 --- 471.44 --- Emotionele problemen(Kinderen met emotionele problemen) --- Ervaringsgericht kleuteronderwijs(EGKO) --- Kleuteronderwijs --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Sociale problemen(kinderen met sociale problemen) --- Zorgverbreding --- emotionele problemen --- kleuters --- pedagogiek --- sociale problemen --- Ervaringsreconstructie --- Intervenieren --- Inventariseren --- Screeningsinstrument --- Synthetiseren --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- Didactiek algemeen --- Sociale en emotionele opvoeding --- didactiek --- didactiek. --- Didactiek. --- Ervaringsgericht kleuteronderwijs --- Socio-educatieve problemen --- Psychosociale en emotionele problemen --- Sociale opvoeding --- Didactiek; algemeen --- ervaringsgericht onderwijs --- socio-educatieve problemen --- 474.9 --- Handboek/cursus --- Kinderen met gevoelsproblemen --- Kinderen met psychosociale problemen --- 471.5 --- Kleuters --- Sociaal-emotionele problemen --- kleuterschool: sociaal-emotionele opvoeding --- leermoeilijkheden --- didactiek kleuteronderwijs --- #SBIB:316.334.1O440 --- #SBIB:316.334.1O340 --- Onderwijsgedrag: algemeen --- Onderwijs en sociale verandering, onderwijs en samenleving --- Didactics of Kindergarten --- ervaringsleren --- socio-emotionele opvoeding --- Historische en vergelijkende pedagogiek. --- Gedragswetenschap --- Kinderen --- Basisonderwijs
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|