Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Goed coachen is net als zwemmen. Je kunt het alleen leren door het vaak te doen en het gedemonstreerd te krijgen.Dit is hét boek voor coaches die hun vak professioneel ter hand willen nemen. Centraal staan de kerncompetenties voor coaches, de gouden standaard uitgewerkt door de International Coach Federation (ICF). Deze competenties worden per hoofdstuk als leerroute aangeboden, waarin state-of-the-art coachtheorie wordt verwerkt en kunde en zelfinzicht worden vergroot. Filmbeelden op de begeleidende website demonstreren de competenties.InhoudsopgaveInleiding 1. Aan ethische richtlijnen en professionele normen voldoen 1.1 De grondhouding van de coach 1.1.1 Partnering 1.1.2 Empowerment1.2 Helderheid over je rol als coach en het verschil met andere vormen van hulpverlening of ondersteuning1.3 Omgaan met informatie 1.3.1 Informatie krijgen van derden1.3.2 Informatie verstrekken1.3.3 Informatie krijgen van de cliënt1.4 Omgaan met de organisatiecontext van de cliënt1.4.1 De driehoeksrelatie coach cliënt opdrachtgever1.4.2 Verschillende coachingscliënten binnen dezelfde organisatie1.5 Conclusies 2. De coachingsovereenkomst vormgeven 2.1 Waar gaat het om?2.1.1 Afspraken over het coachingstraject 2.1.2 De doelstellingen van het hele coachingstraject 2.1.3 De doelstelling(en) per coachingsgesprek2.2 Waaraan herken je deze competentie?2.2.1 Wat wil de cliënt bereiken? 2.2.2 Maatstaven benoemen2.2.3 Wat is belangrijk en zinvol voor de cliënt? 2.2.4 Wat moeten we bespreken?2.2.5 Op weg naar het gewenste resultaat, tenzij & 2.3 Van goed naar meesterschap 3. Vertrouwen en nabijheid creëren 3.1 Waar gaat het om? 3.1.1 Bevindingen uit psychotherapie-effectonderzoek 3.1.2 Effectonderzoek bij coaching3.1.3 De vertrouwensrelatie3.1.4 Conclusies 3.2 Waaraan herken je deze competentie? 3.2.1 Erkenning en respect 3.2.2 Steun 3.2.3 De cliënt aanmoedigen zich volledig te uiten 3.3 Van goed naar meesterschap 4. Coaching presence 4.1 Waar gaat het om?4.2 Waaraan herken je deze competentie? 4.2.1 Persoon en resultaat 74.2.2 Opmerkzaam, empathisch en responsief 4.2.3 Energie 4.2.4 Nieuwsgierig4.2.5 Coach als partner: de cliënt kiest wat er gebeurt4.2.6 Partneren: de cliënt bepaalt wat waar is voor hem4.2.7 Partneren: de cliënt kiest uit de genoemde mogelijkheden 4.2.8 Partneren: de cliënt vertelt wat hij heeft geleerd 4.3 Van goed naar meesterschap 5. Actief luisteren 5.1 Waar gaat het om? 5.1.1 Niveaus van luisteren 5.2 Waaraan herken je deze competentie? 5.2.1 Op maat 5.2.2 Exploreer taalgebruik 5.2.3 Exploreer emoties 5.2.4 Exploreer spraak en stemgebruik 5.2.5 Exploreer het gedrag van de cliënt 5.2.6 Exploreer hoe de cliënt zijn wereld waarneemt 5.2.7 Stilte 96 5.3 Van goed naar meesterschap 6. Effectief vragen stellen 6.1 Waar gaat het om? 6.1.1 Verschillende stromingen als bronnen voor vragen 6.1.2 Hoe stel je vragen? 6.2 Waaraan herken je deze competentie? 6.2.1 Vragen stellen over de cliënt 6.2.2 Vragen stellen die het denken van de cliënt over zichzelf verruimen 6.2.3 Vragen stellen die het denken van de cliënt over zijn situatie verruimen 6.2.4 Vragen stellen die het denken van de cliënt over het gewenste resultaat verruimen 6.2.5 Heldere, open vragen in passend tempo6.2.6 Aansluiten bij de cliënt 6.2.7 Vragen zijn niet leidend6.3 Van goed naar meesterschap 7. Directe communicatie 7.1 Waar gaat het om? 7.1.1 Volgen en uitdagen 7.1.2 Feedback 7.1.3 Wat is direct? 7.2 Waaraan herken je deze competentie? 7.2.1 Deelgenoot maken van waarnemingen en overwegingen 7.2.2 Niet aan eigen gelijk hechten 7.2.3 Gebruik de taal van de cliënt 7.2.4 Heldere en beknopte taal 7.2.5 De cliënt is het meest aan het woord7.2.6 De cliënt krijgt de ruimte 7.3 Van goed naar meesterschap 8. Bewustzijn creëren 8.1 Waar gaat het om? 8.1.1 Hebben mensen het vermogen om bewust besluiten te nemen?8.2 Waaraan herken je deze competentie? 