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Book
Integrating the Web into everyday library services : a practical guide for librarians
Author:
ISBN: 9781442256743 9781442256750 Year: 2015 Publisher: Lanham : Rowman & Littlefield,

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Abstract

Integrating the Web into Everyday Library Services: A Practical Guide for Librarians is designed to introduce the reader to advanced online research techniques by explaining the concepts behind a variety of modern technological innovations. It is written with the idea that the reader will need to conduct advanced research, help patrons conduct research, or teach classes about a variety of Internet-related topics.


Book
Intégrer les ressoures d'Internet dans la collection
Author:
ISSN: 12594857 ISBN: 2910227332 9782910227333 2375461630 Year: 2000 Volume: 11 Publisher: Villeurbanne : Ecole nationale supérieure des sciences de l'information et des bibliothèques (ENSSIB),

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Abstract

« Le web est aux bibliothèques ce qu’un marché aux puces est à la Biblottièque du Congrès », écrivaient T. Kuny et G. Cieveland. L’extraordinaire profusion d’informations diverses répandues sur le réseau des réseaux, ainsi que leur volatilité, leurs statuts variés, leur accessibilité exceptionnelle, bouleversent les activités traditionnelles des bibliothécaires, et particulièrement la constitution et la gestion des collections, lesquelles ne se limitent plus à la seule construction d’un patrimoine matériel. Comment cette nouvelle documentation peut-elle être intégrée à l’offre des collections des bibliothèques, telle est la question qui domine le cœur de cet ouvrage. Pour y répondre, Alain Caraco, directeur des bibliothèques départementales de Savoie et Haute-Savoie puis des bibliothèques municipales de Chambéry, a réuni une équipe d’experts qui analysent, de la sélection à la conservation, en passant par le signalement et l’offre aux publics, les multiples étapes jalonnant la constitution d’une politique documentaire appliquée aux ressources d’Internet.


Book
Les bibliothèques et la transition numérique : les ateliers internet, entre injonctions sociales et constructions individuelles
Authors: ---
ISBN: 9782375460108 2375460103 2842462289 Year: 2017 Publisher: Villeurbanne : Paris : Presses de l'Enssib ; Bibliothèque publique d'information,

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Abstract

"II est presque impossible aujourd'hui de trouver du travail, de s'inscrire à l'Université, ou de faire des démarches administratives sans disposer d'une adresse électronique ou faire usage des réseaux sociaux et des moteurs de recherche sur le Web. Les bibliothèques se sont rapidement positionnées pour accompagner ce tournant numérique en ouvrant des ateliers d'initiation à l'informatique, à l'Internet puis au numérique. Dans cet ouvrage, un collectif de chercheurs (sciences de l'éducation, sciences politiques, sociologie, anthropologie, etc.) et de bibliothécaires (lecture publique notamment) revient sur l'expérience des "ateliers internet" et analyse l'apport spécifique des bibliothèques en France et à l'étranger dans la construction d'une culture numérique. Au-delà du thème de la fracture numérique, qui imposerait une ligne de partage entre les citoyens connectés et les autres, ces auteurs indiquent que les lignes de rupture sont plurielles ; les usagers qui prennent le chemin des "ateliers internet" cherchent tout à la fois à faire face aux injonctions sociales de la société de l'information, à acquérir des savoir-faire qu'ils considèrent comme nécessaires mais aussi à se ressaisir comme individu compétent, intégré, reconnu. Ces ateliers en bibliothèque constituent des tiers-lieux essentiels, au coeur de la cité, où peut s'opérer une transition numérique entre des façons d'apprendre. de communiquer, de travailler, de se lier à l'autre et de faire société."--Page 4 de la couverture.

The virtual customer : a new paradigm for improving customer relations in libraries and information services.
Authors: --- ---
ISBN: 3598218451 9786613403391 3598440170 1283403390 9783598218453 Year: 2005 Volume: 117 Publisher: München Saur

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Abstract

For several years the concept of ""virtual client"" or ""virtual customer"" has been part of the world of libraries and information services. This publication contains the proceedings of a satellite meeting on this topic, organized by the Management and Marketing Section of IFLA and held in Sao Paulo, Brazil in August 2004. It contains papers from more general points of views such as the democratization of access to digital information to more specific questions such as virtual libraries and new services, not forgetting user and librarian education, web site design, more specialized information

Keywords

Electronic reference services (Libraries) --- Services de référence électroniques --- Internet access for library users --- Bibliotheques --- Relations avec la clientele --- Internet dans les bibliotheques --- Bibliotheques virtuelles --- Utilisateurs des bibliotheques --- Satisfaction des utilisateurs --- Electronic reference services (Libraries). --- Information services. --- Internet access for library users. --- Internet in library reference services. --- Libraries. --- Libraries and the Internet. --- BPB0510 --- 024-052 --- Bibliotheekgebruikers. Benutzerforschung. User Studies --- 024-052 Bibliotheekgebruikers. Benutzerforschung. User Studies --- Services de référence électroniques --- 021.63*2 --- 021.63*2 Bibliotheeknetten en WWW, Internet, GOPHER --- Bibliotheeknetten en WWW, Internet, GOPHER --- Customer relations --- Information services --- Libraries --- Library Internet access for users --- Public access to the Internet in libraries --- User access to the Internet in libraries --- Library users --- Multimedia library services --- Public access computers in libraries --- Data collection services --- Information brokers --- Information centers --- Information science service organizations --- Information service providers --- Providers of information services --- Information retrieval --- Information science --- Documentation --- Research --- Business --- Public relations --- Consumer affairs departments --- Customer advisory boards --- Relationship marketing --- Public institutions --- Librarians --- Management --- Marketing --- Library automation --- Computer architecture. Operating systems --- Documentation, Services de --- Relations publiques --- Gestion --- Digital libraries --- Bibliothèques virtuelles --- Bibliothèques --- Congresses --- Congrès --- Relations avec la clientèle --- Internet dans les bibliothèques --- Utilisateurs des bibliothèques --- Intelligence work (provision of services) --- Informatiebemiddeling. --- Digital libraries. --- Libraries - Public relations - Congresses. --- Customer relations - Management - Congresses. --- Information services - Marketing - Congresses. --- Internet access for library users - Congresses. --- Bibliotheques - Relations publiques - Congres. --- Relations avec la clientele - Gestion - Congres. --- Documentation, Services de - Gestion - Congres. --- Internet dans les bibliotheques - Congres. --- Bibliotheques virtuelles - Congres. --- Utilisateurs des bibliotheques - Congres. --- Bibliotheques - Satisfaction des utilisateurs - Congres.


Multi
Social media for creative libraries
Author:
ISBN: 9781856047135 185604713X 9781783300679 1783300671 Year: 2015 Publisher: London Facet publishing

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Abstract

Social Media for Creative Libraries explains how librarians and information professionals can use online tools to communicate more effectively, teach people different skills and to market and promote their service faster, cheaper and more effectively. Based on his acclaimed work How to Use Web 2.0 in Your Library, Phil Bradley has restructured and comprehensively updated this new book to focus on the activities that information professionals carry out on a daily basis, before then analysing and explaining how online tools can assist them in those activities. Including:- a discussion of authority checking and why information professionals are needed more than ever in a social media world - a guide to creating great presentations online- how online tools can make teaching and training sessions easier and more enjoyable for information professionals - useful tips for implementing new strategies in libraries and a discussion of the practicalities of library marketing and promotion- how to create a good social media policy and why- a look at a few social media disasters and how they could have been avoided Bron : http:/www.facetpublishing.co.uk

Keywords

Computer architecture. Operating systems --- bibliotheken --- marketingcommunicatie --- Documentation and information --- bibliotheekwerk --- sociale media --- Mass communications --- Information services --- Internet access for library users. --- Online social networks. --- Libraries and the Internet --- Services d'information --- Internet dans les bibliothèques --- Réseautage personnel (Informatique) --- Bibliothèques et Internet --- Computer network resources --- Ressources Internet --- Computer network resources. --- 681.3*J --- Bibliotheken --- 025.5 --- Computer applications --- KAKOR --- Inlichtingenwerk. Reference services --- Sociale media --- Cybermarketing --- 025.5 Inlichtingenwerk. Reference services --- 681.3*J Computer applications --- Internet dans les bibliothèques --- Réseautage personnel (Informatique) --- Bibliothèques et Internet --- Electronic social networks --- Social networking Web sites --- Virtual communities --- Social media --- Social networks --- Sociotechnical systems --- Web sites --- Data collection services --- Information brokers --- Information centers --- Information science service organizations --- Information service providers --- Providers of information services --- Information retrieval --- Information science --- Documentation --- Research --- Library Internet access for users --- Public access to the Internet in libraries --- User access to the Internet in libraries --- Library users --- Multimedia library services --- Public access computers in libraries --- Bibliotheek --- Digitalisering --- Onlinemarketing --- Communities, Online (Online social networks) --- Communities, Virtual (Online social networks) --- Online communities (Online social networks)

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