8.2.1 De cliënt leert over zijn situatie 8.2.2 De cliënt leert over zichzelf 8.2.3 Observaties en exploratie 8.2.4 Toepassen van het nieuw geleerde 8.2.5 Nieuw leren bevorderen 8.3 Van goed naar meesterschap 9. Acties ontwerpen 9.1 Waar gaat het om? 9.1.1 De juiste acties 9.1.2 De rol van gewoontes 9.1.3 Acties brengen in beweging 9.2 Waaraan herken je deze competentie? 9.2.1 Vooruitgang exploreren 9.2.2 De cliënt ontwerpt zelf acties en denken 9.3 Van goed naar meesterschap 10. Planning en het stellen van doelen 10.1 Waar gaat het om? 10.1.1 Vooruitzien op de tijd na het gesprek 10.1.2 Het juiste actieplan 10.1.3 Coachen is een dynamisch proces 10.2 Waaraan herken je deze competentie? 10.2.1 De weg vooruit 10.3 Van goed naar meesterschap 11. Bevorderen dat de cliënt vooruitgang boekt en verantwoordelijkheid neemt 11.1 Waar gaat het om?11.2 Waaraan herken je deze competentie? 11.2.1 Eigen verantwoordelijkheid 11.2.2 Partneren ook bij het beëindigen van de sessie11.2.3 Vooruitgang opmerken 11.3 Van goed naar meesterschap 12. De coach als regisseur van het proces 12.1 Het proces van elk gesprek12.2 Het coachingsproces van begin tot eind
Coaching --- coaching - coachen --- competenties --- management --- E-books --- Managementtechnieken --- Competenties --- Professionalisering --- Luisteren --- Vragen stellen --- Interne communicatie : Communicatiecoaching --- Communication interne : Coaching en communication --- Competentie --- Gedrag
Choose an application
Dit is een boek om te koesteren. Karl deelt zijn rijke ervaring als coach en leider op zeer authentieke wijze. Als leiders dan machteloos zijn, dan geeft dit boek voldoende inzicht om toch in beweging te komen. Deze persoonlijke analyse van waar leiders mee worstelen hoort op de boekenplank van elke leider en elke coach."David Ducheyne, Chief People Officer Securex Vele, al dan niet leidinggevende medewerkers worstelen binnen hun organisatiewel eens met onmacht. Die onmacht kan vele oorzaken hebben. In dit boek focust Karl Van Hoey op een drietal: voortdurende veranderingen, politieke dynamieken en coaching. Gek genoeg kan die laatste bron van onmacht coaching precies het omgekeerde worden: een bron van kracht! Dit boek behandelt op een zeer authentieke, praktijkgedreven en persoonlijkemanier hoe een coachende attitude jou als (leidinggevende) medewerker kracht kan geven vanuit je onmacht. Om beter om te gaan met voortdurende verandering, politiek spel en & coaching!
366.41 --- coaching --- management --- psychologie --- 65.012.4 --- Leidinggeven --- management - leidinggeven (zie ook 361.012) --- Management --- Organisatieleer --- Veranderingsproces --- Coaching --- Organisaties, verandering --- Interne communicatie : Communicatiecoaching --- Communication interne : Coaching en communication --- Leiderschap
Choose an application
1. Une vision panoramique de l'intelligence émotionnelle - 2. Différentes applications de l'intelligence émotionnelle - Fiches pratiques
Aptitude pour la direction --- Bedrijfsleiders--Beleidsbekwaamheid --- Capacité à se motiver --- Conscience des émotions --- Dirigeants d'entreprises--Aptitude à diriger --- EI (Emotional intelligence) --- EQ (Emotional quotient) --- Emotional IQ --- Emotional intelligence --- Emotional quotient --- Emotionele intelligentie --- Executive ability --- Intelligence interpersonnelle --- Intelligence émotionnelle --- Maîtrise des relations avec les autres --- Maîtrise des émotions --- QE (Quotient émotionnel) --- Quotient émotionnel --- Intelligence émotionnelle Emotionele intelligentie --- Management Management --- Comportement psychologique du personnel Psychologisch gedrag van het personeel --- Leadership --- Psychological aspects --- Management --- HRM + Welzijn op het werk : Welzijn op het werk --- Interne communicatie : Communicatiecoaching --- GRH + bien-être au travail : Bien-être au travail --- Communication interne : Coaching en communication --- Comportement organisationnel
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|